• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-01 17:28
Geen matches
Ik heb nu nog een humax 5050c maar neem bijna nooit iets op dus ik ben van plan om de CI te gaan gebruiken. (LG OLED 55b6)
Kan ik dan nog opnemen op een USB HD als de TV uit staat of moet hij aan staan?
Of kan ik helemaal niet opnemen maar alleen pauzeren?

Ik kom van een oude niet smart tv dus ik zit vol met vragen. :P

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-01 14:53

D_V

Geen matches
Puck schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:39:
[...]

Ik snap sowieso het voordeel van zo'n settopbox niet. Heeft het enige onmisbare meerwaarde tegenover CI+?
Ik heb een enigma2 box staan waarmee ik zowel kabel als satelliet kan kijken, 4 tuners, er zit een kodi-achtige mediaspeler op, je kunt zenderboeketten maken en je kunt er plugins op draaien zoals b.v. uitzending gemist, hbbtv, iptv streams enz.

Al gebruik ik m'n Shield tegenwoordig als mediaplayer in combinatie met kodi en netflix. (en geforce now is wel relaxed voor 'n spelletje af en toe)

De Horizon box is echt een drama qua bediening, het enige voordeel is het snelle zappen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Geen matches
Idanue schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:13:
Ik heb nu nog een humax 5050c maar neem bijna nooit iets op dus ik ben van plan om de CI te gaan gebruiken. (LG OLED 55b6)
Kan ik dan nog opnemen op een USB HD als de TV uit staat of moet hij aan staan?
Of kan ik helemaal niet opnemen maar alleen pauzeren?

Ik kom van een oude niet smart tv dus ik zit vol met vragen. :P
Je kunt opnemen (ook gepland), als ie in standby staat.

Testing, one, two ...

• Idanue
Geen matches
hardware-lover schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:16:
[...]

Je kunt opnemen (ook gepland), als ie in standby staat.
Ok, bedankt voor het antwoord, even een hdd bestellen en dan kan de humax er ook uit. :)

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Geen matches
wally21 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Was even benieuwd dus gelijk even getest. Bij mij is het type 14. Echter channel up doet het niet en ook het aan/uit zetten van de horizon werkt niet. Helaas, ik blijf voorlopig bij mijn 2 afstandsbedieningen ;)
Als je eerst even de Back/Exit toets indrukt verschijnt er een menubalk en kun je met de curortoets wel omhoog naar andere zenders. Wel even op de centerbutton drukken om je keuze te bevestigen.

Verwijderd

Geen matches
Major_ton schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:37:
[...]

De brightness op 50 is dus technisch gezien meer correct, maar persoonlijk verkies ik 49 voor een meer consistente zwartweergave, dan dat ik op 50 naar slecht gemasterde content zit te kijken waar zwart het ene moment echt zwart is en het andere moment weer donkergrijs is.
Puck schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:55:
[...]

Ik wissel nog regelmatig van brightness afhankelijk van wat voor content ik bekijk, maar bij mij meer de andere kant op: standaard 50/51 en soms zelfs 52. Het is gewoon zo afhankelijk van de content hoe donkere kleuren getoond worden op een OLED dat je eigenlijk wel moet (totdat straks alle content gewoon goed is).
Grappig dat jullie er vandaag over beginnen, ik loop hier namelijk ook tegenaan. Ik heb de afgelopen twee weken een aantal films en series bekeken (BR remux en MKV bronnen), en heb daarbij de brightness aangepast van 49 naar 48. Bij 49 had ik toch het gevoel dat bepaalde stukken welke zwart zouden moeten zijn, als donkergrijs worden weergegeven. Overall vind ik het beeld in donkere scenes wel erg donker op die setting. Ik dacht dat deze weeggave de juiste zou moeten zijn, en ik na al die jaren LCD gewoon teveel gewend ben geraakt aan een overbelicht beeld :) Maar ik begrijp nu dus dat dit aan de content ligt?
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:20:
[...]

[...]

Grappig dat jullie er vandaag over beginnen, ik loop hier namelijk ook tegenaan. Ik heb de afgelopen twee weken een aantal films en series bekeken (BR remux en MKV bronnen), en heb daarbij de brightness aangepast van 49 naar 48. Bij 49 had ik toch het gevoel dat bepaalde stukken welke zwart zouden moeten zijn, als donkergrijs worden weergegeven. Overall vind ik het beeld in donkere scenes wel erg donker op die setting. Ik dacht dat deze weeggave de juiste zou moeten zijn, en ik na al die jaren LCD gewoon teveel gewend ben geraakt aan een overbelicht beeld :) Maar ik begrijp nu dus dat dit aan de content ligt?
Brightness op 48 is echt té laag (even los van persoonlijke voorkeur). Ik kijk het meeste TV 's avonds en nu met een OLED TV vind ik het extra leuk om bij een film of goede serie alle lichten uit te doen. Dan kom je goed weg met brightness op 49. Overdag met redelijk tot veel tegenlicht dan 50 de betere setting en kan je mogelijk zelfs naar 51 gaan. Ongekalibreerd geeft 52 geen puur zwart meer weer (ook al lijkt dat misschien wel zo door omgevingslicht.

Dit alles gaat overigens alleen op als de gamma waarde op 2.2 is ingesteld. Bij 2.4 kan je mogelijk wel naar 52 gaan, maar sowieso klopt de grayscale dan niet meer.

Ik heb zelf een testchart gemaakt waarbij de 10 donkerste grijs gradaties op worden weergegeven (0 tm 9 op de achaal van 0 t/m 255). De meest linker is dus helemaal zwart en naar recht loopt het op naar donkergrijs.

Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2017/02/blackleveltest2_small.jpg
Het kan zijn dat je boven de RGB kleuren uitsluitend zwart ziet als je monitor niet goed staat ingesteld. De browser is ook van invloed, IE en Edge laten plaatjes altijd te donker zien. De bovenste 50% van het zwarte vlak zou 10 verschillende verticale balken moeten laten zien van zwart naar donkergrijs (van links naar rechts).

Een 4K versie is hier te downloaden (*.RAR bestand)

Als je dit plaatje op een USB-stick zet en weergeeft op je (OLED) TV, dan kan je de juiste brightness setting vinden. Wanneer je 's avonds in een donkere ruimte kijkt, dan zie je dat bij een ongekalibreerd paneel en een gamma waarde van 2.2 (dynamisch contrast moet ook uit staan) een brightness setting van 50 de enige juiste waarde is. Bij 51 begint al het zwart ook donkergrijs te worden. Dit is héél minimaal, maar wanneer je met je neus op het paneel gaat zitten, dan zie je pixels 'dansen'. Je ziet ook dat een brightness setting van 49 erg veel schaduwdetail weghaalt.

Helaas is zoals eerder aangegeven lang niet alle content goed gemasterd in de donkerstere zones van 0 t/m 5. Dit kan zorgen voor raised blecklevels en extra ruis etc... Vanwege dit soort onregelmatigheden is er geen 'juiste' te setting, behalve dan die je zelf je mooi vindt. Hierom staat bij mij de brightness meestal op 49. Maar ook weer niet altijd.... 8)7 Gek wordt je ervan!! :F oOo

Some infinities are bigger than others.

Verwijderd

Geen matches
Major_ton schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:25:
[...]

Brightness op 48 is echt té laag (even los van persoonlijke voorkeur). Ik kijk het meeste TV 's avonds en nu met een OLED TV vind ik het extra leuk om bij een film of goede serie alle lichten uit te doen. Dan kom je goed weg met brightness op 49. Overdag met redelijk tot veel tegenlicht dan 50 de betere setting en kan je mogelijk zelfs naar 51 gaan. Ongekalibreerd geeft 52 geen puur zwart meer weer (ook al lijkt dat misschien wel zo door omgevingslicht.

Dit alles gaat overigens alleen op als de gamma waarde op 2.2 is ingesteld. Bij 2.4 kan je mogelijk wel naar 52 gaan, maar sowieso klopt de grayscale dan niet meer.

Ik heb zelf een testchart gemaakt waarbij de 10 donkerste grijs gradaties op worden weergegeven (0 tm 9 op de achaal van 0 t/m 255). De meest linker is dus helemaal zwart en naar recht loopt het op naar donkergrijs.

[afbeelding]
Het kan zijn dat je boven de RGB kleuren uitsluitend zwart ziet als je monitor niet goed staat ingesteld. De browser is ook van invloed, IE en Edge laten plaatjes altijd te donker zien. De bovenste 50% van het zwarte vlak zou 10 verschillende verticale balken moeten laten zien van zwart naar donkergrijs (van links naar rechts).

