Matizovic schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:24:
Als je de B6 op de game (spel) modus zet, heb je dan de minste inputlag / het beste resultaat voor gamen?
In eerste instantie had ik hem namelijk op de settings gezet zoals in de openingspost. Dat is HDR Bright.
Op die modus vind ik het beeld er in ieder geval mooier uitzien dan wanneer ik de tv instel op de spelmodus en de settings gebruik die Puck en Major_Ton op de vorige pagina beschrijven.
Het beeld is sprankelender op de HDR bright modus.
Doe ik iets fout? Of hoort het zo en is dat de "prijs" die je moet betalen voor een beter beeldweergave tijdens gamen?
Tja, dat is een beetje hetzelfde als dat alle foto's op Instagram zo "aantrekkelijk" zijn door alle leuke kleurenfiltertjes die er op toegepast zijn. HDR
Bright Effect is zo'n filter en imiteert HDR voor een non
-HDR beeld (wat natuurlijk helemaal niet kan). Naast dat de TV allerlei beeldbewerkingen moet toepassen en je daardoor waarschijnlijk een veel hogere input
-lag zal krijgen, is dit simpelweg niet de weergave zoals bedoeld is door de makers van het spel. Of je dit mooier vindt is persoonlijk: ik zie liever iets wat neutraler is en dichtbij de bedoelde graphics van het spel komen.
Ik gok trouwens dat je met de handmatige instellingen van Game
-mode ook aardig wat meer kleur en "sprankel" kan krijgen, if you prefer that kind of thing.
EDIT: Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar als je een game met HDR ondersteuning speelt: er is geen (nog) geen HDR Game
-Mode (en die kun je daar dus ook niet kiezen). Ik dacht daarom dat je wellicht
"HDR Effect" aan had staan. Vooralsnog schijnt HDR Standard wel de minste input
-lag te hebben voor HDR games.
[
Voor 10% gewijzigd door
Puck op 09-02-2017 20:54
]