• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 17:00

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik heb een Lenovo ThinkPad T61p met een nVidia QUadro FX 570M erin, waar Windows XP op draait. Op de zaak heb ik er een 17" HP beeldscherm naast staan die als tweede monitor fungeert; de laptop is de primaire vanwege de heerlijke resolutie van 1920x1200 (het HP-scherm doet maar 1280x1024).

Er is ook een Unicenter Remote Control driver geïnstalleerd die gebruikt kan worden om de computer op afstand over te nemen.

Het gekke is nu dat de HP-monitor met nummer 1 wordt aangegeven, Unicenter Remote Control als 2, en het ingebouwde scherm van de laptop met nummer 3. Ik zou dit liever zien als Laptop op 1, externe montior op 2, en Unicenter op 3.

Het probleem is namelijk dat ik een dock app gebruik (RocketDock van CrystalXP) dat bovenin het scherm staat. In de opties van dat ding kan je aangeven of hij op het primaire of het secundaire scherm moet staan. Als ik aangeef "primair", komt hij inderdaad op mijn laptopscherm te staan, want die staat in Windows als primair scherm, ondanks dat hij nummertje 3 heeft.

Maar als ik thuis ben heb ik geen externe monitor, dus alleen de laptop zelf, nog steeds met nummertje 3. Die staat uiteraard ook als primair scherm aangegeven. Maar die dock app is "off screen", misschien omdat hij toch in de war raakt door het feit dat het scherm nummertje 3 heeft?

Lang verhaal kort: hoe kan ik de ID-nummers van mijn schermen aanpassen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.