Wordpress en online (iDeal) betalen ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Beste mede-tweakers,

Ik heb onlangs een boek uitgegeven, en wil deze via een eigen website verkopen. Ik ben in dit kader dan ook op zoek naar hulp cq. een advies over het opzetten van een zeer minimale webshop.

Ik zeg minimaal omdat ik het idee heb van een website met slechts 2 pagina’s:
- Een ‘home’ pagina waarop een klein verhaaltje/introductie staat over het boek;
- Op die ‘home’ site staat een ‘bestelknop’ waarbij je op een bestelpagina komt waarop het boek te bestellen is.

Ten aanzien van dit tweede zijn mijn wensen;
- Iemand bestelt het boek en rekent met iDeal af; (wordt gestort op mijn rekening)
- Bevestigingsmail naar mijzelf en naar die persoon met uniek ordernummer;
- Nadat via iDeal betaald is, komt men weer op de bestelsite, waar iets staat in de trant van ‘Bedankt! Uw bestelling is ontvangen’

Kortom, het is dus echt geen complete webshop. Het gaat mij puur om het verkopen van slechts 1 boek.

Ik ben redelijk technisch onderbouwd, een via Wordpress een site publiceren lukt me wel. Dat tweede deel is echter nieuw voor me. Ik zie wel wat plugins waarvan Gravityforms en Woocommerce, maar weet even niet hoe moeilijk/makkelijk dat is.

Nogmaals het idee is dus vrij beperkt; een site + het verkopen van 1 product. Iemand ervaringen hiermee of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 11:53
Zelf onlangs ongeveer hetzelfde gedaan. (ook met boeken toevallig)

Zelf heb ik een wordpress website gemaakt i.c.m. Woocommerce. Werkt perfect. Voor de ideal betalingen heb ik een account + plugin van Molly. Ook geen klachten over tot dusver. (de boekjes aan de man brengen daarintegen is een stukje lastiger!)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 15:31
Ik heb een (hele) tijd terug zoiets gedaan met behulp van Pronamic iDEAL in combinatie met Gravity Forms. Werkte destijds super, een stuk makkelijker op te zetten dan WooCommerce.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasbroek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 06:52
Wordpress met Woocommerce is een prima combinatie voor een simpele webshop.
Het is zeer makkelijk en snel op te zetten.

Verder ben ik het met JeroenF om Mollie aan te raden als payment provider.
Plugin installeren, gegevens invoeren en klaar ;)
De kosten van Mollie vallen ook erg mee, €0.29 per iDeal transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06-2024
jasbroek schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:15:
Wordpress met Woocommerce is een prima combinatie voor een simpele webshop.
Het is zeer makkelijk en snel op te zetten.

Verder ben ik het met JeroenF om Mollie aan te raden als payment provider.
Plugin installeren, gegevens invoeren en klaar ;)
De kosten van Mollie vallen ook erg mee, €0.29 per iDeal transactie.
Dit zou ik zeer zeker aanbevelen, zeker als je weinig tot geen kosten wilt maken om het e.e.a. op te zetten.
Gravity Forms + Pronamic kosten toch weer een paar tientjes op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Als je zelf een beetje PHP kunt programmeren en het slechts om één boek gaat zou ik geen WooCommerce gebruiken, lijkt me enigzins overkill. Heb dit zelf toevallig recentelijk ook gedaan voor een aantal pakketten die ik via iDeal met Mollie afhandel. Heb er een PHP class voor geschreven. Mocht je interesse hebben wil ik het wel opensourcen via Github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

keep it simple ..Woocommerce ben ik ook mee begonnen, en dat functioneerde prima (tot een 5000 artikelen) Het is rete eenvoudig, snel, draait zonder aanpassingen op php7 en, zelfs op shared hosting is het prima te pruimen qua snelheid. Probeer overigens wel zo min mogelijk extensies te gebruiken..veel goedkope en gratis plugins zijn het net niet bij Wordpress. Daarbij, als je een beetje handig bent met html/php/css kun je het helemaal naar eigen zin opmaken. De hoeveelheid code onder wordpress/woocommerce is goed te overzien.

