pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:35:
[...]
Zitten wandcontactdozen in de muur. Maar de verbinding via modem naar meterkast (patchkast) en vanuit daar direct doorgelust naar zolder en vanaf de wandcontactdoos doet de pc het wel en als ik vanaf dat laatste traject die switch er tussen zet of beneden al in de meterkast dan heb ik problemen met de pc. Dan kan het toch niet aan de bedrading liggen?
Toch wel. Zoals al eerder door mij en anderen aangegeven:
Xander schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:56:
Het zou ook kunnen dat de kabel naar die PC niet goed is.
Sommige apparaten gaan daar beter mee om (bijv. terugvallen naar 100mbit) dan anderen. Als je de mogelijkheid hebt om een andere kabel te proberen zou ik dat eens doen.
De kabel van de meterkast naar de zolder blijft in mijn ogen verdacht, die stop je in beide scenario's in die switch.
Als je de switch boven aansluit, is de uplink tussen de router en de switch dan wel goed? Controleer eens de lampjes bij de betreffende poort (en let ook op de linkspeed). Als je de switch op zolder neerzet en er een ander apparaat (laptop ofzo?) in prikt, werkt deze dan wel?
Met andere woorden: Kun je een combinatie van die kabel (meterkast-zolder) en switch vinden die wel werkt?
De switch werkt prima wanneer aangesloten tussen de router en de Philips Hue bridge. Staat in de topicstart.
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:42:
[...]
@xander aan hieronder, je gaat wel heel snel naar de kabel toe, das niet altijd fijn als we gelijk kabels moeten vervangen. zover zijn we nog niet met de tshoot, en de switch doet het ook niet boven, dus het zou wat musiman zegt kunnen zijn.
Daarom doe ik toch ook alleen maar suggesties om te kijken of het misschien aan de kabel zou kunnen liggen?

Dat noemen ze troubleshooten.
[
Voor 19% gewijzigd door
Xander op 03-01-2017 15:13
]