• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-01 18:42
Geen matches
Gonadan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:16:
[...]

Het lijkt erop alsof die voet ook gewoon ingeklapt kan worden en dan kan je hem wel misschien gewoon op een mount schroeven.
Maar dan had voor de afstand tot de muur de TV toch net zo goed geheel zo dik kunnen zijn als de voet?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Geen matches
Bazziek schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:17:
[...]

Maar dan had voor de afstand tot de muur de TV toch net zo goed geheel zo dik kunnen zijn als de voet?
Klopt, maar dat zie je toch ook bij de LG OLED's? Daar zit ook zo'n rare klont achter die het mooi strak weg hangen verhindert.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-01 18:42
Geen matches
Gonadan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:20:
[...]

Klopt, maar dat zie je toch ook bij de LG OLED's? Daar zit ook zo'n rare klont achter die het mooi strak weg hangen verhindert.
Die snap ik ook niet inderdaad. :+

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
Bazziek schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:21:
[...]

Die snap ik ook niet inderdaad. :+
Sterker nog, ik ken wel heel weinig TV's die je wel mooi strak tegen een muur kunt plakken. Vaak is het ook nog eens zo als de TV het zelf wel kan dat je er dan amper nog kabels in kunt prikken. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-01 21:07
Geen matches
Ik heb eigenlijk het hele 3d gebeuren nooit gesnapt op tv's. De techniek gaat pas echt werken als je een beeldvullende opstelling hebt, anders is het gewoon een veredelde kijkdoos.

Om het dan nog maar niet te hebben over de belabberde kwaliteit die de tv's laten zien als er 3d wordt afgespeeld. Ook op thuisprojectoren en in de bioscoop is het altijd behelpen imho. Blijft ergens onscherp en de beeldkwaliteit gaat achteruit. Maar bij projectie is de beleving van een immens groot plaatje nog als toegevoegde waarde.
Dan geniet ik veel meer van een strakke 2d weergave :).

Ook al zou OLED het perfect gaan doen; je hebt maar een handjevol films die het echt goed implementeert. Van mij mag het complete 3D plaatje verdwijnen en al die resources die ze overhebben mogen ze stoppen in hun 2D weergave :).

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-01-2017 08:30 ]

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:27
Geen matches
PhilipsFan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 02:38:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem als ik het toestel (65B6V) aanzet via de Harmony. Als hij daarvoor al op TV stond, dan springt ie naar radio. Nog een keer de activiteit starten en hij springt weer naar TV. Blijkbaar is er geen discreet commando inputTV maar is het gecombineerd met radio. Mocht iemand een discrete code weten voor TV dan houd ik me aanbevolen.
Gelukkig ben ik dus niet gek ;). Ik heb overigens ook een Harmony, dus ik dacht eerst dat het daar aan lag. Met de ab van de LG zelf heb ik het probleem echter ook. Nou ja, ik ga wel kijken of ik het met de Harmony kan oplossen; misschien altijd op kanaal 1 starten als je de TV aanzet of zo.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Geen matches
Major_ton schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:11:
Een interessant artikel op FlatpanelsHD waar naast de 25% extra helderheid wordt gesproken over een inputlag van slechts 21ms.

@Phusebox, nu MOET je wel voor OLED gaan! _O-
Als die info klopt wordt het waarschijnlijk een C7 dan, die heeft ook niet dat lelijke logo bultje onderaan als ik het goed zie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 15:30
Geen matches
Goed nieuws: op de Amerikaanse LG site is de firmware met HDR Game Mode voor de B6 verschenen! Nu nog even afwachten wanneer deze in Europa verschijnt, maar in ieder geval geen twijfel meer of deze überhaupt zou komen :)

Via Forbes:
The OLED65B6 and OLED55B6 TVs aren’t the only LG TVs to benefit from the new update. Other models listed as being able to apply it are as follows:
55UH7500-UA
60UH7500-UA
65UH7500-UA
55UH7700-UB
60UH7700-UB

[ Voor 40% gewijzigd door Puck op 05-01-2017 09:08 ]

Arrived anxious, left bored

Puck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:05:
Goed nieuws: op de Amerikaanse LG site is de firmware met HDR Game Mode voor de B6 verschenen! Nu nog even afwachten wanneer deze in Europa verschijnt, maar in ieder geval geen twijfel meer of deze überhaupt zou komen :)

Via Forbes:

[...]
Mooi, nu nog HLG toevoegen en we zijn 'compleet'.

Some infinities are bigger than others.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:52
Geen matches
Gelukkig komt die HDR game modus nog ... had er een hard hoofd in eerlijk gezegd .. HLG zie ik eigenlijk niet meer gebeuren voor de 2016 modellen

• Puck
Geen matches
Cardwizard schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:10:
Gelukkig komt die HDR game modus nog ... had er een hard hoofd in eerlijk gezegd .. HLG zie ik eigenlijk niet meer gebeuren voor de 2016 modellen
Terwijl ze HLG gewoon werkend hebben (gehad) en gedemonstreerd hebben op de 2016 modellen.

• Cardwizard
Geen matches
Puck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:13:
[...]

Terwijl ze HLG gewoon werkend hebben (gehad) en gedemonstreerd hebben op de 2016 modellen.
Dat weet ik ... en meer ondersteuning is natuurlijk prachtig ... maar hebben ze ooit gezegd dat de 2016 dat zouden krijgen ? Nu met de 2017 modellen wel (als ik me niet vergis)

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Geen matches
ZIjn er eigenlijk nog bekende standaarden die niet ondersteund worden door de 2016 modellen?

• Puck
Geen matches
Malt007 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:18:
ZIjn er eigenlijk nog bekende standaarden die niet ondersteund worden door de 2016 modellen?
Nee, alleen HLG (qua beeldverwerking in ieder geval). LG heeft dit echter wel werkend gehad op de 2016 modellen en gedemonstreerd, maar heeft denk ik besloten dit als selling point voor de 2017 modellen te gebruiken... Hardwarematig moet het geen enkel probleem zijn om HLG te ondersteunen.
Cardwizard schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:15:
[...]

Dat weet ik ... en meer ondersteuning is natuurlijk prachtig ... maar hebben ze ooit gezegd dat de 2016 dat zouden krijgen ? Nu met de 2017 modellen wel (als ik me niet vergis)
Niet in de specs, maar wel in officiële persberichten dat HLG werkt op de 2016 modellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Puck op 05-01-2017 10:23 ]

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:32
Geen matches
Hoop dat hdmi 2.1 ook op de 2016 oleds komt door middel van firmware update, want de (e)ARC kan eindelijk ook hd audio doorsturen

• Puck
Geen matches
dbz1985 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:26:
Hoop dat hdmi 2.1 ook op de 2016 oleds komt door middel van firmware update, want de (e)ARC kan eindelijk ook hd audio doorsturen
Is dat uberhaupt mogelijk via software? Lijkt me dat dit een belemmering in de hardware is.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen matches
Met een collega moderator afgestemd en we zien niet de noodzaak voor twee algemene OLED topics. Er zal op deze manier toch wel erg veel overlap gaan ontstaan.

