NAS aankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

• dragonfirebn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-02-2023
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje van plan om een NAS aan te schaffen. Op het moment heb ik 2 externe harde schijven van 4 en 2 TB die bijna vol zijn. Nu heb ik geprobeerd op te zoeken wat de voordelen van een NAS is maar ik kom telkens op "meer opslag", "backups" en "eigen cloud" uit....
Nu zag ik ook ergens dat een NAS kan functioneren om te downloaden of als media server om bijvoorbeeld muziek op te luisteren op je mobiel.

Klopt dit en zijn er meer voordelen aan een NAS?

Welke NAS is aan te Raden? Ik zag dat Synlogy wel goed bevalt bij mensen. Is er een speciaal type? Hoeveel TB is ongeveer aan te raden en op welke Raid?

[ Voor 13% gewijzigd door dragonfirebn op 07-01-2017 23:56 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je hier al moet gaan vragen waarom andere mensen een NAS hebben...

Die 3TB aan Data welke je nú hebt, wát is daarvan daadwerkelijk van belang voor je, oftewel wat is er niet (nooit meer) te vervangen op het moment dat je die disks kwijt raakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 08-01-2017 00:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis een hele hoop eigen onderzoek. Er zijn genoeg overzichtstopics waar je je alvast in kunt lezen zoals:
Het grote QNAP topic - Deel 2
Het grote DIY RAID NAS topic deel 3
[Synology] Nieuws en discussie

Duik eerst hierin, dan zijn de meeste van je vragen beantwoord. Heb je dan nog specifiek aankoopadvies, kan je dat kwijt in Componenten Aankoopadvies (voor een kant-en-klare optie) of Desktop Aankoopadvies (voor zelf-bouw).

Dit topic is gesloten.