Ik ben trouwens ook klant bij Mollie. Prima betaal provider voor een uitstekende prijs, goede maandelijkse rapporten, diverse betaalmogelijkheden etc... De Woocommerce app is al net zo simpel, in 5 minuten staat het functioneel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 732337

Ronnyrr schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:16:
Als je zelf een beetje PHP kunt programmeren en het slechts om één boek gaat zou ik geen WooCommerce gebruiken, lijkt me enigzins overkill. Heb dit zelf toevallig recentelijk ook gedaan voor een aantal pakketten die ik via iDeal met Mollie afhandel. Heb er een PHP class voor geschreven. Mocht je interesse hebben wil ik het wel opensourcen via Github.
Een beetje PHP programmeren is niet genoeg voor een webshop. Je kan wel een werkend product krijgen, maar de beveiliging is ook erg belangrijk. Als je een beetje PHP kan lijkt het mij niet dat je op de hoogte bent van de risico's en hoe te voorkomen.

Aan de andere kant ben ik het wel met je eens dat WooCommerce een overkill is voor het verkopen van maar 1 boek, al schat ik dat de veiligheid wat belangrijker is.

TS, ben je een ervaren met PHP en op de hoogte van de veiligheid, probeer het dan zelf te ontwikkelen. Anders zou ik het gewoon bij WooCommerce houden.

En Mollie is zeker een aanrader, zeer goede ervaringen mee. Verder een duidelijke en goedwerkende API.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 732337 op 14-01-2017 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:54

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

In dit topic komt naar voren dat de TS nog helemaal geen KvK nummer heeft:

Geld inzamelen voor goed doel en belastingdienst

Dus Mollie zal er nog even niet inzitten totdat dat geregeld is, dus dan blijft er alleen overschrijven en Paypal over.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Misschien nog een ander idee..

Ik begrijp dat je graag zelf je boek wil verkopen, maar om dat aan de man te brengen heb je wel serieuze middelen nodig. De marge per boek zal ongetwijfeld toereikend zijn, maar om het te promoten moet je wel een (nog) te bepalen hoeveelheid boeken gaan verkopen om die promotiekosten dekkend te krijgen, je gaat echt niet zonder 1 cent te betalen op 1 van de eerste 4 pagina's van Google belanden.

Derhalve de volgende gedachte, is het niet handiger een partij te vinden die jou boek -al dan niet met gunstige voorwaarden - wil gaan promoten? Je zal zeer waarschijnlijk 1, meer boeken verkopen, wellicht wat minder er op verdienen, maar dat is waar schaalvoordeel om de hoek komt kijken, B - niet zelf aan de slag hoeven. Een webshop-je, zeker met Woocommerce opzetten stelt niets voor, net zo lastig als ondernemer worden voor de web en vrienden uit Apeldoorn (lees: niet moeilijk) het promoten is echter heel iets anders. Voordat jij enige vindbaarheid hebt, dan ben je waarschijnlijk al een flink bedrag kwijt aan kosten (en tijd).

Ik steun je in je ondernemerschap, maar wil je wel benadrukken dat promotie/advertentie kosten zeker een ding zijn om mee te nemen in je afwegingen. FYI ...ik breng ongeveer het maandsalaris van 3 hbo'ers naar google iedere maand om m'n producten aan de man te brengen, dat is voor mij lonend, maar ik moet er wel bovenop zitten om dat zo te houden. Iedere dag van de week is iemand 3 / 4 uur bezig om de concurrentie te volgen op alle fronten. Heb jij geen last van, maar ik bedoel te zeggen dat de gemiddelde boeken verkoper je waarschijnlijk verdringt van enige vindbaarheid, je zal dus ijzersterke punten nodig hebben om gevonden te worden.

Neem dat even mee in je overweging alvorens je begint te bouwen.
tip, ga niet met een Bol.com o.i.d. in zee, dan kun je echt niets meer verdienen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
Anoniem: 732337 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:18:
[...]

