• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-01 23:25
Geen matches
OMX2000 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:35:
[...]

Heeft iemand de Plex app geprobeert icm 3D MVC? Is dat geen goed alternatief?
Dat is precies waar ik nieuwsgierig naar bent. Ik hoop dat iemand dit voor mij kan testen of al ervaring mee heeft?

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 14:51
Geen matches
LuisjeNL schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:54:
[...]

Eindelijk? 3 maart 2017 :P

Maar reviews zijn rottig te vinden, alles gaat over de w7
Gelukkig hebben alle TV's uit de 7-serie dezelfde panelen en SoC's

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:36
Geen matches
Degenen die al een 2017 model LG OLED hebben; wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe Active HDR functie?

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Geen matches
jpvk007 schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:43:
[...]

oud Ziggo gebied. Volgens de website van Ziggo dient dit te werken
Als test hier ook een Quantis 1.3 met Ziggo. Gebruik normaal een Humax. Echt Ziggo ofwel oud Casema gebied, dus geen UPC.

On demand kon ik GoT s6e10 bekijken.

Wel moest ik eerst de update van het kaartje uitvoeren. Overigens een oranje Ziggo kaartje. Heb ooit eens een grijs Casema kaartje gehad en die deed het al niet meer in een normale Humax.

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Geen matches
Bandeleros schreef op maandag 3 april 2017 @ 07:57:
[...]

Dat is precies waar ik nieuwsgierig naar bent. Ik hoop dat iemand dit voor mij kan testen of al ervaring mee heeft?
Hey!

Toevallig heb ik sinds afgelopen donderdag dezelfde TV die jij op het oog hebt (65C6) en heb gister "The BFG" in 3d via plex naar de TV gestreamd, ging vlekkeloos!

Echter had ik ook Doctor Strange in 3d gedownload, maar die werd niet herkend. Mijn ervaring tot nu toe is dus 50/50, maar wellicht was het bestand van dr strange niet goed.

Ik zal komende week nog wat meer 3d films testen.

PSN: fonsmeister

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:04
Geen matches
Master_S schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:32:
Vraagje, mijn LG OLED55E6V is nogal krom als je er van boven langs kijkt. Zijn er nog die dat hebben ? Zal waarschijnlijk gelegen zijn aan het feit dat het een nogal dunne glasplaat is, maar wou gewoon even polsen of er nog zijn die dat hebben.
Ik heb ook dit probleem. Als je inderdaad strak langs de bovenkant kijkt zie je het erg goed.
Het midden van de plaat steekt meer dan de glasdikte naar achter uit.
Ik denkt dat als je de tv strak tegen een muur zet het je nooit zal opvallen.
Bij mij kun je echter om de tv heenlopen en valt het echt op.

Zijn hier meer mensen aanwezig die even langs hun E6V willen kijken of ze dit ook hebben?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07
Geen matches
SjigEd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:26:
[...]

Ik heb ook dit probleem. Als je inderdaad strak langs de bovenkant kijkt zie je het erg goed.

Zijn hier meer mensen aanwezig die even langs hun E6V willen kijken of ze dit ook hebben?
Zelfde op mijn B6V. Ik zou het echter niet een probleem noemen. Valt alleen op als je er echt naar gaat zoeken.

Arrived anxious, left bored

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Geen matches
raymen12345 schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:22:
Je hebt ook nog de kleinere dune de solo lite.

doet alles wat de 4k solo doet
kost ook een bak minder
Alleen mag je wel maandelijks 1,95 aftikken om ISO's af te spelen.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-01 17:59
Geen matches
Malt007 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:18:
[...]

dat wil je ook echt zien op een 4K oled >:)

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Geen matches
@Treevium UHD ISO?

• Malt007
Geen matches
Die bestaan nog niet :)

Maar zonder gekkigheid, BD-ISO's wil je zeker zien op je 4k Oled. Op wat demomateriaal na is er nog niks beters te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Malt007 op 03-04-2017 14:54 ]

• LOTG
Geen matches
@Malt007
Inderdaad NOG niet.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Er is genoeg te verkrijgen. Alleen niet legaal ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Malt007
Geen matches
Tylen schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:18:
Er is genoeg te verkrijgen. Alleen niet legaal ;)
Maar nog geen UHD BD ISO's. Meer dan gare rips van Netflix of een soort recordings van 4k materiaal is er nog niet.

• scarmdjee
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-04-2020
Geen matches
Master_S schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:34:
[...]

Als je van 3D houdt is de E6 een no brainer, die heeft gewoon alles: 4K, HDR10, Dolby Vision, 3D, HDMI 2.0a, LG SoC, (redelijke) soundbar, 600 nits, mooie afwerking. Daar kan je zeker een paar jaar mee verder. En ik kan je zeggen (zoals zovelen al zeiden) dat 3D op de E6 een echt feest is 8)

Als je 3D maar een leuke gimmick vindt kan je misschien beter voor de B6 gaan.

Ikzelf vind de 7 serie een te kleine verbetering om die meerprijs te rechtvaardigen. Maar dat moet je voor jezelf uitmaken.
Heb zelf nooit een 3-D toestel gehad, lijkt me leuk om samen met de zoon van 8 naar te kijken :)
Ik heb de bestelling gedaan bij Audiovison.
Bedankt voor je reactie.

• Tylen

Tylen

Geen matches
Malt007 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:36:
[...]

Maar nog geen UHD BD ISO's. Meer dan gare rips van Netflix of een soort recordings van 4k materiaal is er nog niet.
Zeker wel. Maar wel in het MKV formaat. Maar we gaan teveel offtopic en neigen naar het illegale ;)

• Malt007
Geen matches
Tylen schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:00:
[...]

Zeker wel. Maar wel in het MKV formaat. Maar we gaan teveel offtopic en neigen naar het illegale ;)
Wellicht offtopic maar zolang de UHD-BD niet gekraakt is krijg je een slap aftreksel van de werkelijke kwaliteit. Alles wat er nu illegaal te krijgen is, is dmv software een soort van opgenomen tijdens het afspelen.

• Tylen

Tylen

Geen matches
Malt007 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:28:
[...]

