Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 870519

Topicstarter
Beste lezer,

Wie kan mijn telefoontje (Alcatel 3, Andoid 6) weer telefoongesprekken laten opnemen?

Eerst kon het namelijk wel, maar er is iets misgegaan toen ik het eerste telefoonopname programma de-installeerde. (Ik wilde namelijk dat het programma in MP3 opnam, daar hoorde een andere app bij).

Inmiddels heb ik wel 10 apps geinstalleerd, maar niet eens doet zijn werk. Zelfs ACR niet.

Ieder telefoonopname programma vraagt of hij je machtigt om gebruik te maken van de microfoon en stelt nog een paar vragen vooraf. Ik vermoed zelf dat het iets met machtigingen is.

Ik heb het ICT-center van mijn werkgever met deze vraag benaderd, maar zij hebben geen idee.

(Voor de duidelijkheid: ik vraag voor de telefoonopname altijd of ik een gesprek mag opnemen.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op tweakers!
Anoniem: 870519 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:02:
Eerst kon het namelijk wel, maar er is iets misgegaan toen ik het eerste telefoonopname programma de-installeerde. (Ik wilde namelijk dat het programma in MP3 opnam, daar hoorde een andere app bij).

Inmiddels heb ik wel 10 apps geinstalleerd, maar niet eens doet zijn werk. Zelfs ACR niet.
Kun je even aangeven welke apps je geprobeerd hebt en welke app je als eerste had verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07 12:14

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Kan je de 'app permisssions' niet resetten? Of eens in de app permissions kijken als je bijvoorbeeld ACR opnieuw installeert.

De toevoeging "legale" is overigens niet van toepassing. Het staat vrij om een gesprek eenzijdig op te nemen. Toestemming is niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Point.Flare schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:22:
Het staat vrij om een gesprek eenzijdig op te nemen als jezelf belanghebbend gesprekspartner bent. Toestemming is niet verplicht.
Fixed: dus niet in de trein een random gesprek (dictafoon achtig) opnemen van je buurman ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

MAX3400 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:24:
[...]

Fixed: dus niet in de trein een random gesprek (dictafoon achtig) opnemen van je buurman ofzo.
Dat leek mij afgekaderd binnen de orde van de vraag. Een gesprek van een ander opnemen is logischerwijs niet toegestaan, gezien je geen deelnemer bent aan het gesprek. Dan is het namelijk afluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:22
Krijg je ook een (fout-)melding wanneer je een gesprek probeert op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Rens-Br,

Eerlijkgezegd weet ik niet meer welke apps ik precies heb geinstalleerd, na het de-installeren van ACR. Ik heb overigens ook de ACR directory gewist (vanaf mijn PC, met een USB-draadje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi Point-Flare,

De app-permissions staat niet in mijn apps. Zal ik die eerst downloaden dan? Is dat wat je zegt?
Kun je me even op weg helpen?

(Dat over die legale opnames heb ik erbij gezet, omdat anders mensen beginnen over dat je geen opnames mag maken. Ik wist niet dat het toegestaan was als belangstellende, zonder vermelding dat je opnames maakte. Weer wat geleerd.)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 16-01-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Point.Flare schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:22:
De toevoeging "legale" is overigens niet van toepassing. Het staat vrij om een gesprek eenzijdig op te nemen. Toestemming is niet verplicht.
Wanneer iemand op de hoogte is van een opname zal deze persoon namelijk zich heel anders gedragen. Bij een rechtzaak trek je gewoon veelal aan het kortste eind wanneer de tegenpartij niet op de hoogte was.

De wet is hierin heel duidelijk:
Strafrechtelijk gezien, mag je best je eigen telefoongesprekken opnemen. Levert dat bewijs van een strafbaar feit op (bijvoorbeeld bedreiging), dan is dat niet per se ontoelaatbaar voor de strafrechter. Dat geldt ook wanneer je niet vooraf hebt aangegeven dat je het gesprek zou opnemen. Tenslotte hoef je je als burger niet te houden aan de strenge opsporingseisen die het Openbaar Ministerie in acht zou moeten nemen.
Ervaring leert dat het per definitie vaak ontoelaatbaar is en er heel erg stringente redenen moeten zijn wil het wel toelaatbaar zijn hoewel daar de meningen verdeeld over zijn.

Als voorbeeld uit eigen kennissenkring het geval. Persoon A neemt gesprerk op met persoon B. Er komt een Civiele rechtzaak waarin opname als bewijs wordt opgevoerd tussen persoon A en B. Persoon B doet aangifte inbreuk privacy (weet dat het niet vervolgd gaat worden) maar zolang hier geen definitief vervolging/uitspraak is mag opname niet als bewijs in eerste rechtzaak gebruikt worden. En dat kan best wel lang duren :)

Wat van belang is dat je in eerste instantie de aangifte inbreuk privacy in een andere zaak op voert, dus niet in de zelfde zaak laat behandelen. Wel aangeven dat de opname deel uit maakt van een geschil en daarom "tijdelijk" ontoelaatbaar is.