Wij verwachten zelfs op termijn dat dit topic volledig overbodig gaat worden. Steeds meer fabrikanten kondigen OLED televisies aan waardoor er merkspecifieke OLED-topics zullen ontstaan. De twee algemene topics zijn samengevoegd.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01 23:12
Geen matches
Reken er maar niet op, want nieuwe HDMI standaarden zijn al jaren een pressiemiddel om verkoop van nieuwe modellen er doorheen te drukken.

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

Geen matches
Ik zou dit hier LG Oled 2016 noemen en een nieuwe LG Oled 2017 aanmaken. Anders wordt deze topic een gebed zonder eind ;)
En een prijsdiscussie topic per merk. Per jaar hoeft niet = overkill.

[ Voor 22% gewijzigd door ago op 05-01-2017 10:51 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Geen matches
Niet mogelijk via firmware_update, dat is een hardware-specificatie.

Testing, one, two ...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Major_ton schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:16:
Gewaardeerde tweakers en TV liefhebbers,

Het originele OLED TV topic wordt intensief gebruikt en dat is een goed teken. Steeds meer mensen bezitten een OLED TV, willen mogelijk een OLED TV aan gaan schaffen of zijn geïnteresseerd naar de techniek. Echter door de snelle groei van het topic gaat veel informatie verloren in de brij en worden veel vragen of berichtgevingen herhaaldelijk gepost. Misschien is het daarom een goed idee om in dit topic een aantal belangrijke punten rondom OLED TV's hier in de openingspost uiteen te zetten. Gaandeweg kunnen we nieuwe informatie hier toevoegen waardoor alle informatie op één vaste plek blijft staan. Ik trap vast af met wat mij nu te binnen schiet, maar kom gerust met extra vragen en/of opmerkingen om deze post uit te breiden!

De OLED technologie staat relatief nog in de kinderschoenen waarbij LG in 2016 de 3de generatie commercieel goed verkrijgbare OLED TV's lanceerde. Panasonic, Loewe, Grundig, Philips en B&O lanceerde respectievelijk hun eerste OLED modellen met LG panelen. Vanaf 2017 zal Sony zich ook bij de club voegen. Dit topic richt zich vooral op de 2016 modellen. Omdat de techniek nog zo 'nieuw' is hebben veel consumenten een hoop vragen en moet OLED zich nog bewijzen tegen de gevestigde orde; de LCD TV.

Het meest opvallende aspect van OLED TV's is dat dit de enige toestellen zijn waarbij zwart in het beeld ook echt 100% zwart is. Er is geen backlight aanwezig zoals bij LCD TV's en de pixels gaan bij zwart gewoon helemaal uit. Dit geeft TV kijken in het algemeen, maar helemaal in het donker, een compleet andere dimensie. De zwartwaarde is het fundament voor de rest van het beeld en hoe dieper het zwart, hoe mooier kleuren en het totale plaatje gepresenteerd worden. Helaas is dit haast betoverende effect niet goed zichtbaar in winkels als de Mediamarkt (waar de toestellen ook niet goed ingesteld staan) en ik kan mij voorstellen dat een hoop mensen niet snappen wat er nou zo speciaal is aan deze 'dure' TV's.

Ik durf het aan en velen met mij: OLED TV's zijn met afstand de beste TV's die er nu verkrijgbaar zijn. Dat is een bold statement en het is niet allemaal hosanna. De perfecte TV bestaat immers niet.

Kenmerken en veel gestelde vragen en opmerkingen:

- Kan een OLED TV inbranden?
Ja, dit kan. Als er lang genoeg een statisch beeld getoond wordt zal het beeld permanent inbranden (burn-in). Inbranden gebeurt echter niet zomaar, daarvoor moet het beeld wel heel lang stil blijven staan. TV kijken naar een zender met een vast logo of een spelletje spelen met een vaste HUD zou op zich geen probleem mogen zijn, maar het kan bij langdurig gebruik toch voor problemen zorgen. Er is geen harde tijdsduur aan te geven hoelang het duurt voordat er permanente burn-in optreedt. Dit kan namelijk per paneel verschillen, maar een avond RTL-4 kijken of gamen zou geen probleem mogen zijn. Gebruik je gezonde verstand.

Wat wel al na slechts enkele seconden kan optreden is tijdelijke burn-in, beter genaamd 'retentie'. Dit is een normaal neven effect van OLED en Plasma techniek en is niet alarmerend. Zelfs onze eigen ogen hebben 'last' van retentie. Wanneer de pixels weer een andere kleur weergeven zal de retentie vanzelf weer wegtrekken. De mate waarop retentie zichtbaar is varieert sterk en is afhankelijk van de kleur op het beeld waarin de retentie zichtbaar is.

TIP: Gebruik een OLED TV niet (te lang) als een PC-monitor, daar zijn ze niet voor gebouwd.

- Hebben OLED TV's last van (vertical) banding?
Helaas (nog) wel. De 2016 modellen hebben nog altijd zichtbare banding bij bepaalde testbeelden. Maarrrr, het effect is sterk minder zichtbaar ten aanzien van de 2015 modellen en het we hebben over testbeelden. Tijdens normale content zou het niet zichtbaar mogen zijn. Liefhebbers van voetbal zouden met een gerust hart een OLED TV kunnen kopen. Is er tijdens normale content wel banding zichtbaar? Dan is dat (wat mij betreft) een reden om contact op te nemen met je dealer en de TV om te laten ruilen.

TIP: Verwar vertical banding niet met color banding. Color banding komt door te weinig kleurgradaties in de content en/of een paneel die niet genoeg gradaties weer kan geven. 8-bit content en/of panelen laten over het algemeen hinderlijke kleurschakeringen zien. Middels dithering is de meeste color banding bij 8-bit kleuren tegen te gaan, maar deze functie is niet altijd voor handen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Colour_banding

- Hoe zit het met inputlag?
Inputlag is een veelbesproken onderwerp in het oorspronkelijke OLED topic. Inputlag vertaalt zich in de tijd die een TV nodig heeft om het signaal wat binnenkomt bij de input zichtbaar te maken op het paneel. Voor gewoon TV kijken maakt inputlag niet uit, maar voor gamers is een zo kort mogelijke vertraging erg belangrijk. Hoe inputlag ervaren wordt blijkt heel persoonlijk te zijn en hoewel je op internet de waardes per TV redelijk eenvoudig kan vinden, is het onmogelijk om te bepalen hoe jijzelf die lag ervaart. Mede hierom is het redelijk zinloos om verhitte discussies aan te gaan over dit onderwerp.

Waarom is zwart niet altijd zwart, maar lelijk grijs op OLED TV's?
Zoals eerder genoemd is de mogelijkheid om 100% zwart weer te geven één van de grootste troeven van OLED TV's. Als een OLED TV goed is ingesteld, dan geeft hij ook alleen maar 100% zwart weer waar dit in de content aanwezig is. Helaas is veel content niet goed gemastered als het op zwart of bijna zwart aankomt. Op LCD TV's en de meeste Plasma TV's valt dit niet op, maar een OLED TV laat op dit gebied alles genadeloos zien. Of dit nu echt een groot nadeel is, is enigszins persoonlijk. De TV doet niks verkeerd en er is genoeg content waar het zwart en de schaduwpartijen wel goed gemastered zijn.

