Aloha en help!
Ik heb sinds vanavond geen toegang meer tot mijn 2e harde schijf, nadat ik een externe harde schijf (met dezelfde drive-letter) had aangesloten op de pc.
Na het afkoppelen zag ik alleen nog maar mijn interne SSD van 240 GB waar Windows op geïnstalleerd staat, maar niet de interne opslag-schijf van ca. 2 TB. Nu krijg ik hem ook niet meer terug
Pogingen:
- Externe HDD weer terug aansluiten, drive-letter veranderen en loskoppelen.
- In Disk Management zoeken naar de vermiste schijf; niet gevonden
- In Disk Management heb ik wel ineens 2 DVD-drives terwijl ik er maar 1 fysiek heb. De andere lijkt virtueel en komt steeds terug na het verwijderen hiervan.
- Alle drivers van het moederboard opnieuw gedownload (chipset, sata)
- Systeemherstelpunt van 7 januari teruggezet (gisteren kon ik nog wel op de interne harde schijf)
- Diverse reboots
- In de BIOS gekeken of daar de harde schijf nog wel zichtbaar was en daar zag ik de volgende vreemde zaken:
In het hoofdscherm klik ik op 'SATA information' en zie ik de schijf wel (Western Digital = WDC .. i guess) maar met 0.0 GB???

Onder Boot Options ziet hij wel weer de volledige grootte van de schijf:

Idem voor Boot Override

Ik ben inmiddels door mijn opties heen, wat is hier gebeurd?
Systeem:
Windows 8 Pro - 64 bits
Intel Core i5 4670 3.4 Ghz
Asus B85M-E Moederbord
Crucial 2.5" M500 250 GB SSD
WD Green WD20EZRX 2 TB harde schijf
Club 3D Radeon HD 7970 3 GB videokaart
16 GB RAM Geheugen (Corsair Vengeance)
Seasonic M12II 520 W voeding
Ik heb sinds vanavond geen toegang meer tot mijn 2e harde schijf, nadat ik een externe harde schijf (met dezelfde drive-letter) had aangesloten op de pc.
Na het afkoppelen zag ik alleen nog maar mijn interne SSD van 240 GB waar Windows op geïnstalleerd staat, maar niet de interne opslag-schijf van ca. 2 TB. Nu krijg ik hem ook niet meer terug
Pogingen:
- Externe HDD weer terug aansluiten, drive-letter veranderen en loskoppelen.
- In Disk Management zoeken naar de vermiste schijf; niet gevonden
- In Disk Management heb ik wel ineens 2 DVD-drives terwijl ik er maar 1 fysiek heb. De andere lijkt virtueel en komt steeds terug na het verwijderen hiervan.
- Alle drivers van het moederboard opnieuw gedownload (chipset, sata)
- Systeemherstelpunt van 7 januari teruggezet (gisteren kon ik nog wel op de interne harde schijf)
- Diverse reboots
- In de BIOS gekeken of daar de harde schijf nog wel zichtbaar was en daar zag ik de volgende vreemde zaken:
In het hoofdscherm klik ik op 'SATA information' en zie ik de schijf wel (Western Digital = WDC .. i guess) maar met 0.0 GB???

Onder Boot Options ziet hij wel weer de volledige grootte van de schijf:

Idem voor Boot Override

Ik ben inmiddels door mijn opties heen, wat is hier gebeurd?
Systeem:
Windows 8 Pro - 64 bits
Intel Core i5 4670 3.4 Ghz
Asus B85M-E Moederbord
Crucial 2.5" M500 250 GB SSD
WD Green WD20EZRX 2 TB harde schijf
Club 3D Radeon HD 7970 3 GB videokaart
16 GB RAM Geheugen (Corsair Vengeance)
Seasonic M12II 520 W voeding
[ Voor 7% gewijzigd door Thrilled op 14-01-2017 19:30 ]