Geheugen en mhz.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Minmel
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-01 15:35
Ik heb aan de hand van de BBG van November '16 onderdelen besteld voor een PC die ik in elkaar wil gaan zetten.

Gisteren besteld en niet veel later tot de conclusie gekomen dat ik ipv van https://tweakers.net/pric...x-cmk16gx4m2a2400c16.html de pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 besteld heb. Gaat dit problemen opleveren?

Op de site van Gigabyte heb ik het moederboard de pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P nagekeken maar die accepteerd volgens de omschrijving ddr4 2133mhz. Helaas kon ik online geen duidelijke informatie vinden of dit problemen oplevert.

Is het handiger de order aan te passen naar de 2133 of gaat deze ook werken?

Beste antwoord (via Minmel op 06-01-2017 11:04)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:06

Mystikal

It never hurts to help!

Deze gaat werken, al zat de snelheid van het moederbord de beperkende factor zijn. Kort gezegd, je betaald eigenlijk te veel voor snelheid die je niet kan gebruiken in je huidige setup.

Basement Bios ---- Exo-S

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:06

Mystikal

It never hurts to help!

Deze gaat werken, al zat de snelheid van het moederbord de beperkende factor zijn. Kort gezegd, je betaald eigenlijk te veel voor snelheid die je niet kan gebruiken in je huidige setup.

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

De B150-HD3P is een lastige wat geheugen betreft is mijn ervaring. Ik doe er eigenlijk nooit sneller in dan 2133 nadat deze niet compatibel bleek met 2666 MHz. De qvl van dat moederbord gaat niet verder dan 2400 MHz. Er is wel een bios update (F3) geweest waarbij de geheugencompatibiliteit verbeterd is maar of dat tot 3000 MHz reikt is nog maar de vraag.