Tylen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:30:
Ik heb een OLED55B6 uit 2016. Nu net 3 jaar oud.
RTL4 en Telekids is ingebrand in de linkerbovenhoek. En RTL boulevard logo links onder
Hier kan ik nog mee leven.
Maar nu krijg ik ook in het midden van het scherm wazige vlekken. Rood is niet meer rood maar word grijzig.
Erg jammer. Paneel ruis verwijderen al paar keer gedaan maar werk niet.
Pixelshift heb ik drie jaar geleden uitgezet en nu toch maar weer aangezet
Ik ben van mening dat als je dit uit kunt zetten dat het geen kwaad kan/kon.
Zou dit de rare waas in het midden veroorzaakt hebben?
Of is de levensduus van OLED gewoon maar 3 jaar?
Ik ga nu twijfelen om een 65" Samsung frame te halen. Maar die heeft geen Dolby Vision

Waarom heb je pixelshift ooit uitgezet, behalve dat je dacht dat het geen kwaad kon?
Farrell schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:38:
[...]
Ik heb dezelfde TV en hetzelfde probleem. Laatst contact opgenomen met LG en die zei dat ik met wat handelingen het misschien kan verhelpen, maar ik ben er bang voor. Er kan een monteur langs kunnen komen en daaruit volgt dan een offerte voor reparatie. Ik vind het toch best bizar; zo'n dure TV en nu na nog geen 3 jaar al "op". Logo's zijn ingebrand en meerdere vlakken zijn wazig. Bij orange of roze zie je het echt heel erg goed. Ook is de kleur rood een beetje op

Ik overweeg toch misschien een QLED...
Heb jij pixelshift ook uitgezet?
Ikzelf heb een 55C6 gehad met een heel goed paneel (die staat nu bij een kennis) en heb een tweedehands 65C6 gekocht met lichte burn
-in (was bij aankoop bekend en flink gereduceerde prijs betaald. Had liever een 65 inch met lichte burn
-in en ik kon het niet zien bij testen). De rode pixels zijn versleten en met name in het midden. Een volledig rood beeld weergeven laat een oneven helderheid van de rode pixels zien en met name uitgesmeerd in het midden dus. Ik heb ze side
-by
-side getest (zelfde input naar beide TV's sturen via receiver) en alles was iets koeler op de 65C6, zoals bijvoorbeeld de huid van mensen. Nu zie ik het echter soms wel (bijvoorbeeld in hooi of iets dergelijks) en zou het ook wel gerepareerd zien, dus ik ben ook benieuwd naar de prijsopgave van LG!
Overigens wil ik heel graag de 3D
-functionaliteit behouden en heb ik daarom nooit nieuwere modellen overwogen. Hopelijk introduceren ze 3D weer in de toekomst, maar helaas heb ik daar tot nu toe nog niks over gehoord.
[
Voor 47% gewijzigd door
Flupkees op 13-01-2020 15:53
]