Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:20
Hey , aangezien er hier veel chinashoppers zitten en ik met een serieux probleem zit .
Heb ik mij na jaren bezoeker te zijn eindelijk lid gemaakt.

Het probleem is dit:

Ik heb een xiaomi redmi 4 gekocht in china (netjes in 8 dagen geleverd) maar er stond geen originele software er op (gearbest software) , ik wou dus die originele er op zetten en om een verhaal kort te maken , ik heb het verknald.

ik kan alleen maar fastboot doen en ik heb geen iedee hoe ik het terug ok moet maken , de xiaomi fora maken me er niet wijzer op ,kunnen jullie me helpen

Groeten Kevin

PS recovery mode werkt ook maar geen soelaas

Beste antwoord (via derooke op 09-01-2017 11:45)

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:16
Ik ben geen expert, maar heb gisteren er ook lang op gezeten. Had de telefoon bij AliExpress vandaan. De telefoon deed het goed, maar versie was 8.0.5.0 en werd met NL geleverd. Updates werkten niet. Aangezien overal geadviseerd werd nooit een Store ROM te gebruiken (al zaten er geen virussen op) wilde ik de Originele Stable hebben (Engels) zolang er geen Global uit is. Alle stappen die ik op het forum kon vinden gingen om het flashen naar de EU versie, maar die is niet officieel en niet updatable.

Uiteindelijk heb ik deze stappen doorlopen. Ik weet niet of het nog gaat als je al de DEV erop hebt staan, maar deze lijkt me minder te moeten "blokkeren" dan een .

1. Volg de stappen hier en kies de stable: http://en.miui.com/a-234.html.
Samengevat: gebruik MiFlash om de Fastboot Stable ROM op je telefoon te flashen (eerst uitpakken). Telefoon dient in Fastboot mode te staan. Gebruik de clean all (geen idee of dit nodig is, maar stond in het plaatje). Na het flashen (duurt even) geduldig wachten tot het installeren voltooid is (je ziet alleen het logo).
2. Kies Engels
3. Probeer het CN toetsenbord op qwerty input te zetten (het zit erin) en log in op je wifi.
4. Na voltooien ga naar About Phone in Settings en run de update (momenteel naar 8.1.3.0).
5. Open Mi Store, zoek op Google, klik blauwe icoontje, kies eerste item (Chinees met gekleurd Play logo). Accepteer alles en kies steeds de grote ronde knop onderaan om verder te gaan.

Nu zou je een Stable versie moeten hebben in het Enges, updatable en met Play Store.

Verder heb ik GBoard als toetsenbord erop gezet
Via Mi Store heb ik zelf alle Chinese apps verwijderd (Tab Account, dan Uninstall), maar geen idee of er ook "handige" apps tussen zitten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
Na 6 uur is het me gelukt om china dev erop te zetten maar du unlock divice zegt nu dat deze redmi 4 niet ondersteund is om te unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Even een vraagje, wat houdt gearbest software precies in? Hoe wist je dat dit niet de orginele software is? Want ben zelf ook geïntreseert in redmi 4 (pro).

Hamoudi95

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:16
Ik ben geen expert, maar heb gisteren er ook lang op gezeten. Had de telefoon bij AliExpress vandaan. De telefoon deed het goed, maar versie was 8.0.5.0 en werd met NL geleverd. Updates werkten niet. Aangezien overal geadviseerd werd nooit een Store ROM te gebruiken (al zaten er geen virussen op) wilde ik de Originele Stable hebben (Engels) zolang er geen Global uit is. Alle stappen die ik op het forum kon vinden gingen om het flashen naar de EU versie, maar die is niet officieel en niet updatable.

Uiteindelijk heb ik deze stappen doorlopen. Ik weet niet of het nog gaat als je al de DEV erop hebt staan, maar deze lijkt me minder te moeten "blokkeren" dan een .

1. Volg de stappen hier en kies de stable: http://en.miui.com/a-234.html.
Samengevat: gebruik MiFlash om de Fastboot Stable ROM op je telefoon te flashen (eerst uitpakken). Telefoon dient in Fastboot mode te staan. Gebruik de clean all (geen idee of dit nodig is, maar stond in het plaatje). Na het flashen (duurt even) geduldig wachten tot het installeren voltooid is (je ziet alleen het logo).
2. Kies Engels
3. Probeer het CN toetsenbord op qwerty input te zetten (het zit erin) en log in op je wifi.
4. Na voltooien ga naar About Phone in Settings en run de update (momenteel naar 8.1.3.0).
5. Open Mi Store, zoek op Google, klik blauwe icoontje, kies eerste item (Chinees met gekleurd Play logo). Accepteer alles en kies steeds de grote ronde knop onderaan om verder te gaan.

Nu zou je een Stable versie moeten hebben in het Enges, updatable en met Play Store.