Een beetje PHP programmeren is niet genoeg voor een webshop. Je kan wel een werkend product krijgen, maar de beveiliging is ook erg belangrijk. Als je een beetje PHP kan lijkt het mij niet dat je op de hoogte bent van de risico's en hoe te voorkomen.

Aan de andere kant ben ik het wel met je eens dat WooCommerce een overkill is voor het verkopen van maar 1 boek, al schat ik dat de veiligheid wat belangrijker is.

TS, ben je een ervaren met PHP en op de hoogte van de veiligheid, probeer het dan zelf te ontwikkelen. Anders zou ik het gewoon bij WooCommerce houden.

En Mollie is zeker een aanrader, zeer goede ervaringen mee. Verder een duidelijke en goedwerkende API.
Ben wel erg benieuwd waar volgens jou dan de grote kwetsbaarheden zitten als je gebruikt maakt van Mollie. Ik heb een class gebouwd op de PHP lib van Mollie. Deze wordt aangeroepen als er een formulier verzonden wordt, maakt via de API een betaling aan met dynamische prijs en stuurt dit vervolgens door naar het ideal scherm van Mollie, die vervolgens alles afhandelen. Wellicht kan ik hier ook weer van leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ronnyrr schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:53:
[...]

Ben wel erg benieuwd waar volgens jou dan de grote kwetsbaarheden zitten als je gebruikt maakt van Mollie. Ik heb een class gebouwd op de PHP lib van Mollie. Deze wordt aangeroepen als er een formulier verzonden wordt, maakt via de API een betaling aan met dynamische prijs en stuurt dit vervolgens door naar het ideal scherm van Mollie, die vervolgens alles afhandelen. Wellicht kan ik hier ook weer van leren :)
Ik neem aan dat je ook persoonlijke gegevens verwerkt, met een database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
Anoniem: 732337 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Ik neem aan dat je ook persoonlijke gegevens verwerkt, met een database?
Zeker, die NAW gegevens worden opgeslagen in een database. Maar beveiliging hiervan staat verder los van implementatie van de Mollie module, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 15:43
Ik heb zelf goede ervaringen met de Pay.nl API (doorscrollen naar par. 3.2). Geen abonnementskosten met het goedkoopste pakket en een prima NL klantenservice . De app is ook erg handig.
Eventueel kun je er zelfs voor kiezen, als je je daar prettiger bij voelt, alle NAW-gegevens slechts bij Pay.nl achter te laten en niet zelf in een database te zetten met alle beveiligingsrisico's van dien.
Alles wat je in dat geval hoeft te doen is een html formulier maken met eventueel wat javascript of php.
Pay.nl heeft ook plugins, voor bijvoorbeeld WooCommerce.
Als je het simpel met PHP wilt houden, kan ik je ook aanraden de SDK documentatie op Github even te lezen.

Met deze optie kun je het dus heel simpel maken.
1. Geen directe verantwoordelijkheid voor NAW-gegevens / beveiliging.
2. Alleen een form nodig wat je correct doorgeeft via de Pay.nl API.
3. Via e-mail of de app meteen op de hoogte van nieuwe betalingen ontvangen
4. NL bedrijf.

[ Voor 25% gewijzigd door ikke26 op 18-01-2017 13:16 . Reden: verduidelijkt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ronnyrr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:02:
[...]

Zeker, die NAW gegevens worden opgeslagen in een database. Maar beveiliging hiervan staat verder los van implementatie van de Mollie module, right?
Ik verwacht dat hij doelt op de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Als je eigen implementatie die niet volgt, kan dat in flinke boetes resulteren.

+ je zegt dat er qua beveiliging weinig mis kan gaan omdat alles via Mollie gaat, maar je slaat zelf dus ook dingen op die dus WEL van jouw beveiliging afhankelijk zijn. Ga het wiel toch zelf niet uitvinden, zeker als je met geld bezig bent. In het beste geval doe je een hoop moeite om het wiel uit te vinden, in het ergste geval krijg je een flinke boete naar het hoofd geslingerd omdat je de wetgeving / beveiliging niet goed volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rikpro schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:08:
[...]
Ik verwacht dat hij doelt op de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Als je eigen implementatie die niet volgt, kan dat in flinke boetes resulteren.
Dat klopt. Als een beginnende PHP'er met dus weinig ervaring een dergelijke implementatie probeert te realiseren dan denk ik dat het vol beveiligingsfouten zit.

