Eigen netwerk maken op vakantiepark

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-05 09:20
Hey tweakers!

Ik heb even een vraagje. Vaak heb je op vakantieparken en hotels etc de optie om wifi te kopen. Nu zijn die meestal extreem duur (25 euro per 4 personen, we gaan met 12). Je moet daar dan inloggen met een code zodat je wifi kan gaan gebruiken.

Nu zoek ik iets waardoor je deze wifi verbinding kan delen. Ik had gemerkt dat dit wel via bluetooth tethering kan, maar dat is maar voor 1 device. Is er wellicht iets beters b.v een repeatertje waarmee je kan instellen dat hij eerst moet inloggen net zoals een telefoon of iets dergelijks en dan begint met delen?

http://www.allesoverdraad...nternet-verbinding-delen/

Dit zou eventueel kunnen (als het werkt), maar werkt er iets beters? Wat is jullie gedachte? Meestal is de wifi ook barslecht. Dus een repeatertje zou geen kwaad kunnen. Ook zoek ik iets wat zonder pc kan werken. Ik neem de laptop wel de volgende vakantie mee maar normaal gesproken niet.

Alvast bedankt,
Stefan

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:00
Ik gebruik hier Connectify-me voor:
http://www.howtogeek.com/...-pc-into-a-wi-fi-hotspot/

Kortom; laptop verbinden met een WiFi accespoint en het programma doet de rest :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mifi met simkaartje erin
Je moet toch veel data verstoken voor 25€
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

[ Voor 16% gewijzigd door Whatson op 03-01-2017 15:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:22
Tip: probeer eerst eens of je een gewoon AP kan aansluiten. Bij Landal kon ik mijn eigen KPN "WiFi versterker" als AP inprikken in het daar aanwezige Ziggo modem en had ik tot mijn verbazing gratis internet met super snelheid (ipv de stront trage dure WiFi inlogcodes die je daar kan kopen). Netflix, YouTube met chromecast, alles super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Whatson schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:19:
Mifi met simkaartje erin
Je moet toch veel data verstoken voor 25€
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland
Dat kan, maar dat is weer geen oplossing voor waar ik straks naartoe ga. Daar heb je bijna geen mobiele data (dichtbij de duitse grens). Ook niet via een duitse operator. En eigenlijk heb ik daar geen mifi voor nodig toch? kan gewoon een hotspot maken als ik het via de simkaart wil doen
[quot
jurjen_g schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:21:
Tip: probeer eerst eens of je een gewoon AP kan aansluiten. Bij Landal kon ik mijn eigen KPN "WiFi versterker" als AP inprikken in het daar aanwezige Ziggo modem en had ik tot mijn verbazing gratis internet met super snelheid (ipv de stront trage dure WiFi inlogcodes die je daar kan kopen). Netflix, YouTube met chromecast, alles super.
Dit kan ik proberen, maar meestal zit die in een afgesloten meterkast toch?
e]Hammetje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:19:
Ik gebruik hier Connectify-me voor:
http://www.howtogeek.com/...-pc-into-a-wi-fi-hotspot/

Kortom; laptop verbinden met een WiFi accespoint en het programma doet de rest :).
[/quote]Dit is handig voor als je een laptop meeneemt, maar dat is praktisch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Vaak wel ja maar niet altijd dus. Sowieso zou ik altijd een Mifi apparaat zoeken dat in elk geval ook ethernet kan gebruiken als basis, niet alleen WiFi / sim. Helaas zijn daar volgens mij nog niet veel van, in elk geval niet in fysieke winkels als MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05

Croga

The Unreasonable Man

jurjen_g schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:37:
Vaak wel ja maar niet altijd dus. Sowieso zou ik altijd een Mifi apparaat zoeken dat in elk geval ook ethernet kan gebruiken als basis, niet alleen WiFi / sim. Helaas zijn daar volgens mij nog niet veel van, in elk geval niet in fysieke winkels als MediaMarkt.
In de volksmond noemen we dat een Wifi Accesspoint. Die zijn overal behoorlijk eenvoudig te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Croga schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:41:
[...]

In de volksmond noemen we dat een Wifi Accesspoint. Die zijn overal behoorlijk eenvoudig te koop.
Die wel ja, maar niet met tegelijkertijd Mifi functies, zodat je 1 apparaat voor de vakanties kan gebruiken. Hoewel ik zelf inderdaad na mijn ervaring voortaan alleen mijn KPN versterker meeneem, kan altijd mijn telefoon als hotspot instellen als basis voor de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Via je telefoon een hotspot maken kan alleen als wifi uit is, dus het moet over je databundel. En dat hebben we nou juist zo barslecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel vakantiehuisjes en dergelijke hebben vaak een modem ergens in 't huisje met gewoon ethernetpoorten erop. Zo heb ik al vaker een lanparty gehouden in een vakantiehuisje, waarbij we gewoon inplugten op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

TP-Link heeft daar wel wat producten voor (en zijn vast niet de enige):
https://www.google.nl/amp...2441479/amp?client=safari
Soms ook met aansluiting voor een 3G/4G dongle.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
TERW_DAN schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:56:
Veel vakantiehuisjes en dergelijke hebben vaak een modem ergens in 't huisje met gewoon ethernetpoorten erop. Zo heb ik al vaker een lanparty gehouden in een vakantiehuisje, waarbij we gewoon inplugten op het netwerk.
Dat is idd het meest logisch. Maar als ik de halve deur moet slopen om erbij te kunnen is dat geen groot succes :)
Orion84 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:58:
TP-Link heeft daar wel wat producten voor (en zijn vast niet de enige):
https://www.google.nl/amp...2441479/amp?client=safari
Soms ook met aansluiting voor een 3G/4G dongle.
Dit zijn mooie dingen, mits je de usb poorten kan gebruiken om USB tethering te gebruiken via de telefoon. Is dat ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen idee eigenlijk of je op zo'n ding een telefoon als 3G dongle kan aansluiten (dat bedoel je toch?).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Orion84 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:52:
Geen idee eigenlijk of je op zo'n ding een telefoon als 3G dongle kan aansluiten (dat bedoel je toch?).
Ja precies. Dat zou fantastisch zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:27
Zoek hier binnen het forum eens op "camping wifi". Genoeg topics die over hetzelfde probleem gaan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1