Wellicht offtopic maar zolang de UHD-BD niet gekraakt is krijg je een slap aftreksel van de werkelijke kwaliteit. Alles wat er nu illegaal te krijgen is, is dmv software een soort van opgenomen tijdens het afspelen.
PB

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 03-04-2017 16:35 ]

• LOTG
Geen matches
@Tylen Volgens mij is die nog steeds intact, alleen die op streams is gekraakt. Zie ook het aanbod. Netflix/Amazon berg releases, UHD BD 0.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:10
Geen matches
ik zit er steeds meer aan te denken om een 55 inch Oled E6 te open ipv van een 65 inch E6. het prijsverschil is wel enorm op dat vlak. en met de nieuwe aankomende actie van audiovision kan het 55 model toch wel heel aantrekkelijk worden. Maar nu was ik aan het kijken voor een uittrekbare muurbeugel en de enigste die ik tegen kom is de next7346 van vogels en die is bijna 400 euro. zijn er ook nog andere uittrekbare muur beugels ?? of zit ik dan vast aan dat ene model..

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Geen matches
SjigEd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:26:
[...]Ik heb ook dit probleem. Als je inderdaad strak langs de bovenkant kijkt zie je het erg goed.

Net gecontroleerd, en ook bij mijn 55e6 een heel lichte kroming naar achteren. Niet meer dan hooguit een glasdikte.
Ik kan het geen probleem vinden, je moet als een geweerschutter met één oog langs de glasplaat kijken om het te zien. Normaal zie je hier eigenlijk helemaal niks van.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

DarkSide

theres no place like ::1

Geen matches
harley2009 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:43:
Maar nu was ik aan het kijken voor een uittrekbare muurbeugel en de enigste die ik tegen kom is de next7346 van vogels en die is bijna 400 euro. zijn er ook nog andere uittrekbare muur beugels ?? of zit ik dan vast aan dat ene model..
https://www.vogels.com/nl...ls/draaibaar?device=34714

Volgens mij kan je ook een WALL serie nemen. Vanaf 59,95

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Geen matches
Malt007 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:18:
[...]

Eeuuh waarom moet je 1,95 aftikken om iso af te spelen
Dit is nieuw voor mij

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• Malt007
Geen matches
raymen12345 schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:23:
[...]

Eeuuh waarom moet je 1,95 aftikken om iso af te spelen
Dit is nieuw voor mij
Daar kwam ik achter toen ik de lite gekocht had en een iso wilde afspelen. Retour afzender dus.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Geen matches
Vreemd is dan alleen bij de lite
Bij de solo nada niks

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
Geen matches
harley2009 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:43:
ik zit er steeds meer aan te denken om een 55 inch Oled E6 te open ipv van een 65 inch E6. het prijsverschil is wel enorm op dat vlak. en met de nieuwe aankomende actie van audiovision kan het 55 model toch wel heel aantrekkelijk worden. Maar nu was ik aan het kijken voor een uittrekbare muurbeugel en de enigste die ik tegen kom is de next7346 van vogels en die is bijna 400 euro. zijn er ook nog andere uittrekbare muur beugels ?? of zit ik dan vast aan dat ene model..
65 is wel kicken hoor. Als je de ruimte en het geld hebt: doen! :)

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Geen matches
Ik heb vandaag de 65C7 naast de 65B6 gezien in de Media Markt. In beide handen de remote die voor 't grijpen lag en ik ben gewoon los gegaan, ik heb wel een uur kunnen vergelijken. Dat was best interessant kan ik zeggen. ;)

Ik heb ze allebei in de ISF light room mode gezet (ook in Game Mode omdat ik dit per se wilde zien), ik heb alle beeld "verbeteraars" uitgezet en heb wat ingebouwde apps en demo filmpjes gechecked. Kwa beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar niet veel, kwa motion clarity zag ik geen verschil en de kleuren leken identiek. Uiteraard met dezelfde colour settings getest.

Er is echter wél een GROOT verschil tussen deze twee en dat is met een volledig wit scherm! Onder de 150 cd/m2 (nits) heb je geen last meer van de ABL volgens LG. De C7 was op OLED light op 100 vele malen brighter dan de B6, eveneens op OLED light 100, echt een verademing komend van een plasma met agressieve ABL. Wat haat ik dit toch! :r

Nu zal je denken, lekker belangrijk, wie kijkt er nu naar een wit scherm. Maar met gamen heb je heel vaak bright omgevingen waar die extra brightness echt meerwaarde heeft. En ik hou van een punchy picture met gamen, maar wel op een self-emitting TV. LCD is niet meer voor mij. De zwartwaarden zijn voor mij niet goed genoeg en light bleeding is gewoon vreselijk. Mocht je de C7 willen gebruiken als monitor dan is die extra brightness ook geen straf. Maar dit zou ik niet aanraden i.v.m. image retention en kans op burn-in.

Die paarse tint op de coating van de 2016 models is er nu ook niet meer. Ook een pluspunt als er veel licht op je TV weerkaatst. Near black details schijnt ook verbeterd te zijn maar dat kon ik moeilijk beoordelen met al die velle lampen in de Media Markt. En natuurlijk, het belangrijkste voor een gamer: de input-lag is met 21ms in game mode ook echt een verbetering.

Zijn al deze punten niet echt van belang, dan denk ik dat de B6, die ook nog eens veel minder geld kost, nog steeds de moeite waard is. Het is echt een prachtige TV.

Maar persoonlijk zou ik voor de C7 gaan. Bovengenoemde punten wegen bij mij te zwaar om te negeren.

[ Voor 4% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 04-04-2017 02:51 ]

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Geen matches
GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 02:21:
Ik heb vandaag de 65C7 naast de 65B6 gezien in de Media Markt. In beide handen de remote die voor 't grijpen lag en ik ben gewoon los gegaan, ik heb wel een uur kunnen vergelijken. Dat was best interessant kan ik zeggen. ;)

Ik heb ze allebei in de ISF light room mode gezet (ook in Game Mode omdat ik dit per se wilde zien), ik heb alle beeld "verbeteraars" uitgezet en heb wat ingebouwde apps en demo filmpjes gechecked. Kwa beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar niet veel, kwa motion clarity zag ik geen verschil en de kleuren leken identiek. Uiteraard met dezelfde colour settings getest.

