Twee telefoons met hetzelfde 06-nummer; kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Een kennis van mij weet niet zeker meer of ze uit haar oude smartphone de simkaart (met het 06 nummer) heeft verwijderd. Inmiddels heeft ze een andere smartphone met hetzelfde 06 nummer. De oude smartphone is in het bezit van iemand waar ze niet meer mee goed overweg kan. Houd dit in dat die persoon nu alle communicatie van haar kan volgen? SMS-jes, telegram berichten, whatsapp berichten, enz. Ik was in de veronderstelling dat dat niet kon.

Beste antwoord (via be3a18 op 05-01-2017 15:51)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
be3a18 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:02:
Nog een laatste vraag; kan de oude telefoon (android) op afstand gereset worden? Of geblokkeerd?
Als in dat toestel jou of een ander gmail account primair staat ingesteld. Waarschijnlijk wel.
https://www.google.com/android/devicemanager

Als je daar inlogt met het account wat ook primair in het android toestel staat, kan je hier de telefoon selecteren, en acties uitvoeren, zoals vergrendelen en wipen, en volgen waar de telefoon zich bevind.

Heb je je nieuwe telefoon ook via dezelfde google account aangemeld, dan zie je die ook in de device manager, kijk dus goed uit welke telefoon je selecteerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is mogelijk om twee simkaarten met het zelfde nummer te hebben. Het is echter een extra dienst die afgenomen moet worden, normaliter wordt het nummer overgezet naar de nieuwe simkaart en is het niet meer actief op de oude simkaart. Het zou zeer ongebruikelijk zijn als de oude simkaart nog actief is.

Ik neem aan dat de oude telefoon sowieso hersteld is naar fabrieksinstellingen? In dat geval kan je even de provider bellen en vragen of er nog een andere simkaart actief is voor dat nummer, zij kunnen het controleren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
De oude simkaart wordt gedeactiveerd wanneer het nummer op een nieuwe simkaart actief wordt.
Indien Whatsapp actief wordt op een nieuw toestel wordt dit ook inactief op het oude.
Teegram blijft wel werken omdat je dit op meerdere apparaten tegelijk kunt hebben, Whatsapp staat dat niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Volgens mij bleef bij mijn oude telefoon laatst de whatsappjes binnenkomen (via wifi) nadat ik m'n nieuwe telefoon met m'n oude nummer in gebruik genomen had....?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Hoe zit het met SMS-jes? Is dat ook niet provider afhankelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:59
ASW1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:37:
De oude simkaart wordt gedeactiveerd wanneer het nummer op een nieuwe simkaart actief wordt.
Indien Whatsapp actief wordt op een nieuw toestel wordt dit ook inactief op het oude.
Teegram blijft wel werken omdat je dit op meerdere apparaten tegelijk kunt hebben, Whatsapp staat dat niet toe.
Nee, dit klopt niet. Op mijn oude telefoon komt nog steeds WhatsApp binnen zelfs zonder SIM kaart. (en natuurlijk ook op mijn nieuwe :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Als het nummer actief is op de nieuwe simkaart gaan alleen daar de sms'jes heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

naitsoezn schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:38:
Volgens mij bleef bij mijn oude telefoon laatst de whatsappjes binnenkomen (via wifi) nadat ik m'n nieuwe telefoon met m'n oude nummer in gebruik genomen had....?
Mijn ervaring met whatsapp is dat het maar op 1 apparaat werkt, wanneer je nieuwe telefoon actief is, zal oude niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

naitsoezn schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:38:
Whatsapp werkt niet vergelijkbaar met SMS. Je mobiele nummer wordt gebruikt voor activatie en om anderen te contacteren. Echter na de eenmalige verificatie heb je geen simkaart meer nodig en gaat alles op basis van de eenmalige registratie.
be3a18 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:40:
Hoe zit het met SMS-jes? Is dat ook niet provider afhankelijk?
SMS komt niet op beide simkaarten binnen indien er twee actief zijn, deze komen altijd of op de ene simkaart of op de andere simkaart binnen. Hetzelfde geld voor telefoongesprekken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

B0MBACI schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:42:
[...]