Een 4K versie is hier te downloaden (*.RAR bestand)

Als je dit plaatje op een USB-stick zet en weergeeft op je (OLED) TV, dan kan je de juiste brightness setting vinden. Wanneer je 's avonds in een donkere ruimte kijkt, dan zie je dat bij een ongekalibreerd paneel en een gamma waarde van 2.2 (dynamisch contrast moet ook uit staan) een brightness setting van 50 de enige juiste waarde is. Bij 51 begint al het zwart ook donkergrijs te worden. Dit is héél minimaal, maar wanneer je met je neus op het paneel gaat zitten, dan zie je pixels 'dansen'. Je ziet ook dat een brightness setting van 49 erg veel schaduwdetail weghaalt.

Helaas is zoals eerder aangegeven lang niet alle content goed gemasterd in de donkerstere zones van 0 t/m 5. Dit kan zorgen voor raised blecklevels en extra ruis etc... Vanwege dit soort onregelmatigheden is er geen 'juiste' te setting, behalve dan die je zelf je mooi vindt. Hierom staat bij mij de brightness meestal op 49. Maar ook weer niet altijd.... 8)7 Gek wordt je ervan!! :F oOo
Heldere uitleg weer d:)b Direct met de testchart in een volledig verduisterde ruimte aan de slag gegaan:

48: Alle 10 vakken zijn volledig zwart
49: 3 vakken zijn te onderscheiden.
50: 7 vakken zijn vanaf de bank te onderscheiden, wanneer ik met mijn neus op het paneel ga zitten kan ik vak 8 ook onderscheiden.
51: 8 vakken zijn vanaf de bank te onderscheiden, wanneer ik met mijn neus op het paneel ga zitten kan ik vak 9 ook onderscheiden (vak 10 is dan nog geheel zwart)
52: Alle 10 vakken zijn te onderscheiden, maar het geheel krijgt overduidelijk een donkergrijze tint.

Dit lijkt niet helemaal overeen te komen met jou bevindingen. Bij mij zou in theorie 51 de 'ideale setting' moeten zijn, al hoewel ik dan nog steeds maar 8 van de 10 vakken kan onderscheiden vanaf de bank (2 a 2.5 meter afstand). Of zie ik dit verkeerd?

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 11:23

wally21

psn: Wally224

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:33:
[...]

Dit lijkt niet helemaal overeen te komen met jou bevindingen. Bij mij zou in theorie 51 de 'ideale setting' moeten zijn, al hoewel ik dan nog steeds maar 8 van de 10 vakken kan onderscheiden vanaf de bank (2 a 2.5 meter afstand). Of zie ik dit verkeerd?
Kan natuurlijk per tv verschillen. Maar met een test patroon van een kalibratie blu-ray. (Soort gelijk als Major_ton) kwam ik ook uit op 51. Op 52 begin je de "dansende" pixels te zien bij mij.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 07:05
Geen matches
Ik vind bij 49 al een grijzige waas over het beeld hangen, moet ik wel zeggen dat ik oled light wel op 100 heb staan. Bij heel licht beeld vind ik 48 of 47 zelf mooier, maar heb je dan donkere scenes, dan is het weer te donker. Zal die demo afbeelding eens proberen, maar het zegt nog niks over echte beelden. Bij games hou ik me ook niet (altijd) aan de ingame gamma/brightness slider. Meestal zie je dan in het donker ook geen ruk.
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:33:
[...]

Heldere uitleg weer d:)b Direct met de testchart in een volledig verduisterde ruimte aan de slag gegaan:

48: Alle 10 vakken zijn volledig zwart
49: 3 vakken zijn te onderscheiden.
50: 7 vakken zijn vanaf de bank te onderscheiden, wanneer ik met mijn neus op het paneel ga zitten kan ik vak 8 ook onderscheiden.
51: 8 vakken zijn vanaf de bank te onderscheiden, wanneer ik met mijn neus op het paneel ga zitten kan ik vak 9 ook onderscheiden (vak 10 is dan nog geheel zwart)
52: Alle 10 vakken zijn te onderscheiden, maar het geheel krijgt overduidelijk een donkergrijze tint.

Ik ben nog even met jouw bevindingen aan de slag gegaan. Waar we mee te maken hebben is een stukje 'tonaal contrast' (ik noem het liever psycho contrast). Door de RGB kleuren in het plaatje zijn niet alle grijze vlakken goed te onderscheiden, omdat de ogen teveel afgeleid worden door het fellere licht.

Ik heb een nieuw testplaatje gemaakt waar de RGB kleuren verwijderd zijn. Nu is er geen visuele afleiding en kan er juist beoordeeld worden hoe de TV met het signaal omgaat.

Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2017/02/blackleveltestbasicweb.jpg

Download hier het nieuwe testplaatje (*.RAR bestand).

De feiten:
Brightness 49 = te donker. Niet alle vlakken zijn te onderscheiden
Brightness 50 = correct. Alle vlakken net aan zijn te onderscheiden, maar alleen in een compleet verduisterde ruimte en mits OLED Light op 80 of hoger staat. Met een gemiddelde setting van OLED Light op 50 zijn het zwarte vlak en het daarop volgende vlak nagenoeg niet te onderscheiden.
Brightness 51 = lijkt op het oog meer correct, maar als je dicht op het paneel gaat zitten dan zie je hele lichte spikkeltjes over het gehele beeld. De pixels staan dus niet meer uit, daar waar het zwart moet zijn. Dit is sowieso zichtbaar vanaf een OLED light setting op 50. Daaronder heb ik het niet getest. Vanaf een normale kijkafstand zijn de oplichtende pixels echter moeilijk waar te nemen en met omgevingslicht aan is het überhaupt niet te zien. Ik kan mij voorstellen dat sommige dit een fijne setting vinden. Start echter de openingscrawl van Star Wars in de avond en het valt op dat de zwarte 'hemel' achter de sterren niet zo zwart is als de zwarte balken boven en onder.
Brightness 52 = te licht. Het is duidelijk te zien dat allen pixels licht geven vanaf dichtbij bekeken, maar ook vanaf een normale kijkafstand is dit te zien.

En om het nog maar eens aan te geven... Deze settings en waarnemingen zijn gebaseerd op een Gamma waarde van 2.2 en dynamisch contrast staat UIT.

De feiten rijmen echter niet altijd met de persoonlijke opvatting, maar mogelijk is het fijn om eens het één en ander inzichtelijk te hebben. In principe zouden op dit vlak alle panelen hetzelfde moeten zijn, maar dit is nooit met 100% zekerheid te zeggen. Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het voor 99% procent zeker is oOo :F

De donkerste tint boven zwart is lastig te onderscheiden wat aangeeft dat de TV moeite heeft met de donkerste schaduwdetails. Veel TV's doen dit echter nog heel veel slechter, dus het resultaat is nog steeds heel erg goed te noemen. Een de TV die het wel beter doet is de door mij gereviewde Samsung 55KS9000, maar deze kan weer geen 100% zwart weergeven...

• wally21

wally21

Geen matches
@Major_ton de setting 51 toont ook geen dansende pixels bij mij. En zwart is daarmee ook echt zwart. Dus wellicht toch panneel afhankelijk ;)
Ik gebruik dezelfde settings als jij ook aan geeft verder.

Voor degene die zich afvragen hoe je dit het beste kan zien is door de test afbeelding te pakken van Major_ton en deze in een volledig donkere omgeving weer te geven. Daarnaast ga goed dichtbij het panneel staan. Zodra je dan de settings te hoog zet zie je meteen de "dansende" pixels. Bij mij is dat bij 52.
wally21 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:29:
@Major_ton de setting 51 toont ook geen dansende pixels bij mij. En zwart is daarmee ook echt zwart. Dus wellicht toch panneel afhankelijk ;)
Ik gebruik dezelfde settings als jij ook aan geeft verder.

Voor degene die zich afvragen hoe je dit het beste kan zien is door de test afbeelding te pakken van Major_ton en deze in een volledig donkere omgeving weer te geven. Daarnaast ga goed dichtbij het panneel staan. Zodra je dan de settings te hoog zet zie je meteen de "dansende" pixels. Bij mij is dat bij 52.
Dansende pixels is een beetje de verkeerde term aangezien er geen fluctuaties optreden. Wanneer je kijkt (vanaf zo'n 20cm vanaf het paneel) dan zie je in de lichtere vlakken dat de ene pixel helderder brandt dan de andere. Zodra ik bij mijn TV de brightness op 51 zet dan zie ik dat effect ook héél licht over het hele beeld.