Er is echter wél een GROOT verschil tussen deze twee en dat is met een volledig wit scherm! Onder de 150 cd/m2 (nits) heb je geen last meer van de ABL volgens LG. De C7 was op OLED light op 100 vele malen brighter dan de B6, eveneens op OLED light 100, echt een verademing komend van een plasma met agressieve ABL. Wat haat ik dit toch! :r

Nu zal je denken, lekker belangrijk, wie kijkt er nu naar een wit scherm. Maar met gamen heb je heel vaak bright omgevingen waar die extra brightness echt meerwaarde heeft. En ik hou van een punchy picture met gamen, maar wel op een self-emitting TV. LCD is niet meer voor mij. De zwartwaarden zijn voor mij niet goed genoeg en light bleeding is gewoon vreselijk. Mocht je de C7 willen gebruiken als monitor dan is die extra brightness ook geen straf. Maar dit zou ik niet aanraden i.v.m. image retention en kans op burn-in.

Die paarse tint op de coating van de 2016 models is er nu ook niet meer. Ook een pluspunt als er veel licht op je TV weerkaatst. Near black details schijnt ook verbeterd te zijn maar dat kon ik moeilijk beoordelen met al die velle lampen in de Media Markt. En natuurlijk, het belangrijkste voor een gamer: de input-lag is met 21ms in game mode ook echt een verbetering.

Zijn al deze punten niet echt van belang, dan denk ik dat de B6, die ook nog eens veel minder geld kost, nog steeds de moeite waard is. Het is echt een prachtige TV.

Maar persoonlijk zou ik voor de C7 gaan. Bovengenoemde punten wegen bij mij te zwaar om te negeren.
Bedankt voor de uiteenzetting, aan zulke zaken heb ik echt wel iets! Ik twijfel namelijk ook tussen deze 2 toestellen... Zeker de helderheid en het wit had ik al gelezen op buitenlandse sites. In welke Media Markt was het als ik mag vragen? Zijn er forummers die de C7V al ergens kunnen zien hebben in België? Elke winkel die ik bel (en heb er al 10 gebeld) zegt dat ze nog geen binnen hebben en volgens LG zijn ze verkrijgbaar:-s.

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 18:21
Geen matches
Er is echter wél een GROOT verschil tussen deze twee en dat is met een volledig wit scherm! Onder de 150 cd/m2 (nits) heb je geen last meer van de ABL volgens LG. De C7 was op OLED light op 100 vele malen brighter dan de B6, eveneens op OLED light 100 [...]

Nu zal je denken, lekker belangrijk, wie kijkt er nu naar een wit scherm. Maar met gamen heb je heel vaak bright omgevingen waar die extra brightness echt meerwaarde heeft. En ik hou van een punchy picture met gamen, maar wel op een self-emitting TV.
Ik volg je redenatie dat een volledig wit scherm representatief zou zijn voor de brightness in games niet. Zo lang er niet daadwerkelijk in een game getest is zegt het weinig en kan net zo goed alleen het algoritme dat een wit scherm herkent aangepast zijn. Vergeet niet dat het paneel hetzelfde is van de 6 en de 7.
Ik heb gisteren mijn PC naar de woonkamer gesleept om Mass Effect Andromeda eens te proberen aangezien deze HDR ondersteunt. En ik blijf erbij dat zeker in een verduisterde ruimte 'tegenlicht' van bijv de zon in de game meer dan fel genoeg is.
Daarnaast ook even met de game mode HDR getest om te kijken of ik 28ms vs volgens mij 50ms kon merken. Heel eerlijk: ik kon geen verschil ontdekken tussen user en game, afgezien van belabberde kleuren omdat het game profiel niet gekalibreerd is.

Dus voor de tweakers die zich gek laten maken om een 7 serie voor fors meer geld te kopen "omdat ze anders direct al achterlopen": bezint eer ge begint. Het is evolutie en geen revolutie van de 6 naar de 7... ;)

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Geen matches
Evanesco schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 07:58:
[...]

Vergeet niet dat het paneel hetzelfde is van de 6 en de 7.
Is dit zo ? Ik weet dat nu alle panelen binnen de 7 serie aan elkaar gelijk zijn maar dit is voor mij nieuwe informatie.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geen matches
Ik heb vandaag de 65C7 naast de 65B6 gezien in de Media Markt.
Geen idee of het bij de 65 inch modellen ook zo'n 600 euro verschil is tussen de B6 en C7 maar voor enkel betere brightness zodat de ABL minder snel en agressief ingrijpt, tinting niet meer aan de orde is, iets lagere game input, near blacks verbeterd zijn het kleine verbeteringen. Geen gigantische verbetering. Ik kan niet in ieders portemonnee kijken maar ik weet meer dingen waar ik dat verschil goed in kan stoppen. Mijn Playstation 4 upgraden naar een Pro for starters. En mijn pc een upgrade bijvoorbeeld gunnen.

Voor dergelijke kleine verbeteringen vind ik 100 euro verschil nog wel toelaatbaar. Ergens is het ook wel oneerlijk vergelijken. Een gloednieuw net geïntroduceerd exemplaar versus een EOL gaande exemplaar. Maar dan nog.. Je kunt je geld maar eenmaal uitgeven en persoonlijk vind ik 1598/2150 euro het ene al een smak met geld, laat staan om de 2000 euro grens te passeren voor een televisie of all things! :D

• Evanesco
Geen matches
Rerder schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:05:
[...]

Is dit zo ? Ik weet dat nu alle panelen binnen de 7 serie aan elkaar gelijk zijn maar dit is voor mij nieuwe informatie.
Excuus, het sterke vermoeden is dat het softwarematige verschillen en het ontbreken van de 3D filter zijn (die de B6 overigens ook niet heeft) waardoor de hogere brightness gehaald wordt. Het is niet bewezen dat het dezelfde panelen zijn in de 6 en 7. Moest even terugzoeken naar waar ik het gelezen had, was de review van de W7 bij hardware.info.
Eén van de punten waar dit jaar onduidelijkheid over bestaat is in hoeverre de 2017 oled-panels nu daadwerkelijk verbeterd zijn ten opzichte van de panels van vorig jaar. Televisiefabrikanten - waaronder LG Electronics - die van de ‘nieuwe’ panels gebruik maken claimen allemaal dat hun 2017 modellen hogere helderheden behalen dan LG’s 2016 modellen. Dat betekent echter niet per definitie dat de panels zelf veranderd zijn.