Mijn ervaring met whatsapp is dat het maar op 1 apparaat werkt, wanneer je nieuwe telefoon actief is, zal oude niet meer werken.
WA blijft gewoon werken, ik heb 2 lumia's en een S4 die alle 3 dezelfde WA berichten nog ontvangen.

Ik dacht dat pas de versie ergens later vorig jaar dit niet meer toe liet (afaik rond web introductie), maar heb jij voor die tijd op je oude toestel WA geactiveerd, blijft die gewoon werken.

Je kan het navragen bij je provider, zij kunnen zien of er meer simkaarten actief zijn onder een nummer, ik heb zelf een tijdje 2 kaarten actief gehad toen Vodafone mij het verkeerde formaat had gestuurd, maar standaard wordt de oude altijd gedeactiveerd en zal niets meer ontvangen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

SinergyX schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:48:
[...]

WA blijft gewoon werken, ik heb 2 lumia's en een S4 die alle 3 dezelfde WA berichten nog ontvangen.

Ik dacht dat pas de versie ergens later vorig jaar dit niet meer toe liet (afaik rond web introductie), maar heb jij voor die tijd op je oude toestel WA geactiveerd, blijft die gewoon werken.

Je kan het navragen bij je provider, zij kunnen zien of er meer simkaarten actief zijn onder een nummer, ik heb zelf een tijdje 2 kaarten actief gehad toen Vodafone mij het verkeerde formaat had gestuurd, maar standaard wordt de oude altijd gedeactiveerd en zal niets meer ontvangen.
Mijn ervaring is beperkt tot IOS mobieltjes van 4s->5->6->6s->7 was ieder keer bij activatie nieuwe toestel dat oude zei helaas opnieuw activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

B0MBACI schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Mijn ervaring is beperkt tot IOS mobieltjes van 4s->5->6->6s->7 was ieder keer bij activatie nieuwe toestel dat oude zei helaas opnieuw activeren.
Het kan inderdaad wel versie afhankelijk zijn, de WM versie liep veelal achter dat daar die functie later of nog niet in zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Begrijp ik het goed dat je via je provider de tweede, zeg maar oude simkaart kunt deactiveren en dat het probleem met whatsapp oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Trouwens, hoe weet je provider welke van de twee simkaarten, zeg maar de verkeerde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

https://www.whatsapp.com/faq/en/general/24460358

misschien is het handig om Whatsapp je account te laten deactiveren en dat je daarna op je huidige toestel het weer aanzet.

Op je simkaart heb je een simkaartnummer, simkaart nr die nu in jou telefoon zit moet je dan doorgeven aan je provider

[ Voor 25% gewijzigd door B0MBACI op 05-01-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 11:32
be3a18 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:00:
Trouwens, hoe weet je provider welke van de twee simkaarten, zeg maar de verkeerde is?
Elke simkaart heeft weer een unieke code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
be3a18 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:00:
Op je simkaart staat een nummer. Gewoon gedrukt.

Maar ik zou me niet al te druk maken over 2 simkaarten die actief zijn. Dat is een dienst waar je echt expliciet om moet vragen, en die vooral vroeger standaard was toen mensen nog een auto met een "vaste" autotelefoon hadden, en een losse mobiele telefoon, die vaak een minder bereik had in die tijd. Als je er niet om vraagt, leveren ze dat echt niet standaard, en is dus de oude sim gedeactiveerd bij het porteren van het nummer/overzetten van het abonnement.

Heeft je kennis de telefoon wel gereset ? Log eens in bij google (ik neem even aan dat het android is ?), daar kun je zien welke devices wanneer actief zijn geweest. Ook met een gedeactiveerde sim, kun je nog steeds via wifi bij de mail en dergelijke.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Ik wissel wel eens simkaarten. Mijn ervaring is dat Whatsapp blijft werken, maar dat hij na ongeveer 24 u dienst gaat weigeren omdat hij het nummer niet kan verifieren. Daar krijg je dan allerlei popups over en dan kan je whatsapp niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 13:35
Zoals al eerder genoemd, het hebben van 2 sim-kaarten voor 1 mobiel nummer is mogelijk, maar dan moet dit expliciet geregeld zijn met de provider. Standaard wordt de oude sim gedeactiveerd bij het activeren van een nieuwe sim. Ga er dus maar vanuit dat de oude sim kaart niet meer actief is.

