HTC heeft twee smartphones gepresenteerd in zijn nieuwe U-lijn van telefoons. De duurste heeft een tweede scherm boven het hoofdscherm. De toestellen hebben beide geen 3,5mm-ingang en beschikken over een usb-c-aansluiting voor laden en audio. De duurste van de twee Android-telefoons is de U Ultra, een telefoon met 5,7"-lcd met een resolutie van 2560x1440 pixels. Daarboven zit een tweede lcd met 1040x160 pixels. Dat secundaire scherm is volgens de fabrikant voor 'discrete meldingen'. De Sense-software van HTC zou moeten leren van de voorkeuren van de gebruiker. Daardoor zou het op termijn meer moeten doorgeven van wat gebruikers interessant vinden en minder van de rest. De telefoon draait op een Qualcomm Snapdragon 821, dezelfde soc als in onder meer de Google Pixel-telefoons die HTC fabriceert. De 64GB-variant van de toestellen heeft een achterkant van Gorilla Glass, terwijl de 128GB-versie een saffieren achterkant kent. HTC heeft de 3,5mm-uitgang geschrapt en vervangen voor audio via usb-c. De Taiwanese smartphonemaker levert een headset mee die het geluid moet afstemmen op de oren van gebruikers. Dat noemt de maker USonic. De BoomSound Hi-Fi-setup van de HTC 10 keert terug, met een speaker aan de onderkant als 'subwoofer' en de speaker boven het scherm als 'tweeter'. De camera heeft een maximale resolutie van twaalf megapixels en pixels van 1,55 micron groot. Daarbij gaat het waarschijnlijk om de IMX378 van Sony, de sensor die HTC en Google gebruiken in de Pixel-telefoons. Er zit optische beeldstabilisatie in, terwijl de lens een diafragma heeft van f/1.8. Aan de voorkant zit een frontcamera met een maximale resolutie van zestien megapixels. De accu van de U Ultra heeft een capaciteit van 3000mAh. Beide telefoons komen 2 maart uit in Nederland, zo laat HTC weten. Het maakt geen euroadviesprijzen bekend. De grote U Ultra krijgt in de Verenigde Staten een adviesprijs mee van 749 dollar. Omgerekend en inclusief btw zou dat neerkomen op ongeveer 850 euro.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Tsja, weer niet echt features waar je warm van wordt.
Ik vrees toch echt dat ik na mijn M8 over ga op een Samsung.
En dat is vloeken in de kerk als je al sinds de Desire een HTC hebt.
Edit: Het feit dat ik de 1e ben die reageert nadat dit topic bijna een uur geleden is aangemaakt zegt al genoeg over een merk waar vooral Nederlanders voorheen veel mee weg liepen.
Ik vrees toch echt dat ik na mijn M8 over ga op een Samsung.
En dat is vloeken in de kerk als je al sinds de Desire een HTC hebt.
Edit: Het feit dat ik de 1e ben die reageert nadat dit topic bijna een uur geleden is aangemaakt zegt al genoeg over een merk waar vooral Nederlanders voorheen veel mee weg liepen.
[ Voor 33% gewijzigd door Tripl3 D op 12-01-2017 12:12 ]
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Toestel heeft wat leuke features, de vele microfoons en het extra scherm zijn leuke dingen. Helaas is de (verwachte) prijs gewoon echt veel te hoog en is de accu voor een 5,7' scherm ook veels te klein.Tripl3 D schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:10:
Tsja, weer niet echt features waar je warm van wordt.
Ze hadden er sowieso een 835 in moeten stoppen ipv. een 821, dan hadden ze nog mee kunnen komen. Volgende maand komen de nieuwe flagships van Samsung, LG, Sony en Huawei uit en daar zitten waarschijnlijk wel een 835 of vergelijkbare SOC in.
Daarnaast is er ook nog de OnePlus 3T, die heeft dezelfde SOC, meer opslag en meer RAM en dat maar voor 479 euro.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 12:17 ]
Het is ongelofelijk om te zien hoe HTC misser na misser maakt en gewoon helemaal niet leert van z'n eigen fouten.
Is er nu werkelijk iemand binnen het (hogere) management die denkt dat deze telefoon ook maar enige kans van slagen heeft? Toen ze vorig jaar een stuk later dan de rest hun topmodel van 2016 uitbrachten had het in ieder geval de beschikking over de nieuwste hardware. Nu willen ze weer eerder dan de rest zijn en komen ze met behoorlijk verouderde hardware op de proppen. Dit terwijl de grootste concurrenten klaar staan om hun topmodellen met Snapdragon 835 (of in het geval van Samsung hun eigen Exynos) te presenteren.
Daarnaast heet de V20 van LG al bewezen dat er praktisch niemand op het 2e schermpje zit te wachten en dit meer "leuk voor erbij" is dan dat mensen echt bewust een telefoon voor kopen.