[...] Eén van de wijzigingen die LG Display voor dit jaar heeft doorgevoerd, is dat het de panels niet langer voorziet van een polarisatiefilter dat passieve 3D weergave mogelijk maakt. Door dat filter te verwijderen, wordt automatisch aan helderheid gewonnen, al hangt het antwoord op de vraag hoeveel helderheid zo’n filter wegneemt af van aan wie je het vraagt.

[...] Sony doet geen uitspraken over de maximale helderheid van haar A1 oled-televisie, dus daar kunnen we vooralsnog niets over zeggen, maar LG claimt dus 1000 cd/m². Panasonic had het tijdens de CES begin dit jaar aanvankelijk over 800 cd/m², maar sprak later ook over 1000 cd/m². Philips houdt het voor haar nieuwe 9002 oled-televisie voorlopig op 750 cd/m². Sterk uiteenlopende waarden dus, voor wat feitelijk allemaal panels met dezelfde specs zouden moeten zijn. Hoe kan dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Evanesco op 04-04-2017 08:28 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Geen matches
Die hogere helderheid gaat ten koste van kleur nauwkeurigheid, ik meen dat pana 800-900 noemt als max met thx kleurprofiel. En op dynamic 1000 nit

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 21:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Geen matches
Joosie200 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:06:
[...]

Geen idee of het bij de 65 inch modellen ook zo'n 600 euro verschil is tussen de B6 en C7 maar voor enkel betere brightness zodat de ABL minder snel en agressief ingrijpt, tinting niet meer aan de orde is, iets lagere game input, near blacks verbeterd zijn het kleine verbeteringen. Geen gigantische verbetering. Ik kan niet in ieders portemonnee kijken maar ik weet meer dingen waar ik dat verschil goed in kan stoppen. Mijn Playstation 4 upgraden naar een Pro for starters. En mijn pc een upgrade bijvoorbeeld gunnen.
Ligt natuurlijk aan de persoon, ik vind dat wel behoorlijk grote verbeteringen, vooral de black crush en de paarse gloed op de antireflectielaag vind ik behoorlijke gebreken in de B6, tot het punt dat je je afvraagt of LG zoiets wel met schoon geweten kan verkopen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Raziel
  • Laatst online: 18-01 21:27
Geen matches
Aaargh! schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:27:
[...]

Ligt natuurlijk aan de persoon, ik vind dat wel behoorlijk grote verbeteringen, vooral de black crush en de paarse gloed op de antireflectielaag vind ik behoorlijke gebreken in de B6, tot het punt dat je je afvraagt of LG zoiets wel met schoon geweten kan verkopen.
Schoon geweten vanwege een gloed op een TV die je alleen ziet als hij uit staat? Beetje overtrokken vind je niet?

• Aaargh!

Aaargh!

Geen matches
Raziel schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:38:
[...]

Schoon geweten vanwege een gloed op een TV die je alleen ziet als hij uit staat? Beetje overtrokken vind je niet?
Wat ik er van begrepen had zie je die paarse gloed ook als er donker beeld wordt weergeven (als in: zwart wordt paarsig).

Je koopt juist een OLED voor de perfecte kleurweergave en de veel betere weergave van donkere kleuren, black crush en een paarse gloed bij donker beeld lijkt me dan een doodzonde.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Geen matches
Raziel schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:38:
[...]

Afhankelijk van je huis zie je het echt wel, en dit is met OLED light op 100 op de 65B6.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qFdr1gM.jpg
Aaargh! schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:46:
[...]

Wat ik er van begrepen had zie je die paarse gloed ook als er donker beeld wordt weergeven (als in: zwart wordt paarsig).

Je koopt juist een OLED voor de perfecte kleurweergave en de veel betere weergave van donkere kleuren, black crush en een paarse gloed bij donker beeld lijkt me dan een doodzonde.
De paarse gloed bij zwart zie je echt alleen als er licht op schijnt. Later op de dag en 's avonds heb je er geen last van. Met de 7 series schijnt dit weer wat beter te zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Fuwor op 04-04-2017 10:49 ]

• Evanesco
Geen matches
[...]

Totale onzin naar mijn bescheiden mening. Ongetwijfeld dat het zichtbaar is als de zon onder een hoek van 60 graden op je tv schijnt en je zelf onder een hoek van 45 graden naar het scherm kijkt naar het journaal. Geen scherm is perfect en met hele specifieke scenario's zijn er altijd imperfecties te vinden, ook bij de 7 serie. Ik zag bijvoorbeeld bij mijn B6 tijdens de kalibratie dat bij volledig near white de hoeken iets lichter zijn dan het midden. Lekker belangrijk, bij normaal gebruik zie je dat niet.

• Puck
Geen matches
[...]

Ik kan je vertellen dat je de paarse gloed absoluut niet ziet bij donker beeld op mijn B6. Zwart is gewoon zwart en wordt niet paars. Enkel bij een bepaalde directe spiegeling van daglicht zoals @Fuwor ook aangeeft.

Ik heb hier zelf geen last van (hangt van je locatie van je TV + ramen af). Het is niet zo dat de 7 serie opeens minder weerspiegeling heeft, het is dan alleen minder paars (het blijft gewoon irritant :P)

EDIT:
Jouw redenering klinkt trouwens ook alsof het gebaseerd is op wat je leest en niet op was je zelf ervaart. Black-crush is bij bepaalde content aanwezig (en redelijk goed te fixen door de juiste instellingen). Het is een probleem, maar je moet het niet laten klinken alsof de hele TV onbruikbaar is. Niet zomaar roepen wat je leest en het probleem volledig opblazen.

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 04-04-2017 11:07 ]

• Aaargh!

Aaargh!