Als je een camera hebt dan zou je een overbelichte foto kunnen maken in een verduisterde kamer om het verschil tussen brightness op 50 en 51 te bekijken.

Uiteraard wil ik paneel variatie niet uitsluiten, maar ik kan het mij moeilijk voorstellen aangezien de aansturing van de pixels (wel of niet aan) door softwarematige algoritmes bepaald worden.

• Raziel
Geen matches
@Major_ton, ik kom inderdaad ook uit met een brightness van 50 om het te laten kloppen. Echter, wanneer ik 720p of 1080p content afspeel, maar ook bijvoorbeeld de 'into the cave of wonders' 4K demo bekijk (http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=66), dan is 48 of zelfs 47 een mooiere setting (bij mij/vind ik) om geen grijzig beeld te hebben. Niet helemaal eerlijk, want ik schroef brightness omlaag om compressie te verdoezelen, pak ik namelijk een OLED demo, dan klopt het plaatje helemaal.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Geen matches
Major_ton schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:57:
[...]

Ik ben nog even met jouw bevindingen aan de slag gegaan. Waar we mee te maken hebben is een stukje 'tonaal contrast' (ik noem het liever psycho contrast). Door de RGB kleuren in het plaatje zijn niet alle grijze vlakken goed te onderscheiden, omdat de ogen teveel afgeleid worden door het fellere licht.

Ik heb een nieuw testplaatje gemaakt waar de RGB kleuren verwijderd zijn. Nu is er geen visuele afleiding en kan er juist beoordeeld worden hoe de TV met het signaal omgaat.

[afbeelding]

De feiten:
Brightness 50 = correct. Alle vlakken net aan zijn te onderscheiden, maar alleen in een compleet verduisterde ruimte en mits OLED Light op 80 of hoger staat. Met een gemiddelde setting van OLED Light op 50 zijn het zwarte vlak en het daarop volgende vlak nagenoeg niet te onderscheiden.
Brightness 51 = lijkt op het oog meer correct, maar als je dicht op het paneel gaat zitten dan zie je hele lichte spikkeltjes over het gehele beeld. De pixels staan dus niet meer uit, daar waar het zwart moet zijn. Dit is sowieso zichtbaar vanaf een OLED light setting op 50. Daaronder heb ik het niet getest. Vanaf een normale kijkafstand zijn de oplichtende pixels echter moeilijk waar te nemen en met omgevingslicht aan is het überhaupt niet te zien. Ik kan mij voorstellen dat sommige dit een fijne setting vinden. Start echter de openingscrawl van Star Wars in de avond en het valt op dat de zwarte 'hemel' achter de sterren niet zo zwart is als de zwarte balken boven en onder.
Brightness 52 = te licht. Het is duidelijk te zien dat allen pixels licht geven vanaf dichtbij bekeken, maar ook vanaf een normale kijkafstand is dit te zien.

En om het nog maar eens aan te geven... Deze settings en waarnemingen zijn gebaseerd op een Gamma waarde van 2.2 en dynamisch contrast staat UIT.

De feiten rijmen echter niet altijd met de persoonlijke opvatting, maar mogelijk is het fijn om eens het één en ander inzichtelijk te hebben. In principe zouden op dit vlak alle panelen hetzelfde moeten zijn, maar dit is nooit met 100% zekerheid te zeggen. Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het voor 99% procent zeker is oOo :F

De donkerste tint boven zwart is lastig te onderscheiden wat aangeeft dat de TV moeite heeft met de donkerste schaduwdetails. Veel TV's doen dit echter nog heel veel slechter, dus het resultaat is nog steeds heel erg goed te noemen. Een de TV die het wel beter doet is de door mij gereviewde Samsung 55KS9000, maar deze kan weer geen 100% zwart weergeven...
Bij ISF bright en game mode (oled light 100) is 51 de sweetspot. Ik kan helaas niet alle vlakken onderscheiden. Bij 52 wel, maar dan gaan er pixels aan en is het onderste deel van het scherm niet meer zwart.

• wally21

wally21

Geen matches
:) @Major_ton Dansende pixels is inderdaad misschien verkeerd verwoord. Uit nieuwsgierigheid toch nog even een keer getest hier. Maar bij mij blijft het toch steken op 51.

In een volledig donkere kamer kan je de tv niet eens zien op 51 en zijn alle pixels volledig uit. zodra ik hem op 52 zet zie je meteen het beeld oplichten. Uiteraard met mijn neus net niet tegen de tv gedrukt O-).
@Raziel, @ionn & @wally21: Welk toestel hebben jullie? Ik kan mij voorstellen dat de B serie mogelijk toch afwijkt van de C, E en G series. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om dit te controleren. Ik heb zelf een 65B6.

Het testplaatje zegt overigens alleen iets over de feitelijke correctheid van het beeld, los van de waarde van de brightness setting. Films en series zijn zo verschillend gemastered dat een correcte setting gebaseerd op het testplaatje lang niet altijd het mooiste beeld oplevert en al helemaal niet als een persoonlijke voorkeur ook nog eens om de hoek komt kijken.

Wat het plaatje eigenlijk alleen maar doet is een punt van referentie creëren. Als je de 'juiste' setting aanhoudt en een film of serie ziet er 'afwijkend' uit, dan hoef je niet aan de TV te twijfelen en kan je concluderen dat het de content is die bijdraagt aan enige imperfecties.

Ook in sommige LG HDR demo's zitten momenten waar de blacklevels niet kloppen. Dit is o.a. te zien in de LG Chess demo en het filmpje waarbij een dame met haar camera door een dorpje loopt. In dat filmje is het vooral te zien waarbij het VW busje door een tunnel rijdt.

• ion
  • Niet online

ion

Geen matches
@Major_ton

Ik heb de 55B6. Komt gamma 2.2 nu echt met gamma 2.2 over of wijkt het af?

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
Geen matches
Ik zoek een 65 inch oled en twijfel nu tussen het 2015 en 2016 model van LG.
Ondersteuning van het smarttv deel boeit mij niet omdat ik toch alles via kodi doe. Is er dan nog een andere reden om een 950v juist wel of niet te nemen in plaats van de b6v?

• ion
  • Niet online

ion

Geen matches
savale schreef op zondag 19 februari 2017 @ 23:46:
Ik zoek een 65 inch oled en twijfel nu tussen het 2015 en 2016 model van LG.
Ondersteuning van het smarttv deel boeit mij niet omdat ik toch alles via kodi doe. Is er dan nog een andere reden om een 950v juist wel of niet te nemen in plaats van de b6v?
2016 modellen hebben betere peak brightness, over het algemeen betere gray/black uniformity, hogere color gamut en volume, veel lagere input lag met aankomende update en dolby vision.

• wally21

wally21

Geen matches
Major_ton schreef op zondag 19 februari 2017 @ 23:18:
@Raziel, @ionn & @wally21: Welk toestel hebben jullie? Ik kan mij voorstellen dat de B serie mogelijk toch afwijkt van de C, E en G series. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om dit te controleren. Ik heb zelf een 65B6.
*Klik* doet het licht nogmaals uit >:), nu even mijn ogen goed laten wennen aan het donker en nogmaals het testbeeld opgezet. Dit even laten staan om mijn ogen goed te laten settelen O-). En je hebt helemaal gelijk Major_ton! Nu zie ik het ook, gelijk aangepast naar 50 en opgeslagen :*)
het is echt heel minimaal vandaar dat de meeste (en ook ik dus) het over het hoofd zien.

edit: Ik heb trouwens de 55B6

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Geen matches
Misschien wel de beste geluidsimpressie van de Sony OLED tot nu toe; zo te zien vs een G6:

http://www.pctipp.ch/news...-kann-auch-klingen-87124/

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 20-02-2017 02:46 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:10
Geen matches

Het testplaatje zegt overigens alleen iets over de feitelijke correctheid van het beeld, los van de waarde van de brightness setting. Films en series zijn zo verschillend gemastered dat een correcte setting gebaseerd op het testplaatje lang niet altijd het mooiste beeld oplevert en al helemaal niet als een persoonlijke voorkeur ook nog eens om de hoek komt kijken.

Wat het plaatje eigenlijk alleen maar doet is een punt van referentie creëren. Als je de 'juiste' setting aanhoudt en een film of serie ziet er 'afwijkend' uit, dan hoef je niet aan de TV te twijfelen en kan je concluderen dat het de content is die bijdraagt aan enige imperfecties.