Kijken we even voorbij de verouderde SoC dan zien we een telefoon die eigenlijk niets nieuws doet en ook op het gebied van andere hardware en designelementen erg verouderd aan doet. Geen AMOLED-scherm, geen IPX67-certificatie, geen 2 speakers aan de voorzijde en een design dat nog het meeste lijkt op de normale Galaxy s7. Een telefoon van alweer bijna een jaar oud die qua hardware nauwelijks onderdoet en op bepaalde vlakken (zoals het scherm en IPX67) gewoon beter is.
Elk levend organisme met meer dan 3 hersencellen zou in dat geval de prijs concurrerend maken en de telefoon een stuk lager geprijsd op de markt zetten maar ook dat doet HTC niet. Zij denken terecht een topmodel in handen te hebben die een prijs van minstens €850 kan rechtvaardigen. Echter denkt HTC dat de wereld over enkele maanden vergaan is en Samsung, LG, Sony, etc. nooit met hun topmodellen komen die zeer waarschijnlijk een stuk meer voor een gelijkwaardige prijs gaan bieden.
Zeker de Samsung Galaxy S8 gaat het deze HTC U Ultra praktisch onmogelijk maken om nog enig bestaansrecht te hebben. Want we kunnen er haast van uitgaan dat de S8 over een curved AMOLED-scherm, snellere SoC, beter camera, IPX67 en andere nieuwe snufjes gaat beschikken met een vergelijkbare prijs van €850
En het trieste van alles?? Dat HTC dezelfde fout keer op keer maakt. Wat dat betreft is het volledig hun eigen schuld dat ze hun marktaandeel dat ze ooit hebben volledig hebben laten verdampen.
Is er nu werkelijk iemand binnen het (hogere) management die denkt dat deze telefoon ook maar enige kans van slagen heeft? Toen ze vorig jaar een stuk later dan de rest hun topmodel van 2016 uitbrachten had het in ieder geval de beschikking over de nieuwste hardware. Nu willen ze weer eerder dan de rest zijn en komen ze met behoorlijk verouderde hardware op de proppen. Dit terwijl de grootste concurrenten klaar staan om hun topmodellen met Snapdragon 835 (of in het geval van Samsung hun eigen Exynos) te presenteren.
Daarnaast heet de V20 van LG al bewezen dat er praktisch niemand op het 2e schermpje zit te wachten en dit meer "leuk voor erbij" is dan dat mensen echt bewust een telefoon voor kopen.
Kijken we even voorbij de verouderde SoC dan zien we een telefoon die eigenlijk niets nieuws doet en ook op het gebied van andere hardware en designelementen erg verouderd aan doet. Geen AMOLED-scherm, geen IPX67-certificatie, geen 2 speakers aan de voorzijde en een design dat nog het meeste lijkt op de normale Galaxy s7. Een telefoon van alweer bijna een jaar oud die qua hardware nauwelijks onderdoet en op bepaalde vlakken (zoals het scherm en IPX67) gewoon beter is.
Elk levend organisme met meer dan 3 hersencellen zou in dat geval de prijs concurrerend maken en de telefoon een stuk lager geprijsd op de markt zetten maar ook dat doet HTC niet. Zij denken terecht een topmodel in handen te hebben die een prijs van minstens €850 kan rechtvaardigen. Echter denkt HTC dat de wereld over enkele maanden vergaan is en Samsung, LG, Sony, etc. nooit met hun topmodellen komen die zeer waarschijnlijk een stuk meer voor een gelijkwaardige prijs gaan bieden.
Zeker de Samsung Galaxy S8 gaat het deze HTC U Ultra praktisch onmogelijk maken om nog enig bestaansrecht te hebben. Want we kunnen er haast van uitgaan dat de S8 over een curved AMOLED-scherm, snellere SoC, beter camera, IPX67 en andere nieuwe snufjes gaat beschikken met een vergelijkbare prijs van €850
En het trieste van alles?? Dat HTC dezelfde fout keer op keer maakt. Wat dat betreft is het volledig hun eigen schuld dat ze hun marktaandeel dat ze ooit hebben volledig hebben laten verdampen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:17:
Daarnaast is er ook nog de OnePlus 3T, die heeft dezelfde SOC, meer opslag en meer RAM en dat maar voor 479 euro.
offtopic:
Die heb ik ook overwogen als vervanger van mijn M8, maar als ik dan een S7 voor dezelfde prijs (bij de meeste abonnementen) kan krijgen, neig ik toch naar de S7. Het is toch een beetje appels met peren vergelijken, omdat OnePlus ze rechtstreeks verkoopt.
Die heb ik ook overwogen als vervanger van mijn M8, maar als ik dan een S7 voor dezelfde prijs (bij de meeste abonnementen) kan krijgen, neig ik toch naar de S7. Het is toch een beetje appels met peren vergelijken, omdat OnePlus ze rechtstreeks verkoopt.
Eens met MazeWing. HTC is al jaren de weg kwijt. Kijken totaal niet meer wat het grote publiek wil, maar komen voornamelijk met features die (vrijwel) niemand wil. Ultrapixel camera anyone?
Ik vind het zo zonde. HTC Desire, HTC One X en HTC One M8 waren prima telefoons.
