schermnummers wisselen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 09:34
Ik ben bezig een flipperkast aan het maken, met 3 schermen....

en nu heb ik eindelijk de 3 schermen aan de gang... alleen zoals ze nu genummerd zijn wil ik eigenlijk niet....

is dit na de installatie nog te veranderen?

oja... ik werk met windows 10 pro

http://www.arjan-swets.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
kabels omwisselen?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is precies je doel, want je kunt in de meeste OS'en toch gewoon de virtuele positionering wijzigen in de instellingen?

Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/images/article/2012/07/intel-11389049.jpg

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
ja. oke... iets meer uitleg....

ik heb 2 videokaarten in die PC zitten... een Nvidia GT9800 en een PCI kaartje....

de flipperkast bestaat uit een speelveld monitor en een backglass (achterwand met de scores) monitor....
en ik heb nog een 15 inch monitor op zijn kant erin zitten voor het led display....

nu heb ik dat led display op die PCI kaart.... maar die is nu beeldscherm 1... maar die zou ik het liefste als 3 hebben.....

de tafel 1, backglass 2 en dat led display als 3....

maar het rotte is dat windows van die oude PCI kaart dat scherm altijd 1 noemt? maar dat is later niet te wisselen?
Room42 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:48:
Wat is precies je doel, want je kunt in de meeste OS'en toch gewoon de virtuele positionering wijzigen in de instellingen?

[afbeelding]
nou in die flipperkast emulator moet je invullen welke scherm de tafel is...(primair of sucadaire) en ook voor de backglass monitor.... maar ze zitten dus op 2 en 3 ipv 1 en 2

toen het allemaal nog werkte....:
YouTube: Kaatje aan het flipperen

[ Voor 34% gewijzigd door swets op 15-01-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat had gewoon al in je openingspost moeten staan, he?
En ook wat je al gezocht en gevonden hebt, want je bent vast niet de eerste.

Maar dan nog, waarom werkt het positioneren van de schermen niet?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
Room42 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:54:
Dat had gewoon al in je openingspost moeten staan, he?
En ook wat je al gezocht en gevonden hebt, want je bent vast niet de eerste.

Maar dan nog, waarom werkt het positioneren van de schermen niet?
ten eerste kan ik wel de tafel in dat PCI kaartje stoppen... en dan krijgt hij netjes nummer 1 , maar dat kaartje kan niet zo hoog in resolutie... dus kan geen 1920x1080 aan.... die GT9800 wel...

dus vandaar dat ik de tafel en backglass daarom ook op de GT9800 en het led display op de PCI kaart....

maar ik geloof niet of die nummers later te wisselen zijn.... ik geloof dat ik weer iets moeilijks wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En wat voor OS hebben we het nu over? En welke emulatiesoftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
Room42 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:02:
En wat voor OS hebben we het nu over? En welke emulatiesoftware?
windows 10 pro en virtual pinball en hyperpin om de verschillende tafels te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In het venster dat Evanescent post, staat het vinkje "make this my main display". Werkt dat ook niet?

Als jij dat zelfde instellingsvenster opent, hoe ziet dat er dan uit? Nog beter, plaats daar eens een screenshot van. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het probleem met 3 monitoren, nummering :P

Mijn enige oplossing ooit (ik had 2x normaal en 1x 11inch scherm, maar in volgorde 2-3-1) is starten met 1 primaire monitor, afsluiten, nummer 2 aansluiten, daar multi-monitor inschakelen. afsluiten, 3rde erop, en toen bleef de volgorde netjes 123 (hoofd, 2de monitor, 11inch).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80525367/W10_screens.png

en de bedoeling is dus eigenlijk dat 2 -> 1 , 3 -> 2 en 1 -> 3 zou kunnen worden...

2 is nu hoofdscherm.... maar hij blijft 2... niet omdat ik er hoofdscherm van gemaakt heb wordt hij nog geen 1 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
SinergyX schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:11:
Het probleem met 3 monitoren, nummering :P

Mijn enige oplossing ooit (ik had 2x normaal en 1x 11inch scherm, maar in volgorde 2-3-1) is starten met 1 primaire monitor, afsluiten, nummer 2 aansluiten, daar multi-monitor inschakelen. afsluiten, 3rde erop, en toen bleef de volgorde netjes 123 (hoofd, 2de monitor, 11inch).
ja... eerder (als je het you tube filmpje bekijk) heb ik het allemaal eens aan de gang gehad... maar toen ben ik ook zo aan het rommelen geweest de scherm op de goed plek te krijgen.... en vandaar dat ik het nu hier vraag..... misschien is er een makkelijkere oplossing.... misschien ergens in de registers wat wijzigen ofzo?

bij het bovenstaande verhaal.... hoe zou ik het goed kunnen krijgen? scherm 1 er af laten.... opstarten?
2 en 3 combineren naar 1 scherm... opnieuw opstarten... pfff ingewikkeld...

[ Voor 10% gewijzigd door swets op 16-01-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

swets schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:17:
[afbeelding]

en de bedoeling is dus eigenlijk dat 2 -> 1 , 3 -> 2 en 1 -> 3 zou kunnen worden...

2 is nu hoofdscherm.... maar hij blijft 2... niet omdat ik er hoofdscherm van gemaakt heb wordt hij nog geen 1 ...
Je kunt de schermen toch verslepen dan nu? :? Bij het scherm wat hoofdscherm is, zet je dan het vinkje aan van de tekst 'Dit beeldscherm instellen als hoofdbeeldscherm'.