SMS: nee, die ontvangt ze niet (want geen actieve sim kaart)

Telegram: dit kan, maar alleen als je nog ingelogd was toen je de telefoon gaf (en dus niet gereset is voor je hem weg gaf). Telegram kan je op meerdere apparaten tegelijk gebruiken.

WhatsApp: WhatsApp is niet meer bruikbaar wanneer je deze op een ander toestel activeert

Enz: Dit verschilt per dienst. Heb je de telefoon gereset voor je hem weggaf, dan kan ze nergens gebruik van maken. Heb je dat niet gedaan, dan verschilt het per dienst (bijvoorbeeld WhatsApp niet, Telegram wel)

[ Voor 5% gewijzigd door P1nGu1n op 05-01-2017 10:35 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Whatsapp is inderdaad telefoongebonden. Ik heb ooit eens voor iemand een toestel geïnstalleerd die van een kennis afkomstig was, en ook na het insteken van de nieuwe SIM kreeg ik alle contacten van de kennis te zien in WhatsApp.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
AW_Bos schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:35:
Whatsapp is inderdaad telefoongebonden. Ik heb ooit eens voor iemand een toestel geïnstalleerd die van een kennis afkomstig was, en ook na het insteken van de nieuwe SIM kreeg ik alle contacten van de kennis te zien in WhatsApp.
Nee, WhatsApp is telefoonnummer gebonden. WhatsApp synchroniseert de telefoonnummers aan de hand van het telefoonnummer dat voor WhatsApp wordt gebruikt. Wat bij jou aan de hand was, is dat WhatsApp nog geregistreerd was op het oude telefoonnummer. Dat kan gewoon, ook al zit er een nieuwe sim in.

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 05-01-2017 10:37 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

be3a18 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:56:
Begrijp ik het goed dat je via je provider de tweede, zeg maar oude simkaart kunt deactiveren en dat het probleem met whatsapp oplost?
Nee, niet als Whatsapp eenmaal geactiveerd is. Nogmaals, is de telefoon hersteld naar fabrieksinstellingen of niet?
En bel gewoon de provider, dan weet je precies hoe het zit met de tweede simkaart. Telefoongesprek van nog geen vijf minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik ga sowieso provider even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Nog een laatste vraag; kan de oude telefoon (android) op afstand gereset worden? Of geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Bij een nieuwe sim vervalt de oude na activatie. Hooguit wat uren later als het tot in alle registers is doorgedrongen.

Bij een nummerportatie naar een andere provider houdt die sim zeker op.

Het is hoe dan ook goed om meteen alle passwords te wijzigen. Kan ook voor heel android.
Zeker mail enzo. Want die kan je als je ooit koos voor password onthouden nog gewoon in.

[ Voor 4% gewijzigd door Schrudde op 05-01-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Alleen wanneer deze niet gereset is en nog gekoppeld is aan het oorspronkelijke Google account.
https://www.google.nl/android/devicemanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
Wat betreft Telegram, Whatsapp en dergelijke zaken op het oude toestel..

In de meeste van deze clients kun je een overzicht opvragen met alle 'actieve sessies'. Deze kun je vervolgens stuk voor stuk beeindigen. Hierdoor zal op de devices waar de sessies beeindigd zijn opnieuw ingelogd moeten worden. Voor Telegram en Whatsapp heb je een verificatie-sms nodig, dus opnieuw inloggen zal de huidige bezitter van het oude toestel niet meer voor elkaar krijgen.

Als het een Android toestel is, denk dan ook even aan je Google Account. Wellicht is dit ook ergens te ontkoppelen via een webinterface. Ik verwacht dat eenzelfde methode voor Apple mogelijk zal zijn..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 23:39
JoostTheHost schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:20:
Wat betreft Telegram, Whatsapp en dergelijke zaken op het oude toestel..

