goede backup en A- virus software

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Op de pc van mijn pa draait momenteel windows 7 met Norton350 premier als backup EN anitivirus software.

Aangezien de licenties zijn afgelopen en omdat de hele pc een upgrade krijgt wil ik hier een vervanger voor hebben.
Norton 360 is behoorlijk vertragend naar mijn mening/ervaring en wat ook vervelend is, de manier van backup. Je kunt de backup niet zelf doorlopen om een specifiek bestand eruit te vissen. Ook het vrijmaken van ruimte en dus verwijderen van oude backups gaat erg lastig en lukt alleen door brute force buiten het systeem eea eraf te mikken.

Wat is jullie advies als ik een backup systeem zoek waarbij ik een goed backup schema kan instellen. Dus elke dag alleen de verschillen tov de week backup een 1 keer per maand ofzo een backup die bewaard blijft. Ook wil ik via de explorer door een backup kunnen lopen en een bestand er zo uit kunnen plukken.

Wat de anitvirus betreft, een programma dat minimaal vertragend werkt. Ik heb de gratis panda wel eens geprobeerd maar ik vermoed dat die niet echt sluitend is. Ook bitlocker heb ik getest maar die ging er binnen 30 minuten weer vanaf aangezien die gewoon alles als dominante trol dicht knikkert waarna je echt moet zoeken om iets weer vrij te krijgen. ( vorobeeld, voor bitlocker werkte mijn netwerkje onderling prima samen, na installatie kan ik de data op die pc plots niet meer benaderen vanaf een andere pc, ijskoud alles dicht gedonderd... mocyht nog net het internet op :/

het hoeft geen gratis software te zijn, maar wel gewoon goede belans tussen prijs/prestatie/gebruiksvriendelijkheid.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Voor je antivirus software zou je hier een kunnen lezen (en eventueel vragen stellen): [Virusscanners] Discussietopic deel 4
Sowieso staan er in Beveiliging & Virussen best veel handige topics over deze onderwerpen.

Bitlocker is geen antivirus-software. Met bitlocker encrypt je je drive (of folders) zodat de data beschermd is tegen derden... eigenlijk precies zoals gebeurde toen je het testte ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Ga ik daar ook eens even neuzne, bedankt!

oeverigens, foutje van mijn kant, het was geen bitdefender, maar bitlocker dat ik gebruikte. maar wellicht is dat dus het zelfde ?

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 09:53
Ik ben erg te spreken over VEEAM Endpoint backup, is nog gratis ook.
Voordeel hiervan is dat je bijvoorbeeld een bewaartermijn van 14 dagen kunt opgeven, en dus zelf opruimt.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gompy58 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:07:
Ga ik daar ook eens even neuzne, bedankt!

oeverigens, foutje van mijn kant, het was geen bitdefender, maar bitlocker dat ik gebruikte. maar wellicht is dat dus het zelfde ?
Deze verbetering met het niet helderder... Gebruikte je nu BitLocker (bestanden versleutelen zodat derden ze niet kunnen openen of lezen) of BitDefender (een virusscanner)?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
ik heb als virus scanner getest met bitdefender, dus geen bitlocker.

Bitdefender beviel me helemaal niet en heb ik er snel weer afgemikt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ik verplaats je topic naar BV omdat hij ook mij daar beter op zijn plek lijkt!

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1