Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Switch na modem Ziggo probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pimcent
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 19:03
Ik heb sinds kort een linksys sd2005 switch achter mijn modem hangen van ziggo. Puur omdat ik poorten te kort kom. Het probleem is dat de pc die boven op zolder staat geen verbinding krijgt met de switch. Als ik die pc rechtstreeks op de modem aansluit dan is het geen probleem en werkt alles naar behoren. Het aparte is dat m'n Philips hue bridge wel netjes werkt achter de switch. Als ik inlog op m'n modem zie ik bij lan3 (waar de switch aan hangt) dat er twee statische ip's zijn aangemaakt. Een voor de Philips bridge en de ander voor de pc, maar krijg geen verbinding op de pc. De pc is constant aan het valideerden en geeft dan aan dat er geen netwerk kabel ingestoken is. Een reboot van de modem heb ik geprobeerd en gebrobeerd om het ip adres statisch in te stellen op de pc.
Iemand nog een ander idee wat ik kan proberen?

Alle reacties

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Als je de pc eens inplugt met een korte netwerkkabel (afhankelijk van de grootte van de pc, de pc dan wel de switch even verplaatsen :+) Misschien heeft een van beide te weinig vermogen (oude dell van me had dat ook).

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat geeft een ipconfig /all aan in CMD?
Deze switch is unmanaged, en de Hue werkt wel, dus neem ik aan dat het in jouw pc mis gaat.

Kan de pc een ip adres ophalen middels DHCP?

Anjunabeats

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 23:28
Ik heb al wel eens meegemaakt dat een bepaald apparaat niet met een bepaalde switch wilde werken. Vanalles geprobeerd, maar niet aan de praat te krijgen. Een ander apparaat werkte wel prima, een andere switch werkte ook prima met het apparaat. Waar het dan aan ligt?? Een gevalletje incompatibiliteit denk ik, blijkbaar kan dat. :S

Los je het niet simpel op door die PC rechtstreeks in de router te prikken en 1 van de kabels uit eth1, eth2 of eth4 in de switch te prikken?

Het zou ook kunnen dat de kabel naar die PC niet goed is. Sommige apparaten gaan daar beter mee om (bijv. terugvallen naar 100mbit) dan anderen. Als je de mogelijkheid hebt om een andere kabel te proberen zou ik dat eens doen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• pimcent
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:45:
Als je de pc eens inplugt met een korte netwerkkabel (afhankelijk van de grootte van de pc, de pc dan wel de switch even verplaatsen :+) Misschien heeft een van beide te weinig vermogen (oude dell van me had dat ook).
Net de modem verplaatst naar boven en ik blijf hetzelfde probleem houden

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:39:
Ik heb sinds kort een linksys sd2005 switch achter mijn modem hangen van ziggo. Puur omdat ik poorten te kort kom. Het probleem is dat de pc die boven op zolder staat geen verbinding krijgt met de switch. Als ik die pc rechtstreeks op de modem aansluit dan is het geen probleem en werkt alles naar behoren. Het aparte is dat m'n Philips hue bridge wel netjes werkt achter de switch. Als ik inlog op m'n modem zie ik bij lan3 (waar de switch aan hangt) dat er twee statische ip's zijn aangemaakt. Een voor de Philips bridge en de ander voor de pc, maar krijg geen verbinding op de pc. De pc is constant aan het valideerden en geeft dan aan dat er geen netwerk kabel ingestoken is. Een reboot van de modem heb ik geprobeerd en gebrobeerd om het ip adres statisch in te stellen op de pc.
Iemand nog een ander idee wat ik kan proberen?
Ik denk dat je pc een vast ip heeft ingesteld in zijn eigen lan settings en dus geen ip krijgt van de dhcp/modem.
Kijk idd eens met ipconfig /all op je pc of je ipv4 adress static is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• pimcent
wizai schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:51:
Deze switch is unmanaged, en de Hue werkt wel, dus neem ik aan dat het in jouw pc mis gaat.