Een OLED TV heeft niet de brightness van een LCD TV.
Dit klopt in vergelijking met de beste LCD TV's. Deze toestellen halen een brightness tot op wel 1800 nits! (Sony ZD9 serie). De maximale helderheid ligt bij OLED toestellen rond de 700 nits. Dat verschil lijkt groter dan het in werkelijkheid is en laat zich alleen gelden bij HDR content, maar we mogen het niet negeren. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat de kracht van 0.0000 nits bij OLED TV's veel meer invloed heeft op de kijkervaring dan de mogelijke 1800 nits bij LCD TV's. OLED TV's hebben nog altijd een (veel) hoger maximaal contrast.

Extra note: OLED TV's hebben een ingebouwde Auto Brightness Limiter (ABL). Deze zorgt ervoor dat wanneer de TV voor een langere tijd heel helder beeld moet geven (beeldvullend wit bijvoorbeeld) de helderheid automatisch gedimd wordt. Sowieso is het bij OLED toestellen zo, dat hoe groter het heldere vlak is, hoe lager de maximale helderheid wordt. Mij is het tijdens het kijken van normale content nog nooit opgevallen, maar anderen hebben het wel waargenomen. Het is moeilijk te beoordelen in wat voor een situatie die gebeurde, maar ik durf met een gerust hart te stellen dat het beslist geen dealbraker is en ik met plezier The Art of Flight op mijn OLED TV kan kijken wat zich gedurende 1 anderhalf uur bijna alleen maar in de sneeuw afspeelt.

De LG OLED TV's hebben geen goede motion handling.
Niet waar. De motion handling is eigenlijk heel erg goed en de LG OLED TV's hebben de laagste motion blur van alle TV's op het moment. Dat laatste zorgt er voor dat bij bepaalde 25Hz of 30Hz content de motion als enigszins schokkerig ervaren kan worden. De Tru-Motion functie kan hierbij goed helpen, mits goed ingesteld. De User/Gerbruikers functie met 'de-judder' op 2/10 en 'de-blur' op 10/10 is een mooi uitgangspunt om mee te gaan experimenteren. 24Hz content (met Real Cinema aan) en 60Hz content heb ik zelden zo goed weergegeven zien worden en Tru-Motion mag dan ook zeker uitgezet worden.

OLED TV's hebben last van oververzadigde kleuren.
Als de TV niet goed wordt ingesteld kan dit zeker waar zijn. Helaas geldt dat voor alle TV's. Tegenwoordig beschikken de betere TV's (LCD en OLED) over zoveel kleuren dat het makkelijker is om de kleuren compleet verkeerd in te stellen dan ze goed te krijgen. In de (meeste) winkels en vooral nieuw uit de verpakking staan TV's echt heel belabberd ingesteld. Het loont dus enorm de moeite om -welke TV dan ook- goed in te stellen!

Over instellingen gesproken. OLED TV's zijn enorm kritisch wat de instellingen betreft. Doe het fout en het beeld ziet er slechter uit dan bij een LCD TV van de Aldi. In dat opzicht is een OLED TV niet voor iedereen even interessant, omdat je echt wel even in de techniek van deze toestellen moet duiken en daar moet je maar net zin in hebben. Plug 'n Play is gewoon zonde van je investering.

Hieronder plaats ik mijn basis instellingen voor de LG OLED B6, C6, G6 en E6 modellen. Zie het als een uitgangspunt waar zelf op te variëren valt, want het zijn persoonlijke en dus niet de beste instellingen. Wel zijn ze een heel stuk beter dan de instellingen nieuw uit de verpakking! De instelling 'OLED light' is heel persoonlijk en afhankelijk van de omgeving waarin de TV geplaatst is.

LG OLED 2016 basis instellingen (B6, C6, G6 en E6):

SDR digitale TV:

PICTURE MODE: Expert Bright of Dark Room
OLED LIGHT: 80
CONTRAST: 90
BRIGHTNESS: 50
H SHRPNESS: 15
V SHARPNESS: 15
COLOUR: 50
TINT: 0

EXPERT CONTROLS
DYNAMIC CONTRAST: low
SUPER RESOLUTION: off
COLOUR GAMUT: normal
EDGE ENHANCER: off
COLOUR FILTER: off
GAMMA: 2.4

WHITE BALANS
COLOUR TEMPERATURE: Warm 2

PICTURE OPTIONS
NOISE REDUCTION: auto
MPEG NOISE REDUCTION: off
BLACK LEVEL: low
REAL CINEMA: on (niet te wijzigen)
MOTION EYE CARE: off
TRUMOTION: user - De-Judder 3/10 - De-Blur 10/10

SDR FILMS EN SERIES (Blu-Ray, MKV's, Netflix, YouTube etc...)

PICTURE MODE: Expert Bright of Dark Room
OLED LIGHT: 90
CONTRAST: 90
BRIGHTNESS: 49
H SHRPNESS: 10
V SHARPNESS: 10
TINT: 0

EXPERT CONTROLS
DYNAMIC CONTRAST: off
COLOUR GAMUT: normal
GAMMA: 2.2

WHITE BALANS

PICTURE OPTIONS
NOISE REDUCTION: off
MPEG NOISE REDUCTION: off
BLACK LEVEL: low
TRUMOTION: off

HDR CONTENT (HDR10 en DOLBY VISION)

PICTURE MODE: Dolby Vision Bright of HDR Bright (soms is bij HDR10 alleen HDR Standaard beschikbaar)
OLED LIGHT: 100
CONTRAST: 100
BRIGHTNESS: 50
SHRPNESS: 15
TINT: 0 (niet te wijzigen)

EXPERT CONTROLS
DYNAMIC CONTRAST: medium (voor de wow-factor)
COLOUR GAMUT: wide bij Dolby Vision, Normal of Extended bij HDR10
GAMMA: 2.2 (niet te wijzigen)

WHITE BALANS

PICTURE OPTIONS
NOISE REDUCTION: off
MPEG NOISE REDUCTION: off (niet te wijzigen)
BLACK LEVEL: low (niet te wijzigen)
TRUMOTION: off / user - De-Judder 3/10 - De-Blur 10/10 (afhankelijk van content)

GAMES:
Daarvoor gebruik ik dezelfde instellingen als bij 'SDR FILMS EN SERIES'. Omdat er geen 'beeldverbeteraars' aan staan is de inputlag gelijk aan de GAME MODE.

Voor zover de openingspost.
Kan iemand deze post in de openingspost zetten? :+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Tylen schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Kan iemand deze post in de openingspost zetten? :+
Bedankt voor je vraag, ik heb alleen geen idee hoe ik de post dan nog aan kan passen. Hij was nog vol in ontwikkeling en er moest nog een hoop aangepast en bijgevoegd worden.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38
Geen matches
Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Bedankt voor je vraag, ik heb alleen geen idee hoe ik de post dan nog aan kan passen. Hij was nog vol in ontwikkeling en er moest nog een hoop aangepast en bijgevoegd worden.
Moet vast wel kunnen, contact hierover een mod. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
Had ik gemist, verplaatst.

Gonadan in "Het feedbacktopic van LCD"

[ Voor 88% gewijzigd door Gonadan op 05-01-2017 12:33 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Geen matches
Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Je kan toegevoegd worden als mede auteur van het topic. dan kan je de openingspost aanpassen.

Gonadan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:23:
[...]

Is het dan toegestaan dat Major Ton zijn post ombouwt tot startpost van het LG OLED TV topic?