Verder heb ik GBoard als toetsenbord erop gezet
Via Mi Store heb ik zelf alle Chinese apps verwijderd (Tab Account, dan Uninstall), maar geen idee of er ook "handige" apps tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
Hey , je kan de echtheid van de versie controleren door het versienummer te bekijken ,

xiaomi gebruikt alleen bvb 1.12.1.1 nooit meer dan 4 getallen als er zou staan 1.12.1.1.2 dan is het een aangepaste versie

En ik heb nu idd de china stable er op staan in het engels met google enz.
Maar ik wil echt de nederlandse taal , dus er zit maar 1 van 2 opties op ,
En dat is ofwel wachten op een global (dev) rom(die is er nog niet) voorlopig is er alleen china (dev) rom.
Of xiaomi eu erop zetten , doormiddel van unlock enz

En na veel zoeken en spitten heb ik gelezen dat de china dev er moet op staan om te kunnen unlocken in de 1ste plaats

Dus komend weekend met weer wat vrije uurtjes zal ik nog een poging wagen.

Gearbest , of banggood en veel andere leveranciers zetten een aangepaste versie van miu8 er op .
In mijn geval vooral waren dus talen toegevoegd(ook nl) en chinaware weg gedaan,en google play erop enz maar omdat dit niet officieel is ben ik nogal bang voor de veiligheid van alle data enz
Dus wou ik (zonder weten dat er officieel nog geen global dev met nl taal beschikbaar is) global dev flashen. en zeker zijn van alles ,

Ook loopt de versie zonder chinaware soepeler of china stable met google er op geforceerd , de google store en chinastore zitten elkaar in de weg

Op zich een hele leuke telefoon , super snel ,goed beeld en echte batterijduur van 3 volle dagen 8 uur on screen time en nog 36 procent over
(3g/4g is altijd aan hier(wel oppassen met je tel firma,hier heb ik 2 van de 3 kanalen die ik kan gebruiken en in mijn streek heb ik ook geen problemen (west vlaanderen belgie)),het geluid is prima kan redlijk luid maar de camera is wel echt bagger kan in 4k beelden schieten maar het verschil zie je niet , echt een slechte camera..

ik heb de versie met snapdragon 625 en 3 gig ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
derooke schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:41:
Hey , je kan de echtheid van de versie controleren door het versienummer te bekijken ,

xiaomi gebruikt alleen bvb 1.12.1.1 nooit meer dan 4 getallen als er zou staan 1.12.1.1.2 dan is het een aangepaste versie

En ik heb nu idd de china stable er op staan in het engels met google enz.
Maar ik wil echt de nederlandse taal , dus er zit maar 1 van 2 opties op ,
En dat is ofwel wachten op een global (dev) rom(die is er nog niet) voorlopig is er alleen china (dev) rom.
Of xiaomi eu erop zetten , doormiddel van unlock enz

En na veel zoeken en spitten heb ik gelezen dat de china dev er moet op staan om te kunnen unlocken in de 1ste plaats

Dus komend weekend met weer wat vrije uurtjes zal ik nog een poging wagen.

Gearbest , of banggood en veel andere leveranciers zetten een aangepaste versie van miu8 er op .
In mijn geval vooral waren dus talen toegevoegd(ook nl) en chinaware weg gedaan,en google play erop enz maar omdat dit niet officieel is ben ik nogal bang voor de veiligheid van alle data enz
Dus wou ik (zonder weten dat er officieel nog geen global dev met nl taal beschikbaar is) global dev flashen. en zeker zijn van alles ,

Ook loopt de versie zonder chinaware soepeler of china stable met google er op geforceerd , de google store en chinastore zitten elkaar in de weg

Op zich een hele leuke telefoon , super snel ,goed beeld en echte batterijduur van 3 volle dagen 8 uur on screen time en nog 36 procent over
(3g/4g is altijd aan hier(wel oppassen met je tel firma,hier heb ik 2 van de 3 kanalen die ik kan gebruiken en in mijn streek heb ik ook geen problemen (west vlaanderen belgie)),het geluid is prima kan redlijk luid maar de camera is wel echt bagger kan in 4k beelden schieten maar het verschil zie je niet , echt een slechte camera..

ik heb de versie met snapdragon 625 en 3 gig ram
Global Dev heeft geen ondersteuning voor Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
Hey . Idd dat heb ik net gezien (binnen dit en een week zou de global dev uitkomen lees ik net) zal dus van china dev naar xiaomi.eu gaan .
Verder een leukt toestel (behalve camera . De camera van mn Lumia 640xl schiet betere beelden).
Er is ondertussen een 2de toestel onderweg naar hier(voor mij persoonlijk dan)
Groeten Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Hier hebben we een speciaal topic voor:
[CENTRALE TOPIC] XIAOMI BOOTLOADER UNLOCKEN

Persoonlijk vind ik dit de fijnste tutorial.

Ik stel voor om dit topic te laten rusten, en verder te gaan in het door mij bovengenoemd topic. Dan kunnen mensen je makkelijker helpen. Plus blijven jouw tegenslagen/ontdekkingen staan voor de volgende avonturiers.
Nee hoor. China Stable is ook goed. Probeer maar eens met je huidige ROM. Anders kun je nog de China Dev installeren (welke online staat)

[ Voor 41% gewijzigd door LoeWn op 18-01-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
Dank je voor de raad , dat het mogelijk is om te unlocken zonder china dev.

Groeten Kevin
Pagina: 1