Geen matches
Puck schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:57:
[...]
Ik heb hier zelf geen last van (hangt van je locatie van je TV + ramen af).
Bij mij schijnt de zon 's middags en in de vroege avond behoorlijk op m'n TV. Met m'n huidige plasma TV kan ik nu met de zomertijd pas na een uur of 7 's avonds TV kijken.

• Puck
Geen matches
Aaargh! schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:07:
[...]

Bij mij schijnt de zon 's middags en in de vroege avond behoorlijk op m'n TV. Met m'n huidige plasma TV kan ik nu met de zomertijd pas na een uur of 7 's avonds TV kijken.
Punt wat ik wilde maken is: dit zal je dan met de 7 serie net zo goed hebben. Als je echt geen reflectie wilt moet je lekker je gordijnen dicht doen :)

• Aaargh!

Aaargh!

Geen matches
Puck schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:09:
[...]

Punt wat ik wilde maken is: dit zal je dan met de 7 serie net zo goed hebben. Als je echt geen reflectie wilt moet je lekker je gordijnen dicht doen :)
Dat is met de gordijnen dicht (toegeven, het zijn geen verduisterende gordijnen).

• Joosie200
  • Niet online
Geen matches
[...]

Dan is het vervelend en kan ik het snappen. Ik heb in de ochtend de zon op de woonkamer en televisie staan. En in de namiddag en avond vol zon in de slaapkamer. (waar geen tv staat) In de ochtend kijk ik geen televisie dus ik ga geen last hebben van reflectie of een purperen gloed.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Geen matches
Joosie200 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:14:
[...]
[...] een purperen gloed.
Geen straf als je Prince fan bent, hoor :+
Maar los daarvan: het is inderdaad erg afhankelijk van je eigen lichtomgeving, want je ziet het alleen in heldere reflecties.

• Joosie200
  • Niet online
Geen matches
Fireshade schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:55:
[...]

Geen straf als je Prince fan bent, hoor :+
Maar los daarvan: het is inderdaad erg afhankelijk van je eigen lichtomgeving, want je ziet het alleen in heldere reflecties.
Hehe nee dan is het juist gewenst :P

Vanmiddag staat er hier een Playstation 4 Pro in huis. Ruimschoots op tijd voor dat ik de LG OLED55B6 zal ontvangen. Hoog tijd om dit topic door te spitten naar de beste instellingen van de HDR game modus icm de Playstation 4 Pro.

• Raziel
  • Laatst online: 18-01 21:27
Geen matches
Ik vind het wel wat hebben en ik zie de gloed alleen als de zon er vol in schijnt en ik er schuin op kijk. Als hij aanstaat zie ik het niet meer. Er zit een raam bijna recht tegenover de TV, daar staat op de dag de zon in. Zit wel een rolgordijn voor, waar een kier aan de zijkant zit. Die strook licht zie ik in de TV, maar dat is gewoon reflectie. Valt ook alleen op bij donkere beelden.

• Tylen

Tylen

Geen matches
Bij mij staat er een hele schuifpui straks naast de tv. Heb echt nergens last van.

Verwijderd

Geen matches
Joosie200 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:27:
[...]

Hehe nee dan is het juist gewenst :P

Vanmiddag staat er hier een Playstation 4 Pro in huis. Ruimschoots op tijd voor dat ik de LG OLED55B6 zal ontvangen. Hoog tijd om dit topic door te spitten naar de beste instellingen van de HDR game modus icm de Playstation 4 Pro.
Nice, top toestel om mee te gamen. vergeet niet je B6 te updaten naar de laatste firmware versie, desnoods handmatig met een USB stick, om de "HDR-Gamemodus" te unlocken!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

DarkSide

theres no place like ::1

Geen matches
[...]

Ik kon met mijn plasma ook niet overdag kijken in de zomer. Zelfs met gordijnen dicht (geen verduistering) was het lastig.
Nu met de B6 nergens last van. Kan overdag met gordijnen open prima gamen/tv kijken.

De paarse gloed heb ik soms last van omdat er rechttegenover een lamp hangt die soms aan is.
Is niet echt storend. Maar het kan wel netter.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-01 14:59
Geen matches
Tylen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:01:
Bij mij staat er een hele schuifpui straks naast de tv. Heb echt nergens last van.
'schuifpui' heb ik efkes moeten Googelen. (Schuifraam dus) :)

• stevenleemans
Geen matches
Eddy_BE schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:37:
[...]

Goed dat jij dat gedaan hebt Eddy, want ik hoorde het ook in Keulen donderen:-).

Ik heb de B6V nu al in zeker 10 verschillende winkels gezien, de ene keer met buitenlicht op het scherm, de andere keer met weerkaatsing TL lampen, spots,... en die paarse gloed waar iedereen over spreekt is er wel soms een klein beetje, maar wie dit storend vind is volgens mij nooit tevreden...

• LOTG
Geen matches
@Eddy_BE
@stevenleemans
Is toch Nederlands? Ik heb even moeten opzoeken of het geen Limburgs (als Limburger zijnde is dat soms nog maar de vraag) maar nee het is toch echt ABN.

• Joosie200
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:12:
[...]

Nice, top toestel om mee te gamen. vergeet niet je B6 te updaten naar de laatste firmware versie, desnoods handmatig met een USB stick, om de "HDR-Gamemodus" te unlocken!
Dat zal het eerste zijn wat ik ga doen. :Y Sowieso eerst de instellingen tweaken volgens de consensus in dit topic. Meteen een mooie testcase om Horizon op te starten. Of Uncharted 4, mij om het even. :+

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Geen matches
[...]
Niks "schuifpui" maar gewoon schuifpui. Zo kennen wij dat hier in Nederland en Google.nl laat je direct zien waar dat voor staat :+

Spiegeling door pui of raam is altijd vervelend, en bij extreem invallend licht moet je wel een of andere vorm van verduistering toepassen wil je nog lekker TV kunnen kijken.

Testing, one, two ...

• stevenleemans
Geen matches
LOTG schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:49:
@Eddy_BE
@stevenleemans
Is toch Nederlands? Ik heb even moeten opzoeken of het geen Limburgs (als Limburger zijnde is dat soms nog maar de vraag) maar nee het is toch echt ABN.
Ik ben van België en had nog nooit gehoord van schuifpui. Maar ik doe gewoon mijn rolluik naar beneden als ik last heb van spiegeling in de tv;-).