Dat niet alleen. Ze maken prima toestellen, maar er is altijd wel iets op aan te merken. De SOC is te oud, de camera te slecht, de prijs te hoog. Bij elk toestel wat ze de afgelopen tijd hebben geïntroduceerd ontbrak er wel iets.Tripl3 D schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:20:
[...]
Eens met MazeWing. HTC is al jaren de weg kwijt. Kijken totaal niet meer wat het grote publiek wil, maar komen voornamelijk met features die (vrijwel) niemand wil. Ultrapixel camera anyone?
Maar nu eens gewoon een fatsoenlijk degelijk toestel met:
- QHD of FHD scherm
- Tussen 5,2 en 5,5"
- Aluminium
- 4 / 6GB
- 64 / 128GB
- Front speakers
- Fatsoenlijke front en back camera
- NFC, Vingerafdrukscanner, Infrarood
- 500 euro
- 4000mAh batterij
- Quick Charge, draadloos laden
- Waterdicht
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 15:51 ]
Op Androidworld lees ik trouwens deze comment van ene 'Bart':
Laten we dan maar hopen dat dat het daadwerkelijke vlaggenschip wordt.Ocean Note (U Ultra), Ocean Smart (U Play), en Ocean Master waren interne namen voor telefoons bij HTC. Waar is de Master? Als ik XDA mag geloven dan komt deze op mwc met de 835.
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. Wellicht de interne codenaam voor de HTC 11. Wat ik me dan alleen wel afvraag in welke prijsklasse gaat dat toestel weer vallen.Tripl3 D schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:23:
Laten we dan maar hopen dat dat het daadwerkelijke vlaggenschip wordt.
One X daarna M8 en nu een M10 ( voor 300,- los gekocht anders niet gedaan ). Maar met de rest eens, OnePlus3 biedt meer. Als er een M11 komt, hoop ik echt dat die gelijk op gaat met de S8 want anders komen ze achter te lopen. Precies ook MazeWing en Rens aangeeft, je zou toch denken dat ze kunnen verbeteren. Dat doen ze ook, maar zo minimaal dat concurrentie elke keer wat beter is. Ook niet erg, als je er dan voor zorgt dat je prijzen er ook naar zijn maar ze blijven de volle mep vragen. Zo'n Samsung wordt ook sneller goedkoper dan een HTC, werkt ze ook nog eens tegen. Als het zo door gaat, duurt het niet lang meer voordat ook de fanboys hun rug keren.
Waterdicht komt nog design enzo bij kijken, maar alsof 2 GB RAM de extra kosten zijn. Milimeter dikker en je hebt meer batterij en voor dat extra schermpje loopt niemand warm.
Ik denk dan wel eens dat wij als Tweakers teveel verwachten, maar de S8 is gewoon het bewijs dat alles wel goed kan zijn. Als HTC dan daar nog wat aan verbeterd met unique selling points, dingen waarin ze in uitblinken zoals speakers noem maar op dan praten we verder.
Waterdicht komt nog design enzo bij kijken, maar alsof 2 GB RAM de extra kosten zijn. Milimeter dikker en je hebt meer batterij en voor dat extra schermpje loopt niemand warm.
Ik denk dan wel eens dat wij als Tweakers teveel verwachten, maar de S8 is gewoon het bewijs dat alles wel goed kan zijn. Als HTC dan daar nog wat aan verbeterd met unique selling points, dingen waarin ze in uitblinken zoals speakers noem maar op dan praten we verder.
[ Voor 24% gewijzigd door NeoMe op 12-01-2017 15:54 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik zei het al als reactie op de hoofdpagina maar de M8 is echt mijn laatste HTC.
Deze 'u' serie is niet meer dan een gejat design van Samsung, geen metal unibody meer, niet eens draadloos laden. Geen IPX67, een karige boomsound variant waar niemand op zit te wachten, maar wel de hoofdprijs vragen.
Wat HTC beter kan doen is die hele telefoontak voor een zacht prijsje aan Lenovo verplatsen, en zich volledig richten op VR, waar ze wél een goed product in handen hebben.
Zeker nu ik vandaag las dat de S8 wellicht wel een 3,5" headphone jack heeft is mijn keuze al gemaakt.
Over mijn M8 ben ik overigens ook niet tevreden maar dat is meer de schuld van Dynafix die na 5 pogingen mijn toestel alleen maar meer naar de knoppen heeft geholpen. De M7 was echt fantastisch op de camera na dan.
Nee HTC van mij (en velen met mij) gaan jullie geen cent meer krijgen.
Deze 'u' serie is niet meer dan een gejat design van Samsung, geen metal unibody meer, niet eens draadloos laden. Geen IPX67, een karige boomsound variant waar niemand op zit te wachten, maar wel de hoofdprijs vragen.
Wat HTC beter kan doen is die hele telefoontak voor een zacht prijsje aan Lenovo verplatsen, en zich volledig richten op VR, waar ze wél een goed product in handen hebben.
