HTC heeft twee smartphones gepresenteerd in zijn nieuwe U-lijn van telefoons. De duurste heeft een tweede scherm boven het hoofdscherm. De toestellen hebben beide geen 3,5mm-ingang en beschikken over een usb-c-aansluiting voor laden en audio. De duurste van de twee Android-telefoons is de U Ultra, een telefoon met 5,7"-lcd met een resolutie van 2560x1440 pixels. Daarboven zit een tweede lcd met 1040x160 pixels. Dat secundaire scherm is volgens de fabrikant voor 'discrete meldingen'. De Sense-software van HTC zou moeten leren van de voorkeuren van de gebruiker. Daardoor zou het op termijn meer moeten doorgeven van wat gebruikers interessant vinden en minder van de rest. De telefoon draait op een Qualcomm Snapdragon 821, dezelfde soc als in onder meer de Google Pixel-telefoons die HTC fabriceert. De 64GB-variant van de toestellen heeft een achterkant van Gorilla Glass, terwijl de 128GB-versie een saffieren achterkant kent. HTC heeft de 3,5mm-uitgang geschrapt en vervangen voor audio via usb-c. De Taiwanese smartphonemaker levert een headset mee die het geluid moet afstemmen op de oren van gebruikers. Dat noemt de maker USonic. De BoomSound Hi-Fi-setup van de HTC 10 keert terug, met een speaker aan de onderkant als 'subwoofer' en de speaker boven het scherm als 'tweeter'. De camera heeft een maximale resolutie van twaalf megapixels en pixels van 1,55 micron groot. Daarbij gaat het waarschijnlijk om de IMX378 van Sony, de sensor die HTC en Google gebruiken in de Pixel-telefoons. Er zit optische beeldstabilisatie in, terwijl de lens een diafragma heeft van f/1.8. Aan de voorkant zit een frontcamera met een maximale resolutie van zestien megapixels. De accu van de U Ultra heeft een capaciteit van 3000mAh. Beide telefoons komen 2 maart uit in Nederland, zo laat HTC weten. Het maakt geen euroadviesprijzen bekend. De grote U Ultra krijgt in de Verenigde Staten een adviesprijs mee van 749 dollar. Omgerekend en inclusief btw zou dat neerkomen op ongeveer 850 euro.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
De europrijzen zijn bekend gemaakt: nieuws: HTC U Ultra verschijnt bij Nederlandse retailers voor 799 euro en dit toestel gaat voor €799,- over de toonbank, in mijn ogen echt een veels te hoog bedrag.
Sinds afgelopen zaterdag mag ik eindelijk verlengen. HTC heeft me teleurgesteld met de M9 maar omdat ik al sinds de HTC Touch HD een HTC heb, wilde ik in ieder geval de HTC U Ultra de kans geven.
Ik was toen ook erg blij dat twee weken geleden een email in mijn inbox zat dat de HTC U Ultra (en de Play) uitgekomen waren en ook in Nederland.
Dus ik bij mijn vertrouwde provider op de website kijken. Wel een Play, maar geen Ultra. Ik direct naar de lokale KPN en de vraag gesteld. Deze gaven aan dat zij niet wisten of deze nog kwam. Afgelopen zondag naar de Mediamarkt, deze hadden beide toestellen niet en wisten niet of deze uberhaupt nog ging komen. Toen maar even een TMobile winkel binnen gelopen... hier hadden ze nog niet eens een HTC toestellen. Ook een andere lokale telefoonboer (Ritel) heeft deze niet op voorraad.
Sommige webshops hebben deze telefoon natuurlijk wel, maar voordat ik een keuze maak wil ik hem wel even vast houden.
Is dit het begin van het einde voor HTC in Nederland?
Ik was toen ook erg blij dat twee weken geleden een email in mijn inbox zat dat de HTC U Ultra (en de Play) uitgekomen waren en ook in Nederland.
Dus ik bij mijn vertrouwde provider op de website kijken. Wel een Play, maar geen Ultra. Ik direct naar de lokale KPN en de vraag gesteld. Deze gaven aan dat zij niet wisten of deze nog kwam. Afgelopen zondag naar de Mediamarkt, deze hadden beide toestellen niet en wisten niet of deze uberhaupt nog ging komen. Toen maar even een TMobile winkel binnen gelopen... hier hadden ze nog niet eens een HTC toestellen. Ook een andere lokale telefoonboer (Ritel) heeft deze niet op voorraad.
Sommige webshops hebben deze telefoon natuurlijk wel, maar voordat ik een keuze maak wil ik hem wel even vast houden.
Is dit het begin van het einde voor HTC in Nederland?
Xbox: Gulpener88
Kijk naar de huidige positie van HTC, de toestellen die ze recent hebben uitgebracht en de reviews van zowel de U Ultra en U Play en je vraag is eigenlijk al beantwoord.
Bij de U Ultra komt HTC met een toestel met een "flagship" prijs, zonder daadwerkelijk "flagship" onderdelen erin te stoppen. Alhoewel het geen slechte telefoon is, is vooral de veel te hoge prijs een flink struikelblok en voldoende om de telefoon af te raden.
Gezien de dalende populariteit van HTC en de moordende concurrentie is het logisch dat winkeliers geen modellen gaan inkopen die ze waarschijnlijk niet verkocht krijgen. Ook is het zeer waarschijnlijk dat de U Ultra binnen afzienbare tijd (al dan niet vanuit HTC) een prijsverlaging gaat krijgen, omdat ze de telefoon aan de straatstenen niet kwijt raken. Behoorlijk zuur als winkelier wanneer je het toestel uiteindelijk met verlies moet verkopen.
Ik denk dat ook niet dat dit het begin van het einde is voor HTC (dat begon toen de Sensation uitkwam en de consument massaal voor de Galaxy S-serie koos). Ik denk dat het einde reeds in zicht is en het zou mij niets verbazen als de U serie de laatste HTC telefoons zijn.
Incompetentie in deze (moordende) telefoon-markt heeft namelijk ook een houdbaarheidsdatum!
Bij de U Ultra komt HTC met een toestel met een "flagship" prijs, zonder daadwerkelijk "flagship" onderdelen erin te stoppen. Alhoewel het geen slechte telefoon is, is vooral de veel te hoge prijs een flink struikelblok en voldoende om de telefoon af te raden.
Gezien de dalende populariteit van HTC en de moordende concurrentie is het logisch dat winkeliers geen modellen gaan inkopen die ze waarschijnlijk niet verkocht krijgen. Ook is het zeer waarschijnlijk dat de U Ultra binnen afzienbare tijd (al dan niet vanuit HTC) een prijsverlaging gaat krijgen, omdat ze de telefoon aan de straatstenen niet kwijt raken. Behoorlijk zuur als winkelier wanneer je het toestel uiteindelijk met verlies moet verkopen.
Ik denk dat ook niet dat dit het begin van het einde is voor HTC (dat begon toen de Sensation uitkwam en de consument massaal voor de Galaxy S-serie koos). Ik denk dat het einde reeds in zicht is en het zou mij niets verbazen als de U serie de laatste HTC telefoons zijn.
Incompetentie in deze (moordende) telefoon-markt heeft namelijk ook een houdbaarheidsdatum!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y