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Geen matches
Ik woon dichtbij belgie, maar wij zeggen ook gewoon schuifpui hoor

• Aaargh!

Aaargh!

Geen matches
[...]

Nee, schuifpui, niet een schuifraam.

Een schuifraam kan ook een klein raampje zijn, een schuifpui impliceert dat het ding de hele hoogte van de wand beslaat.
pui (de; v(m); meervoud: puien)
1
benedendeel van een gevel

• Puck
Geen matches
100" Schuifpui of 55" schuifraam. Al is OLED bijna alsof je door een (schuif)raam kijkt, zullen we weer ontopic? :P

Er is inmiddels een nieuwe firmware voor de B6 USA met de volgende fix:
1) Improve the Judder issue in 60hz motion.
LG blijft lekker zaken fixen :) Nu weer afwachten wanneer deze naar Europa komt...

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 04-04-2017 15:13 ]

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 08:18
Geen matches
Puck schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:13:
100" Schuifpui of 55" schuifraam. Al is OLED bijna alsof je door een (schuif)raam kijkt, zullen we weer ontopic? :P

[...]

LG blijft lekker zaken fixen :) Nu weer afwachten wanneer deze naar Europa komt...
alleen jammer dat de zaken niet ok waren van het begin...
ook hun eerste lijns helpdesk is om te huilen.

• LOTG
Geen matches
@Light21M Het is ook niet zo dat het slecht was aan het begin, het is nu alleen beter. En het is ook niet zo dat het elders beter gaat, eerder slechter.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
Geen matches
Wordt wel eens tijd dat ze met Spotify komen voor de 7 serie... en nog wat kleine issues. De foto/video player die mappen niet refreshed bijvoorbeeld.

Ah in de US is er een update... bijna 1GB? WTF? Is dat normaal?

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 04-04-2017 15:30 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• LOTG
Geen matches
@Phusebox Daarvoor moet je bij Spotify aankloppen, die moeten het beschikbaar maken.

• Phusebox
Geen matches
LOTG schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:31:
@Phusebox Daarvoor moet je bij Spotify aankloppen, die moeten het beschikbaar maken.
LG heeft zelf naar mij toe al gezegd dat ze er bij LG bezig mee waren. Maar goed dat zal wel een onwetend persoon zijn geweest ofzo. Wel geen goed teken voor 3rd party support dan als zelfs Spotify al niks heeft gemaakt.

• LOTG
Geen matches
@Phusebox Dat valt denk ik wel mee, ze hebben op de site staan dat ze WebOS supporten. Denk dat ze hem opnieuw moeten submitten voor de 7 serie/WebOS 3.5

• Aaargh!

Aaargh!

Geen matches
Weet iemand waar ik een overzicht kan vinden (liefst van LG zelf) van ondersteunde bestandsformaten, codecs, bitrates, etc. van de ingebouwde Plex speler ?

Ik zit me af te vragen of het nodig gaat zijn om m'n Kodi doosje te upgraden naar iets dat 4k af kan spelen of dat het voldoende is een Plex server in te richten.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Geen matches
Puck schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:13:

[...]

Klopt, nu hebben ze eindelijk 60hz motion perfect gemaakt. Veel users op AVSforum hebben het met de ball video getest en die 60fps bal is nu vloeiend. :) Heeft wel even geduurd, maar nu moet de rest van de wereld er nog op wachten :+

Ik heb nog een verdere reactie van Daniel van Rtings. Hij heeft bevestigd dat de tonemapping anders loopt bij de HDR game mode en minder nits toont bij bepaalde stimulance.
LOTG schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:10:
@Phusebox Dat valt denk ik wel mee, ze hebben op de site staan dat ze WebOS supporten. Denk dat ze hem opnieuw moeten submitten voor de 7 serie/WebOS 3.5
Waarschijnlijk moet het nog door de QA om een de store te kunnen komen.

[ Voor 27% gewijzigd door ion op 04-04-2017 16:27 ]

• k1978
  • Laatst online: 17-01 07:29
Geen matches
Die paarse gloed is echt geen issue hoor. Zie ik alleen als die uit staat in kamer met zon en dan ziet het er echt mooi uit vind ik ....

• Idanue
  • Laatst online: 17:28
Geen matches
Aaargh! schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:17:
Weet iemand waar ik een overzicht kan vinden (liefst van LG zelf) van ondersteunde bestandsformaten, codecs, bitrates, etc. van de ingebouwde Plex speler ?

Ik zit me af te vragen of het nodig gaat zijn om m'n Kodi doosje te upgraden naar iets dat 4k af kan spelen of dat het voldoende is een Plex server in te richten.
Ik gebruik zelf XPlay op mijn B6 met een plex server, ben nog geen bestand tegen gekomen die ik niet af kon spelen.
4K films van 80+ GB gaat prima.

Laat het maar weten als ik even iets voor je testen moet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Idanue op 04-04-2017 17:55 ]

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33

GforceNL

Out of memory....

Geen matches
Paarse gloed zie ik alleen als de tv uit staat!

<Zinloze tekst hier>

• Evanesco
Geen matches
ionn schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:25:
[...]

Ik heb nog een verdere reactie van Daniel van Rtings. Hij heeft bevestigd dat de tonemapping anders loopt bij de HDR game mode en minder nits toont bij bepaalde stimulance.
Ik snap die HDR game mode qua white balance niet zo goed. Waarom dit nou weer met W20 en getallen werkt is mij een raadsel. W20 is neem ik aan Warm2?

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2025
Geen matches
Evanesco schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:00:
[...]

Ik snap die HDR game mode qua white balance niet zo goed. Waarom dit nou weer met W20 en getallen werkt is mij een raadsel. W20 is neem ik aan Warm2?
Hoe meer naar links, hoe 'warmer' het wordt, hoe meer naar rechts hoe 'koeler'. Daar komt het eigenlijk op neer. Je hebt dus eigenlijk een stuk meer speling in hoe warm of hoe koud je het wilt instellen.

Ik heb zelf meestal tussen de W15-20 ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Silverdax op 04-04-2017 18:39 ]

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-01 18:13
Geen matches

Verwijderd

Geen matches
Phusebox schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:00:
[...]