Anders wellicht een idee om Major Ton mede auteur te maken zodat hij de OP hier kan uitbreiden.
Hierover wordt verder gepraat in het feedback topic: link

Voordat de mods het echt niet meer leuk vinden, gaan we hier hopelijk weer verder met OLED OLED OLED!!

OOOOOOLLLEEEDDDD!!!! *O*

Bedankt voor het meedenken en de support.

[ Voor 4% gewijzigd door Major_ton op 05-01-2017 12:30 ]

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
Heb hem al verplaatst. Maareh, hoe zit het nu met dat Netflix? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Gonadan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:34:
Wordt aan gewerkt! Of eigenlijk niet, aangezien ik tussen mijn Tweakers posts ook nog echt werk te doen heb ;) Einde middag ga ik ernaar kijken!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Geen matches
En de firmware update voor de B6 is uit. Firmware update voegt HDR Game mode toe. Weet niet of die al in Europa uit is, maar in North America al wel
Looks like it is indeed coming the US site has it published for the B6P if this is the same set as the US version.

SW File(Version 04.30.77) for OLED*5B6P-U,**UH7500-UA,**UH7700-UB,70UH6350-UB
Software_File(Version_04.30.77).zip 860024K
01/04/2017
TV_Software_Update_Guide_v3.pdf 1938K
01/04/2017
Reference
Detailed applicable model list : Please check with reference Tab exactly

* SW information

1. Improvement
1) Apply the HDR Game mode.

2. Applicable model list
OLED55B6P-U
OLED65B6P-U
55UH7500-UA
60UH7500-UA
65UH7500-UA
55UH7700-UB
60UH7700-UB
65UH7700-UB
70UH6350-UB

3. Release History
[03.10.19]
1. To apply Netflix promotion
2. To improve 'No signal' problem happening upon HDCP 2.2 certification
3. To improve HDR performance with 4K Blu-Ray player connection

[03.15.07]
1. Apply to Dolby HDR for VUDU
2. Apply to HDR PQ for Amazon

[03.15.25]
1.Improve Dolby HDR Pop-up issue

[04.30.40]
1. Improve that motion remote controller doesn’t work after blue-tooth initialization pop-up.
2. Improve the lip-sync issue in RF DTV.

[04.30.65]
1. Improve the Sony PS4 Pro no signal issue (HDCP fail)

[04.30.77]
1. Apply the HDR Game mode.
AVforums

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 05-01-2017 13:43 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Geen matches
De C7 lijkt een topper, benieuwd of deze ook HDMI 2.1 gaat krijgen hoewel echt nodig is het niet want de rest van mijn spullen is helaas 2.0a. Ff de reviews afwachten dan mijn EF950V inruilen 😂

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Geen matches
Wat wil je weten?

Ik heb een 4K netflix account en de B6. Kan wel wat dingen voor je testen als je dat wilt.

• Cardwizard
Geen matches
De W7 is wel een plaatje hoor ! , alleen die soundbar zou ik niet willen hebben (zou een optie moeten zijn) , zou liever een "kastje" hebben met alle aansluitingen en die weg werken in mijn meubel , wou dat mijn B6 zo vlak aan de muur zou hangen :P erg mooi.....

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:36:
Wordt aan gewerkt! Of eigenlijk niet, aangezien ik tussen mijn Tweakers posts ook nog echt werk te doen heb ;) Einde middag ga ik ernaar kijken!
Leuke woordspeling. :P
Tylen schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:59:
Wat wil je weten?

Ik heb een 4K netflix account en de B6. Kan wel wat dingen voor je testen als je dat wilt.
Wat de TV op de audio out voor signaal geeft als hij DD+ binnen krijg, bijvoorbeeld van Netflix.

Mijn receiver snapt die zut niet dus heb ik hem maar op stereo met zo'n virtueel opleukfunctietje wat niet klinkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Geen matches
Dat kan ik wel even testen. Heb de tv middels toslink aan de receiver hangen voor netflix. Weet jij content op netflix wat dd+ is?

Edit: DD+ kan niet via optical. Bedoel je via arc? Of wat de tv ervan maakt om toch audio over die kabel te sturen?

[ Voor 32% gewijzigd door Tylen op 05-01-2017 14:26 ]

• Luc79Ehv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01 13:10
Geen matches
Homeland

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

Geen matches

Malt007 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:18:

Puck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Nee, alleen HLG (qua beeldverwerking in ieder geval). LG heeft dit echter wel werkend gehad op de 2016 modellen en gedemonstreerd, maar heeft denk ik besloten dit als selling point voor de 2017 modellen te gebruiken... Hardwarematig moet het geen enkel probleem zijn om HLG te ondersteunen.

[...]

Niet in de specs, maar wel in officiële persberichten dat HLG werkt op de 2016 modellen.
Volgens gaan de 2017 ook een 4e HDR standaard (yeah :? :F ) van technicolor ondersteunen.

De hardware is reeds aanwezig en het is wachten op software activatie
Tylen schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:23:
Dat kan ik wel even testen. Heb de tv middels toslink aan de receiver hangen voor netflix. Weet jij content op netflix wat dd+ is?

Edit: DD+ kan niet via optical. Bedoel je via arc? Of wat de tv ervan maakt om toch audio over die kabel te sturen?
Officieel niet volgens mij. Maar ik keek vroeger nog via Toslink naar Netflix op mijn oude Yamaha DSP A2. Welke (volgens mij) alleen DD en DTS en geen DD+ ondersteunde.
Maar kon gewoon naar DD luisteren.

[ Voor 24% gewijzigd door DarkSide op 05-01-2017 14:32 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 21:22
Geen matches
Ik volg de OLED ontwikkelingen op de voet..., gaaf om veel nieuwe modellen te zien. Nu nog wachten op een 46-50 inch model wat volgens mij nog wel ff kan duren. Geen kwestie van budget maar groter past n.l. niet in de 'televisiehoek' van m'n woonkamer... ;(

• Malt007
Geen matches
Vraagje over de B6. Als ik switch naar HDMI1 als input krijg ik het menu van mijn versterker te zien (Marantz). Ik moet dan op de versterker een paar keer van input wisselen voor ik het beeld van de PS4 of de Mediaspeler krijg.
Lijkt dus op een probleem van de versterker, echter had ik dat met mijn vorige tv niet en er is geen enkele instelling veranderd op de versterker. Kan het zijn dat een tv een seintje geeft aan de versterker om de input door te sturen en dat de B6 dit niet doet (al dan niet door instellingen?). ARC en HDMI-CEC staan aan en werken naar behoren overigens.

• david72
  • Laatst online: 03-12-2025
Geen matches
Ik heb ook een B6 met Marantz.
Via ARC en CEC (wat aan moet staan voor de Marantz) kreeg ik het niet goed werkend. Heb ARC uit gezet, en TV via optisch kabeltje aan Marantz gehangen.

Nu werkt alles zoals het moet via men Harmony remote.

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
Tylen schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:23:

Ja ik bedoel wat de TV er dan van maakt. Kan hij DD+ omzetten naar een normaal formaat?

Zelf heb ik dat gedoe omdat ik Chromecast gebruik, dan kan ik weinig kiezen. Het is dan gewoon DD+ over HDMI.

[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 05-01-2017 14:50 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Geen matches
Ik zal straks thuis even homeland starten en kijken wat de receiver dan zegt qua ontvangen signaal.

