Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laatste check voor aanschaf (Game pc ~1000)

Pagina: 1
Acties:

• x2y7
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-03 17:13
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil met deze pc de komende jaren lekker gaan gamen. Voor nu wil ik spellen spelen als The Witcher 3, BF1, Hitman, CS:GO. Liefst op redelijk hoge settings, heb een 1080p 60 Hz monitor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De prijs wil ik ongeveer rond de 1000 euro houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb een monitor (1080p 60Hz), toetsenbord, muis, headset, microfoon en boxen. Het enige wat ik mis is de desktop ;). EDIT: Ik heb ook een HDD van mijn huidige desktop die ik mee ga nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik zal het systeem in de fabrieksinstellingen gebruiken, wellicht GPU overklokken met software (heb immers geen verstand hiervan maar youtube+Afterburner kom je al ver mee).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Als ik hier het forum een beetje volg is momenteel een Intel CPU en een AMD GPU the way to go in mijn geval. Heb echter zelf geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik ben van plan een ATX kast te kopen, het geluidsniveau hou ik het liefst zo laag mogelijk. Ik zal geen gekke dingen doen dus het energieverbruik is denk ik geen factor.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nope, ja de GPU wellicht met software. Niets spannends.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik ben uitgegaan van de i5 7500 en RX480 8gb en dan kom je inclusief SSD van een acceptabele grootte (aantal games + OS) en resterende zaken rond deze prijs. Heb getwijfeld over een GTX1070 maar omdat ik voorlopig geen nieuwe monitor aan ga schaffen is dit zonde van m'n geld (zo heb ik vernomen ;)). Wat ik zou willen weten is of dit systeem eventueel nog verbeterd kan worden. Zo werd een tijdje geleden vaak de CX450M voeding aangeraden maar is dit veranderd naar voedingen die +20 euro duurder zijn. Dit vind ik een beetje een grote stap (bijna 40% prijsverschil) financieel gezien.
De behuizing, 80 euro vind ik al veel geld voor een behuizing. Het oog wil ook wat echter en deze vind ik persoonlijk mooi en wordt regelmatig aanbevolen vanwege zijn kwaliteit. Maar als er opties zijn voor minder geld met vergelijkbare kwaliteit hoor ik dat graag.
Dan het geheugen, hiervòòr had ik een build gemaakt met de i5 6500 en een B150 moederbord. Maar omdat kaby lake nu uit is gekomen en het prijsverschil gering is ben ik overgestap op de i5 7500 met een B250 moederbord. Dit ondersteunt 2400 Mhz geheugen en ik ben wel bereid ietsje dieper in de buidel te tasten voor een minimale snelheidsboost dus heb ik een setje uitgezocht. Ik denk dat deze wel redelijk zijn, maar ik zocht eigenlijk minder mooi voor minder geld (zoals bij de 2133 Mhz setjes gebruikelijk was). Heb ik iets over het hoofd gezien of bestaan deze niet?

EDIT: Ik vroeg me ook af hoe het zit met de koelprestaties en geluidniveau van de standaard koeler bij de CPU. Ik zie dat veel mensen een losse koeler erbij kopen. Is dit nodig?

Mijn build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 223,20€ 223,20
1Gigabyte GA-B250-HD3P€ 99,55€ 99,55
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 305,90€ 305,90
1Fractal Design Define S€ 76,95€ 76,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 105,95€ 105,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 136,76€ 136,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.004,26

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Systeem ziet er goed uit, alleen 2 kleine dingen:
1. Voeding kan voor een paar euro meer iets beter met een pricewatch: Corsair Vengeance 400W
2. De pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil is even stil als de Gaming X maar is dan toch wel wel 20€ goedkoper, heb deze zelf ook en zou hem zeker aanraden.
Als je trouwens een case wilt met window zou ik de product: NZXT S340 aanraden, mooie case die erg fijn is om in te bouwen, je moet zelf even kijken welke kleurcombinatie je zou willen.