LG heeft zelf naar mij toe al gezegd dat ze er bij LG bezig mee waren. Maar goed dat zal wel een onwetend persoon zijn geweest ofzo. Wel geen goed teken voor 3rd party support dan als zelfs Spotify al niks heeft gemaakt.
Je gaat toch niet je muziek afspelen via je LG speakers? Mijn iPhone7 heeft nog een beter geluid dan dat :)

Spotify en Plex waren tijdens de introductie van Webos 3.0 ook niet direct uit, dus dat komt nog, even geduld hebben >:)

Verwijderd

Geen matches
Idanue schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:23:
[...]

Ik gebruik zelf XPlay op mijn B6 met een plex server, ben nog geen bestand tegen gekomen die ik niet af kon spelen.
4K films van 80+ GB gaat prima.

Laat het maar weten als ik even iets voor je testen moet. :)
Je hebt dan ook DTS-HD of ATMOS?
De video player op de C7 met DNLA met een Plex server (of video station) vind ik super werken, hiermee voorkom je dat de Plex server het werk moet doen. Alleen geeft de interne Video player geen DTS-HD en/of Dolby Atmos door..

• Phusebox
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:00:
[...]

Je gaat toch niet je muziek afspelen via je LG speakers? Mijn iPhone7 heeft nog een beter geluid dan dat :)

Spotify en Plex waren tijdens de introductie van Webos 3.0 ook niet direct uit, dus dat komt nog, even geduld hebben >:)
Nee maar wel via ARC op mijn Yamaha receiver en Cambridge Audio speakers ;)

Spotify op de Yamaha RX A850 is echt crap dus hoop dat dit beter gaat worden.

• Idanue
  • Laatst online: 17:28
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:04:
[...]

Alleen gewoon DTS, geen DTS-HD of ATMOS.

Mij maakt het niet zo veel uit maar een ander misschien wel idd.

• Puck
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:04:
[...]

De video player op de C7 met DNLA met een Plex server (of video station) vind ik super werken, hiermee voorkom je dat de Plex server het werk moet doen. Alleen geeft de interne Video player geen DTS-HD en/of Dolby Atmos door..
XPlay gebruikt gewoon de interne player van WebOS, maar heeft er een hele Plex interface omheen. Best of both dus. Plex server hoeft dus geen werk te doen ;) Het is in feite hetzelfde als DLNA maar dan met een betere interface (imho).

Maar de C7 doet toch wel DTS-HD/Atmos over ARC? Of niet bij de interne apps? Dan heb je er in feite dus weinig aan...

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
Geen matches
Puck schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:59:
[...]
Maar de C7 doet toch wel DTS-HD/Atmos over ARC? Of niet bij de interne apps? Dan heb je er in feite dus weinig aan...
Die discussie is een paar pagina's terug gevoerd. Consensus was dat Atmosfeer over ARC niet kon...
Wordt wel nog regelmatig vermeld van wel op fora en andere sites...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• Puck
Geen matches
kretek1305 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:12:
[...]

Die discussie is een paar pagina's terug gevoerd. Consensus was dat Atmosfeer over ARC niet kon...
Op de 2016 serie niet, dat weet ik, maar op de 2017 series zou HD audio wel over ARC werken (voor zover ik had begrepen). Niemand heeft dat echter nog bevestigd hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 04-04-2017 22:19 ]

Verwijderd

Geen matches
[...]

XPlay gebruikt gewoon de interne player van WebOS, maar heeft er een hele Plex interface omheen. Best of both dus. Plex server hoeft dus geen werk te doen ;) Het is in feite hetzelfde als DLNA maar dan met een betere interface (imho).

Hij kan Atmos op basis van DD+ doorgeven maar niet Atmos op basis van TrueHD.
Momenteel alleen interessant als je in de USA woont waar HULU en Amazon Atmos op DD+ basis versturen in hun app.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 22:44 ]

• Puck
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:19:
[...]

Hij kan Atmos op basis van DD+ doorgeven maar niet Atmos op basis van TrueHD.
Interessant dat daar dan ook weer verschillen inzitten. Ik had verwacht dat alle HD Audio dan wel ondersteund zou zijn. Niet dat ik er wat aan heb met mijn B6 (en 5.1 set), maar interessant om te weten.

• THX
  • Niet online

THX

Geen matches
[...]

Over Xplay gesproken. Die zegt bij mij al weken dat ie nog 4 dagen in demo werkt??

• Tylen

Tylen

Geen matches
Ja die moet je kopen. Is geen gratis app.

• nValentino_
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09-2025
Geen matches
Vraagje: Heb onlangs een 65EF950V gekocht voor een mooie prijs van 2480 euro. Echter liggen de prijzen van de B6 er niet ver vanaf momenteel. Ik ben super tevreden over het scherm. Mijn vraag is: is er een groot verschil tussen deze 2 modellen? En zo ja, is het een paar honderd euro meer waard?

• stevenleemans
Geen matches
nValentino_ schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:11:
Vraagje: Heb onlangs een 65EF950V gekocht voor een mooie prijs van 2480 euro. Echter liggen de prijzen van de B6 er niet ver vanaf momenteel. Ik ben super tevreden over het scherm. Mijn vraag is: is er een groot verschil tussen deze 2 modellen? En zo ja, is het een paar honderd euro meer waard?
Als je de tv nog kan inruilen met een paar 100€ opleg zou ik absoluut niet twijfelen. Jouw tv is zeker geen slecht toestel, maar de B6V is echt beter. Vooral kleurstabiliteit en stabiliteit van de automatische verlichting bij donkere scenes is bij de B6V een stuk beter voor elkaar.

• Puck
Geen matches
THX schreef op woensdag 5 april 2017 @ 01:38:
[...]

