Raymon89 schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:05:
[...]
Klopt helemaal, ik bedoelde gewoon het stotteren ipv judder.
Waar het me opviel was de tweede aflevering van Better Call Saul via de interne Netflix app. Bij het kijken van een film via de interne media player viel het me dan weer niet op (beide met Real Cinema on, TruMotion op User met de
-blur en de
-judder op 0). Of het aan de content of aan de afspeel
-app ligt moet ik dus nog even zien te achterhalen.
Wat voor TruMotion settings gebruiken jullie?
De OLED's hebben een hele lage motion
-blur waardoor je dus hele mooie scherp beeld behoudt, maar er meer stutter ervaren kan worden (hoe je dit ervaart is ook heel persoonlijk). Ik heb de afgelopen maanden steeds gewisseld met TruMotion: aan/uit | 0/0 | 5/2 maar er lijkt geen goede setting die met alle content goed werkt. Ik heb er overigens heel weinig last van (en meestal TruMotion uit) maar had bij Better Call Saul hetzelfde bij 1 bepaalde scene, en dat was via XPlay die de interne video
-player gebruikt. Geeft wel aan dat de content zelf ook invloed heeft op in hoeverre dit opvalt.
De interne streaming apps speelt volgens mij alles in de native refresh
-rate van de content af (meestal 24p). Volgens mij kan een extern apparaat (Blu
-ray, Shield, etc) er dus wel voor zorgen dat je content interpoleert naar 60hz en er een betere motion zou moeten zijn.
edit: excuses voor de twee posts achter elkaar. Ik heb nog wat koffie nodig
edit 2:
Ik heb net nog even de 2e aflevering van Better Call Saul op mijn MacBook bekeken, met name de panning shot in het restaurant is gewoon quirky (is denk ik ook het shot wat jij bedoeld). Op LCD is het iets beter door meer motion
-blur, maar ook daarop het is gewoon onprettig voor de ogen. Gevalletje content
-quirk welke extra opgeblazen wordt op OLED.
[
Voor 13% gewijzigd door
Puck op 30-04-2017 11:12
]