Zeker nu ik vandaag las dat de S8 wellicht wel een 3,5" headphone jack heeft is mijn keuze al gemaakt.
Over mijn M8 ben ik overigens ook niet tevreden maar dat is meer de schuld van Dynafix die na 5 pogingen mijn toestel alleen maar meer naar de knoppen heeft geholpen. De M7 was echt fantastisch op de camera na dan.
Nee HTC van mij (en velen met mij) gaan jullie geen cent meer krijgen.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
We raken wel heel erg offtopic op deze manier. Maar wat HTC denk ik gewoon beter kan doen is zich focussen op drie modellen:netblade schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:48:
High-end: HTC 11
Mid-end: HTC U
Low-end: Desire
Simpel duidelijk en makkelijk bij te houden.
Ik hoop dat de 11 niet teleur stelt, maar deze aankondiging viel bij mij in het verkeerde keelgat, zeker toen ik later de prijs zag. Dat ze dit durven te vragen (oke adviesprijs maar dan nog).rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:58:
[...]
We raken wel heel erg offtopic op deze manier. Maar wat HTC denk ik gewoon beter kan doen is zich focussen op drie modellen:
Ik hoop dat ze het voor zichzelf zo aanpakken als jij schetst, maar als deze 'mid-end' telefoon al 850 moet opleveren, wat gaan ze dan vragen voor hun 'high-end' toestel?
Mijn situatie was meer een stel. De HTC U Ultra is gewoon een high-end model in alle opzichten, het is alleen gewoon geen goed toestel.netblade schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:03:
[...]
Ik hoop dat ze het voor zichzelf zo aanpakken als jij schetst, maar als deze 'mid-end' telefoon al 850 moet opleveren, wat gaan ze dan vragen voor hun 'high-end' toestel?
Eerlijk gezegd en hoop ik dat de HTC 11 wel gewoon een 835 heeft, het toestel zal ook wel een adviesprijs krijgen van zo'n 750/800 euro. Maar dat kosten de Pixel en S8 toestellen tegenwoordig ook.
De 11 gaat sowieso een 835 hebben, dat kan niet anders. Dat zou nog wel een reden zijn om voor HTC te kiezen trouwens, ik gebruik graag andere roms op mijn toestellen en dat schijnt bij andere fabrikanten (zeker met die samsung cpu's) nog wel eens tegen te vallen. Voor een 835 heb ik overigens wel een euro of 750 over hoor, zeker omdat deze cpu qua zuinigheid op een nog hoger niveau ligt als mijn M8 welke een prima soc en standby tijd heeft voor z'n tijd.rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:05:
[...]
Mijn situatie was meer een stel. De HTC U Ultra is gewoon een high-end model in alle opzichten, het is alleen gewoon geen goed toestel.
Eerlijk gezegd en hoop ik dat de HTC 11 wel gewoon een 835 heeft, het toestel zal ook wel een adviesprijs krijgen van zo'n 750/800 euro. Maar dat kosten de Pixel en S8 toestellen tegenwoordig ook.
Na jaren HTC heb ik ook de overstap gemaakt naar ander merk Huawei Honor. Voor € 400 een toestel dat mijn M8 snel heeft doen vergeten. HTC is ook veel te duur voor het gebodene.
Ik ben sinds jaren weer terug bij HTC (met de HTC10) en ik ben er blij mee. Naa de HTC One X naar Samsung gegaan, maar heb mij altijd dood geërgerd aan Touchwizz dus liep altijd met een custom ROM. Alleen de Nexus 5 heeft mij tussendoor kunnen bekoren.
Nu heb ik sinds de zomer een HTC 10 maar de bouwkwaliteit en de minimale Sense schil zijn voor mij echt 2 grote pluspunten.
Nu heb ik sinds de zomer een HTC 10 maar de bouwkwaliteit en de minimale Sense schil zijn voor mij echt 2 grote pluspunten.
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:58:
[...]
We raken wel heel erg offtopic op deze manier. Maar wat HTC denk ik gewoon beter kan doen is zich focussen op drie modellen:
offtopic:
En dat terwijl de Desire eerst hun topmodel was, toen vooral midrange werd en nu al afgegleden naar low-end
En dat terwijl de Desire eerst hun topmodel was, toen vooral midrange werd en nu al afgegleden naar low-end
Simpel en duidelijk met zo'n nieuwe benaming wordt het dus just niet.
Eerst was de Desire het topmodel, toen de One X, toen de One M#, vervolgens alleen de #. Nu wordt het dus afwachten.
Ik begin de weg een beetje kwijt te raken en volgens mij is HTC dat al jaren.
Ze lijken hun eigen successen niet goed te kunnen benutten (op meerdere fronten).
Het ging me niet zo zeer om de benamingen, maar meer om het feit dat HTC zich gewoon maar moet focussen op een aantal modellen en niet een hele range aan halve toestellen moet uitbrengen.Tripl3 D schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:12:
Simpel en duidelijk met zo'n nieuwe benaming wordt het dus just niet.
Helaas van het officiële HTC Facebook-account:rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:58:
[...]
