Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaat vooral dienen als Plex-server. Daarnaast moet hij gewoon snel zijn met de alledaagse dingen, internetten, office etc. Ga geen veeleisende programma's erop draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het systeem zelf gaan bouwen, dus alle componenten los kopen. Budget ligt rond de 600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 2.1 speakersetje wat voldoende is. Ook heb ik al een Logitech muis en keyboard en een Samsung 24" monitor. Ook heb ik nog een 3TB 7200rpm HDD die ik erin wil plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier heb ik jullie eigenlijk voor nodig. Enig eis die ik heb dat hij snel is en een jaar of 3-4 vooruit mee kan. Minstens 128gb SSD is wel iets wat ik echt wil. Dit is wat ik nu heb staan:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteit. Geen speciale voorkeuren qua merk als het maar goed bekend staat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij zal bijna altijd aan staan dus hij moet stil zijn en redelijk energiezuinig.
Ga je overklokken?
Lijkt me niet nodig voor mijn eisen
Wat verwacht je van ons?Ik zou graag advies krijgen over welke componenten ik moet kopen, het lijstje wat ik nu heb, is dat misschien overkill ? Zijn er misschien betere (goedkopere) alternatieven? Het moet snel zijn, ik ga er geen games op spelen, hij moet stil en redelijk energiezuinig zijn.
Gaat vooral dienen als Plex-server. Daarnaast moet hij gewoon snel zijn met de alledaagse dingen, internetten, office etc. Ga geen veeleisende programma's erop draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het systeem zelf gaan bouwen, dus alle componenten los kopen. Budget ligt rond de 600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 2.1 speakersetje wat voldoende is. Ook heb ik al een Logitech muis en keyboard en een Samsung 24" monitor. Ook heb ik nog een 3TB 7200rpm HDD die ik erin wil plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier heb ik jullie eigenlijk voor nodig. Enig eis die ik heb dat hij snel is en een jaar of 3-4 vooruit mee kan. Minstens 128gb SSD is wel iets wat ik echt wil. Dit is wat ik nu heb staan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 188,95 | € 188,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H170N-WIFI | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ITX Zwart | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 20,49 | € 20,49 |
| 1 | be quiet! Shadow Rock Slim | € 41,01 | € 41,01 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 51,70 | € 51,70 |
| 1 | be quiet! TFX Power 2 300W Gold | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Samsung PM961 256GB | € 126,95 | € 126,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 678,51 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteit. Geen speciale voorkeuren qua merk als het maar goed bekend staat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij zal bijna altijd aan staan dus hij moet stil zijn en redelijk energiezuinig.
Ga je overklokken?
Lijkt me niet nodig voor mijn eisen
Wat verwacht je van ons?Ik zou graag advies krijgen over welke componenten ik moet kopen, het lijstje wat ik nu heb, is dat misschien overkill ? Zijn er misschien betere (goedkopere) alternatieven? Het moet snel zijn, ik ga er geen games op spelen, hij moet stil en redelijk energiezuinig zijn.
[ Voor 66% gewijzigd door Benny op 06-01-2017 00:21 ]