Tweakers reclame

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hanssen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 11:05
all,

Onlangs hoorde ik op de Belgische radio een ad over tweakers.net ( aangezien ik vaak van zender veranderd kan ik niet zeggen welke zender). Het ging over een dom blondje dat iets niet wist over electronica en de vraag op tweakers moest stellen.
Paar dagen later kwam ik in NL ook deze advertentie tegen.

In de ad kwam het er op neer dat je met al je technische vragen domme of slimme op tweakers.net terecht kon om ze te stellen.

Beide ad's stelde me tot nadenken. Tweakers is een pracht van een website met veel technische informatie maar heb al meerdere keren het volgende bericht tegen gekomen nadat mensen een domme of zelfs een slimmere vraag stelde: Dit is tweakers of GoT, hier verwacht men dat men informatie zelf opzoekt...

Moet ik hier uitconcluderen dat de communcitie in het vervolg meer op vragen ga antwoorden ipv te posten: This is GoT.. figure it out yourself with the information provide somewhere on this huge forum.

Wat denken jullie hier over? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit is niet iets voor AZ, ik verplaats deze even naar LA.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
De Vlaamse reclame is specifiek door onze Vlaamse collega's gemaakt voor de lokale markt. Er zeker een een verschil tussen, maar dat is bewust gedaan. Beide reclames sporen mensen die ons nog niet kennen juist aan om ons te gaan leren kennen. Ooit waren jij en ik ook een n00b. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
zeef schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:54:
[...]

Ooit waren jij en ik ook een n00b. :)
Alleen ik kon de "domme" vragen niet op een forum stellen :X

Ik moest het doen met PCM en toen dat slecht (als in voor de noobs) werd de Computer!Totaal en daarna de C!T

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
jbhc schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:23:
[...]

Alleen ik kon de "domme" vragen niet op een forum stellen :X

Ik moest het doen met PCM en toen dat slecht (als in voor de noobs) werd de Computer!Totaal en daarna de C!T

:+
O tempora, o mores! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het is altijd een groot succes, een dom blondje op het forum. Die worden goed geholpen en niet afgepoeierd met "Ga je huiswerk doen, ga maar naar Google!". :+

Maar goed, de meeste van de mensen die op die reclame af komen zullen wel nooit verder dan de frontpage komen. De marketingmensen zullen wel weten wat ze doen.

[ Voor 34% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-01-2017 15:50 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:33:
Het is altijd een groot succes, een dom blondje op het forum. Die worden goed geholpen en niet afgepoeierd met "Ga je huiswerk doen, ga maar naar Google!". :+
Ik mag hopen dat de mensen die "Ga je huiswerk doen, ga maar naar Google!" zeggen worden aangesproken op hun gedrag. Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! is nog steeds van kracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zeef schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:24:
Ik mag hopen dat de mensen die "Ga je huiswerk doen, ga maar naar Google!" zeggen worden aangesproken op hun gedrag. Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! is nog steeds van kracht.
"Wil je alsjebleift het huiswerk eerst zelf proberen? Een van de mogelijkheden om dit te doen is een zoekwebsite zoals Google".

Heel vriendelijk en beleefd :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
gambieter schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:30:
[...]

"Wil je alsjebleift het huiswerk eerst zelf proberen? Een van de mogelijkheden om dit te doen is een zoekwebsite zoals Google".

Heel vriendelijk en beleefd :+
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Natuurlijk wordt dat niet (vaak) letterlijk zo gezegd en ik vind ook niet dat het goed is om mensen zo te behandelen, maar het is vaak wel de praktijk. We hebben de lat best hoog liggen en de tolerantie voor slechte topicstarters is niet bijster hoog. Ik heb het daarbij zowel over moderators als gebruikers.

Van de ene kant moeten wij natuurlijk ons fatsoen houden, van de andere kant schept zo'n reclame wel een zekere verwachting bij nieuwe gebruikers die niet overeenkomt met wat wij verlangen (eigen inzet, gedegen vooronderzoek, dat soort eisen).

Ik kan de opmerking van hanssen wel een beetje begrijpen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1