HTC heeft 9 nieuwe foto's van januari toegevoegd aan het album Photos from the HTC U Ultra & U Play Launch Event — bij HTC Corporation Taipei Headquarters TPE1 宏達國際電子台北總部.
januari · ·
Last week live from Taipei, we introduced our newest flagship family of smartphones to the world with the announcement of the HTC U Ultra & U Play! Get a glimpse into the worldwide launch event with these photos taken directly from the event floor.
Dat is inderdaad erg jammer. Zou de HTC U Ultra de directe opvolger zijn van de HTC 10 of zou er toch nog een HTC 11 komen? Ik hoop het tweede voor HTC, aangezien de U Ultra echt niet mee gaat komen met de opvolgers van de S7, Xperia X en G5.Tripl3 D schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:29:
[...]
Helaas van het officiële HTC Facebook-account:
Ongelofelijk hoe HTC denkt enig marktaandeel terug te krijgen met een telefoon met deze specs nu nog te introduceren voor een dusdanig hoge prijs.
Ook ik had gehoopt en eerlijk gezegd ook verwacht (want echt zo enorm dom zou HTC toch niet zijn?!) op een directe opvolgers van de HTC 10. Schijnbaar zijn ze nog dommer dan ik dacht. Misschien moeten ze nieuwe berichten omtrent deze telefoon de hashtag #keepfailing geven...
Ook ik had gehoopt en eerlijk gezegd ook verwacht (want echt zo enorm dom zou HTC toch niet zijn?!) op een directe opvolgers van de HTC 10. Schijnbaar zijn ze nog dommer dan ik dacht. Misschien moeten ze nieuwe berichten omtrent deze telefoon de hashtag #keepfailing geven...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Niet alleen een post omtrent deze nieuwe telefoon maar het "trending" topic van 3,5mm aansluiting weglaten.. Waarom? Usb c is wel degelijk welkom maar is het nou echt zo'n issue om die 3,5mm aansluiting gewoon erin te laten en daarmee een breder publiek met een probleem minder opzadelen? Ik kan er niet tegen dat fabrikanten (in mijn ogen) zijn van "oh apple kan het maken dus doen wij het ook maar gewoon". Heb een s7 edge op het moment en ik hoop echt dat er straks nog genoeg keuze is voor telefoons die ze wel gewoon hebben (hoop de s8).
Over HTC:
Ik had zoveel lof voor htc, heb zelf de M8 gehad en was bijna niets op aan te merken. Helaas het bedrijf alleen naar beneden zien gaan..
Over HTC:
Ik had zoveel lof voor htc, heb zelf de M8 gehad en was bijna niets op aan te merken. Helaas het bedrijf alleen naar beneden zien gaan..
Ook ik heb de loftrompet gestoken over HTC. De M8 was op de camera na gewoon de beste telefoon. Ik heb nu de HTC10 waarbij ik bereid was om enkele concessies te doen. Dit is een uitstekende telefoon met goeie camera, maar deze U Ultra slaat wat mij betreft ook de plank wel mis.
Ik ga als groot htc fan kan ook niks anders meer doen dan me bij de mening van MazeWing. Ze zijn gewoon naïef bezig en het lijkt net alsof ze het je-van-het aankondigen alsof 't een jaar geleden is.
Wanneer ze nou de HTC M8/9 nemen en dan de soc aanpassen, 64GB, sdcard, nieuwste Android, goeie camera, waterdichtheid en 2e cameras en schermpjes achterwege laten dan zou ik 't nog hoop geven.
Ik ga als groot htc fan kan ook niks anders meer doen dan me bij de mening van MazeWing. Ze zijn gewoon naïef bezig en het lijkt net alsof ze het je-van-het aankondigen alsof 't een jaar geleden is.
Wanneer ze nou de HTC M8/9 nemen en dan de soc aanpassen, 64GB, sdcard, nieuwste Android, goeie camera, waterdichtheid en 2e cameras en schermpjes achterwege laten dan zou ik 't nog hoop geven.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Overigens het is nu denk ik wel verklaard waarom hier een 821 en geen 835 in zit, zie: nieuws: 'Nieuwe afbeelding toont definitieve versie van LG's G6-toestel':
Forbes claimt informatie te hebben van een bron waaruit blijkt dat het nieuwe LG-'vlaggenschip' draait op een Snapdragon 821-soc van Qualcomm. De reden voor deze keuze is dat de nieuwere Snapdragon 835 niet in grote hoeveelheden beschikbaar is totdat de release van de Samsung Galaxy S8 heeft plaatsgevonden, aldus de site. Dat Samsung voorrang heeft bij het integreren van de chip, zou niet verwonderlijk zijn, omdat bekend is dat Qualcomm de chip bouwt op basis van het 10nm-procedé van Samsung.
Dan nog zou ik als fabrikant wachten en pas de telefoon uitbrengen als je qua specs gewoon tot de top van 2017 kan behoren. Zowel LG als HTC (en Sony, en tig andere fabrikanten) zitten niet in de luxe-positie om inferieure telefoons (op het gebied van specs) uit te brengen tegen de volle prijs.