In de meeste van deze clients kun je een overzicht opvragen met alle 'actieve sessies'. Deze kun je vervolgens stuk voor stuk beeindigen. Hierdoor zal op de devices waar de sessies beeindigd zijn opnieuw ingelogd moeten worden. Voor Telegram en Whatsapp heb je een verificatie-sms nodig, dus opnieuw inloggen zal de huidige bezitter van het oude toestel niet meer voor elkaar krijgen.

Als het een Android toestel is, denk dan ook even aan je Google Account. Wellicht is dit ook ergens te ontkoppelen via een webinterface. Ik verwacht dat eenzelfde methode voor Apple mogelijk zal zijn..

Succes!
Als het een Android toestel is, kun je via Google Dashboard alle oude gekoppelde telefoons verwijderen uit je account.
Bij facebook kun je ook de machtigingen van andere apparaten intrekken via de instellingen.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Nog een keer mijn laatste antwoord: Log even in bij google. Daar kun je zien of hij nog actief is (geweest) en eventueel blokkeren of resetten...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als in dat toestel jou of een ander gmail account primair staat ingesteld. Waarschijnlijk wel.
https://www.google.com/android/devicemanager

Als je daar inlogt met het account wat ook primair in het android toestel staat, kan je hier de telefoon selecteren, en acties uitvoeren, zoals vergrendelen en wipen, en volgen waar de telefoon zich bevind.

Heb je je nieuwe telefoon ook via dezelfde google account aangemeld, dan zie je die ook in de device manager, kijk dus goed uit welke telefoon je selecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
P1nGu1n schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:34:
Zoals al eerder genoemd, het hebben van 2 sim-kaarten voor 1 mobiel nummer is mogelijk, maar dan moet dit expliciet geregeld zijn met de provider. Standaard wordt de oude sim gedeactiveerd bij het activeren van een nieuwe sim. Ga er dus maar vanuit dat de oude sim kaart niet meer actief is.

SMS: nee, die ontvangt ze niet (want geen actieve sim kaart)

Telegram: dit kan, maar alleen als je nog ingelogd was toen je de telefoon gaf (en dus niet gereset is voor je hem weg gaf). Telegram kan je op meerdere apparaten tegelijk gebruiken.

WhatsApp: WhatsApp is niet meer bruikbaar wanneer je deze op een ander toestel activeert

Enz: Dit verschilt per dienst. Heb je de telefoon gereset voor je hem weggaf, dan kan ze nergens gebruik van maken. Heb je dat niet gedaan, dan verschilt het per dienst (bijvoorbeeld WhatsApp niet, Telegram wel)
Klopt niet, heb dit zelfs vandaag nog gedaan...., heb een nieuwe telefoon en ontvang gewoon de WA berchtjes op allebei de telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
En als je van de oude telefoon een berichtje verstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:18
da_PSI schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:25:
[...]

Klopt niet, heb dit zelfs vandaag nog gedaan...., heb een nieuwe telefoon en ontvang gewoon de WA berchtjes op allebei de telefoons.
Hoe dan?

Ik heb het zojuist nog even geprobeerd. Zodra ik op een ander device mijn telefoonnummer invoer komen daar de berichten binnen maar op mn huidige telefoon krijg ik dan de melding dat ik mijn account moet verifieren...

Dus voor zover ik weet kan je maar op 1 device whatsapp hebben. Overigens staat whatsapp volledig los van je simkaart, je kunt ook whatsappjes van een ander nummer binnen laten komen, zolang je de verificatiecode maar binnenkrijgt.

Voor SMSjes moet TS inderdaad even contact opnemen met de provider.

[ Voor 20% gewijzigd door frankyboy707 op 05-01-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
frankyboy707 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Hoe dan?

Ik heb het zojuist nog even geprobeerd. Zodra ik op een ander device mijn telefoonnummer invoer komen daar de berichten binnen maar op mn huidige telefoon krijg ik dan de melding dat ik mijn account moet verifieren...

Dus voor zover ik weet kan je maar op 1 device whatsapp hebben. Overigens staat whatsapp volledig los van je simkaart, je kunt ook whatsappjes van een ander nummer binnen laten komen, zolang je de verificatiecode maar binnenkrijgt.

