Betaalbaar (gaming en multimedia) toetsenbord MET backlight

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een simpel toetsenbordje en ik merk dat ik vaak in het donker de toetsen niet altijd kan vinden :X Ik zoek daarom een nieuw toetsenbord met backlight functie.

Eisen:

- Game modus om windows knop uit te kunnen zetten
- Verlichting per toets instelbaar
- Multimediaknoppen
- Macroknoppen (ben developer dus lijkt me wel handig, hoe is jullie ervaringen hiermee?)

Ik heb geen ervaring met mechanische toetsenborden dus weet niet of dat wat voor mij is. Liefst niet te duur. Wat raden jullie aan? Er is aardig wat keus...

De K55 RGB Gaming Keyboard lijkt me wel wat, alleen kan die niet per key ingesteld worden (kleur) en niet mechanisch maar weet niet of dat erg is...

[ Voor 57% gewijzigd door br00ky op 06-01-2017 20:03 ]

• jijzietdezenaam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:14
Ik heb zelf de G910 van Logitech, maar die is iets meer aan de prijzige kant, de G410 zit alleen geen numpad op. Graag ook even vermelden wat prijzig is en wat niet.

• Tennisbal
jijzietdezenaam schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:52:
Ik heb zelf de G910 van Logitech, maar die is iets meer aan de prijzige kant, de G410 zit alleen geen numpad op. Graag ook even vermelden wat prijzig is en wat niet.
Max 200 dus alles wel prima. Gisteren even veel ingelezen en de g910 leek me wat echter las ik ergens dat de cherry keys echt beter zouden zijn. En heb jij ook een sleepknop en gaming modus?( windows key uit)?

• jijzietdezenaam
Sleepknop als in dat de lampjes uit gaan? Dat wel, een gaming modus ook die zelfs aan te passen is in de Logitech gaming software. Heb zelf nooit cherrys getest, wel Razer greens, dan vindt ik de romer g's wel een stuk zachter en het design qua ledjes is ook erg handig omdat het licht direct omhoog door het transparante deel van de keycap schijnt.

[ Voor 46% gewijzigd door jijzietdezenaam op 07-01-2017 14:02 ]

• Tennisbal
jijzietdezenaam schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:58:
Sleepknop als in dat de lampjes uit gaan? Dat wel, een gaming modus ook die zelfs aan te passen is in de Logitech gaming software. Heb zelf nooit cherrys getest, wel Razer greens, dan vindt ik de romer g's wel een stuk zachter en het design qua ledjes is ook erg handig omdat het licht direct omhoog door het transparante deel van de keycap schijnt.
Bedoel sleep om windows te laten slapen

• jijzietdezenaam
nope dat niet nee, maar die kun je als macro instellen lijkt me.

• Grote.Piep
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-02 16:52
Wat denken jullie van corsair strafe rgb mechanical red cherry mx silent?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Grote.Piep schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:30:
Wat denken jullie van corsair strafe rgb mechanical red cherry mx silent?
Ik denk op zijn minst dat het niet netjes is om topics te kapen dus een eigen topic aanmaken lijkt mij een beter idee.

Daarnaast, op welk vlak wil je onze mening, visie what so ever?
De keuze voor randapparatuur is voor 90% gevoelsmatig. Het al dan niet aanwezig zijn van verlichting of macro toetsen is objectief maar gebruiksgemak e.d. absoluut niet. Waar de een zweert bij cherry red moet de ander er absoluut niets van hebben.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:03

g0tanks

Moderator CSA
Tennisbal schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:02:
Ik heb geen ervaring met mechanische toetsenborden dus weet niet of dat wat voor mij is. Liefst niet te duur. Wat raden jullie aan? Er is aardig wat keus...

De K55 RGB Gaming Keyboard lijkt me wel wat, alleen kan die niet per key ingesteld worden (kleur) en niet mechanisch maar weet niet of dat erg is...
Er is genoeg te vinden over mechanische toetsenborden. Begin maar eens met het lezen van deze TS: Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Grote.Piep
Switchie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:36:
[...]

Ik denk op zijn minst dat het niet netjes is om topics te kapen dus een eigen topic aanmaken lijkt mij een beter idee.

Daarnaast, op welk vlak wil je onze mening, visie what so ever?
De keuze voor randapparatuur is voor 90% gevoelsmatig. Het al dan niet aanwezig zijn van verlichting of macro toetsen is objectief maar gebruiksgemak e.d. absoluut niet. Waar de een zweert bij cherry red moet de ander er absoluut niets van hebben.
Ooh het is helemaal niet mijn bedoeling om deze topic te kapen! Ik vind dat een fantastisch leuk ketboard met een heerlijk gevoel en zo. Ik dacht het daarom mee te delen, maar ik ken er zelf bitter weinig van dus wou ik jullie mening van mijn voorstel ook weten.

Sorry als het als een kaping overkwam

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Grote.Piep schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:47:
[...]

Ooh het is helemaal niet mijn bedoeling om deze topic te kapen! Ik vind dat een fantastisch leuk ketboard met een heerlijk gevoel en zo. Ik dacht het daarom mee te delen, maar ik ken er zelf bitter weinig van dus wou ik jullie mening van mijn voorstel ook weten.

Sorry als het als een kaping overkwam
In dat geval heb ik je wellicht verkeerd begrepen. Excuses daarvoor.

Blijft echter wel dat termen als "fantastisch leuk" en "fijn gevoel" volledig persoonlijk zijn. Wat jij leuk vindt, vind ik stom en wat jij fijn vindt, vind ik vervelend.

Het zal TS waarschijnlijk al behoorlijk helpen als je bovengenoemde kan toelichten. Welke aspecten geven jou dat fijne gevoel en welke features vind je precies leuk?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Grote.Piep
Ik ben van van mechanisch toetsenbord, de cherry red zijn niet zo zwaar om aan te slaan, wat snelle acties kunnen geven, er zit een usb port in dat toetsenbord wat ik een topper vind. De rgb backlight vind ik ook wel leuk en uitgebreid. De silent versie van dit toetsenbord vind ik ook een must aangezien het echt een stiller toetsenbord maakt
Pagina: 1