• david72
  • Laatst online: 03-12-2025
Geen matches
Ik heb een B6, Marantz 1604, Audio via Optical (dus geen ARC).

Op receiver komt "DOLBY D" bij Homeland.

[ Voor 7% gewijzigd door david72 op 05-01-2017 15:01 ]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:05
Geen matches
XElD schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:39:
Ik volg de OLED ontwikkelingen op de voet..., gaaf om veel nieuwe modellen te zien. Nu nog wachten op een 46-50 inch model wat volgens mij nog wel ff kan duren. Geen kwestie van budget maar groter past n.l. niet in de 'televisiehoek' van m'n woonkamer... ;(
je kan je woonkamer toch wel anders indelen?

• rajackar
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

Geen matches
Is het trouwens een idee om een topic split te maken voor de LG oled 2016 modellen. Er komen nu een hoop nieuwe modellen aan het het topic wordt er niet overzichtelijker op.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• ago

ago

Geen matches
Ambition88 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:15:
je kan je woonkamer toch wel anders indelen?
Post anders een plattegrond van de begane grond. Als budget geen probleem is ga je toch niet naar een 46" loeren als 75" mogelijk is..
Ik heb de openingspost van dit topic aangevuld met de informatie die ik had verzameld in mijn eigen aangemaakte topic. Alle feedback en extra informatie relevant aan OLED TV's is welkom. Veel terugkomende vragen en opmerkingen zullen aan de post worden toegevoegd en het is voor ons makkelijk om nieuwkomers te verwijzen naar deze post. Hopelijk wordt het een succes en bedankt voor de support.

KLIK!!

• XElD
  • Laatst online: 25-01 21:22
Geen matches
@Ambition88, nee helaas niet. Ik heb ong. 1m naast de deur van de woonkamer en een 50cm diep tv meubel dus een tv kan ong 1,10 breed zijn (pythagoras). Omgooien is geen optie met een hoekbank in de andere hoek. De meest compacte 55" is toch echt ruim 1,20. Dus ik vraag me af men het hier qua oled tv's niet een stuk markt van mensen met wat kleinere (stedelijke) woningen die wel wat te besteden hebben laten liggen. Als er een 45-50" inch model vergelijkbaar met de LG 6-7 serie zou zijn zou ik 'm gisteren bestellen. Op een geavanceerde lcd zit ik niet te wachten das niet voldoende verbetering tov m'n huidige tv...

[ Voor 4% gewijzigd door XElD op 05-01-2017 16:22 ]

• Puck
Geen matches
rtings.com heeft de nieuwe B6 firmware getest op input lag in HDR Game Mode:
With the newest firmware update (04.30.77) the input lag has been reduced across all resolutions. A 'HDR Game' picture mode has been added, and the input lag no longer cycles over time.

1080p @ 60Hz: 27.6 ms
1080p With Interpolation: 53.3 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode: 54.3 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4: 62.9 ms
4k @ 60Hz: 27.8 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 : 70.9 ms
4k @ 60Hz + HDR: 28.5 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR : N/A
_/-\o_

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:54

pro_6or

amateur_60r

Geen matches
Dat is dus beter dan de 2016 oled's met LG's Eigen chipset.

Had ik al een beetje verwacht aangezien de B6 pas wat later op de markt kwam als de rest van de 2016 modellen (met oudere/Eigen LG chip), de B6 heeft zo te zien een krachtigere chipset.

een treffende spreuk

• Puck
Geen matches
pro_6or schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:42:
Dat is dus beter dan de 2016 oled's met LG's Eigen chipset.

Had ik al een beetje verwacht aangezien de B6 pas wat later op de markt kwam als de rest van de 2016 modellen (met oudere/Eigen LG chip), de B6 heeft zo te zien een krachtigere chipset.
Behalve dus @ 4:4:4. Dit betekend dat non HDR games op RGB output op de PS Pro een input lag hebben van 70ms? Of is dat niet 4:4:4?

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 05-01-2017 16:47 ]

Ik heb nu een aantal series en films getest waaronder Breaking Bad en The Force Awakens en via de optische output van de TVkrijg ik netjes een Dolby Digital bitstream aangeboden wanneer de audio out op 'auto' staat.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Geen matches
Puck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:39:
rtings.com heeft de nieuwe B6 firmware getest op input lag in HDR Game Mode:

[...]

_/-\o_
Wow dat zijn hele mooie cijfers. Had eerder in de mid 3x ms verwacht. Eens even afwachten wat de release data en prijzen zijn van de 2017 modellen en dan de knoop doorhakken :)
Puck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:43:
[...]

Behalve dus @ 4:4:4. Dit betekend dat non HDR games op RGB output op de PS Pro een input lag hebben van 70ms? Of is dat niet 4:4:4?
Dat klopt. 4K/RGB(4:4:4)/8bit is 70ms. Dat is wel hoog 😑
Hopelijk hebben de 2017 modellen chipsets die een volledig 4kRGB signaal wel met een fatsoenlijke inputlag kunnen processen of het is een bug in LGs firmware of Rtings heeft t niet goed getest. De E6 scoort 34ms namelijk, weliswaar andere chipset maar gezien de andere waardes al hoger zijn dan de B6 zoune verwachten dat ie met een 4kRGB ook beter zou scoren

[ Voor 44% gewijzigd door Yellowneck op 05-01-2017 17:32 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Puck
Geen matches
Yellowneck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:19:
Dat klopt. 4K/RGB(4:4:4)/8bit is 70ms. Dat is wel hoog 😑
Hopelijk hebben de 2017 modellen chipsets die een volledig 4kRGB signaal wel met een fatsoenlijke inputlag kunnen processen of het is een bug in LGs firmware of Rtings heeft t niet goed getest. De E6 scoort 34ms namelijk, weliswaar andere chipset maar gezien de andere waardes al hoger zijn dan de B6 zoune verwachten dat ie met een 4kRGB ook beter zou scoren
Het valt me nu pas op eerlijk gezegd, maar dit is hetzelfde gebleven als de vorige (lees: huidige) firmware. Ik weet niet precies welke games er op 4k @ 60hz @ 4:4:4 draaien op de PS Pro.

Puck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:36:
[...]

Het valt me nu pas op eerlijk gezegd, maar dit is hetzelfde gebleven als de vorige (lees: huidige) firmware. Ik weet niet precies welke games er op 4k @ 60hz @ 4:4:4 draaien op de PS Pro.
Is het niet allemaal 4:2:0 uit de PS4?

• Puck
Geen matches
Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:38:
[...]

Is het niet allemaal 4:2:0 uit de PS4?
Ja dat vroeg ik me dus ook af. Verwarrend allemaal. Iemand een definitief antwoord hierop? :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Geen matches
Hetvolgende. Je kan de PS4 Pro op automatic zetten. Je PS4 Pro zal dan automatisch schakelen tussen YUV420 en RGB, respectievelijk 4:2:0 en 4:4:4.

Speel je een spel met HDR ondersteuning, dan pakt je PS4 de YUV420 omdat er anders niet genoeg bandbreedte door de HDMI kabel past (door 4:2:0 halveert het aantal data voor de pixels). Speel je non-HDR, dan zal je PS4 RGB (@ 60Hz) uitpoepen, 4:4:4.