Ook in sommige LG HDR demo's zitten momenten waar de blacklevels niet kloppen. Dit is o.a. te zien in de LG Chess demo en het filmpje waarbij een dame met haar camera door een dorpje loopt. In dat filmje is het vooral te zien waarbij het VW busje door een tunnel rijdt.
Die laatste heet LG Colors of Journey. :P Best triest dat ik het uit m'n hoofd weet eigenlijk. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Raziel
Geen matches

@Major_ton: Ik heb een 55B6V. Ik laat hem voorlopig maar weer op 49 staan. Als ik bijvoorbeeld rtl nieuws kijk nu, daar hebben ze een decor wat lijkt op een grote tablet. Met brightness op 50 neem ik de rand van dat ding waar als grijs. Nou is mijn vader kleurenblind, dus misschien heb ik daar iets van geerft ;)

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 12:57
Geen matches

Arrived anxious, left bored

• ion
  • Niet online

ion

Geen matches

• johnnyvos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07-2025
Geen matches
Sinds afgelopen vrijdag heb ik de LG 65EF950V gekocht. En gewoon WOW!!
En niet alleen het beeld is natuurlijk ongeloofelijk goed. Maar daarnaast is de smart functie ook verassend goed.

Hiervoor had ik de volgende zaken om alles te draaien:

Televisie: Panasonic txp50vt20e
Mediaplayer: Wester digital live hub, deze haalt de data vanaf mijn synology NAS.
Versterker: Harman Kardon avr 365
Zenderaanbod bekijken: Alles via NLziet, wat werd afgespeeld via mijn Chromecast Ultra. Geen kabel tv meer, alleen nog maar internet.
Daarnaast nog een ps4 pro.
Waarbij alle apparaten waren aangesloten via de versterker, naar de televisie.

Om niet 5 afstandbedieningen te hoeven gebruiken had ik ook de Logitech Harmony hub, om alles met 1 afstandbediening aan te sturen.

Als eerste werkt de smart remote van de LG verassend goed met de pointer. Hiermee navigeer je heel snel door het menu en de verschillende apps. Had niet verwacht dat dit zo goed zou werken. En blijkt een stuk makkelijker te werken dan ouderwets met knoppen heen en weer te gaan. Hiermee was wel gelijk het probleem ontstaan dat ik de logitech harmony hub niet meer kon gebruiken voor de tv. Ja dit kan wel maar zou ik de pointer functie gaan missen, en na een weekend gebruikt te hebben wil ik hier niet meer vanaf.

Een 2e probleem was dat mijn mediaplayer (Wester digital live hub) geen 4k ondersteund. Maar de LG tv had wel een groot scala aan apps. (Tevens ook apps voor NLziet, youtube, netflix enz, waardoor ik de Chromecast eigenlijk niet meer nodig heb.) Hierdoor ben ik begonnen om Plex in te stellen op mijn synology om de films en series vanuit mijn NAS te kunnen streamen. Dit werkt redelijk... Misschien krijg ik er nog meer handigheid in, maar tot nu toe is het ok. (4k films streamen zit er niet in, want om een of andere reden kan die de snelheid niet aan, misschien is de reden hiervoor dat er maar een 100mbit aansluiting in de tv zit). Maar heb nu geen los kastje meer nodig, dus dit is weer een voordeel.

Hiermee had ik een aantal apparaten niet meer nodig, de mediaplayer ging weg, de chromecast niet meer nodig. Hierdoor kreeg ik ook de optie om mijn netwerk hub weg te doen (had nu weer genoeg kabels voor de apparaten).
Maar ik zat nog met de versterker en het geluid hiervan aan te sturen, inmiddels had ik de logitech Harmony hub alleen nog voor dit apparaat nodig. Maar dan kon ik net zo goed de afstandbediening gebruiken van de versterker zelf. Maar na wat getweak met de tv kwam ik achter de functie device connector. Het blijkt dat je apparaten kan koppelen aan de tv waarmee de afstandbediening dit kan overnemen. Getest met mijn Harman Kardon versterker en idd, het werkt. (Versterker is inmiddels aangesloten met een optische kabel, waarbij dit eerst met een HDMI kabel was aangesloten).

Heb nu in mijn tv kast alleen nog de versterker staan en de Playstation (kon ook gelijk een stekkerblok eruit halen die ik niet meer nodig had). En ziet het er een stuk opgeruimder uit. Supper blij met de Smart functie van Webos 2.0 en had nooit verwacht dat dit zo goed zou werken.

Een kanttekening aan de tv was trouwens nog wel dat ik mijn bestaande Vogels beugel (ter waarde van 300 euro) waarschijnlijk moest vervangen, want het blijkt dat LG een andere aansluiting heeft voor beugels dan normaal. Kon ik deze weer vervangen voor een andere beugel van LG van een paar honderd euro. Er bestaat nog een kans dat ik een soort van LG kit kan ophangen aan de Vogels beugel, maar dit staat nog in bestelling.

Al met al een GEWELDIGE televisie, WOW beeld, en heel erg verrast met de app functionaliteit van de tv.

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03-2025
Geen matches
Idanue schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:18:
[...]

Ok, bedankt voor het antwoord, even een hdd bestellen en dan kan de humax er ook uit. :)
Doe a.u.b. je Humax niet weg.
Als er een opname loopt, op je LG, kun je geen andere zender kijken.
De LG heeft maar 1 tuner en een CI+ slot.
Ik heb zelf, de LG 55E6, in combinatie, met een HUMAX 5200.
En dat werkt uitstekend.
Ik heb wel een harde schijf aan de LG hangen, maar die gebruik ik , als ik even
moet pauzeren.

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

Geen matches
blessure schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:14:
En dat werkt uitstekend.
moet pauzeren.
Inderdaad, je wordt doodziek van de reclames, ook op Uitzending Gemist. Lekker opnemen en skippen.

• Puck
Geen matches
ago schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:33:
[...]

Inderdaad, je wordt doodziek van de reclames, ook op Uitzending Gemist. Lekker opnemen en skippen.
Ik blokkeer LG tracking/ads en reclames in apps automatisch met Pi-Hole :)
blessure schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:14:
[...]

En dat werkt uitstekend.
moet pauzeren.
Ik dacht toch echt dat de E6 wel een dubbele tuner heeft?

[ Voor 48% gewijzigd door Puck op 20-02-2017 13:07 ]

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:33
Geen matches
Na eerste omruiling van mijn 65eg960v ivm een streepje in het scherm van boven naar beneden, is de tweede binnen twee weken defect gegaan 😢 ; het beeld werd zwart en gaf niks meer weer (zelfs geen instellingen) Dus deze is ook weer retour en heb nu met bijbetaling de 65c6v in huis staan, ik hoop dat ik hier langer plezier van mag hebben. Overigens goede service van Smits Arnhem.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Geen matches
[...]

[afbeelding]

De feiten:

Top!
Nog een testpatroon hier, eventueel ter vergelijking te gebruiken:
http://www.avsforum.com/f...etail-3.html#post46798617
Vanaf heden adviseer eerst goed na te denken alvorens nog te investeren in een 2016 model OLED TV. Het ziet er naar uit dat de 2017 modellen een stuk voordeliger in de markt gezet gaan worden, wat natuurlijk goed nieuws is als je nu druk aan het sparen bent voor een nieuwe TV.

Er zijn een aantal prijzen bekend:
LG 55C7 - $ 2.499,-
LG 65E7 - $ 4.999,-
LG 65G7 - $ 6.999,-

Dit zijn bruto adviesprijzen die al een stuk lager liggen dan de bruto adviesprijzen van vorig jaar. Hopelijk worden snel de prijzen van de andere modellen bekend gemaakt aangezien de B7 zelfs nog onder de C7 gepositioneerd gaat worden. Ik verwacht een prijs van $ 2.299,- voor de LG 55B7, maar dat is puur speculatie op dit moment.

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 10:11
Geen matches
Major_ton schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:48:
Vanaf heden adviseer eerst goed na te denken alvorens nog te investeren in een 2016 model OLED TV. Het ziet er naar uit dat de 2017 modellen een stuk voordeliger in de markt gezet gaan worden, wat natuurlijk goed nieuws is als je nu druk aan het sparen bent voor een nieuwe TV.