Als je per se wilt dat het hoofdscherm daadwerkelijk 1 heet, zal je scherm 1 en 2 qua kabels moeten omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
CH40S schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:20:
[...]
Je kunt de schermen toch verslepen dan nu? :? Bij het scherm wat hoofdscherm is, zet je dan het vinkje aan van de tekst 'Dit beeldscherm instellen als hoofdbeeldscherm'.

Als je per se wilt dat het hoofdscherm daadwerkelijk 1 heet, zal je scherm 1 en 2 qua kabels moeten omdraaien.
dat gaat niet.... omdat het 3 maten schermen zijn.... en omdat de virtual pinball software de tafel als 1 of 2 wil hebben en de backglass ok als 1 of 2... en nu word het scherm welke niet 1 van die 2 is wel altijd nummer 1... ik snap ook wel dat ik nomaal met kabel wisselen en dat je in het instelscherm die monitortjes kan verschuiven....

en normaal kan het je ook weinig schelen welke scherm 1 , 2 of 3 is.... maar die software moet ik in een ini-file invullen of me tafel primair scherm is of het secudaire scherm is.... en nu is het het 3de scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik ken Virtual Pinball niet, dus ik kan daar inhoudelijk niet op reageren. Hoewel ik wel het gevoel heb dat jij daar iets over het hoofd ziet, gezien er op Google niet veel problemen over te vinden zijn ;)

Maar hier kwam ik dit nog tegen, heb je dit al getest?
SOLUTION (Tested on Windows 8.1 x64)
My solution was to right click on the desktop and select "Screen Resolution" in Windows 7 I believe it's "Display Properties". Basically I'll just assume you all know how to get there or you wouldn't even know what numbers your monitors were anyways. So go through and select the monitor or monitors that you don't want to be number 1 and click "Advanced Settings" then when the window pops up click "Properties". Then when that window pops up go to the "Drivers" tab and click the "Disable" button. It will give you a warning, just confirm it. Then say okay on all the pop ups to close them. Now the only monitor working will be your main and it should register as number 1. Now all you have to do is do the same exact thing over again in the order you want the monitors to be in. So if number 2 is to the right of number 1 then click on the monitor to the right of your main, follow the directions I just gave you all over again except at the end you click "Enable" instead of "Disable". Now that monitor will be number 2. Do the same again if you have a 3rd monitor. Now your monitor numbers should be in the correct order. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
dat ga ik bekijken.... bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
nu heb ik het PCI kaartje er uit gehaald, dan worden de schermen 2 en 3 vanzelf 1 en 2.... en dan gaat alles goed...

doe ik dan later dat PCI kaartje er weer in, schuiven de scherm weer op.....ook raar dat hij daar dan geen 3 van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
swets schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:38:
nu heb ik het PCI kaartje er uit gehaald, dan worden de schermen 2 en 3 vanzelf 1 en 2.... en dan gaat alles goed...

doe ik dan later dat PCI kaartje er weer in, schuiven de scherm weer op.....ook raar dat hij daar dan geen 3 van maakt?
Heb je nou die stappen gevolgd? Het ging niet om het fysiek verwijderen van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
nee dat werkte ook niet....

wel heb ik iets gevonden.... in de Bios van het moederboord kan ik kiezen tussen PCI-extra of PCI als hoofd grafische kaart....

die stond nu op PCI... vandaar denk ik dat de PCI kaart altijd monitor 1 werd... dus ik heb hem nu op PCI-Extra gezet... en inderdaad... de 2 monitors op de PCI-Extrakaart hebben nu nummer 1 en 2 ....

alleen vind windows nu de PCI kaart niet? dus tja tis een hoop ge@*@#(*#
Room42 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 02:01:
Ik ken Virtual Pinball niet, dus ik kan daar inhoudelijk niet op reageren. Hoewel ik wel het gevoel heb dat jij daar iets over het hoofd ziet, gezien er op Google niet veel problemen over te vinden zijn ;)

Maar hier kwam ik dit nog tegen, heb je dit al getest?

[...]
nou ik vind wel aardig wat berichten over mensen die de nummers van hun monitoren anders zouden willen.... vind alleen nergens een oplossing....

bijvoorbeeld: monitornummers wijzigen

[ Voor 22% gewijzigd door swets op 16-01-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
het werkt....

als je in dat instelscherm de monitors van links naar recht in de goede volgorde zet, werk de emulator software goed.... en die nummers in de monitortjes maken dan niets uit?!?

dus bij mij staat monitortje met nummer 3 helemaal links.. (en is hoofdscherm) dan daarnaast het monitortje met nummer 2, en uiterst rechts het monitortje met nummer 1 erin.... en dan werkt het .... tja je moet het maar weten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
swets schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 01:04:
het werkt....

als je in dat instelscherm de monitors van links naar recht in de goede volgorde zet, werk de emulator software goed.... en die nummers in de monitortjes maken dan niets uit?!?

dus bij mij staat monitortje met nummer 3 helemaal links.. (en is hoofdscherm) dan daarnaast het monitortje met nummer 2, en uiterst rechts het monitortje met nummer 1 erin.... en dan werkt het .... tja je moet het maar weten......
Dat is wat we vanaf het begin proberen te vertellen ;) Die nummertjes maken niks uit, je kan het gewoon slepen, of je sleept door de kabels om te wisselen of in dat menu maakt dan ook weinig uit :P

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
ja... sorry... ik dacht dat de nummers ook moesten kloppen.... en dat ging dus niet lukken.... vorige installatie ben ik ook vreselijk aan het K#tten geweest die nummers goed te krijgen... en toen is het wel gelukt... met kaarten erin en eruit halen... en tig keer op starten.... maar dat had dus allemaal niet gehoeven... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ok, ik kan nu echt even niks anders zeggen dan: FFS! 8)7 8)7 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 17-01-2017 16:10 ]

Pagina: 1