Over Xplay gesproken. Die zegt bij mij al weken dat ie nog 4 dagen in demo werkt??
Deze kost inderdaad geld (rond de 8 euro) en kun je kopen via https://xplay.itkey.ru/

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:39
Geen matches
Puck schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:22:
Interessant dat daar dan ook weer verschillen inzitten. Ik had verwacht dat alle HD Audio dan wel ondersteund zou zijn. Niet dat ik er wat aan heb met mijn B6 (en 5.1 set), maar interessant om te weten.
Zou doorgifte van HD audio werkelijk een wonder vinden maar wel absurd gewenst. Zit reeds tijden te azen op een OLED maar het ook vervangen van de receiver (die alleen naar UHD upscaled maar niet 1:1 doorgeeft) is geen succes. Komt er nog een keer een duizend Euro bij.

Dus ik blijf (uitermate naïef want ain't gonna happen) hopen :)

Nickname does not reflect reality

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:06
Geen matches
kretek1305 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:12:
[...]

Er is maar een consensus, namelijk de officiele specificaties die dolby labs vrijgaf...
Je hebt Atmos over DD+ en over Dolby Digital True HD.

Huidige ARC kan atmos over DD+. Voor Loseless surround formats heb je eARC nodig.
Aangezien de eARC specificaties nog niet volledig zijn vrijgegeven (een 48G kabel zal niet verreist zijn dixit HDMI forum, echter is -zo vermoed ik- HDMI 2.1 wel nodig). Alhoewel HDMI forum aangaf dat sommige chipsetproducenten verwachten dat ze HDMI 2.0 chipsets naar 2.1 via firmware kunnen upgraden, daarom wil het nog niet zeggen dat het toestel rond de chipset dat ook kan.

@Idanue ,Naar verwachting zal je nog een generatie (of twee) moeten wachten vooraleer je eARC uit jouw TV krijgt. Maar het is nog maar de vraag of de receiver/ processor niet ook eARC zal moeten ondersteunen (waardoor je alsnog een nieuwe zal moeten aanschaffen). Tegen de zomer zouden de volledige specificaties uit moeten komen en dan weten we het. Een wonder zou zijn dat dit allemaal via firmware te bekomen is. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door road rebel op 05-04-2017 08:48 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Geen matches
Puck schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:32:
[...]

Deze kost inderdaad geld (rond de 8 euro) en kun je kopen via https://xplay.itkey.ru/
Beetje jammer dat die app alleen met een credit card te kopen is. Zelfs met PayPal vraagt ie om een cc.

• Puck
Geen matches
ionn schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:03:
[...]

Beetje jammer dat die app alleen met een credit card te kopen is. Zelfs met PayPal vraagt ie om een cc.
De eigenaar schijnt problemen te hebben met PayPal wat hij probeert op te lossen ...

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-01 18:13
Geen matches

• LOTG
Geen matches
Ik zou toch liever voor de UHD BRs gaan, er zit toch wel veel compressie in die streams.

• THX
  • Niet online

THX

Geen matches
Puck schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:32:
[...]

Dat snap ik, maar de demo dagen worden niet minder sinds 19 maart... 😎

• Puck
Geen matches
THX schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:25:
[...]

Dat snap ik, maar de demo dagen worden niet minder sinds 19 maart... 😎
Lekker laten gaan dan :) Alhoewel ik zelf graag betaal voor quality software.

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2022
Geen matches
Ik heb onlangs een OLED55B6V besteld en deze komt volgende week binnen. Nu zit ik bij Ziggo (oud upc) en vraag me af of ik met een CI module moet gaan werken of dat ik de losse decoder moet blijven gebruiken Ik neem ook programma's op maar dat kan geloof ik ook met de televisie. Ik heb geen Horizonbox en vraag me af wat nu de beste oplossing is voor deze OLED tv.

• LOTG
Geen matches
@Burpje Wat allemaal met CI kan weet ik niet zeker, volgens mij zou HBBTV mogelijk moeten zijn. Ik wil graag van mijn Horizon box af en een CI+ module nemen maar ik ben al een tijdje met Ziggo aan het discusieren over de meer prijs (mijn huidige abbo bestaat namelijk niet meer).

Ik vind de Horizon box een ontieglijk onding. Hij is langzaam en alles behalve stabiel. Ook gehad dat opnames het geluid niet synchroon hadden, en als je iets terug wilt kijken met replayTV (bijvoorbeeld een week), dan ben je 5 minuten aan het scrollen om daar te komen in de hoop dat hij niet crasht.

Ik kan je dus niet vertellen of CI alles doet wat je wilt, maar wel dat die Horizon box ellende is.

• Puck
Geen matches
Zowel een CI+ module (1.3) als een losse decoder zal werken. Ik gebruik zelf gewoon een CI+ module, en had daarvoor wel een v1.3 nodig. Heb geen behoefte aan nog een los apparaat met eigen besturing.

Een losse decoder schijnt wel iets sneller te zijn met zappen en kan volgens mij ook programma's opnemen terwijl je iets anders kijkt.

Via CI+ kan de TV kan ook opnemen als je er een externe HD aan hangt, maar dan kan je niet een ander programma kijken. HBBTV en andere video-on-demand diensten werken gewoon met een CI+ module.

• THX
  • Niet online

THX

Geen matches
Puck schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:48:
[...]

Lekker laten gaan dan :) Alhoewel ik zelf graag betaal voor quality software.
Hahaha inderdaad!
Zou eventueel effectieve speeltijd kunnen zijn? Dus nog 4 dagen lang film/serieduur?

Maar sowieso voor dat bedrag kun je niet tobben. Heb ook een CI+ module voor de lol gekocht. We gebruiken een Humax. Kun je nog data vanaf FTP-en.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Geen matches
THX schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:14:
[...]

Heb ook een CI+ module voor de lol gekocht. We gebruiken een Humax.
De 65B6V geeft zelf beduidend beter beeld dan de Humax. Ik heb zelf geen CI+ module nodig (ongecodeerde uitzendingen via RF over Fiber) maar dat zou hetzelfde effect moeten hebben: de TV laat het signaal zelf beter zien dan als dat via de Humax loopt.
Kun je nog data vanaf FTP-en.
Daar heb ik de Humax ook nog voor staan. Ik heb nog niet de moeite genomen om te kijken wat voor opnames de 65B6V maakt op de externe harde schijf.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Phusebox
Geen matches
Ik moet zelf alleen nog een SSD schijf kopen voor opnames. Ga er geen ratelende 2,5" HDD aanhangen.

Pagina: 1 ... 82 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.