Vraag
Beste antwoord (via Anoniem: 38219 op 04-01-2017 22:52)
De NVR via DHCP aansluiten en een DHCP Binding maken op de V10. Vervolgens kan je zonder problemen forwarden.
Hierbij zou ik het advies van .Maarten volgen en een andere externe poort pakken dan 80. Een VPN is overigens ook een goed idee, maar is wat lastiger als je vaak even snel de NVR wilt bekijken.
Ik neem aan dat je deze helppagina niet nodig hebt, maar voor toekomste gebruikers link ik hem toch even.
Hierbij zou ik het advies van .Maarten volgen en een andere externe poort pakken dan 80. Een VPN is overigens ook een goed idee, maar is wat lastiger als je vaak even snel de NVR wilt bekijken.
Ik neem aan dat je deze helppagina niet nodig hebt, maar voor toekomste gebruikers link ik hem toch even.
Helemaal geen probleem! De meeste VPN servers staan er al in, OpenVPN moet je zelf even toevoegen maar dat is ook binnen een minuutje gedaan! (klik).Maarten schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:51:
Al weet ik niet of je de poorten hiervoor open kunt zetten in dat modem.
Een herstart reset hem bij mij niet en ik forward enkele poorten naar een apparaat met een statisch IP adres zonder problemen. Ik ben dan ook erg benieuwd wat er bij jou mis gaat..Maarten schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:39:
Reset naar fabrieksinstellingen als je hem herstart. Ik kreeg het port forwarden niet voor elkaar naar een statisch ip adres. Ik heb er ook niet echt verder naar gekeken. Na het op DHCP zetten en een reservering maken werkte het allemaal wel.
Alle reacties
Dat probleem had ik vorige week ook.
Mijn oplossing:
Het apparaat waar de poort naar geforward moet worden op DHCP zetten.
Dan via home in het modem dat apparaat selecteren onder lan en daar een reservering maken.
Dan kun je daar ook zo de http service forwarden.
Ik kon er helaas niet al te lang mee prutsen maar het is een ongelovelijk ramp modem. Reset naar fabrieksinstellingen als je hem herstart. Ik kreeg het port forwarden niet voor elkaar naar een statisch ip adres. Ik heb er ook niet echt verder naar gekeken. Na het op DHCP zetten en een reservering maken werkte het allemaal wel.
Mijn oplossing:
Dan via home in het modem dat apparaat selecteren onder lan en daar een reservering maken.
Dan kun je daar ook zo de http service forwarden.
Ik kon er helaas niet al te lang mee prutsen maar het is een ongelovelijk ramp modem. Reset naar fabrieksinstellingen als je hem herstart. Ik kreeg het port forwarden niet voor elkaar naar een statisch ip adres. Ik heb er ook niet echt verder naar gekeken. Na het op DHCP zetten en een reservering maken werkte het allemaal wel.
[ Voor 38% gewijzigd door .Maarten op 04-01-2017 14:40 ]
Mmmm, nou ben ik vast niet helemaal helder op dit moment en mogelijk is het voor jou een oplossing geweest maar port-forwards wil je over het algemeen niet op DHCP doen..Maarten schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:39:
Als jouw PC nu 192.168.10.16 heeft en je doet een port-forward naar dat adres voor TCP 80, heb je kans dat als je overmorgen je PC aanzet, dat 'ie 192.168.10.24 krijgt en dat .16 aan een ander apparaat is toebedeeld. 3x raden wie dan poort 80 niet meer beantwoord
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Daarom ook de reservering;) Dan deelt het modem elke keer hetzelfde ip adres uit aan dat apparaat (mac adres).
Yup, mijn post was in voorbereiding toen jij jouw edit toepaste..Maarten schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:42:
Daarom ook de reservering;) Dan deelt het modem elke keer hetzelfde ip adres uit aan dat apparaat (mac adres).
Desondanks vind ik het tricky om port 80 te forwarden; tenzij je weet wat je doet in een netwerk, heb je zomaar kans dat "vreemden op port 80 naar direct jouw PC kunnen connecten" of "dat andere port 80 op het netwerk niets meer doet".
Vergeet even niet dat port 80 ook de web-interface voor andere apparaten kan zijn en als je dan vanaf kantoor naar http://thuis-adres-ip gaat om jouw slimme meter te beheren, dat je bijvoorbeeld uitkomt op het interne adres van PC4.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Het is veiliger om bijvoorbeeld poort 50213 oid te pakken voor de internet kant en deze door te laten verwijzen naar poort 80 aan de interne kant. Als je het goed aan wilt pakken zorg je voor iets wat een VPN op kan zetten en verbind je daarmee als je de NVR wilt benaderen. Al weet ik niet of je de poorten hiervoor open kunt zetten in dat modem.
De NVR via DHCP aansluiten en een DHCP Binding maken op de V10. Vervolgens kan je zonder problemen forwarden.
Helemaal geen probleem! De meeste VPN servers staan er al in, OpenVPN moet je zelf even toevoegen maar dat is ook binnen een minuutje gedaan! (klik).Maarten schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:51:
Al weet ik niet of je de poorten hiervoor open kunt zetten in dat modem.
Een herstart reset hem bij mij niet en ik forward enkele poorten naar een apparaat met een statisch IP adres zonder problemen. Ik ben dan ook erg benieuwd wat er bij jou mis gaat..Maarten schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:39:
Reset naar fabrieksinstellingen als je hem herstart. Ik kreeg het port forwarden niet voor elkaar naar een statisch ip adres. Ik heb er ook niet echt verder naar gekeken. Na het op DHCP zetten en een reservering maken werkte het allemaal wel.
Ja dat was ik ook. Maar volgens de KPN helpdesk was het normaal. Ik herstarte het via het menu in het modem en klikte op herstart en niet op reset naar fabrieksinstellingen. Verder stond dit modem niet bij mij thuis en had helaas ook geen tijd om het verder uit te zoeken. Van wat ik er tot nu van heb gezien is dat dit echt een ongelooflijk brak apparaat is. Ook met de bevestiging zo raar aan de zijkant.RobinF schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:28:
Een herstart reset hem bij mij niet en ik forward enkele poorten naar een apparaat met een statisch IP adres zonder problemen. Ik ben dan ook erg benieuwd wat er bij jou mis gaat.
Fijn, al jullie reacties. Bedankt, ik ga er verder induiken. Heb ZTE ook al email gestuurd.. wel of geen reactie, we zien wel.
Pagina: 1