Dat is het mooie van een beroep op artikel 10 van de Grondwet of artikel 8 EVRM van de andere gesprekspartner, groter is dan het belang van waarheidsvinding (‘de waarheid boven tafel krijgen’). Want zulke zaken kunnen altijd heel lang duren en zullen de eisende partij op ontzettend hoge kosten jagen omdat de rechtzaak heel lang gaat duren.

Een ander iets wat ik geleerd heb. Wanneer er het vermoeden bestaat dat er opgenomen gaat worden zelf ook opnemen. En dan het gesprek starten met de vraag "wordt dit gesprek opgenomen". Indien de tegenpartij met nee antwoord en doet dit toch dan kan de opname bij een rechter gelijk de prullenbak in.

[ Voor 10% gewijzigd door Wim-Bart op 13-01-2017 16:36 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Allicht dat er trucjes zijn, maar dat was niet waarom ik de opmerking plaatste. Onder de streep is het legaal. Bedankt voor de info, maar verder hier op ingaan voegt m.i. weinig toe aan de vraag van de ts.

Ts:
Installeer acr eens opnieuw. App permissions is een standaard tool van Android en zit in je settings menu > applicaties > Acr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Point Flare,

Dank voor je tijd en reactie.

Eerlijk gezegd snap ik het nu niet. Je schrijft: "App permissions is een standaard tool van Android en zit in je settings menu > applicaties > Acr"

Onder settings menu bij mijn apps (Instellingen/Apps) zie ik geen Acr (neem aan dat je automatic call recorder bedoeld) noch App Permissions (noch iets als Toestemmingen). En echt ik heb Android 6.0.

By the way: Automatic Call Recorder heb ik al verschillende keren gedeinstalleerd en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:27
Instellingen>Applicaties>Applicatiebeheer

Daar zou je ACR moeten kunnen vinden. Met de permissies. Tik daarop en wijzig wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, onder mijn settingsmenu applicatie vind ik niet applicatiebeheer. En daaronder dus ook geen ACR.

Jammer, dat dit Topic onopgelost is.

Dank voor jullie medewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar ben ik weer: nog steeds met hetzelfde topic.

Sinds ik de app Gespreksopname geinstalleerd heb, krijg ik een andere melding:
"Kan het gesprek niet opnemen omdat de microfoon wordt gebruikt door andere app."

Via Instellingen, apps, apps configureren, app-machtigingen, microfoon bleek dat er 6 machtigingen waren gegeven voor de microfoon. Wat doe je dan? Je schakelt er een paar uit.
Helaas, weer dezelfde melding.

Vervolgens een harde reset uitgevoerd.
Weer deze app geinstalleerd (op een oude telefoon, Android 4.2, werkt hij uitstekend), en weer dezelfde melding ("Kan het gesprek niet opnemen omdat de microfoon wordt gebruikt door andere app.")

Een virusscanner eroverheen gehaald, en geen bedreigingen.
Nou ja, eentje (een potentiele): dat was van een voorgeinstalleerde app.
Die kon toch niet verwijderd worden.

Ik snap er werkelijk niets van!

Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-07 18:57
Andere app proberen of die het wel doet? Zo ja, ligt het aan de app. Zo nee, kun je gaan zoeken naar andere oorzaken.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07 15:12
Geen idee of dit werkt, ik vond het na wat zoekwerk.
Android 6 has issues with call recording, this is mainly due to permission change on the audio source required to make call recording.

SOLUTION

Currently ACR only has workaround for this that seem to work on some phones
Try AUTO audio source under ACR recording settings, if it doesn't work try VOICE_COMMUNICATION, if nothing works set audio source to MIC, audio format to OGG or WAV and gain to +5 ~ +7db under ACR Recording settings.
You can also try combination of MIC/VOICE_COMMUNICATION audio source with MODE_IN_COMMUNICATION audio route, it seems to be working on some phones such as OnePlusOne
bron : https://bitbucket.org/cop...l-recording-issues-merged

[ Voor 7% gewijzigd door Jamer op 26-04-2017 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Andere apps heb ik al geprobeerd.
Dank je wel Jamer, ik laat je weten als het heeft gewerkt. Ben weer met ACR bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 979541

Zijn er ook Apps dat je gesprekken niet kunnen worden opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 979541 welkom op Tweakers. Het is op Tweakers niet de bedoeling om topics, zo genoemd, te kicken en te kapen. Daarnaast wordt bij het aanmaken van een topic of bericht wel wat eigen inzet verwacht. Ik kan je dus aanraden om nogmaals Het algemeen beleid door te nemen, zodat je bekend met onze huisregels.

Daarnaast zal ik je vraag even beantwoorden: Nee. Er bestaan geen apps die kunnen garanderen dat het niet opgenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgbertD
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-06 18:25
sorry foutje

[ Voor 94% gewijzigd door EgbertD op 03-11-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

En met deze kick gaat dit topic op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.