Hi!
Het is tijd om aan de slag te gaan met een mooie windows bak ipv mijn oude vertrouwde macbook
Graag zou ik van jullie advies hebben of dit systeem wat ik nu in elkaar heb gezet goed is voor wat ik wil (in deze prijsklassen).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Binnenkort wil ik eindelijk aan de slag gaan met de octane render engine. Dit is een link naar hun eigen advies pagina qua videokaarten etc: https://home.otoy.com/render/octane-render/faqs/ Ze geven aan dat het een vereiste is om een ‘cuda-core’ te gebruiken.
Daarnaast zal ik dit systeem vooral gebruiken voor cinema 4D (een 3d programma) en after effects. Daarom wil ik minimaal 16gb ram.
Verder een beetje de standaard dingen zoals een SSD die al bootschijf werkt (256gb) en iets van een TB aan interne opslag. Daarnaast zou ik er wel eens op willen gamen, maar volgens mij moet dat prima lukken met deze soort videokaarten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk iets rond de 1700/1800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat puur om een kast omdat ik al een goede monitor heb. pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vandaag las ik dat het eigenlijk niet direct nodig is om het nieuwste van het nieuwste te hebben, maar je ook prima de vorige generatie kan gebruiken omdat dat zeer veel kan schelen qua kosten-performance. Zoals ik al eerder zei ben ik hier totaal niet in thuis en weten jullie dat veel beter :v:
Dus een gtx1070 ipv gtx 1080 en de vorige generatie i7 (dus niet de kaby lake?)
Dit is wat ik zo 123 in elkaar heb gezet. Zelf twijfel ik dus nog erger over de videokaart en de processor. Van de rest heb ik weinig verstand
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben echt een leek hierin, beetje stille computer lijkt me wel fijn?
Ga je overklokken?
Dit lijkt me wel handig om te doen, toch?
Wat verwacht je van ons?[i]
Het gaat dus om een totaal computer met zo veel mogelijk van rond de 1800 (zoveel mogelijk bang-for-buck), het mooiste vindt ik een transparante kast. Ook las ik al op het forum dat het handigst is om de pc ergens te laten bouwen ipv een pre-fab. Daarnaast is een beetje stille computer ook wel fijn
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee, alvast bedankt!
De rode kreeft
Het is tijd om aan de slag te gaan met een mooie windows bak ipv mijn oude vertrouwde macbook
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Binnenkort wil ik eindelijk aan de slag gaan met de octane render engine. Dit is een link naar hun eigen advies pagina qua videokaarten etc: https://home.otoy.com/render/octane-render/faqs/ Ze geven aan dat het een vereiste is om een ‘cuda-core’ te gebruiken.
Daarnaast zal ik dit systeem vooral gebruiken voor cinema 4D (een 3d programma) en after effects. Daarom wil ik minimaal 16gb ram.
Verder een beetje de standaard dingen zoals een SSD die al bootschijf werkt (256gb) en iets van een TB aan interne opslag. Daarnaast zou ik er wel eens op willen gamen, maar volgens mij moet dat prima lukken met deze soort videokaarten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk iets rond de 1700/1800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat puur om een kast omdat ik al een goede monitor heb. pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vandaag las ik dat het eigenlijk niet direct nodig is om het nieuwste van het nieuwste te hebben, maar je ook prima de vorige generatie kan gebruiken omdat dat zeer veel kan schelen qua kosten-performance. Zoals ik al eerder zei ben ik hier totaal niet in thuis en weten jullie dat veel beter :v:
Dus een gtx1070 ipv gtx 1080 en de vorige generatie i7 (dus niet de kaby lake?)
Dit is wat ik zo 123 in elkaar heb gezet. Zelf twijfel ik dus nog erger over de videokaart en de processor. Van de rest heb ik weinig verstand
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 366,50 | € 366,50 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 156,99 | € 156,99 |
| 1 | Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X4 | € 713,- | € 713,- |
| 1 | WD Purple WD20PURX, 2TB | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Corsair Carbide Clear 400C Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 159,- | € 159,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.859,74 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben echt een leek hierin, beetje stille computer lijkt me wel fijn?
Ga je overklokken?
Dit lijkt me wel handig om te doen, toch?
Wat verwacht je van ons?[i]
Het gaat dus om een totaal computer met zo veel mogelijk van rond de 1800 (zoveel mogelijk bang-for-buck), het mooiste vindt ik een transparante kast. Ook las ik al op het forum dat het handigst is om de pc ergens te laten bouwen ipv een pre-fab. Daarnaast is een beetje stille computer ook wel fijn
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee, alvast bedankt!
De rode kreeft
[ Voor 58% gewijzigd door DeRodeKreeft op 16-01-2017 19:49 ]