Voor SMSjes moet TS inderdaad even contact opnemen met de provider.
Heb een Windows Phone (640XL) waar WA voor +/- 1 jaar op geinstalleerd is, heb sinds vorige week een Xiaomi Note 3 waar ik gisteren WA op geinstalleerd hebt, en ze komen gewoon binnen op 2 plaatsen. Ik heb de Luma nog niet uitgezet, dus miss dat de telefoon eerst even uit en aan moet, maar dat gaat pas over een dag ofzo gebeuren, dan is de batt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
da_PSI schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:24:
[...]

Heb een Windows Phone (640XL) waar WA voor +/- 1 jaar op geinstalleerd is, heb sinds vorige week een Xiaomi Note 3 waar ik gisteren WA op geinstalleerd hebt, en ze komen gewoon binnen op 2 plaatsen. Ik heb de Luma nog niet uitgezet, dus miss dat de telefoon eerst even uit en aan moet, maar dat gaat pas over een dag ofzo gebeuren, dan is de batt leeg.
Gaat bij mij toevallig ook om een lumia (950) wel met Windows 10M en een android device (Samsung galaxy Tab pro 8.4) maar zodra ik op mn tab pro mn nummer invul valt hij weg op mn lumia.
Welke versies van whatsapp heb je? Ik 2.16.308 voor windows mobile en 2.16.395 op android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:42

jdh009

FP ProMod
B0MBACI schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Ik heb die ervaring anders niet, toen ik vorig jaar mijn iPhone 4 inruilde voor een 5s deed mijn whatapp het op de oude nog gewoon. Tot op de dag van vandaag werkt die nog gewoon en krijg ik er berichten op binnen als ik hem open.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
frankyboy707 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:30:
[...]

Gaat bij mij toevallig ook om een lumia (950) wel met Windows 10M en een android device (Samsung galaxy Tab pro 8.4) maar zodra ik op mn tab pro mn nummer invul valt hij weg op mn lumia.
Welke versies van whatsapp heb je? Ik 2.16.308 voor windows mobile en 2.16.395 op android.
Android 2.16.396
WP 2.16.308

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Aangezien het hier wat offtopic gaat, heb ik een nieuw topic geopend: [Discussie] Whatsapp op meerdere devices met zelfde nummer

@Mod, kan je wellicht de posts die te ver over de whatsapp functionaliteit gaan daarheen verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na activatie van je nieuwe sim, ook al behoud je je nummer, vervalt de oude inderdaad na enkel uren. Maar je provider bellen kan inderdaad geen kwaad :)
Wat betreft de apps kan je ook best een ander wachtwoord instellen (ik spreek uit ervaring). Wanneer die app op een ander toestel nog onder jouw account gebruikt wordt, zal er dan automatisch afgemeld worden op dat toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik heb de provider gebeld (Vodafone). De helpdesk meldde mij dat oude simkaart na ingebruikname nieuwe simkaart gedeactiveerd wordt. SMS-jes ontvangen wordt daarmee volgens mij onmogelijk. Voor Telegram heb ik haar geadviseerd onbekende sessies te beëindigen. Telegram probleem zou daarmee opgelost moeten zijn (hoop ik). WhatsApp is lastiger als ik de commentaren zo lees. Ik heb haar geadviseerd telefoon via Google service te laten blokkeren, zoals hier voorgesteld. Dat laatste is volgens mij DE oplossing. Fysieke toegang tot deze telefoon is helaas niet mogelijk.

Ik heb haar ook nog geadviseerd de gmail wachtwoorden te veranderen.

[ Voor 5% gewijzigd door be3a18 op 05-01-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
be3a18 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:42:
Ik heb haar geadviseerd telefoon via Google service te laten blokkeren, zoals hier voorgesteld. Dat laatste is volgens mij DE oplossing. Fysieke toegang tot deze telefoon is helaas niet mogelijk.
Houd er wel even rekening mee dat als je vriendin de telefoon verkocht heeft, het niet meer haar eigendom is. Haar gmail account op de telefoon blokkeren zal geen probleem geven, maar de hele telefoon blokkeren kan haar mogelijk in problemen brengen.
Pagina: 1