Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-10 16:47
Ik ben al een tijdje opzoek naar een set met nieuw speakers en kan zo snel niet echt een mooi setje vinden. Wel vind ik een soundbar er erg strak uitzien onder mijn dual-monitor setup.

Ik zou hem graag gebruiken i.c.m. mijn PC. Ik heb even wat rond gezocht op internet maar kom niet zo heel veel mensen tegen die dit op het moment in gebruik hebben. Iemand die redelijk wat ervaring heeft met een soundbar voor de PC?

Ik had de Razer Laviathan gevonden maar die vind ik er niet zo mooi uitzien en ik lees er ook slechte ervaringen over.. Iemand die dus ervaring heeft en een alternatief weet?

Beste antwoord (via mprkooij op 09-01-2017 21:48)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:44
De meeste soundbars hebben gewoon sp/dif wat tegenwoordig veel (onboard)geluidskaarten ook hebben. Wat zijn je eisen? Alleen soundbar of ook subwoofer? Eventueel later uitbreiden naar 5.1? Moet de soundbar ook andere dingen kunnen dan alleen vanaf je PC afspelen?

Kijk anders ook even in het algemene Soundbar topic - wellicht dat je daar ook naar ervaringen kunt zoeken/ vragen: Het grote 'Soundbar' discussie topic

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:44
De meeste soundbars hebben gewoon sp/dif wat tegenwoordig veel (onboard)geluidskaarten ook hebben. Wat zijn je eisen? Alleen soundbar of ook subwoofer? Eventueel later uitbreiden naar 5.1? Moet de soundbar ook andere dingen kunnen dan alleen vanaf je PC afspelen?

Kijk anders ook even in het algemene Soundbar topic - wellicht dat je daar ook naar ervaringen kunt zoeken/ vragen: Het grote 'Soundbar' discussie topic

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Teufel heeft ook wel een speciale bar voor op het bureau.

Is nu tevens in de aanbieding, echter nog steeds een smak geld.

https://www.teufelaudio.nl/pc/mediadeck-p16035.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij eerlijk gezegd best wel een lastig idee om een soundbar goed te plaatsen bij een dual monitor opstelling. Ding kun je immers verdraaid lastig in het midden zetten toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik heb een hele mooie oplossing gevonden, niet te groot en er schijnt een heel aardig geluid uit te komen.

Bose Solo 5 Sound System

Erg mooie oplossing denk ik zo. Hij is als het goed is iets smaller dan mijn 27 inch monitor dus past er mooi onder en vereist minimale kabels.

[ Voor 24% gewijzigd door mprkooij op 09-01-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat je iets hebt gevonden waar je tevreden mee bent.

Al zat ik nog wel een beetje te denken aan niet eens zozeer een soundbar als wel meer een soundbase, welke over het algemeen dieper zijn en welke over het algemeen beter geluid hebben, mede door een grote luidspreker die naar onderen is gericht.

Bij Mediamarkt zag ik bijvoorbeeld de Sony HT-XT2, welke als voordeel heeft boven die Bose Solo 5 dat hij integraal onderdeel kan worden gemaakt van een groter muzieksysteem in je huis. Hij heeft bijvoorbeeld ook WiFi aan boord en een multiroom mogelijkheid.

Maar die soundbases zijn wel dieper dan soundbars. Vandaar dat ik het ook niet zo goed voor me zag, hoe die gemakkelijk voor c.q. onder je dual monitor opstelling te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:53:
Mooi dat je iets hebt gevonden waar je tevreden mee bent.

Al zat ik nog wel een beetje te denken aan niet eens zozeer een soundbar als wel meer een soundbase, welke over het algemeen dieper zijn en welke over het algemeen beter geluid hebben, mede door een grote luidspreker die naar onderen is gericht.

Bij Mediamarkt zag ik bijvoorbeeld de Sony HT-XT2, welke als voordeel heeft boven die Bose Solo 5 dat hij integraal onderdeel kan worden gemaakt van een groter muzieksysteem in je huis. Hij heeft bijvoorbeeld ook WiFi aan boord en een multiroom mogelijkheid.

Maar die soundbases zijn wel dieper dan soundbars. Vandaar dat ik het ook niet zo goed voor me zag, hoe die gemakkelijk voor c.q. onder je dual monitor opstelling te plaatsen.
Ik heb hem gister retour gedaan, het geluid was redelijk en ik vond mijn €60,- speakerset van Logitech toch een stuk beter klinken dan de Bose Solo 5 van €279,-... Ik zoek echter een soundbar of twee speakers zodat mijn desk er zo clean mogelijk uitziet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:34:
[...]

Ik heb hem gister retour gedaan, het geluid was redelijk en ik vond mijn €60,- speakerset van Logitech toch een stuk beter klinken dan de Bose Solo 5 van €279,-... Ik zoek echter een soundbar of twee speakers zodat mijn desk er zo clean mogelijk uitziet |:(
Soundbars klinken over het algemeen niet zo denderend, tenzij ze met een aparte woofer komen. Soundbases klinken beter, maar die zijn dan ook dieper. Hebben over het algemeen ook één of meerdere grotere speakers in zich, niet zelden naar onderen gericht.

Om die reden dacht ik ook in eerste instantie aan de Cinebase van Teufel. Heeft een dijk van een sound, tal van aansluitmogelijkheden maar geen WiFi. En dat is toch best wel handig af en toe. https://www.teufelaudio.nl/soundbars/cinebase-p14707.html

Losse boxen kan natuurlijk ook. Bijvoorbeeld near field monitoren wanneer je optimale luisterplek toch is wanneer je voor je displays zit. Dan zijn er tal van mogelijkheden in tal van prijsklassen. Hoef je bijvoorbeeld alleen maar even voor bij Bax of Tohmann te kijken. Waarbij het waarschijnlijk wel zo handig is wanneer de basreflexpoort aan de voorkant zit. Wat bijvoorbeeld bij de monitoren van Tannoy of Presonus het geval is, om er maar een paar te noemen die niet zo heel duur zijn maar wel waar voor hun geld leveren.

Misschien zou je even na moeten denken of je het alleen voor je dual display wilt gebruiken of wilt integreren in een groter geheel c.q. multiroom. In het laatste geval lijkt mij WiFi zo goed als onmisbaar.
Pagina: 1