De PS4 Pro kan 4K 60Hz 4:4:4 uitsturen zonder HDR, met HDR wordt het 4:2:0 wegens bandbreedte limitaties.

Dit dus:
Yellowneck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:43:
Hetvolgende. Je kan de PS4 Pro op automatic zetten. Je PS4 Pro zal dan automatisch schakelen tussen YUV420 en RGB, respectievelijk 4:2:0 en 4:4:4.

Speel je een spel met HDR ondersteuning, dan pakt je PS4 de YUV420 omdat er anders niet genoeg bandbreedte door de HDMI kabel past (door 4:2:0 halveert het aantal data voor de pixels). Speel je non-HDR, dan zal je PS4 RGB (@ 60Hz) uitpoepen, 4:4:4.
Thanks!

[ Voor 72% gewijzigd door Major_ton op 05-01-2017 17:48 ]

• Malt007
Geen matches
Dus een spel als Battlefield dat geen HDR ondersteund heeft nu een inputlag van 70.9ms? Dat zou redelijk zuur zijn en dan moet ik hem dus handmatig op 4:2:0 zetten?

• Puck
Geen matches
Malt007 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:45:
Dus een spel als Battlefield dat geen HDR ondersteund heeft nu een inputlag van 70.9ms? Dat zou redelijk zuur zijn en dan moet ik hem dus handmatig op 4:2:0 zetten?
Klopt, echter was dit altijd al zo. Het is niet opeens hoger geworden in deze nieuwe firmware, want de metingen van rtings bij oudere firmware versies kwamen ook op 70.9ms uit. En dit is dus alleen voor games op 60hz.

Wel raar dat deze combi wel hoog uitvalt... Beste om te toen is dus om de PS Pro niet op automatic maar op YUV420 te zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door Puck op 05-01-2017 17:56 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Geen matches
Malt007 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:45:
Ja daar lijkt het wel op!
Toch hoop ik dat het een bug in de firmware of een fout van Rtings is. Wanneer de je de twee naast elkaar legt zie je dat de inputlag van de B6 op alle signalen beter is dan die van de E6 behalve wanneer er een 4:4:4 signaal is. Wanneer je deze lijn door zou trekken zou je verwachten dat ook de input lags met 4:4:4 signalen beter zouden zijn op de B6 dan op de E6 (dus <34ms).

Of de chipset in de B6 moet zo gaar zijn dat die de hoeveelheid data (2x zoveel pixelinformatie) niet efficient kan verwerken... ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/cdc5f5af0ca94756b0d9f3a77577fa9e.pngAfbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/97ed44f8d25741cebbd715c67369b6f1.png
E6 B6

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 05-01-2017 18:00 ]

Hier nog een leuke tabel met wat mogelijk is met de HDMI 2.0 standaard.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BnRT7LlCUAIxA7v.png

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 22:58
Geen matches
Puck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:49:
[...]

Klopt, echter was dit altijd al zo. Het is niet opeens hoger geworden in deze nieuwe firmware, want de metingen van rtings bij oudere firmware versies kwamen ook op 70.9ms uit. En dit is dus alleen voor games op 60hz.

Wel raar dat deze combi wel hoog uitvalt... Beste om te toen is dus om de PS Pro niet op automatic maar op YUV420 te zetten?
Hmm... Dit vraag ik mij dus ook af. Naar aanleiding van deze berichten heb ik hem dus ook op 420 gezet. Heeft dit nog enig nadeel voor andere spellen/applicaties?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Geen matches
anie schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:06:
[...]

Hmm... Dit vraag ik mij dus ook af. Naar aanleiding van deze berichten heb ik hem dus ook op 420 gezet. Heeft dit nog enig nadeel voor andere spellen/applicaties?
Het is gewoon een compressie. Je beeldkwaliteit zal er dus onder leiden (of het echt goed waarneembaar is, is iets anders).

Bij een 4:4:4 signaal krijgt elke pixel afzonderlijk informatie over zn kleur en helderheid. Bij een 4:2:0 signaal wordt dit gehalveerd, dat wil zeggen dat elke 2 pixels dezelfde informatie delen. (als ik het mij goed herinner)

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 22:58
Geen matches
Yellowneck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:09:
[...]

Het is gewoon een compressie. Je beeldkwaliteit zal er dus onder leiden (of het echt goed waarneembaar is, is iets anders).

Bij een 4:4:4 signaal krijgt elke pixel afzonderlijk informatie over zn kleur en helderheid. Bij een 4:2:0 signaal wordt dit gehalveerd, dat wil zeggen dat elke 2 pixels dezelfde informatie delen. (als ik het mij goed herinner)
Tx, ik laat hem voorlopig even zo staan. Mocht ik. Er last van krijgen kan ik. Het altijd nog aanpassen.
In deze review over de PS4 Pro wordt chroma subsampling helder uitgelegd. De uitleg begint bij 3:30 (ongeveer).

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Geen matches
Maakt HDR een game nou zoveel mooier? Ik zelf vind games mooier overkomen met HDR uit.
Misterbont schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:31:
Maakt HDR een game nou zoveel mooier? Ik zelf vind games mooier overkomen met HDR uit.
Dat idee had ik in eerste instantie dus ook. Na flink wat rommelen met de settings van de TV en de brightness ingame aan te passen vind ik dat HDR er wel beter uitziet. Ik kan het op dit moment overigens alleen testen met Uncharted 4.

• Misterbont
Geen matches
Wil je deze miscchien met me delen in een PB?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Geen matches
Een LG representative heeft laten weten dat in de eerste week van april de 2017 modellen OLED's in de winkels moeten liggen. Dit geldt voor gehele line up (B7, C7, E7, G7 en W7). Alleen de grotere modellen (vanaf 77") geldt dat deze vanaf augustus leverbaar zullen zijn.

Komt de W uitvoering er ook in 77"? Dan kan de 65B6 naar de slaapkamer _O-

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Geen matches
Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:00:
[...]

Ik heb nu een aantal series en films getest waaronder Breaking Bad en The Force Awakens en via de optische output van de TVkrijg ik netjes een Dolby Digital bitstream aangeboden wanneer de audio out op 'auto' staat.
Hier ook getest en krijg bij alle installingen MCH Stereo in de receiver. Misschien heb ik die poort niet goed op automatisch staan op de receiver zelf. Maar is even lastig veranderen momenteel (zit achter plexiglas ivm met een toddler die contineu aan de knoppen zit).

Het viel mij wel op dat ik DD+ kan kiezen als uitvoer type voor de audio uit. Das wel appart, want dat zal theoretisch niet moeten kunnen.

• Puck
Geen matches
Nog meer goed nieuws: LG zegt in een interview met AVforums dat alle 2016 OLED modellen "most likely" HLG support krijgen! (3:40)

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 05-01-2017 19:37 ]

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 21:07
Geen matches
Mailtje van Sony net binnen met daarin een link naar de A1 OLED tv.