Er zijn een aantal prijzen bekend:
LG 55C7 - $ 2.499,-
LG 65E7 - $ 4.999,-
LG 65G7 - $ 6.999,-

Dit zijn bruto adviesprijzen die al een stuk lager liggen dan de bruto adviesprijzen van vorig jaar. Hopelijk worden snel de prijzen van de andere modellen bekend gemaakt aangezien de B7 zelfs nog onder de C7 gepositioneerd gaat worden. Ik verwacht een prijs van $ 2.299,- voor de LG 55B7, maar dat is puur speculatie op dit moment.
Ja ben benieuwd. Hoewel ik ook erg blij ben met m'n E6 :)

Wat wel even lastig is, is de prijs in Euro vaststellen met de hudige dollarkoers en er nog geen VAT opgezet is bij de USD prijzen.

ik gok dat de C7 dus 2600 euro wordt oid. en volgens je speculatie van 2.299 USD op de B7 zou het volgens mijn speculatie dan ongeveer 2400 EUR zijn ;)

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 10:11
Geen matches
Puck schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:05:
[...]

[...]

Ik dacht toch echt dat de E6 wel een dubbele tuner heeft?
Nee, inderdaad maar één tuner. Was er toevallig vorige week ook nog even mee bezig bij mijn E6.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:11

Bever!

3

Geen matches
LG c7 wordt 2999 hier, sony en pana starten op 3999.

• Idanue
Geen matches
Puck schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:05:
[...]
Heb hier ook een Pi met pi-hole aan mijn router hangen, 1x installeren en geen omkijken meer na. _/-\o_
Dus hopelijk geen reclames op mijn B6 als ik hem binnen heb.

• invincible30
  • Laatst online: 21-01 22:49

invincible30

Psn: pelter29

Geen matches
Morgen komt monteur langs voor groene hoeken.

Heb al vernomen dat ze het toestel niet direct omruilen. Dus lg zal beslissen aan de hand van foto's die monteur maakt of het binnen de specificaties valt.
Heb er een hard hoofd in.

Gelukkig kan ik het toestel retourneren naar audiovision mocht het niet tot omruiling komen.

Is toch echt een loterij een tv kopen tegenwoordig. Had niet verwacht bij een 2016 model duidelijke tinting te kunnen treffen. Schandalig voor het geld wat je ervoor neerlegt vind ik.

Maar goed ik ga het zien.

[ Voor 7% gewijzigd door invincible30 op 20-02-2017 17:46 ]

• Puck
Geen matches
Idanue schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:37:
[...]

Heb hier ook een Pi met pi-hole aan mijn router hangen, 1x installeren en geen omkijken meer na. _/-\o_
Sowieso niet als je de volgende regels aan je blacklist toevoegt (wellicht zijn er nog meer):

code:
1
2
3
ad.lgappstv.com
yumenetworks.com
NL.info.lgsmartad.com

• Idanue
Geen matches
Puck schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:31:
[...]

Sowieso niet als je de volgende regels aan je blacklist toevoegt (wellicht zijn er nog meer):

code:
1
2
3
ad.lgappstv.com
yumenetworks.com
NL.info.lgsmartad.com
Ik ga ze er bij zetten, thx. :)

• Puck
Geen matches
LG_Australia on Twitter:
The update for Aus B6T (different to USA and Eur) models, is expected mid/late March. B6T model features a different hardware set.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Geen matches
Wait, what?
Komt er nog een nieuw model 6 op de markt in Australië? :?
Zou me heel erg verbazen: ze zijn juist met een duidelijke nummering gekomen:
- 6 = 2016
- 7 = 2017
En ik hoop dat ze dat volhouden. Maar nu komt er nog een B6T?

Edit: wacht ff, ben ik te snel en gaat het hier om een software updste? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Pietervs op 20-02-2017 19:14 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Geen matches
Software update ja, firmware voor de HDR-Game mode (onder andere)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Ik heb de openingspost aangevuld met de test om de brightness voor het juiste zwartniveau in te stellen. Het begint een aardige lap met tekst te worden zo :7

Verwijderd

Geen matches
[...]

[afbeelding]

De feiten:

Opnieuw getest met de nieuwe afbeelding, en nu komen onze resultaten overeen :) Ik moet bij Brightness op 50 wel met mijn neus bovenop de televisie zitten om het een-na-laatste vlak te kunnen onderscheiden. Zelfde geldt voor Brightness op 51, ik moet vlak voor het scherm zitten om te zien dat de pixels in het laatste vlak niet meer uit staan. Vanaf de bank zijn beide situaties niet waarneembaar.

Bedankt voor de duidelijkheid omtrent de Brightness settings d:)b

• apis29
  • Niet online
Geen matches
Pietervs schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:09:
[...]

Wait, what?
Komt er nog een nieuw model 6 op de markt in Australië? :?
Zou me heel erg verbazen: ze zijn juist met een duidelijke nummering gekomen:
- 6 = 2016
- 7 = 2017
En ik hoop dat ze dat volhouden. Maar nu komt er nog een B6T?

Edit: wacht ff, ben ik te snel en gaat het hier om een software updste? 8)7
B6t ipv B6v zoals hier en B6d in Duitsland en B6p in Amerika, etc. ;) (allemaal gewoon de B6 met verschillende tuners)

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-01 16:56
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:18:
[...]

Opnieuw getest met de nieuwe afbeelding, en nu komen onze resultaten overeen :) Ik moet bij Brightness op 50 wel met mijn neus bovenop de televisie zitten om het een-na-laatste vlak te kunnen onderscheiden. Zelfde geldt voor Brightness op 51, ik moet vlak voor het scherm zitten om te zien dat de pixels in het laatste vlak niet meer uit staan. Vanaf de bank zijn beide situaties niet waarneembaar.

Bedankt voor de duidelijkheid omtrent de Brightness settings d:)b
Kun je niet beter de file gebruiken waarbij je het zo instelt dat een bepaalde zwart waarde nog knippert? Die zit in deze test pack. Uitpakken, op USB zetten en op je tv afspelen.

Misschien kan @Major_ton deze ook aan de OP toevoegen.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Geen matches
Mijn Ps4 heb ik ingewisseld voor een Pro variant dat is toch wel genieten op de B6 :)

Wat wel leuk is bij tombraider kun je kiezen tussen 4k@30fps of 1080p@60fps

Het 4k beeld is beduidend strakker echter vind de tv 60fps wel erg lekker :)
Grappig dat is op mijn oude plasma het verschil tussen 30 of 60 fps nooit boeiend vond maar met de oled lijkt het veel meer op te vallen.

Ps Doom draait ook echt fantastisxh

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Doet mijn nvidia shield ook ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Geen matches
ViNOK16Bit schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:48:
[...]

Kun je niet beter de file gebruiken waarbij je het zo instelt dat een bepaalde zwart waarde nog knippert? Die zit in deze test pack. Uitpakken, op USB zetten en op je tv afspelen.

Misschien kan @Major_ton deze ook aan de OP toevoegen.
Wat is er beter aan die file t.o.v. die van Major_ton?

• Puck
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:49:
[...]

Als de kleurvlakken knipperen van zwart naar een grijswaarde kun je het veel makkelijker herkennen en zien of de TV ze weergeeft (anders zie je namelijk niks meer knipperen). Althans, ik maak eruit op dat het zo werkt.

Ik heb ook een aantal calibratievideo's & testvideo's linkjes. Een deel daarvan heb je alleen wat aan als je ook calibratiehardware hebt, maar een aantal video's zijn goed om de basis op het oog goed te krijgen. Wellicht ook goed om aan starttopic toe te voegen?

[ Voor 52% gewijzigd door Puck op 21-02-2017 08:38 ]

• Raziel
Geen matches
Puck schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:31:
[...]

code:
1
2
3
ad.lgappstv.com
yumenetworks.com
NL.info.lgsmartad.com
Op tweakers stond deze lijst:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
lge.com
gfts.lge.com
lgsmartad.com
lgtvonline.lge.com
lgtvsdp.com
ngfts.lge.com
nl.info.lgsmartad.com
nl.lgrecommends.lgappstv.com
nl.lgtvsdp.com
nl.tvsdp.lgeapi.com
snu.lge.com
su.lge.com

Gaat mij een beetje ver, want werken bijvoorbeeld ook je automatische updates niet meer.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-01 16:56
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:49:
[...]

Dat het beeld knippert en je dus niet met je neus op het scherm hoeft te zitten om zwart en bijna zwart van elkaar te onderscheiden.

Edit: zie nu dat @Puck dit ook al aangeeft.
BTW, als iemand gratis HDR 10 test patterns kan vinden hoor ik dat graag!

[ Voor 15% gewijzigd door ViNOK16Bit op 21-02-2017 09:01 ]

• Puck
Geen matches
Raziel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:41:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
lge.com
gfts.lge.com
lgsmartad.com
lgtvonline.lge.com
lgtvsdp.com
ngfts.lge.com
nl.info.lgsmartad.com
nl.lgtvsdp.com
nl.tvsdp.lgeapi.com
snu.lge.com
su.lge.com

Gaat mij een beetje ver, want werken bijvoorbeeld ook je automatische updates niet meer.
Ja, de TV connect naar meer, maar met deze 3 zie ik sowieso nergens meer reclame en werken de apps en updates nog wel.