De pc kan geen ip adres ophalen. De pc is constant aan het verbinden en geef dan aan dat er geen netwerk kabel aanwezig is en dit herhaalt zich constant. Het aparte is dat de modem wel een adres heeft uitgedeeld.

• Mel33
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:04:
[...]

De pc kan geen ip adres ophalen. De pc is constant aan het verbinden en geef dan aan dat er geen netwerk kabel aanwezig is en dit herhaalt zich constant. Het aparte is dat de modem wel een adres heeft uitgedeeld.
En staat bij je lan setting in windows alles op auto?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Xander
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Net de modem verplaatst naar boven en ik blijf hetzelfde probleem houden
Huh? Maar juist rechtstreeks op je modem werkte deze PC toch wel goed?

Zou je niet de switch naar boven moeten verplaatsen om te testen?

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:51
check dit topic even : Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels , dit maak ik vaker mee met slechte bekabeling die net wel werkt het ene apparaat en niet met een ander.

[ Voor 12% gewijzigd door base_ op 03-01-2017 14:08 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11 12:32
Haal gewoon een van de kabels uit de lanpoorten van je modem en stop die in je switch. Je pc netwerk kabel stop je dan in je vrije lanpoort in je modem.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• pimcent
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:05:
[...]

En staat bij je lan setting in windows alles op auto?
Ja alles staat op auto

• pimcent
base_ schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:07:
check dit topic even : Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels , dit maak ik vaker mee met slechte bekabeling die net wel werkt het ene apparaat en niet met een ander.
Dat mag ik niet hopen. Heb door het hele huis nieuwe cat6 kabels gelegd 😩

• pimcent
wizai schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:51:

Als ik dat doe middels dat een paar in te tikken, krijg ik een adres maar die kom niet overeen met wat de modem doorgeeft. Alleen heb de switch nu even boven staan en krijg nu ook geen adres van de modem....
Kabel moet goed zijn, want als ik de switch boven er tussenuit haal en de pc weer direct naar de modem laat lopen werkt het weer.

• pimcent
Rainesh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:07:
Haal gewoon een van de kabels uit de lanpoorten van je modem en stop die in je switch. Je pc netwerk kabel stop je dan in je vrije lanpoort in je modem.
Ik heb juist in de meterkast een patch kast gemaakt waar ik vanuit daar het netwerk weer kan verdelen. De modem staat in de woonkamer en die zit vol.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Al geprobeerd om de verbindingssnelheid van je pc via apparaatbeheer terug te schakelen naar 100Mbit. Of naar halfduplex 1 Gb?

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 23:21
Wat zit er aan de uiteinden van de kabels die je zelf hebt gelegd? Doosjes in de muur of stekers? Ik gok er namelijk op dat je een probleem met je bekabeling hebt en wel met de stekers of aansluitdoos. Of volgorde van aders onjuist. Schakel voor de fun de poort van je PC eens naar 10mbit en kijk of je dan wel verbinding krijgt.

[ Voor 24% gewijzigd door lazybones op 03-01-2017 14:29 ]

• pimcent
lazybones schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:28:
Wat zit er aan de uiteinden van de kabels die je zelf hebt gelegd? Doosjes in de muur of stekers? Ik gok er namelijk op dat je een probleem met je bekabeling hebt en wel met de stekers of aansluitdoos. Of volgorde van aders onjuist. Schakel voor de fun de poort van je PC eens naar 10mbit en kijk of je dan wel verbinding krijgt.
Zitten wandcontactdozen in de muur. Maar de verbinding via modem naar meterkast (patchkast) en vanuit daar direct doorgelust naar zolder en vanaf de wandcontactdoos doet de pc het wel en als ik vanaf dat laatste traject die switch er tussen zet of beneden al in de meterkast dan heb ik problemen met de pc. Dan kan het toch niet aan de bedrading liggen?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:59
Dit kun je toch makkelijk uitsluiten door een goedkope switch te halen en kijken of die dezelfde problemen geeft?