Ligt helemaal in mijn straatje qua design, maar zie op de daar niet snel een prijs van 'maar' €2000 op komen.

https://www.sony.nl/elect...L-2016-12-M01-THINKBEYOND
Het zou mij niks verbazen als de 55" A1 € 3299,- gaat kosten en de 75" A1 € 4599,-. OLED blijft nog wel een tijdje aan de prijs vermoed ik omdat er geen kwaliteits verschil in de panelen zit. Alleen LG maakt ze en LG maakt ook alleen maar dezelfde panelen voor alle OLED TV's. Enige prijsverschillen kunnen dus alleen ontstaan door wat er om het paneel heen gebeurt zoals chipset, audio en design... Je kan nog niet zoals bij LCD TV's even een budget modelletje in elkaar schroeven.

• Ambition88
Geen matches
Even een praktsich vraagje tussendoor. Ik heb eigenlijk altijd mijn Tv's gewoon op een tv meubel neergezet, maar ik vind het eerlijk gezegd aan de muur gemonteerd een stuk mooier staan en ik heb een vrij hoge soundbar, die momenteel mn huidige tv niet in de weg zit maar de OLED's zijn een stuk lager dus dat wordt een probleem.

Hoe lastig is het om een 65'' aan de muur te monteren en hoe stevig hangt hij? moment van los moeten laten zou mn hart echt tekeer gaan, klettert ffe 3000 euro in diggelen op je laminaat, of is het best goed te doen met 2 man?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Geen matches
Ik heb het met mijn vrouw samen gedaan. Die dingen wegen niks en is heel goed te doen. Vogels heeft goede stevige beugels. Het ding hang super stevig. Gaat echt niet vallen.

• Ambition88
Geen matches
Tylen schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:14:
Ik heb het met mijn vrouw samen gedaan. Die dingen wegen niks en is heel goed te doen. Vogels heeft goede stevige beugels. Het ding hang super stevig. Gaat echt niet vallen.
Ah dat is misschien wel iets waar ik inderdaad niet teveel bij stil heb gestaan, het gewicht. Hm oke. :)
Misterbont schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:42:
Wil je deze miscchien met me delen in een PB?
Ik heb de settings toegevoegd aan de openingspost! Hopelijk heb je er wat aan.

LET OP: ik heb de brightness setting in Uncharted 4 terug gezet naar waarde 2, waar deze bij SDR op 7 stond.

• ago

ago

Geen matches
Ambition88 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:31:
Ah dat is misschien wel iets waar ik inderdaad niet teveel bij stil heb gestaan, het gewicht. Hm oke. :)
De muurbeugel is het probleem niet, daar kun je een olifant aan hangen. Zolang je geen poedermuur hebt, is het een peulenschilletje. Met twee man ophangen is wel fijn ja. Niet omdat het zo zwaar is, maar ieder aan 1 zijde tijdens het erop haken is gewoon veel handiger.

• Cardwizard
Geen matches
m4yall schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:56:
Mailtje van Sony net binnen met daarin een link naar de A1 OLED tv.

Ligt helemaal in mijn straatje qua design, maar zie op de daar niet snel een prijs van 'maar' €2000 op komen.

https://www.sony.nl/elect...L-2016-12-M01-THINKBEYOND
Dat Sony logo linksonder lijkt toch nergens op ... hoe klein dan ook

• Ambition88
Geen matches
ago schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:38:
[...]

De muurbeugel is het probleem niet, daar kun je een olifant aan hangen. Zolang je geen poedermuur hebt, is het een peulenschilletje. Met twee man ophangen is wel fijn ja. Niet omdat het zo zwaar is, maar ieder aan 1 zijde tijdens het erop haken is gewoon veel handiger.
Aha, ja zou het sowieso niet in mn uppie doen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat die standaard eronder zetten ook nooit zonder slag of stoot gaat, maar ik ben sowieso iemand met weinig geduld.

Opzich ben ik er wel uit dat ik binnen nu en een paar maanden een OLED ga halen, tenzij de samsung tv's ineens topnotch blijken te zijn, maar dat betwijfel ik.

Het enige waar ik nog echt bang voor ben zijn die burn in berichtgevingen op het internet vandaar dat ik het nog even aankijk, of dit optreed bij meerdere lange gebruikers(en vanwege de prijzen van de 2017 modellen uiteraard) een 65'' is eigenlijk buiten mijn budget, maar als ik er echt minimaal 5 jaar van kan genieten, kan ik het mezelf wel verantwoorden er 1 te halen.

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 21:07
Geen matches
Cardwizard schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:47:
[...]

Dat Sony logo linksonder lijkt toch nergens op ... hoe klein dan ook
Moet ergens staan, maar als de bezels zo klein zijn ziet het er idd al snel niet heel goed uit.

Nog even geduld tot we het in het echt kunnen checken.

• Cardwizard
Geen matches
m4yall schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:59:
[...]

Moet ergens staan, maar als de bezels zo klein zijn ziet het er idd al snel niet heel goed uit.

Nog even geduld tot we het in het echt kunnen checken.
Gewoon strak in het midden , donker logo dat subtiel verlicht wordt als je de tv aanzet (met keuze om uit te schakelen) deze symmetrie klopt niet en ik met mijn ocd kan daar niet tegen :7
Ambition88 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Het enige waar ik nog echt bang voor ben zijn die burn in berichtgevingen op het internet vandaar dat ik het nog even aankijk, of dit optreed bij meerdere lange gebruikers(en vanwege de prijzen van de 2017 modellen uiteraard) een 65'' is eigenlijk buiten mijn budget, maar als ik er echt minimaal 5 jaar van kan genieten, kan ik het mezelf wel verantwoorden er 1 te halen.
Ik merk dat nu ik het iets rustiger heb met werk, dat ik weer wat vaker aan het gamen ben 's avonds. Lange potjes Battlefield 1 bijvoorbeeld leveren 0,0 problemen op met retentie, laat staan burn-in. De retentie is echt stukken minder als bij mijn voormalige plasma TV en die is ook nooit ingebrand.

• Ambition88
Geen matches
Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:02:
[...]

Ik merk dat nu ik het iets rustiger heb met werk, dat ik weer wat vaker aan het gamen ben 's avonds. Lange potjes Battlefield 1 bijvoorbeeld leveren 0,0 problemen op met retentie, laat staan burn-in. De retentie is echt stukken minder als bij mijn voormalige plasma TV en die is ook nooit ingebrand.
Hoelang ben jij nu in bezit van je toestel? Volgens mij moet je wel een beetje uitkijken dat je hem bijv niet op pauze zet en vervolgens een half uur afk gaat of maakt dat ook geen drol uit denk je?
Ik heb zelf nooit een plasma gehad dus ben sowieso erg onbekend met het hele retentie gebeuren, maar als dit iets is wat pas na lang durig gebruik optreed (2+ jaar ofzo) zou ik wel echt hard balen.

Man, nieuwe aankopen doen sucks, respect voor iedereen die gewoon de knoop kan doorhakken, take a risk, :+

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Geen matches
Puck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:36:
Nog meer goed nieuws: LG zegt in een interview met AVforums dat alle 2016 OLED modellen "most likely" HLG support krijgen! (3:40)

[video]
Als dat net zo most likely is toen aangekondigd werd dat de 2015 modellen de Web OS 3.0 update zouden gaan krijgen dan zie ik de bui wel hangen. Of heb ik die misschien gewoon gemist en is ie er al? ;)

Testing, one, two ...

Ambition88 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:07:
[...]