• ion
  • Niet online

ion

Geen matches
:) Heeft iemand toevallig hier meetapparatuur die hij zou willen uitlenen? :P

[ Voor 3% gewijzigd door ion op 21-02-2017 09:30 ]

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Geen matches
ionn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:11:
:) Heeft iemand toevallig hier geen meetapparatuur die hij zou willen uitlenen? :P
Ik heb inderdaad geen meetapparatuur. :+

• ion
  • Niet online

ion

Geen matches
LOTG schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:18:
[...]

Ik heb inderdaad geen meetapparatuur. :+
Ik ben nog niet wakker merk ik :+

• invincible30

invincible30

Geen matches
Monteur is hier geweest vanochtend.
Hij kon de groene hoeken ook zien bij de beelden die ik liet zien.
Ik verbaas me wel over de kennis van zo'n monteur.
Die is er eigenlijk gewoon niet :X
Hij moest van een collega gaan spelen met de instellingen van tru motion.
Alsof dat de uniformiteit van het paneel veranderd :?

Tuurlijk zette hij ook mooie 4k YouTube beelden op waarop het niet te zien is.

Maar goed, hij heeft foto's van kleuren slides gemaakt. Alleen op geheel wit is het te zien trouwens.

Nu gaat lg beslissen.
Ben heel benieuwd. Maar ik verwacht er niks van.
Dan gaat dit toestel retour naar België.
En waag ik nog een gokje bij bijvoorbeeld smits voor €65 meer.

Wat een avontuur weer dit ;) :F

• ion
  • Niet online

ion

Geen matches
invincible30 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:38:

Maar goed, hij heeft foto's van kleuren slides gemaakt. Alleen op geheel wit is het te zien trouwens.

Nu gaat lg beslissen.

Ik heb zelf ook last van een groene tint links op het scherm. Die is alleen zichtbaar na een hoek van 35 graden. Dus heeft denk ik bij mij met contrast shift te maken.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:56
Geen matches
ionn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:11:
:) Heeft iemand toevallig hier meetapparatuur die hij zou willen uitlenen? :P
Ik heb een eyeonepro :)

Maar ik woon in Enschede :P

Ik heb alwel wat ervaring met kaliberen van lg oleds, maar niet zoveel verder (ik heb me voornamelijk gericht op panasonic plasma's zie dat topic :P ).

Naja, alles onder ire 30 kan mijn eyeonepro toch niet goed uitlezen.

Maar voor britghtness instellingen etc heb je aan een patroontje genoeg. DAar kun je prima black level/near black en contrast mee afstellen.

gebruik gewoon de avs 709 disc. Die is echt prima. Die gebruik ik ook altijd bij m'n kalibraties.

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 21-02-2017 11:42 ]

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Geen matches
Met een YouTube video kun je nooit goed het verschil tussen 24 beelden en 60 beelden weergeven. Dat geldt ook voor deze video.

De video zelf heeft een frame rate van 60 beelden. In deze 60 beelden worden vervolgens 24 beelden gestopt, wat onmogelijk zonder motion judder kan. Immers zijn 24 beelden niet gelijk te verdelen over 60 beelden.

Voor een betere vergelijking zou de video een frame rate van 120 beelden moeten hebben. Daar kun je 2x de 60 beelden en 5x de 24 beelden in verdelen. En natuurlijk moet de rest van de hardware en software hier ook goed op inspelen. Als een van de schakels niet correct werkt, gaat de hele vergelijking al niet meer op.

Met de video zelf is overigens wel meer mis. Zo is er motion blur toegevoegd aan de bal op 24 FPS wat vergelijken onmogelijk. Als ook missen een aantal frames waardoor zelfs de bal op 60 FPS motion judder vertoont.

• Puck
Geen matches
Dimens schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:00:
[...]

Met een YouTube video kun je nooit goed het verschil tussen 24 beelden en 60 beelden weergeven. Dat geldt ook voor deze video.

De video zelf heeft een frame rate van 60 beelden. In deze 60 beelden worden vervolgens 24 beelden gestopt, wat onmogelijk zonder motion judder kan. Immers zijn 24 beelden niet gelijk te verdelen over 60 beelden.

Voor een betere vergelijking zou de video een frame rate van 120 beelden moeten hebben. Daar kun je 2x de 60 beelden en 5x de 24 beelden in verdelen. En natuurlijk moet de rest van de hardware en software hier ook goed op inspelen. Als een van de schakels niet correct werkt, gaat de hele vergelijking al niet meer op.

Met de video zelf is overigens wel meer mis. Zo is er motion blur toegevoegd aan de bal op 24 FPS wat vergelijken onmogelijk. Als ook missen een aantal frames waardoor zelfs de bal op 60 FPS motion judder vertoont.
Het gaat niet zozeer om de vergelijking, maar deze video kan worden gebruikt of er in ieder geval geen judder is bij het afspelen op 60fps. Maar blijkbaar is de video daar dus ook niet geschikt voor. Thanks for noticing!

• invincible30

invincible30

Geen matches
ionn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:32:
[...]

Ik heb zelf ook last van een groene tint links op het scherm. Die is alleen zichtbaar na een hoek van 35 graden. Dus heeft denk ik bij mij met contrast shift te maken.
Dat zou kunnen idd.
Bij mij wordt de groene tint nog duidelijker als ik er ook onder een hoek naar kijk.

• Raymon89
  • Laatst online: 23:42
Geen matches
Ik vernam dat er ergens in dit topic werd besproken hoe je je tv en mediaplayer het beste kon instellen mbt RGB full of Limited.. Zou dit misschien aan de openingspost toegevoegd kunnen worden? Ik kan het namelijk niet terug vinden..

• Puck
Geen matches
Raymon89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:41:
Ik vernam dat er ergens in dit topic werd besproken hoe je je tv en mediaplayer het beste kon instellen mbt RGB full of Limited.. Zou dit misschien aan de openingspost toegevoegd kunnen worden? Ik kan het namelijk niet terug vinden..
Staat erin. Eigenlijk voor alle media RGB Limited gebruiken en dan Black Level op "low". Voor PC en games kun je RGB Full gebruiken met Black Level "high".

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 17:19
Geen matches
Zijn er meer mensen met een C6 die niet automatisch update via WIFI? Mijn firmware eindigt nu op 65.
Of komt ie niet bij iedereen gelijk door?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Raymon89
  • Laatst online: 23:42
Geen matches
Puck schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:50:
[...]

Staat erin. Eigenlijk voor alle media RGB Limited gebruiken en dan Black Level op "low". Voor PC en games kun je RGB Full gebruiken met Black Level "high".
Ik zag alleen dat over de PS4 staan, vandaar dat ik wilde weten of dit voor alles gold. Thanks!

• Puck
Geen matches
zwembroek schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:54:
Zijn er meer mensen met een C6 die niet automatisch update via WIFI? Mijn firmware eindigt nu op 65.
Of komt ie niet bij iedereen gelijk door?
Ligt niet aan je TV maar LG biedt de nieuwste firmware simpelweg (nog) niet aan via automatische updates. Geen idee waarom. Je kunt de firmware wel manueel updaten m.b.v. een USB stick door deze te downloaden van de site.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 17:19
Geen matches
Puck schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Ligt niet aan je TV maar LG biedt de nieuwste firmware simpelweg (nog) niet aan via automatische updates. Geen idee waarom. Je kunt de firmware wel manueel updaten m.b.v. een USB stick door deze te downloaden van de site.
Super bedankt!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Raymon89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:41:
De openingspost is verder aangepast met wat informatie over de Black Level setting op de OLED TV's.

"Voor andere bronnen geldt eigenlijk hetzelfde. Full houdt een bereik van waardes in van 0 - 255 en bij Limited is dit 16 - 235.

RGB Full / 0 - 255 = TV Black Level HIGH
RGB Limited / 16 - 235 = TV Black Level LOW"

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

Geen matches
Weet iemand een manier om live streams te bekijken op de LG OLED TVs? Zonder specifieke randapparatuur zoals een Chromecast natuurlijk.

Was erg teleurgesteld dat de WebOS browser geen flash ondersteund. Wil graag gebruik maken van Twitch.tv, NPO live (de app ondersteund alleen VOD), etc. Screenshare werkt voor mij ook al niet omdat mijn PC geen Intel processor heeft.