Pas als je ervaren bent met PHP en op de hoogte bent van de risico's zou je een degelijke implementatie kunnen realiseren dat sowieso bestand is tegen de meeste aanvallen. Ik ben wel benieuwd Ronnyrr welke beveiligingsmaatregelen jij genomen hebt, wellicht ben je wel goed op de hoogte?

En wat rikpro ook zegt, als je niet goed beveiligd bent dan kan dat in flinke boetes resulteren.
Pas als jij een veilige applicatie hebt, en er gegevens gestolen zijn door een ingewikkelde hack is het een ander verhaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 732337 op 18-01-2017 13:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Anoniem: 732337 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:19:
[...]

Pas als je ervaren bent met PHP en op de hoogte bent van de risico's zou je een degelijke implementatie kunnen realiseren dat sowieso bestand is tegen de meeste aanvallen.
En zelfs als ervaren programmeur moet je je nog steeds niet aan zelfbouw dingen wagen, vind ik. In een enkel geval kan het nodig zijn omdat er echt niks binnen je use case past, maar voornamelijk ben je sneller klaar met een framework / library. Hobbyen kan je dan altijd doen, en als je lang genoeg bezig bent kan je dat misschien gaan gebruiken, maar daar gaat toch al gauw een jaartje overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rikpro schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:13:
[...]

En zelfs als ervaren programmeur moet je je nog steeds niet aan zelfbouw dingen wagen, vind ik. In een enkel geval kan het nodig zijn omdat er echt niks binnen je use case past, maar voornamelijk ben je sneller klaar met een framework / library. Hobbyen kan je dan altijd doen, en als je lang genoeg bezig bent kan je dat misschien gaan gebruiken, maar daar gaat toch al gauw een jaartje overheen.
Hm, ik heb zelf ruim vier jaar ervaring met PHP en los kleine projectjes met dus een kleine use case vaak op door zelfbouw en alleen het hergebruik van enkele stukjes code zoals een BaseRepository class voor de communicatie met de database. Frameworks gebruik ik ook, maar dit is voor kleine projectjes soms toch overbodig vind ik. Een framework is veilig te gebruiken zolang je maar wel zorgt dat je de laatste versies installeert.

Wat TS omschrijft is toepasbaar binnen de vele systemen die al ontwikkeld zijn en daarom is het inderdaad beter om gewoon een bestaand systeem te gebruiken. Met een beetje PHP-kennis / PHP-ervaring moet je je niet gaan/willen wagen aan iets met persoonsgegevens en iDEAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 16:10
Anoniem: 732337 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:10:
[...]

Hm, ik heb zelf ruim vier jaar ervaring met PHP en los kleine projectjes met dus een kleine use case vaak op door zelfbouw en alleen het hergebruik van enkele stukjes code zoals een BaseRepository class voor de communicatie met de database. Frameworks gebruik ik ook, maar dit is voor kleine projectjes soms toch overbodig vind ik. Een framework is veilig te gebruiken zolang je maar wel zorgt dat je de laatste versies installeert.

Wat TS omschrijft is toepasbaar binnen de vele systemen die al ontwikkeld zijn en daarom is het inderdaad beter om gewoon een bestaand systeem te gebruiken. Met een beetje PHP-kennis / PHP-ervaring moet je je niet gaan/willen wagen aan iets met persoonsgegevens en iDEAL.
Hoeft helemaal geen groot risico te zijn hoor. Als je Mollie gebruikt kun je Mollie alle privacy gevoelige zaken laten doen. Je enige taak is om je domein op https te laten draaien zodat de request naar je redirect script naar Mollie beveiligd is. Zo simpel kan het zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:18:
[...]
Hoeft helemaal geen groot risico te zijn hoor. Als je Mollie gebruikt kun je Mollie alle privacy gevoelige zaken laten doen. Je enige taak is om je domein op https te laten draaien zodat de request naar je redirect script naar Mollie beveiligd is. Zo simpel kan het zijn :P
Website draait idd op https. Dit is een eis van Mollie voordat ze je website goedkeuren volgens mij.
rikpro schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:08:
[...]

