Ik probeer mij receiver, een Marantz SR5004 te bedienen via de RS232 poort op de achterkant.
Dit wil ik doen door middel van een arduino en een RS232 shield. Dit shield heb ik aangesloten op een Arduino Nano. Echter wil de receiver niet zo makkelijk reageren als ik had gedacht.
Ik heb het met verschillende kabels geprobeerd en zelfs door de shield direct in de poort te drukken. Volgens de datasheet zou dit moeten kunnen. De RX en TX van de Arduino shield zitten dan op de TX en RX van de receiver.

De code is op dit moment nog enkel beperkt tot het verhogen van het volume, met 1 stap per seconde:
Het volgende heb ik ook al geprobeerd:
Beide werken niet en de receiver geeft geen blijk van reageren.
Weet iemand misschien wat ik fout aan het doen ben?
Het shield wat ik gebruik: https://www.seeedstudio.c...verter-Module-p-1684.html
Dit wil ik doen door middel van een arduino en een RS232 shield. Dit shield heb ik aangesloten op een Arduino Nano. Echter wil de receiver niet zo makkelijk reageren als ik had gedacht.
Ik heb het met verschillende kabels geprobeerd en zelfs door de shield direct in de poort te drukken. Volgens de datasheet zou dit moeten kunnen. De RX en TX van de Arduino shield zitten dan op de TX en RX van de receiver.

De code is op dit moment nog enkel beperkt tot het verhogen van het volume, met 1 stap per seconde:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| void setup() { Serial.begin(9600); } void loop() { //POWER OFF Serial.write("@"); Serial.write("V"); Serial.write("O"); Serial.write("L"); Serial.write(":"); Serial.write("1"); Serial.write("\r"); delay(1000); } |
Het volgende heb ik ook al geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| void setup() { Serial.begin(9600); } void loop() { //POWER OFF Serial.write("@VOL:1\r"); delay(1000); } |
Beide werken niet en de receiver geeft geen blijk van reageren.
Weet iemand misschien wat ik fout aan het doen ben?
Het shield wat ik gebruik: https://www.seeedstudio.c...verter-Module-p-1684.html
[ Voor 3% gewijzigd door tweakG5 op 11-01-2017 20:51 ]