• LOTG
Geen matches
Jwn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:48:
Weet iemand een manier om live streams te bekijken op de LG OLED TVs? Zonder specifieke randapparatuur zoals een Chromecast natuurlijk.

Was erg teleurgesteld dat de WebOS browser geen flash ondersteund. Wil graag gebruik maken van Twitch.tv, NPO live (de app ondersteund alleen VOD), etc. Screenshare werkt voor mij ook al niet omdat mijn PC geen Intel processor heeft.
Ja je schrijft eigenlijk alles af. Als er geen specifieke app voor je stream is dan word het lastig. Je kunt in de Youtube app live streams kijken, maar dan uiteraard alleen die van Youtube.

Dus een extern apparaat of miracast.

En flash is exit, ik ben er eigenlijk wel blij mee dat de TV die bocht niet meer ondersteunt. HTML5 video werkt wel, en ik zie ook geen reden behalve luiheid voor developers om het niet te implementeren.

• Puck
Geen matches
Jwn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:48:

Twitch heeft een HTML5 player, maar deze zul je aan moeten zetten (geen ervaring of dit dan ook daadwerkelijk werkt op WebOS). Blijkbaar kan dit ook door "&html5" achter een stream te plakken. Anders heb je nog http://twitchls.com

NPO live werkt ook gewoon met een HTML5 player. Je bedoelt vast iets anders, want je kunt NPO natuurlijk ook gewoon via de TV bekijken :)

Flash is inderdaad gewoon dood, hoog tijd dat men een alternatief biedt al doen de meeste aanbieders dat gelukkig al.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 21-02-2017 17:06 ]

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

Geen matches
Puck schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:02:
[...]
NPO live werkt ook gewoon een HTML5 player. Je bedoelt vast iets anders, want je kunt NPO natuurlijk ook gewoon via de TV bekijken :)

Flash is inderdaad gewoon dood, hoog tijd dat men een alternatief biedt al doen de meeste aanbieders dat gelukkig al.
Ik heb NPO Live nog niet werkend gekregen op mijn TV, hij vraagt gewoon om Flash (welke niet te installeren is). Zelf heb ik alleen een internet abbo, dus ontvang geen TV zenders.

Miracast is ook niet echt een optie, wireless lijkt me niet geschikt voor soepele 4k streaming.

Smartshare werkt prima om films vanaf mijn PC via het netwerk op de TV af te spelen, maar je kunt hier helaas niet je scherm mee delen voor bijvoorbeeld streams.

• Puck
Geen matches
Jwn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:09:
[...]

Ik heb NPO Live nog niet werkend gekregen op mijn TV, hij vraagt gewoon om Flash (welke niet te installeren is). Zelf heb ik alleen een internet abbo, dus ontvang geen TV zenders.

Miracast is ook niet echt een optie, wireless lijkt me niet geschikt voor soepele 4k streaming.

Smartshare werkt prima om films vanaf mijn PC via het netwerk op de TV af te spelen, maar je kunt hier helaas niet je scherm mee delen voor bijvoorbeeld streams.
Dat is vreemd, want als ik naar http://www.npo.nl/live ga werkt dit gewoon in de WebOS Browser (net voor je getest op 55B6, laatste firmware).

Heb je sowieso geen coax liggen, want NPO kanalen zijn (ook digitaal) gratis en ongecodeerd.

• Puck
Geen matches
Ik heb vandaag even gespeeld met deze node package om leuke dingen met de API van LG's WebOS te doen. Zo kun je veel dingen besturen, uitlezen en monitoren. Leuk om "hello world" popups naar je TV te sturen :P Nog leuker als je met Domotica bezig bent.

Ik wilde eigenlijk een functionaliteit hebben om url's makkelijk op de webbrowser van de TV te openen, maar toen vond ik deze Chrome Extension: Smart LG TV remote control. Hiermee kun je de basis funties bedienen, maar ook je muis als magic pointer gebruiker. Het ziet er verder niet uit, maar heeft wel 1 hele goede functie: open elke pagina of link direct op je TV :)

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-01 09:18
Geen matches
Dat is fantastisch, dus met een beetje geluk, tweaken en geduld zou je op een bepaalde trigger (vb. bel gaat af), via een domoticasysteem een commando sturen naar jouw TV zodat een browservenster opent (vb. eigen webserver voor cctv) zodat je ziet wie er aan jouw voordeur staat?!

Heb je ook enig idee welke video protocollen ondersteund worden in de browser van de LG? H264? MJpeg? _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door road rebel op 21-02-2017 20:14 ]

• Puck
Geen matches
road rebel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:13:
Dat is fantastisch, dus met een beetje geluk, tweaken en geduld zou je op een bepaalde trigger (vb. bel gaat af), via een domoticasysteem een commando sturen naar jouw TV zodat een browservenster opent (vb. eigen webserver voor cctv) zodat je ziet wie er aan jouw voordeur staat?!

Heb je ook enig idee welke video protocollen ondersteund worden in de browser van de LG? H264? MJpeg? _/-\o_
Volgens mij is dit sowieso niet heel lastig, er is al een package voor Homebridge e.d. als je even doorzoekt.

Ik weet niet welke videoformaten ondersteund worden (maar volgens mij sowieso alles met een HTML5 player). Ik zou zeggen, duik eens in de documentatie ;)

• Strider
  • Laatst online: 22:09
Geen matches
invincible30 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:38:

Nu gaat lg beslissen.

ik ben hier toch wel benieuwd naar omdat mijn 55EG910V hele lichte verticale lijnen heeft, eigenlijk alleen zichtbaar op een witte of een gele achtergrond en ongeveer om de 10cm 1 verticale lijn :/

Ik heb LG al gemaild en ze willen er graag een foto van zien, maarja ik kan zoveel foto's maken als ik wil maar die lijnen krijg ik niet op een foto zichtbaar. Ik ben benieuwd wat LG hiermee gaat doen, ik vrees gezien jouw reactie niet veel.

BlaBlaBla

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen matches
Idanue schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:37:
[...]

Je kan dit blokkeren in je pi-hole (inclusief update servers).
<zie hieronder>

Ik zie net dat dit een dubbelpost is. Ik zal toevoegen in mijn lijst:
ad.lgappstv.com
yumenetworks.com
NL.info.lgsmartad.com
Raziel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:41:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
lge.com
gfts.lge.com
lgsmartad.com
lgtvonline.lge.com
lgtvsdp.com
ngfts.lge.com
nl.info.lgsmartad.com
nl.lgtvsdp.com
nl.tvsdp.lgeapi.com
snu.lge.com
su.lge.com

Dat is mijn lijstje. Je kan ook de pi-hole even 5 minuten uitzetten om de apps en software te updaten. De apps werken gewoon goed zelfs als bovenstaande lijst geblokkeerd is.

[ Voor 48% gewijzigd door tdn135 op 21-02-2017 21:23 ]

Strider schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:09:
[...]

ik ben hier toch wel benieuwd naar omdat mijn 55EG910V hele lichte verticale lijnen heeft, eigenlijk alleen zichtbaar op een witte of een gele achtergrond en ongeveer om de 10cm 1 verticale lijn :/

Ik heb LG al gemaild en ze willen er graag een foto van zien, maarja ik kan zoveel foto's maken als ik wil maar die lijnen krijg ik niet op een foto zichtbaar. Ik ben benieuwd wat LG hiermee gaat doen, ik vrees gezien jouw reactie niet veel.
Elke OLED TV heeft in uitzonderlijke gevallen last van banding. Mijn 65B6 heeft het met bepaalde grijstinten, maar je moet er echt naar zoeken. De voetballiefhebber hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken. Als je het al niet op de foto krijgt, dan ben ik inderdaad bang dat LG er niks aan gaat doen. Probeer anders eens witte of grijze testbeelden en dan een foto te maken de enigszins onderbelicht is. Als je geen losse camera hebt, dan kan je met de meeste mobiele telefoons de belichting ook aanpassen.

• Strider
Geen matches
Major_ton schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:16:
[...]

Elke OLED TV heeft in uitzonderlijke gevallen last van banding. Mijn 65B6 heeft het met bepaalde grijstinten, maar je moet er echt naar zoeken. De voetballiefhebber hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken. Als je het al niet op de foto krijgt, dan ben ik inderdaad bang dat LG er niks aan gaat doen. Probeer anders eens witte of grijze testbeelden en dan een foto te maken de enigszins onderbelicht is. Als je geen losse camera hebt, dan kan je met de meeste mobiele telefoons de belichting ook aanpassen.
Wat voor banding heb jij dan? Bij mij zijn de lijnen overigens niet breed maar juist erg smal, ik heb ook het idee dat ik dit sinds kort heb, anders had ik het ook wel eerder gezien.