+ je zegt dat er qua beveiliging weinig mis kan gaan omdat alles via Mollie gaat, maar je slaat zelf dus ook dingen op die dus WEL van jouw beveiliging afhankelijk zijn. Ga het wiel toch zelf niet uitvinden, zeker als je met geld bezig bent. In het beste geval doe je een hoop moeite om het wiel uit te vinden, in het ergste geval krijg je een flinke boete naar het hoofd geslingerd omdat je de wetgeving / beveiliging niet goed volgt.
Ik weet dat bij deze wet je verplicht bent gebruikers informatie te verschaffen over waarom je gebruikers gegevens opslaat en wat je er mee doet. En meldplicht als zodra er gegevens gestolen zijn. Kan zo snel ook nergens terug vinden dat er technische eisen zitten aan het opslaan van data? Ben hier erg benieuwd naar.

En, correct me if I'm wrong, maar eigenlijk zeg je in het tweede deel dat je altijd het wiel opnieuw uitvindt wanneer je gegevens op slaat? Of jij begreep mij verkeerd, maar ik sla geen gegevens op die met de transactie te maken hebben. Wel persoonsgegevens van wie het doet (NAW en e-mail), hoe laat etc.
Anoniem: 732337 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:19:
[...]
Pas als je ervaren bent met PHP en op de hoogte bent van de risico's zou je een degelijke implementatie kunnen realiseren dat sowieso bestand is tegen de meeste aanvallen. Ik ben wel benieuwd Ronnyrr welke beveiligingsmaatregelen jij genomen hebt, wellicht ben je wel goed op de hoogte?
Tbh heb ik geen extreme maatregelen genomen voor het versturen van gegevens naar de database. Als je hier suggesties of goede artikelen over hebt hoe dat wel zou kunnen sta ik hier zeker voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Ronnyrr schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:23:
[...]

En, correct me if I'm wrong, maar eigenlijk zeg je in het tweede deel dat je altijd het wiel opnieuw uitvindt wanneer je gegevens op slaat? Of jij begreep mij verkeerd, maar ik sla geen gegevens op die met de transactie te maken hebben. Wel persoonsgegevens van wie het doet (NAW en e-mail), hoe laat etc.
Oh nee, daarmee doelde ik puur op het werken met geld, de banktransacties dus. NAW opslag moet je inderdaad dan nog wel zelf doen als je dat zelf wilt, maar dan moet je eerst heel goed de WBP even doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ronnyrr schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:23:
[...]

Tbh heb ik geen extreme maatregelen genomen voor het versturen van gegevens naar de database. Als je hier suggesties of goede artikelen over hebt hoe dat wel zou kunnen sta ik hier zeker voor open.
Wellicht heb je deze maatregelen al genomen, ze zijn ook niet 'extreem', maar zorg in ieder geval voor een beveiligde verbinding (en de database lokaal, staat die ergens anders dan ook een beveiligde verbinding tussen applicatie en de database) en neem preventieve maatregelen tegen SQL-injections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
Additioneel vraagje van mij als TS;

Weet iemand of ik in Mollie het in te vullen KvK nummer, BTW nummer, bankrekeningnummer en legitimatiebewijs mag "scheiden" ?

Anders gevraagd; mag ik het KvK nummer en BTW nummer van de zaak van een vriend van me registreren, maar vervolgens mijn ID-bewijs en bankrekeningnummer? (gebruik maken van de gegevens van een vriend, maar het geld komt wel op mijn rekening).

Zitten daar controles/checks in Mollie opm of is dat de eigen verantwoordelijkheid om dat eventueel te verantwoorden naar de belastingdienst achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
Waarom schrijf je jezelf niet even in bij de KvK? Kost je een uurtje tijd en 50 euro, maar dan hoef je niet moeilijk te doen met gegevens van een ander lenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
Spinal schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:17:
Waarom schrijf je jezelf niet even in bij de KvK? Kost je een uurtje tijd en 50 euro, maar dan hoef je niet moeilijk te doen met gegevens van een ander lenen :)
Daar komt toch wel meer bij kijken? Ik kom in aanraking met de belasting... ik moet een zakelijk rekeningnummer hebben.. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:54

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

kattapult schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:29:
[...]

