Toon posts:

Nieuw hier. Hulp gevraagd ivm nieuwe (game) monitor.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post. Neem het mij aub niet kwalijk als ik fouten maak, te weinig info mee geef en of als newbie over kom. Want dat ben ik dus ;)

Via een kennis van mij kreeg ik te horen dat ik eens op Tweakers moest kijken. Dit n.a.v. mijn verhaal dat ik een nieuwe pc monitor wil aanschaffen maar geen idee had waar ik moest beginnen. En ja, ik ben nog al bang voor een miskoop.

Mijn vraag is dus: Waar moet je opletten als je een nieuwe monitor wilt aanschaffen?

Mochten mensen suggesties hebben, ik wil er niet meer dan 300 euro voor kwijt zijn. Ik game graag en bewerk ook af en toe foto's filmpjes (op kleine schaal dan).

Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken om al mijn pc specs te kunnen zien. Maar ik zie in ieder geval het volgende:

Beeldschermadapter: ASUS R9 280 series.
Processors: Intel Core i5-4690K @ 3.50 GHz.
PC is water gekoeld.
8 GB aan RAM.

Excuses voor de weinige info voor nu. Mijn maatje heeft 2 jaar geleden alle spullen gekocht en zelf in elkaar gezet en hij zei dat ik hier de aankomende jaren goed mee voort kan. Het enige wat volgens hem echt veel en veel beter kon voor mijn gebruik, was een goed scherm. Helaas is hij er niet meer en dus kan ik niet bij hem terecht...

Alle hulp is welkom! Ik hoor het graag en bij voorbaat DANK! :)

EDIT: Inmiddels heb ik geleerd:

- beter research te doen ;)
- IPS is fijn.
- weinig input lag ivm gamen.
- 25 inch is het maximum.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2017 21:00 ]

Alle reacties

Verwijderd

Lees dit eerst maar eens door: *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
Het is misschien een gek idee en iets boven je budget,

pricewatch: LG 27UD58-B Zwart

Een prachtig scherm waar je goed op kunt gamen.

[ Voor 13% gewijzigd door ETHART op 11-01-2017 17:30 ]

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:58

Eentje

houd van de vijver

welke games wil je gaan spelen? heb je een bepaalde scherm grote in gedachte als wij een32 inc adviseren en jij hebt maar ruimte voor een 22 inch scherm op je bureau schiet het natuurlijk niet op

There eent no place like home

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Topicstarter
Eentje schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:48:
welke games wil je gaan spelen? heb je een bepaalde scherm grote in gedachte als wij een32 inc adviseren en jij hebt maar ruimte voor een 22 inch scherm op je bureau schiet het natuurlijk niet op
Helemaal waar. 25 inch is wel het maximum voor mij.

Ik speel eigenlijk van alles. Van Fallout 4, BF1 en bijvoorbeeld The Forest en Ark Survival Evolved tot aan City Skylines en oudere (of grafisch gezien eenvoudige spellen) zoals Rimworld, Empire Earth (1), Prison Architect of Football Manager.
ETHART schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:29:
Het is misschien een gek idee en iets boven je budget,

pricewatch: LG 27UD58-B Zwart

Een prachtig scherm waar je goed op kunt gamen.
Dankje. Ziet er volgens mij goed uit. Iemand van werk gaf zelf aan de U2515H van Dell te hebben aangeschaft. Moet ik ook eens naar kijken denk ik. Even goed vergelijken.

Enne... ik denk dat driftking ook helemaal gelijk heeft. Ik moet toch eerst zelf even wat beter zoeken en kijken want die link van hem is ook erg duidelijk. Zo heb ik in ieder geval geleerd dat ik dus wel IPS nodig heb maar dan wel met zo weinig mogelijk input lag.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal waar. Excuses. En toch bedankt voor de reactie. Feedback is nodig. Zeker voor beginners.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Ik heb de 24"s versie van die U2515H, en daar ben ik echt bijzonder tevreden over. Gamen gaat prima, mooie kleuren en erg strak design.

Verwijderd

Topicstarter
MrDrako schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:54:
Ik heb de 24"s versie van die U2515H, en daar ben ik echt bijzonder tevreden over. Gamen gaat prima, mooie kleuren en erg strak design.
Kijk. Dat zijn positieve berichten. Ziet er toch ook wel naar uit dat het heeft wat ik wil. Wat zijn minpunten volgens jou? En eventuele punten waar mensen zich volgens jou aan zouden KUNNEN irriteren? Bedankt alvast!!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Tja IPS heeft 1 nadeel en dat is dat er mogelijk wat clouding op treed bij volledig zwarte achtergronden, maar dat is mij pas echt opgevallen na iemand anders er ooit wat over schreef op internet. Waar je je aan zou kunnen ergeren zijn de touch knoppen ipv druk knoppen. Bij mij reageert hij prima, dus herken de klacht ook daar niet zo.
Deze review vat het goed samen: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2515h.htm
Door de hogere resolutie kan het prettiger zijn de dpi te schalen, windows 10 doet dat vrij goed, alleen niet alle programma's doen daar aan mee, daardoor zou het kunnen dat de resolutie tov de grootte van de monitor ietwat hoog is, volgens sommigen. Ook weer erg persoonlijk

• Yihka
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik game zelf ook en zie dat hier een 4k monitor word geadviseerd. Dit kan natuurlijk wel, maar, persoonlijk denk ik dat je beter voor een Full HD scherm kan gaan met hogere ververssnelheden. Aan een 4k monitor heb je vrij weinig tenzij je een goede video kaart hebt en dan merk je er alsnog minder van. Je kan beter opnieuw een 4k monitor kopen wanneer het de defacto standaard is omdat je dan voor dezelfde prijs een veel betere monitor krijgt qua ververssnelheden.

Ik raad daarom iets als de BenQ 2430T aan, lees hier een review: https://displaylag.com/be...iew-144hz-gaming-monitor/

Verwijderd

Een R9 280 is geen snelheidsmonster. 1440p zou ik daarom niet adviseren en 4K helemaal niet. Blijft 1080p over, eventueel een ultrawide. Omdat je met de videokaart van Freesync gebruik kunt maken doe je een goede koop met één van https://tweakers.net/pric...885;467505;654015;704377/
Zonder Freesync doe je een prima koop met één van https://tweakers.net/pricewatch/compare/528003;615083/
Ben je van plan over niet al te lange tijd een snellere videokaart aan te schaffen die goed overweg kan met een 1440p monitor dan zijn https://tweakers.net/pric...are/421938;448415;431158/ het overwegen waard.
Pagina: 1