BlaBlaBla

Strider schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:22:
[...]

Wat voor banding heb jij dan? Bij mij zijn de lijnen overigens niet breed maar juist erg smal, ik heb ook het idee dat ik dit sinds kort heb, anders had ik het ook wel eerder gezien.
Het zijn ook smalle banden op dezelfde afstand van elkaar. Ik zal er morgen proberen een foto van te maken als ik de tijd heb. Ik heb het nu 2 keer gezien sinds begin december en de TV wordt véél gebruikt. Er zit een scene in de eerste Planet Earth waarbij ik het gegarandeerd zie, dus die zal ik proberen vast te leggen.

Verder wil ik nog even aangeven dat vertical banding voor 99,9% een non-issue is op in ieder geval de 2016 modellen.

Verwijderd

Geen matches
Major_ton schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:07:
[...]

De openingspost is verder aangepast met wat informatie over de Black Level setting op de OLED TV's.

"Voor andere bronnen geldt eigenlijk hetzelfde. Full houdt een bereik van waardes in van 0 - 255 en bij Limited is dit 16 - 235.

RGB Full / 0 - 255 = TV Black Level HIGH
RGB Limited / 16 - 235 = TV Black Level LOW"
Voor zover ik weet moet bij HDR games de PS4 op RGB Limited en de TV op Black Level LOW worden ingesteld. Misschien ook handig om te vermelden in de openingspost?

• invincible30

invincible30

Geen matches
Strider schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:09:
[...]

Ik heb ook de 910v gehad.
Ook deze had hele dunne verticale witte lijnen over het gehele scherm lopen.

Vooral zichtbaar bij witte achtergronden.
Ik persoonlijk stoorde mij hier niet zo aan.

Ik weet niet hoe erg het bij jou is natuurlijk.
Je kunt altijd proberen een monteur langs te laten komen.

• Strider
Geen matches
Nu ik weet dat het bij de techniek hoort ga ik mezelf er denk ik ook minder aan storen en probeer ik er ook niet meer op te letten. Het valt ook niet zo op, gisteren zag ik het toevallig ineens op een witte achtergrond.

Ik ga nog wel proberen om een monteur langs te laten komen, maar ik acht de kans nu nog kleiner omdat LG ook wel weet dat dit waarschijnlijk simpelweg banding is.

Misschien hoort dit niet helemaal in dit topic thuis maar wat voor muurbeugel gebruiken jullie. Ik zoek er 1 waarmee ik de tv zo dicht mogelijk tegen de muur kan monteren. Ik kom dan uit op beugels zoals de Vogel's Thin 205/305 maar ook zoiets als de ONE FOR ALL WM4611, die toch wel een stuk goedkoper is dan een muurbeugel van Vogel's.

BlaBlaBla

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Geen matches
Nog iemand leuke 4k HDR content (legaal)? Zonet een film gedownloaf van ruim 60gb welke niet werkt via Plex :(

• Puck
Geen matches
SYQ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:00:
Nog iemand leuke 4k HDR content (legaal)? Zonet een film gedownloaf van ruim 60gb welke niet werkt via Plex :(
Probeer Netflix of Amazon Prime. En probeer eens XPlay als Plex Client. Ik weet niet zeker of deze HDR afspeelt, maar zou wel moeten aangezien hij de interne player gebruikt (en ben heel benieuwd of dit werkt!). Je kunt de trial een aantal dagen gebruiken.

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Geen matches
Netflix HDR content vind ik niet echt geslaagd, geldt ook voor 4k. Xplay heb ik gister na t lezen van dit topic geïnstalleerd en werkt goed, ook met Hdr (life of pie demo - geweldig kwaliteit!). Maar die duurt enkele seconden :(

[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 21-02-2017 23:17 ]

• Puck
Geen matches
SYQ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:16:
Netflix HDR content vind ik niet echt geslaagd, geldt ook voor 4k. Xplay heb ik gister na t lezen van dit topic geïnstalleerd en werkt goed, ook met Hdr (life of pie demo - geweldig kwaliteit!). Maar die duurt enkele seconden :(
Wat is je vraag dan precies? Meer demo-videos kun je hier vinden: http://demo-uhd3d.com/index.php

Waarschijnlijk werkt het wel gewoon vanaf een USB schijf. Dan kan je in ieder geval kijken.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Geen matches
Nog iemand leuke 4k HDR content (legaal)? Zonet een film gedownload van ruim 60gb welke niet werkt via Plex :(
Ik ga het illegaal downloaden niet promoten, maar als je het juiste media te pakken krijgt (volledige film, geen demo), dan werkt HDR wel degelijk via Xplay, als dat ook in de film aanwezig is. Niet dat alle HDR media goed is af te spelen want ik merk dat mijn type TV problemen blijkt te hebben met HDR10 materiaal, en bij Dolby Atmos blijft het angstvallig stil, maar dat laatste was al langer bekend.

Ik verwacht overigens dat die 60GB versie die jij hebt geprobeerd net een ongelukkige keuze is geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 22-02-2017 03:29 ]

Testing, one, two ...

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-01 09:18
Geen matches
Met waarschijnlijk - zoals de meeste HDR rips- een foutieve encoding profile.

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Geen matches
road rebel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:11:
Met waarschijnlijk - zoals de meeste HDR rips- een foutieve encoding profile.
Dit is het geval wel geweest denk ik. Film was gewoon 4K materiaal zonder enig vorm van HDR, jammer maar goed. Voorlopig moet ik het dan maar doen met de demo's.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Geen matches
hardware-lover schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 00:56:
[...]

Ik ga het illegaal downloaden niet promoten, maar als je het juiste media te pakken krijgt (volledige film, geen demo), dan werkt HDR wel degelijk via Xplay, als dat ook in de film aanwezig is. Niet dat alle HDR media goed is af te spelen want ik merk dat mijn type TV problemen blijkt te hebben met HDR10 materiaal, en bij Dolby Atmos blijft het angstvallig stil, maar dat laatste was al langer bekend.

Ik verwacht overigens dat die 60GB versie die jij hebt geprobeerd net een ongelukkige keuze is geweest.
Is er al uncompressed HDR materiaal te vinden dan naast demo's of Netflix Rips? Zo ver ik weet zijn UHD BD's nog niet gekraakt dus the real thing is nog niet te verkrijgen.

• LOTG
Geen matches
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Is er al uncompressed HDR materiaal te vinden dan naast demo's of Netflix Rips? Zo ver ik weet zijn UHD BD's nog niet gekraakt dus the real thing is nog niet te verkrijgen.
Volgens mij niet, maar ik vind het raar dat film maatschappijen er niet zelf in springen met HDR trailers voor UHD blurays.

• Puck
Geen matches
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:49:
[...]

The real thing zijn toch gewoon UHD Blu-Ray discs? ;)
LOTG schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:55:
[...]

Volgens mij niet, maar ik vind het raar dat film maatschappijen er niet zelf in springen met HDR trailers voor UHD blurays.
Er zijn genoeg HDR trailers op YouTube e.d. te vinden, alleen kun je deze dus niet direct op de LG's afspelen, zonder exern apparaat :F

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

Geen matches
Puck schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:12:
[...]

Dat is vreemd, want als ik naar http://www.npo.nl/live ga werkt dit gewoon in de WebOS Browser (net voor je getest op 55B6, laatste firmware).

Heb je sowieso geen coax liggen, want NPO kanalen zijn (ook digitaal) gratis en ongecodeerd.
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar waarom gebruik je niet gewoon de WebOS NPO app?
Zo kijk ik uitzending gemist en dat werkt uitstekend.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Puck
Geen matches
rajackar schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar waarom gebruik je niet gewoon de WebOS NPO app?
Zo kijk ik uitzending gemist en dat werkt uitstekend.
Lees even de posts daarvoor: het gaat erom dat @Jwn graag NPO Live wil kijken (wat niet kan in de NPO app) maar dat de site aangeeft dat hij daarvoor Flash nodig heeft. Ik heb het simpelweg alleen getest en bij mij kan ik de stream zonder flash bekijken.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

Geen matches
Puck schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Lees even de posts daarvoor: het gaat erom dat @Jwn graag NPO Live wil kijken (wat niet kan in de NPO app) maar dat de site aangeeft dat hij daarvoor Flash nodig heeft. Ik heb het simpelweg alleen getest en bij mij kan ik de stream zonder flash bekijken.
8)7

Thanks. Nog niet helemaal wakker geloof ik. :')

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Pagina: 1 ... 64 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.