Buiten dat heeft LG tenminste nog een relatief strak futuristisch uiterlijk met die kleine bezels. Dit kun je ook niet zeggen van HTC. Dat toestel ademt in alles "2016" uit!
Buiten dat heeft LG tenminste nog een relatief strak futuristisch uiterlijk met die kleine bezels. Dit kun je ook niet zeggen van HTC. Dat toestel ademt in alles "2016" uit!
De HTC U Ultra review van tweakers staat inmiddels online: reviews: HTC U Ultra: glazen gigant met dubbele display. Ze zijn over het algemeen erg positief, maar de prijs is simpelweg gewoon veels te hoog.
Ik ben het ook eens met de review, en mijn commentaar ook in de reacties gepost. Voor mij zal de weg waarop HTC in (gaat) slaat/slaan met HTC Ocean, de échte opvolger van de HTC10, van doorslaggevende factor zijn of ik nog voor HTC zal gaan of niet.
Ondanks deze telefoon mooi afgewerkt is, vind ik het jammer dat ze hun laatste goeie USP's hebben laten gaan, of anders hebben ingevuld:
- met name de stevige tank-behuizing. Dit is grotendeels metaal geweest en nu ineens moet het allemaal glas zijn...
- de frontfacing stereospeakers. Dit is sinds de HTC10 een tweeter-bass configuratie wat gewoon een off-sound produceert. Dan kan het nog zo helder zijn met 24bits DAC's of whatever, maar als het in de praktijk in landscape modus off-tone klinkt dan vind ik het toch niet zo goed
- Gemis van HTC apps die écht toegevoegde waarde hadden voor mij: HTC gallery had een mooi overzichtelijke UI met daarin een maps-functie geintegreerd. Sinds de HTC10 wordt deze app niet meer goed ondersteund (je kunt geen bewerkte foto's meer op je SD opslaan). HTC music verruild voor google meuk. Gelukkig is dit te sideloaden. Daarnaast het gemis van vele handige widgets. Maar met Nougat moet ik wel zeggen dat dit grotendeels gecompenseerd is. De 1x1 widget voor je verlichting heb ik ook moeten sideloaden.
Die eerste 2 zie ik graag opnieuw terug komen.
De camera's zijn sinds de HTC10 gelukkig goed, wat mij hoop geeft op volgende HTC's; ze kunnen het wel, maar het duurt altijd 2 generaties voordat ze het begrijpen.
Ondanks deze telefoon mooi afgewerkt is, vind ik het jammer dat ze hun laatste goeie USP's hebben laten gaan, of anders hebben ingevuld:
- met name de stevige tank-behuizing. Dit is grotendeels metaal geweest en nu ineens moet het allemaal glas zijn...
- de frontfacing stereospeakers. Dit is sinds de HTC10 een tweeter-bass configuratie wat gewoon een off-sound produceert. Dan kan het nog zo helder zijn met 24bits DAC's of whatever, maar als het in de praktijk in landscape modus off-tone klinkt dan vind ik het toch niet zo goed
- Gemis van HTC apps die écht toegevoegde waarde hadden voor mij: HTC gallery had een mooi overzichtelijke UI met daarin een maps-functie geintegreerd. Sinds de HTC10 wordt deze app niet meer goed ondersteund (je kunt geen bewerkte foto's meer op je SD opslaan). HTC music verruild voor google meuk. Gelukkig is dit te sideloaden. Daarnaast het gemis van vele handige widgets. Maar met Nougat moet ik wel zeggen dat dit grotendeels gecompenseerd is. De 1x1 widget voor je verlichting heb ik ook moeten sideloaden.
Die eerste 2 zie ik graag opnieuw terug komen.
De camera's zijn sinds de HTC10 gelukkig goed, wat mij hoop geeft op volgende HTC's; ze kunnen het wel, maar het duurt altijd 2 generaties voordat ze het begrijpen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Inmiddels is ook de "surprise" aankondiging geweest. Waar mensen stiekem nog hoopte op een HTC 11 (want de U Ultra kon toch onmogelijk het topmodel van HTC voor dit jaar zijn??), bleek het uiteindelijk een saffierglas variant van de bestaande U Ultra te gaan. Deze biedt buiten het saffierglas ook 128 GB (ipv 64 GB) opslagruimte aan. Daarnaast was er eigenlijk weinig "surprise" aan, aangezien HTC al eerder heeft gezegd met een saffieren variant te komen.
En alsof de U Ultra nog niet veel te duur was, is de "sapphire edition" bijna $200 duurder dan de gewone variant...
Inmiddels zijn er al vele reviews over deze telefoon geweest en iedereen is het er eigenlijk unaniem over eens; te duur, te weinig functies, 2e scherm dat nauwelijks wat toevoegt en 2016 hardware. De conclusie is dan ook dat deze telefoon al moeite heeft met een aantal 2016 concurrenten, laat staan met de 2017 concurrenten die staan te popelen om uitgebracht te worden.
