Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:12
Hey, ik ben op zoek naar een eenvoudige / "goedkope" flitser voor dit toestel (Nikon D3100).

Het is voornamelijk de vrouw des huizens die hier het toestel gebruikt, vaak voor de kindereren, en waar ik voornamelijk de flitser afzet, nam zei telkens foto's met de ingebouwde flitser, omdat bij bewegingen het nu eenmaal gemakkelijker trekt.
Jaren hebben zowel ikzelf als haar broer / schoonzus vaak de opmerking gemaakt dat haar foto's er steeds "te wit" uitzagen, maar zij vond van niet, of zou dat wel met 1 of ander programma kunnen bewerken, maar plotseling heeft ze "het licht" gezien. Door gewoon al een stukje papier voor de ingebouwde flitser te houden merkt ze al een verbetering/verandering aan de foto's en heeft ze me de opdracht gegeven om eens op het internet rond te speuren of er een soort van difussor bestaat voor de interne flitser ipv daar nu telkens een papier/serviette voor te moeten zetten.

Ik ga ervan uit (ben zelf ook een leek) dat een externe flitser die ze naar boven/schuin kan richten al veel zal kunnen oplossen. Ik weet dus niet of er nog "goekopere" flitsers gemaakt worden die compatibel zijn met dit toestel, want heb vaak te horen gekregen om een flitser niet zomaar 2e hands te kopen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allergoedkoopste oplossing is een wasmiddelbolletje over je interne flitser zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
En ik vond een stukje papier al geen zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Nikon heeft zelf verschillende modellen externe flitsers, van redelijk betaalbaar tot profi. En er zijn ook verschillende andere fabrikanten die flitsers maken die geschikt zijn voor nikon camera's.

We hebben er zelfs een speciaal topic voor waar ongetwijfeld van alles te vinden is: Centraal Nikon-dedicated Flits-topic. Niet super up to date wellicht, maar je kan daar wel wat info vinden over andere fabrikanten van nikon-compatible flitsers.

[ Voor 36% gewijzigd door Orion84 op 11-01-2017 10:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
Idd niet up top date, want daar had ik al eens in zitten snuffelen, maar aangezien ikzelf een leek ben weet ik ook niet of nieuwere flitsers compatibel zijn?

Ik had bijvoorbeeld zo'n Nikon SB 300 tegengekomen, met zowel positieve als een pak negatieve reviews, maar aangezien mevrouw zelf niets gaat instellen op zo'n flitser weet ik niet of ik rekening moet houden met zo'n commentaren? Had ook "lovende" commebntaren gelzen van ik dacht de Metz Mecablitz 44, maar die is al een tijdje niet meer verkrijgbaar, en ik weet niet of zijn "opvolgers" dus nog compatibel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Compatibiliteit wordt vast wel gespecificeerd? Het is ook niet dat de D3100 daarin speciaal is of zo, volgens mij werkt elke moderne flitser die compatibel is met Nikon ook op een D3100?

En kijk anders of je tweedehands een sb-600 of zo op de kop kan tikken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
Goedkoop handig flitsertje is de Nissin I-40.

Makkelijk in te stellen met maar 2 draaiwieltjes en hij levert voldoende licht op voor het meeste werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StatQ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 21:49
Met een beperkt budget (-100euro) is dit zeker een goede optie:
https://www.amazon.de/Yongnuo-Blitzgerät-YN-568EX-YN568EX-LF243/dp/B00DOR8JKO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Geen idee hoe zo iets het doet, maar voor 12€ (en elders misschien nog minder) kan je het altijd eens proberen...

https://www.bol.com/nl/p/...89602144-9200000071329133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:28

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Zoiets kan je beter van ebay of gearbest halen. Kost dan €2. Heb zelf ook zo'n soort diffuser en het helpt wel iets. Alleen rode ogen hou je nog steeds.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRShield
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 09:20
Ik heb goede ervaringen met deze flitser. Te krijgen voor iets meer dan €50 volgens mij:

http://www.scantips.com/lights/neewer985.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:28

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Kwam tpevallig deze video tegen:
YouTube: How to make a diffuser for your flashlights

Gebruikem ze een melkfles om een diffuser te maken en zie je ook goed het effect. Is dan wel voor gewone zaklampen, maar principe is voor een pop-up flister hetzelfde.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Voor nog meer interessante DIY dingen: http://www.diyphotography.net/category/diy/ ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1