Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mini-ITX Game PC

Pagina: 1
Acties:

• gazhims3lv
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik bouw hem voor mijn broertje, hij gaat er de nieuwste games op spelen en af en toe wat videobewerking met Adobe Premiere. Eventueel later de uitbreiding naar VR met een Vive of Oculus. Hij heeft daarbij al een 4k scherm waar de pc op aangesloten gaat worden. Natuurlijk gaan games niet op 60 fps draaien maar 30 zou al prima zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

De maximumprijs is 1100 in de pricewatch. Als er nog wat verzendkosten etc. bovenop komen is dat niet heel erg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Er is geen randapparatuur nodig en hij heeft al een 4k monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Een high end videokaart, processor met eventuele overklokmogelijkheid. Daarnaast kan het zijn dat de PC een aantal keer getransporteerd wordt, het is dus zaak dat het een compact apparaat wordt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Niet echt bepaalde voorkeuren. Had zelf het volgende bij elkaar gezet maar heb niet heel veel ervaring met HTPC's bouwen. Dit is wat ik tot nu toe had:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 265,06€ 265,06
1Gigabyte GA-H110N€ 79,95€ 79,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING 8G€ 439,-€ 439,-
1Fractal Design Node 202€ 81,-€ 81,-
1Crucial CT8G4DFD8213€ 49,95€ 49,95
1Corsair CX450M€ 55,65€ 55,65
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 136,76€ 136,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.107,37

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

De kast mag niet te groot zijn aangezien deze soms meegenomen gaat worden.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Het kan zijn dat de processor overgeklokt gaat worden, in het begin zal de setup nog gewoon op de standaardinstellingen draaien.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Het budget is wel belangrijk, dus het liefst de beste specs hierbinnen. Daarnaast hoop ik dat jullie advies kunnen geven over het formaat en of dit allemaal in een kast te flansen is van een klein formaat (voornamelijk de GPU).

Verwijderd

Overklokken moet je niet aan beginnen in een Node 202. Dat ga je niet koel houden. Kan trouwens niet eens op een H110. Wissel de cpu voor een 7400 of 7500.
Denk er wel aan dat het moederbord moet zijn voorzien van het meest recente bios ivm de ondersteuning van de cpu.
In de Node 202 gaat een SFX voeding. Er is eigenlijk maar één voeding die de moeite waard is en dat is de pricewatch: Corsair SF450.
8GB ram vind ik erg karig voor dit systeem en gamen op 4K. De keuze zal voor jou met het budget te maken hebben.

• gazhims3lv
Yo, thanks voor de feedback. Het geheugen kan inderdaad worden uitgebreid. Daar zat ik nog even over te twijfelen. Is het ook slim om te wachten tot de Vega er is?

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Wachten op Vega lijkt me inderdaad geen slecht idee, maar dit kan zeker nog wel even duren, AMD zegt dat het ergens in Q1 zal zijn en waarschijnlijk eerder dan later, maar dan zit je waarschijnlijk nog steeds te denken aan iets als februari. Ik zou trouwens voor de CPU ook de 7500 aanraden omdat je een z170 of z270 moederbord nodig hebt om te kunnen overklokken.

• gazhims3lv
Finntasy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:52:
Wachten op Vega lijkt me inderdaad geen slecht idee, maar dit kan zeker nog wel even duren, AMD zegt dat het ergens in Q1 zal zijn en waarschijnlijk eerder dan later, maar dan zit je waarschijnlijk nog steeds te denken aan iets als februari. Ik zou trouwens voor de CPU ook de 7500 aanraden omdat je een z170 of z270 moederbord nodig hebt om te kunnen overklokken.
Denk dat er dan een GTX 1070 in gaat. Het wachten hoeft niet te lang te duren. Heb nu de volgende setup bij elkaar gezet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 225,-€ 225,-
1Gigabyte GA-H110N€ 79,95€ 79,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING 8G€ 439,-€ 439,-
1Fractal Design Node 202€ 80,01€ 80,01
2Crucial CT8G4DFD8213€ 49,95€ 99,90
1Corsair SF450€ 89,95€ 89,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 136,76€ 136,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.150,57

• Finntasy
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 dan heb je het RAM in een keer i.p.v. 2 verschillende aankopen en het is ook nog een een paar euro goedkoper. Verder ziet het systeem er goed uit!
(Nog maar een keertje zeggen, vraag of het moederbord voorzien si van de laatste BIOS update die support voor kaby lake brengt.)

• gazhims3lv
Finntasy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:32:
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 dan heb je het RAM in een keer i.p.v. 2 verschillende aankopen en het is ook nog een een paar euro goedkoper. Verder ziet het systeem er goed uit!
(Nog maar een keertje zeggen, vraag of het moederbord voorzien si van de laatste BIOS update die support voor kaby lake brengt.)
Top, dan gaat dat hem worden. Hoe zou ik er het makkelijkst achter kunnen komen of het moederbord de Kaby Lake ondersteunt? Gewoon een berichtje naar de klantenservice of is dit zelf makkelijk te updaten?

• Finntasy
Zelf voor zover ik weet onmogelijk om te updaten zonder dat je een skylake processor hebt, die je niet hebt.
Laat idd maar een berichtje achter bij de klantenservice.
Pagina: 1