Ook de HTC U Play is een drama van formaat. Behoorlijk verouderde hardware (SoC is bijvoorbeeld 2 jaar oud) en voorzien van een middelmatige camera, middelmatig scherm en te kleine accu. En ook hier valt weer de te hoge prijs die HTC vraagt op. €100-150 goedkoper, zou het toestel meteen interessanter en concurrerender maken.
Benieuwd of HTC toch nog iets fatsoenlijks uit z'n hoge hoed kan toveren, aangezien de huidige bedrijfsvoering van HTC bijna lachwekkend triest te noemen is...
En alsof de U Ultra nog niet veel te duur was, is de "sapphire edition" bijna $200 duurder dan de gewone variant...

Inmiddels zijn er al vele reviews over deze telefoon geweest en iedereen is het er eigenlijk unaniem over eens; te duur, te weinig functies, 2e scherm dat nauwelijks wat toevoegt en 2016 hardware. De conclusie is dan ook dat deze telefoon al moeite heeft met een aantal 2016 concurrenten, laat staan met de 2017 concurrenten die staan te popelen om uitgebracht te worden.
Ook de HTC U Play is een drama van formaat. Behoorlijk verouderde hardware (SoC is bijvoorbeeld 2 jaar oud) en voorzien van een middelmatige camera, middelmatig scherm en te kleine accu. En ook hier valt weer de te hoge prijs die HTC vraagt op. €100-150 goedkoper, zou het toestel meteen interessanter en concurrerender maken.
Benieuwd of HTC toch nog iets fatsoenlijks uit z'n hoge hoed kan toveren, aangezien de huidige bedrijfsvoering van HTC bijna lachwekkend triest te noemen is...
[ Voor 12% gewijzigd door MazeWing op 22-03-2017 14:46 ]
Ik heb de u ultra in bezit. En vind het een erg prettige en goede telefoon! alles werkt zoals het moet horen en een heel degelijke camera!
Niet dat het veel zegt, maar het is wel leuk om te zien 
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ik kwam dit toestel tegen, maar ik zie vooral bergen van rants, maar als ik hier en daar kijk is het voor de huidige prijs een goede kandidaat als je het als midranger ziet?
Zoals bijv:
https://www.notebookcheck...208740.0.html#toc-display
Ik spreek dus dan wel vanuit de midrange groep. De camera zou juist goed zijn, contrast van het scherm zou door diverse tests best goed zijn bevonden (voor een IPS scherm) en natuurlijk een mooi design.
Zoals bijv:
https://www.notebookcheck...208740.0.html#toc-display
Ik spreek dus dan wel vanuit de midrange groep. De camera zou juist goed zijn, contrast van het scherm zou door diverse tests best goed zijn bevonden (voor een IPS scherm) en natuurlijk een mooi design.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Toestel is inmiddels een jaar geleden uitgekomen, gezien het updatebeleid van HTC voor 'midrange' toestellen zou ik dit toestel lekker laten liggen.ByteMe_ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:19:
Ik kwam dit toestel tegen, maar ik zie vooral bergen van rants, maar als ik hier en daar kijk is het voor de huidige prijs een goede kandidaat als je het als midranger ziet?
Overigens gaan de 'rants' voornamelijk om de oudere SOC in combinatie met de prijs.
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 17-01-2018 15:22 ]
Heb voor mezelf besloten dat het onzin is om weer 7 a 800 euro voor een smartphone uit te geven.
Gamen doe ik niet, nieuws lees ik tegenwoordig toch op mijn tablet.
Veel toestellen vallen af vanwege het uiterlijk. Zo vind ik de meeste Samsungs ladyphones
Ik zie dat dit toestel nu te koop is voor net iets meer voor 300 euro
Gezien de specs een mooie prijs.
Zij er mensen hier die hem hebben?
Om maar meteen aan te sluiten bij het voorgaande bericht: is een update naar Android 8 een utopie?
Ook zou ik graag weten hoe de geluidskwaliteit van de ingebouwde speakers is.
Veel toestellen vallen af vanwege het uiterlijk. Zo vind ik de meeste Samsungs ladyphones
Ik zie dat dit toestel nu te koop is voor net iets meer voor 300 euro
Om maar meteen aan te sluiten bij het voorgaande bericht: is een update naar Android 8 een utopie?
Dit toestel heeft goede specs voor de huidige prijs, en Android 8 komt: https://www.androidauthority.com/htc-u-ultra-update-844633nokiaan958GB schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:13:
Heb voor mezelf besloten dat het onzin is om weer 7 a 800 euro voor een smartphone uit te geven.
Veel toestellen vallen af vanwege het uiterlijk. Zo vind ik de meeste Samsungs ladyphones![]()
Ik zie dat dit toestel nu te koop is voor net iets meer voor 300 euro![]()
Wat zijn de ervaringen met de Oreo update? In combinatie met een abonnement is de U Ultra nu voor 216,- te krijgen en dat is wel erg aantrekkelijk ook al is de Ultra nu wat ouder. Hoe is het gesteld met de beveiligingsupdates van HTC?