Hoelang ben jij nu in bezit van je toestel? Volgens mij moet je wel een beetje uitkijken dat je hem bijv niet op pauze zet en vervolgens een half uur afk gaat of maakt dat ook geen drol uit denk je?
Ik heb zelf nooit een plasma gehad dus ben sowieso erg onbekend met het hele retentie gebeuren, maar als dit iets is wat pas na lang durig gebruik optreed (2+ jaar ofzo) zou ik wel echt hard balen.

Man, nieuwe aankopen doen sucks, respect voor iedereen die gewoon de knoop kan doorhakken, take a risk, :+
Ik heb mijn toestel nu alweer bijna 4 hele weken :*)

Retentie is een onschadelijk neveneffect van plasma en OLED techniek. Als retentie is weggetrokken staat de teller weer op '0' zeg maar, het bouwt zich niet op. De LG OLED modellen hebben een screensaver die na een paar minuutjes inschakelt. Sowieso laat ik mijn TV nooit aan staan als ik iets anders ga doen. Even een nummer 2 op het kleinste kamertje is geen probleem trouwens, daar maak ik mij echt niet druk om. Ook bij een 'zware bevalling' blijf ik kalm zitten tot ik de plons hoor _O-

Dus, hak die knoop lekker door en ga genieten van een ongekend prachtig beeld. Het is echt wow, wow, wow.

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Geen matches
Bij mijn eg910v oled gaat het beeld zo nu en dan pak hem beet twee seconden op zwart, ook geen geluid. Iemand enig idee wat dit is? Kan me herinneren dat ik hier wel is eerder wat over heb gelezen op de Amerikaanse fora

• Puck
Geen matches
hardware-lover schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:12:
[...]

Als dat net zo most likely is toen aangekondigd werd dat de 2015 modellen de Web OS 3.0 update zouden gaan krijgen dan zie ik de bui wel hangen. Of heb ik die misschien gewoon gemist en is ie er al? ;)
True, natuurlijk een gevalletje eerst zien dan geloven. Maar toch iets van hoop :)

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2025
Geen matches
Yellowneck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:18:
Een LG representative heeft laten weten dat in de eerste week van april de 2017 modellen OLED's in de winkels moeten liggen. Dit geldt voor gehele line up (B7, C7, E7, G7 en W7). Alleen de grotere modellen (vanaf 77") geldt dat deze vanaf augustus leverbaar zullen zijn.
Heb je misschien een bron?

Een beursvloer verslag van het AVForum over de 2017 LG OLED TV's. Erg interessante informatie waar ook gezegd wordt dat in april de eerste modellen geleverd gaan worden. De beeldkwaliteit zal onderling niet verschillen zoals ik reeds al eerder meldde. De B7 zal wel een verkooptoppertje gaan worden denk ik dan.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05:56
Geen matches
Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Ik hen de settings toegevoegd aannde openingspost!
Zou je het service menu verhaal van mij nog willen toevoegen aan de OP? :*)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49725185

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Geen matches
Puck schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:36:
Nog meer goed nieuws: LG zegt in een interview met AVforums dat alle 2016 OLED modellen "most likely" HLG support krijgen!
Lees net ook dat er helemaal geen curved modellen meer komen van LG (dacht wel dat dat het eerste goede nieuws zou zijn maar ik zie het zo gauw nog niet terug hier :D )
Viel hier dus ook al te lezen -> nieuws: LG stopt met gebogen televisies en 3d-ondersteuning

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 06-01-2017 00:30 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Geen matches
Video van AVForum die op deze pagina vlak na mn post wordt genoemd / is embedded :)

ViNOK16Bit schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:48:
[...]

Zou je het service menu verhaal van mij nog willen toevoegen aan de OP? :*)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49725185
Done!!

• Misterbont
Geen matches
Ambition88 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:07:
[...]

Ik heb mn games regelmatig op pauze staan en ik heb de LG B6, echter kun je de PS4 of Xbox instellen met een screensaver. Dus als je ff 10 minuten niks doet slaat de screensaver aan

Verwijderd

Geen matches
Zou ik jullie visie even mogen weten over de nieuw komende OLED tv's is het de moeite om te wachten of zouden de prijzen terug de pan uit springen? Is er veel verbetering op komst of kan ik mijn zoektocht starten met de tv's die nu reeds op de markt zijn?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geen matches
Hoe moeten wij dat weten als ze nog niet te koop/getest zijn? + glazenbol vragen. :F

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 06-01-2017 02:41 ]

39

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:57:
Zou ik jullie visie even mogen weten over de nieuw komende OLED tv's is het de moeite om te wachten of zouden de prijzen terug de pan uit springen? Is er veel verbetering op komst of kan ik mijn zoektocht starten met de tv's die nu reeds op de markt zijn?
OLED55B6V heeft een adviesprijs van € 2.699,- en na een korting van LG voor € 2.499,- (-7,4%). We weten dat er Nederlandse verkopers zijn die deze televisie voor €2000 aanbieden (-20%). Maar ook hier biedt het merendeel de televisie aan voor de adviesprijs zonder korting van LG (+8%) Verder blijkt dat in Italië bepaalde verkopers al aan het stunten zijn en deze televisie voor €1740 verkopen (-35%).

55EG910V heeft een adviesprijs van € 1.999,- en heeft een adviesprijs met korting van LG voor € 1.799,- (-7,4%). Nederlandse verkopers bieden deze televisie al voor rond de €1500 aan (-25%). Maar het merendeel hanteert de adviesprijs (+11%), terwijl de adviesprijs met korting van LG geldend zou moeten zijn (omdat dit een vaste korting is, aangeboden door LG). Nu weten we dat in Duitsland de televisie al verkocht wordt voor €999,- (-50%), terwijl het merendeel in Duitsland zo rond de €1200 zit (-40%). Hetzelfde geldt voor Italië.

Kortom, er zit momenteel een gigantische marge op deze OLED televisies en je ziet dat de prijs steeds sneller omlaag gaat. Want de 55EG910V is een 2015 model en de OLED55B6V een 2016 model. Dus als dit zo doorzet dan wordt de OLED55B6V ook voor €1450-€1650 verkocht. Maar dan zijn we denk ik minimaal 2-3 maanden verder.

< dit stukje webruimte is te huur >

Dan moet je er wel van uitgaan dat er van de 2016 modellen net zo een overschot is als van de 2015 modellen. De reden dat hier in NL de 65B6 zo laat op de markt kwam is omdat er nog te veel EF950V's in de rekken stonden. De 65B6 is vervolgens maar mondjesmaat geleverd in NL. Als LG dus iets van 2015 geleerd heeft dan kan het net zo zijn als bij Samsung en dat is dat de high-end TV's rond maart/april gewoon op zijn.

We weten dat er wat uiterlijk betreft niet veel verschil te zien is tussen 6 en 7 series.

Op technisch vlak krijg je 25% meer peak brightness, ondersteuning voor 4 HDR formaten, interne ondersteuning voor alle courante HD audio formaten, Web OS 3.5, gegarandeerd geen 3D, maar we weten niet of er verbetering zal zijn op het gebied van paneel uniformiteit en banding etc... Ook zijn er nog geen prijzen bekend en zoals ik al eerder postte verwacht ik niet dan we een grote daling in prijs zullen zien. Aan de andere kant, het is LG, dus je weet het nooit! Ik ben helaas ook niet in het bezit van die magische glazen bol.

Pagina: 1 ... 45 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.