[ Voor 20% gewijzigd door Finntasy op 16-01-2017 18:46 ]

• x2y7
Snelle reactie, niice.

1. Dankjewel, precies waar ik om vroeg. Ik zal eens kijken of dat wat voor mij is.
2. Haha ja, ik was al aan het twijfelen om die te kopen. Het 20 euro verschil is inderdaad verleidelijk. De drie fans zien er alleen een beetje overkill uit als je weet dat de MSI het met twee fans ook stil aankan. Subjectief gesproken voelt de MSI beter aan...Slechte reden om 20 euro meer neer te leggen maar goed...

En de case, ja ik vind het erg jammer dat ze geen case hebben zonder window. Dan had ik die zeker genomen. Het ontwerp vind ik erg mooi. Misschien moet ik nog eens gaan nadenken waarom ik eigenlijk zo wanhopig vasthoudt aan geen window wanneer het goedkoper is er wel een te nemen...Weer dat onverklaarbare gevoel wat me extra geld gaat kosten...

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
MSI is inderdaad wel een iets bekender merk.
3 fans lijkt overkill maar aangezien ze kleiner zijn dan die van de MSI heb je vergelijkbare koelperformance. De bouwkwaliteit van de Red devil is trouwens ook gewoon goed.
Er is inderdaad ook wel een redelijk beperkt aanbod op behuizingen zonder window aangezien veel mensen toch het liefst hun componenten willen laten zien.

• x2y7
Ik ga er nog eens over nadenken, bedankt voor je input.

Ik vroeg me trouwens ook nog af, ik zie dat veel mensen een koeler los bij de CPU (i5 7500) kopen. Bij de i5 6500 was de stock koeler toereikend bij normaal gebruik. Ik neem aan dat een third party koeler vooral voordelig is in het geluidsniveau en koelvermogen. Maar in welke mate zal dit beter zijn?

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Je kunt in principe nog steeds voor pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 gaan. Het true latency verschil ga je bij gamen toch niet merken.

De boxed koeler volstaat prima, third party koelers worden vooral vanwege de geschiedenis gekocht. Vroeger misbruikten de processoren meer stroom, dus waren third party koelers relevanter. Tegenwoordig is het niet zo belangrijk meer, tenzij je erg van stilte houdt.

Verder heb ik trouwens ook echt een hekel aan windows in behuizingen. Ik vind hardware leuk, maar zeer zeker niet mooi. Plak gewoon een poster van een mooie dame op de zijkant van je kast ofzo.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:24
Ik heb de i5 7400 met stock koeler en die koelt prima tot nu toe. Pc maakt ook amper geluid. Heb een rx 480 van msi erin

• x2y7
True, prijs daarvan is wel gestegen trouwens.. Beetje jammer weer. Maar niet eens zo'n slecht idee dat plaatje over de window. Er zijn genoeg stickers te bedenken. Desnoods een verdonkerende.
Bedankt voor de uitleg over die koelers, weer wat geleerd! Mocht het nou echt teveel lawaai maken kan ik altijd nog overstappen maar zoals Korkss zegt is dat waarschijnlijk niet nodig.

Bedankt voor de info iedereen! Denk dat ik er wel uit ga komen :D.

Verwijderd

Van dat moederbord kreeg de B150 variant wel echt heel veel commentaar dat het soms niet eens booten of RAM incompatibility was, ik zou denk ik een ander kiezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:57:
Van dat moederbord kreeg de B150 variant wel echt heel veel commentaar dat het soms niet eens booten of RAM incompatibility was, ik zou denk ik een ander kiezen.
Dat lag aan de biosversie. Als je er nu één koopt zit er een fix voor geheugencompatibiliteit in het bios. 2400 MHz Corsair LPX werkt probleemloos op het B250 bord.

Verwijderd

Ik had dat bord ook eerst als mijn keuze maar nadat ik verscheidene non boot problemen las hier op Tweakers wel besloten het niet te gokken. Liever een bord zonder problemen dan een met ' fixes'
Pagina: 1