Zojuist gezien dat eindelijk de Android 8-update beschikbaar is.
Net de update uitgevoerd en ging verbazend snel.
Morgen maar even zien wat de veranderingen zijn.
HTC heeft toch woord gehouden
HTC heeft toch woord gehouden
Anoniem: 97348
1,77gb groot volgens notificatie.nokiaan958GB schreef op donderdag 26 april 2018 @ 00:35:
Zojuist gezien dat eindelijk de Android 8-update beschikbaar is.
HTC heeft toch woord gehouden![]()
Vanavond dus downloaden👍
Nokiaan985GB werkt de htc nu gevoelsmatig sneller?
Nou ik had over de snelheid sowieso weinig te klagen.
Alle energiebesparingsopties heb ik namelijk uit staan.
Heb nu wel een verbruiksprobleem.
Mijn HTC wordt warm en de accu is bij weinig gebruik binnen een dag leeg.
Gisteravond heb ik de telefoonopgeladen maar is al weer voor de helft leeg terwijl de verbruikspecificatie geen uitsluitsel geeft over de dader
Alle energiebesparingsopties heb ik namelijk uit staan.
Heb nu wel een verbruiksprobleem.
Mijn HTC wordt warm en de accu is bij weinig gebruik binnen een dag leeg.
Gisteravond heb ik de telefoonopgeladen maar is al weer voor de helft leeg terwijl de verbruikspecificatie geen uitsluitsel geeft over de dader

Voor een kennis die haar Samsung Galaxy S6 wil vervangen, maximaal €250,- uit wil geven aan het toestel, en een goede camera wil, ben ik op dit toestel uitgekomen. Vorig jaar qua prijs een hi-end toestel, inmiddels in de budget categorie. Wat zijn de ervaringen het dit toestel? Is het verstandig om deze nu nog aan te schaffen?
Ik heb hem zelf niet, maar voor snelle updates hoef je hem niet aan te schaffen. Verder wel mooi design en snelle hardware.ThatGuy2303 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:43:
Voor een kennis die haar Samsung Galaxy S6 wil vervangen, maximaal €250,- uit wil geven aan het toestel, en een goede camera wil, ben ik op dit toestel uitgekomen. Vorig jaar qua prijs een hi-end toestel, inmiddels in de budget categorie. Wat zijn de ervaringen het dit toestel? Is het verstandig om deze nu nog aan te schaffen?
Ik denk dat je een betere keuze maakt met bijvoorbeeld de Moto G6 of Moto G6 Plus. Het updatebeleid voor de U Ultra is niet echt geweldig. Moto G6-serie heeft prima camera's aan boord en rond jouw prijsklasse.ThatGuy2303 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:43:
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
"Het updatebeleid voor de U Ultra is niet echt geweldig."Steeffoon schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:14:
[...]
Ik denk dat je een betere keuze maakt met bijvoorbeeld de Moto G6 of Moto G6 Plus. Het updatebeleid voor de U Ultra is niet echt geweldig. Moto G6-serie heeft prima camera's aan boord en rond jouw prijsklasse.
Nagel op de kop !
nieuws: HTC lijkt Android Pie niet uit te brengen voor minder dan twee jaar o...
Ik heb de HTC U Ultra nu bijna 2 jaar en ben er helemaal klaar mee na die nieuwe Android update.
Mijn second display crasht om de haverklap als ik Spotify in de auto aan heb staan en hij gaat naar een volgend nummer, prima als het een enkele keer gebeurd maar soms doet ie het echt na elk nummer.
HTC kan geen oplossing bieden dan de welbekende uitspraken "Resetten of opsturen voor reparatie". Eerstgenoemde gedaan (Gelijk weer die bloatware rommel actief) tweede gaat niet gebeuren.
Nee ik ben blij dat mijn abonnement er bijna op zit en ik voor wat anders kan gaan, weg met dit ding. Nooit meer HTC voor mij. Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem?
Prijs is trouwens gigantisch gedaald van dat ding.
Mijn second display crasht om de haverklap als ik Spotify in de auto aan heb staan en hij gaat naar een volgend nummer, prima als het een enkele keer gebeurd maar soms doet ie het echt na elk nummer.
HTC kan geen oplossing bieden dan de welbekende uitspraken "Resetten of opsturen voor reparatie". Eerstgenoemde gedaan (Gelijk weer die bloatware rommel actief) tweede gaat niet gebeuren.
Nee ik ben blij dat mijn abonnement er bijna op zit en ik voor wat anders kan gaan, weg met dit ding. Nooit meer HTC voor mij. Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem?
Prijs is trouwens gigantisch gedaald van dat ding.
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [HTC U Ultra] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [HTC U Ultra] Levertijden & Prijzen
Levertijden, shops en prijzen: [HTC U Ultra] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [HTC U Ultra] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [HTC U Ultra] Levertijden & Prijzen
Levertijden, shops en prijzen: [HTC U Ultra] Het grote Accessoires topic