Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Android in de auto

Pagina: 1
Acties:

• mfmeijer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Hallo,

Ik vroeg mij af of mensen misschien zelf al eens een "infotainment" systeem gebouwd hebben met hun smartphone in de auto. Ik denk dat met android het goed mogelijk moet zijn om de telefoon met bluetooth met een OBD2 stekker en autoradio te verbinden, en vervolgens de telefoon te gebruiken als navigatie, boordcomputer en voor de muziek/films en eventueel nog als dashcam.

Iemand hier ervaring mee? Lijkt me een erg leuk project om te starten.

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Dit is al heel veel gedaan, er zijn zelfs kant en klare oplossingen voor.
Wat heb je zelf gevonden omtrent dit?

Zie hier al 1 voorbeeld van een kant en klaar systeem: nieuws: Sony presenteert smartphone-cradle als in-car-entertainmentsysteem

• mfmeijer
Zelf ben ik op zoek geweest naar verschillende apps en launchers. Een OBD2 stekker kost een paar tientjes en een bluetooth autoradio is al aanwezig. Ik heb alleen nog geen goede houder voor mijn telefoon op het moment en zoek dus nog naar apps en/of launchers die het plaatje afmaken voor mij.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Maar wat zoek je precies dan? Als je zoekt op termen als "android odb2 dashboard" krijg je al aardig wat hits.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09

-tom-562

Oliesjeik

Idd, wat zoek je precies? Wat jij nu beschrijft is gewoon je telefoon in een actieve/passieve houder stoppen, en er Android op draaien, muziek afspelen via bluetooth en evt. wat autogegevens via je OBD2 poort uitlezen.
Verder zijn er voor veel auto's pasklare (China) Android radio's verkrijgbaar, en anders kan je ook een dubbel-DIN (China) Android radio plaatsen.
Edit:
Het Android Autoradio Topic

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 12-01-2017 10:23 ]

Vaak bu'j te bang!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Als je Android (of iOS) in je auto gaat integreren zou je imho vooral het touchscreen van je telefoon willen spiegelen of het touchscreen van de auto. Spotify afspelen op je speaker is een ding, maar om het gewoon via de radio van de auto te bedienen is een stuk beter. Idem met Waze als navigatie en al die andere dingen waarin de smartphone 5 of 10 jaar voorloopt op je in-car entertainment systeem.

• mfmeijer
Ik zou graag mijn telefoon willen gebruiken als systeem in mijn auto, de radio zit er alleen in voor de overdracht van het geluid naar de speakers. Verder wil ik gewoon waze kunnen gebruiken maar ook via bv Torque mijn technische gegevens van de auto kunnen uitlezen (toeren, verbruik, temperaturen). Eventueel via een voice control zoals ik dit al eens ervaren heb bij apple car play toen ik nog een iphone had, inmiddels heb ik een oneplus 3.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ja, dat kan toch ook gewoon? De enige beperking die je hebt is dat je verschillende apps hebt draaien, dus je kunt niet tegelijk de gegevens van Torque en Waze in beeld hebben.

Nogmaals, wat bedoel je precies met een "infotainment systeem"? Zoiets als wat sommige fabrikanten doen met Android Auto?

🖥️ | 🚗

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09

-tom-562

Oliesjeik

Idd, dus gewoon voor 5 euro een telefoonhouder bij de Action halen, en je telefoon verbinden via Bluetooth :P

Vaak bu'j te bang!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:41
MadMarky schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:43:
Nogmaals, wat bedoel je precies met een "infotainment systeem"? Zoiets als wat sommige fabrikanten doen met Android Auto?
Ik vraag me ook al een tijdje af. Is er een soort "Android Auto" launcher dat je ook gewoon met je telefoon deze interface kan gebruiken als je bijvoorbeeld met de BT van de auto verbind. Dat zou erg mooi zijn en heb je alleen nog maar een goede car mount nodig.

HD4Life @ Full-HD

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:25
Davidshadow13 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:02:
[...]

Ik vraag me ook al een tijdje af. Is er een soort "Android Auto" launcher dat je ook gewoon met je telefoon deze interface kan gebruiken als je bijvoorbeeld met de BT van de auto verbind. Dat zou erg mooi zijn en heb je alleen nog maar een goede car mount nodig.
Jup, die is er. Heel veel zelfs. Allemaal binnen een paar seconden te vinden ;)

http://www.makeuseof.com/...de-apps-android-compared/

[ Voor 8% gewijzigd door L0we op 12-01-2017 16:16 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Davidshadow13 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:02:
[...]

Ja, op mijn Sony telefoon staat bijvoorbeeld standaard Smart Connect die dat soort dingen voor je kan doen. Maar dat bedoelde ik niet helemaal...

Als autofabrikanten ondersteuning hebben voor Apple Carplay of Android Auto integreert je telefoon met het bestaande multimedia systeem en kun je functies van je telefoon bedienen en zien op het scherm op je middenconsole.
Volgens mij is dat in zekere zin ook wat de TS wil? Toch?

🖥️ | 🚗

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:52 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11 21:13

RoamingZombie

Watching the sheeple...

mfmeijer schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:56:
... en voor de muziek/films en eventueel nog als dashcam.

Iemand hier ervaring mee? Lijkt me een erg leuk project om te starten.
Ik hoop dat je niet van plan bent om films te gaan kijken tijdens het rijden?

Ninety percent of everything is crap.

Pagina: 1