Daar komt toch wel meer bij kijken? Ik kom in aanraking met de belasting... ik moet een zakelijk rekeningnummer hebben.. etc.
Als jij online een boek wil verkopen kom je sowieso in aanraking met de Belastingdienst, je moet daar immers BTW aangifte voor doen. En als jij dat zelf niet doet zal die vriend dat moeten doen en is die verantwoordelijk voor jouw "handel".

En heeft die KvK inschrijving van je vriend iets te doen met boekverkopen of webshops onderhouden? Want er wordt wel verwacht dat je zakelijke activiteiten betrekking hebben op de branche waarop de KvK inschrijving loopt.

Het is dus verstandiger om toch zelf voor die KvK, zakelijke rekening en BTW nummer te zorgen in plaats van "mee te liften" op een ander bedrijf.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
kattapult schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:29:
[...]

MoneyBird gebruiken voor je administratie, die kan je elk kwartaal een overzichtje geven van precies wat je bij de belastingdienst moet invullen :)
Zakelijk rekeningnummer is niet nodig als ZZP-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

woocommerce overslaan. En direct kiezen voor https://wordpress.org/plugins/pronamic-ideal/ ... i.c.m. mollie werkt prima standalone zonder verdere poespas (gebruik deze combo al dik 3 jaar zo).

Maar als je een boek gaat verkopen? Zou ik zelf direct kiezen voor https://paypro.nl ... dan heb je direct alles voor elkaar, incl. meer verkopen generen.

Wil je iets gavers en high-tech? :P Kijk dan hier eens naar https://gourl.io/bitcoin-wordpress-plugin.html ... ook ondersteuning voor paypal, en geeft ook een leuke bron met meer informatie wat voor andere integraties er mogelijk zijn.

*edit* m.b.t. moneybird? Dat is ook wel gaaf inderdaad. Dan wel weer i.c.m. woocommerce, en deze: https://extensiontree.com.../moneybird-api-koppeling/ ... dat heeft mij doen besluiten om naar 5 jaar afscheid te nemen van https://luondo.nl (ook een aanrader)! Want e-commerce in WP is relatief 'lastig'. Dus maak het jezelf niet te moeilijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Rhy op 09-02-2017 02:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 947957

Rhy schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 02:27:
woocommerce overslaan. En direct kiezen voor https://wordpress.org/plugins/pronamic-ideal/ ... i.c.m. mollie werkt prima standalone zonder verdere poespas (gebruik deze combo al dik 3 jaar zo).
Ik werk al een tijd met de Woocommerce plugin (www.buckaroo.nl/integratie/plugins/woocommerce ) in combinatie met Buckaroo, nog nooit ergens problemen mee gehad... Ik gebruik liever Woocommerce dan Pronamici, deze is tenminste door Wordpress zelf gemaakt.

@Rhy Waarom gebruik jij Pronamici? Puur uit nieuwsgierigheid 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 947957 op 24-08-2017 10:03 . Reden: Rare zinsbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

enige plugin destijds met s2member ideal ondersteuning. In een tijd dat membership sites nog niet mainstream waren. Neig momenteel zelf ook weer sterk naar woocommerce vanwege allerlei gave plugin / platform koppelingen: https://woocommerce.com/p...y/woocommerce-extensions/ i.c.m. Mollie's eigen plugin voor woo: https://wordpress.org/plu...payments-for-woocommerce/

Update: voor eenvoudigere projecten (zoals die van TS), zijn de plugins van Nick Dijkstra ook erg gaaf. Deze b.v. https://wordpress.org/plugins/mollie-forms/ en op z'n beurt beter (en goedkoper) dan Pronamic.

[ Voor 36% gewijzigd door Rhy op 20-07-2017 16:48 ]

Pagina: 1