• Mel33
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Als ik dat doe middels dat een paar in te tikken, krijg ik een adres maar die kom niet overeen met wat de modem doorgeeft. Alleen heb de switch nu even boven staan en krijg nu ook geen adres van de modem....
Kabel moet goed zijn, want als ik de switch boven er tussenuit haal en de pc weer direct naar de modem laat lopen werkt het weer.
Dus dat is duidelijk dan, het zit in de switch. het is een Unmanaged Switch dus probeer een andere poort op de switch, werkt het dan?
Of werkt de switch wel in een ander stukje netwerk?
Er moet ook stroom (adapter bijgeleverd) op de switch hoor, maar dat zal je al wel geweten hebben, toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 03-01-2017 14:39 ]

• pimcent
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Dus dat is duidelijk dan, het zit in de switch. het is een Unmanaged Switch dus probeer een andere poort op de switch, werkt het dan?
Nee alle poorten al geprobeerd en ook poort 1 en 5 geprobeerd waar het signaal ingaat van de modem

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:56

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Er zijn al een paar mensen die aangaven dat je kunt proberen de snelheid omlaag te halen. Probeer 100Mb/s of 10Mb/s en probeer eens half duplex.

Gebruik je een normale netwerkkabel of een "crosscable"? Wanneer het laatste het geval, dan zou het kunnen dat de switch niet automatisch de crossing "ontdekt" en weer omkeert.

Make music, not war

• Mel33
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:40:
[...]

Nee alle poorten al geprobeerd en ook poort 1 en 5 geprobeerd waar het signaal ingaat van de modem
Wat is het ip dat de pc krijgt (de onbekende ip?)

edit;/
@xander aan hieronder, je gaat wel heel snel naar de kabel toe, das niet altijd fijn als we gelijk kabels moeten vervangen. zover zijn we nog niet met de tshoot, en de switch doet het ook niet boven, dus het zou wat musiman zegt kunnen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Mel33 op 03-01-2017 14:48 ]

• Xander
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Zitten wandcontactdozen in de muur. Maar de verbinding via modem naar meterkast (patchkast) en vanuit daar direct doorgelust naar zolder en vanaf de wandcontactdoos doet de pc het wel en als ik vanaf dat laatste traject die switch er tussen zet of beneden al in de meterkast dan heb ik problemen met de pc. Dan kan het toch niet aan de bedrading liggen?
Toch wel. Zoals al eerder door mij en anderen aangegeven:
Xander schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:56:
Het zou ook kunnen dat de kabel naar die PC niet goed is. Sommige apparaten gaan daar beter mee om (bijv. terugvallen naar 100mbit) dan anderen. Als je de mogelijkheid hebt om een andere kabel te proberen zou ik dat eens doen.
base_ schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:07:
De kabel van de meterkast naar de zolder blijft in mijn ogen verdacht, die stop je in beide scenario's in die switch.

Als je de switch boven aansluit, is de uplink tussen de router en de switch dan wel goed? Controleer eens de lampjes bij de betreffende poort (en let ook op de linkspeed). Als je de switch op zolder neerzet en er een ander apparaat (laptop ofzo?) in prikt, werkt deze dan wel?

Met andere woorden: Kun je een combinatie van die kabel (meterkast-zolder) en switch vinden die wel werkt?
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:36:
[...]
Er moet ook stroom (adapter bijgeleverd) op de switch hoor, maar dat zal je al wel geweten hebben, toch?
De switch werkt prima wanneer aangesloten tussen de router en de Philips Hue bridge. Staat in de topicstart.
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:42:
[...]

@xander aan hieronder, je gaat wel heel snel naar de kabel toe, das niet altijd fijn als we gelijk kabels moeten vervangen. zover zijn we nog niet met de tshoot, en de switch doet het ook niet boven, dus het zou wat musiman zegt kunnen zijn.
Daarom doe ik toch ook alleen maar suggesties om te kijken of het misschien aan de kabel zou kunnen liggen? :> Dat noemen ze troubleshooten. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 03-01-2017 15:13 ]

• base_
Check die kabel nou maar ;) Bij voorkeur even een echt koperen cat5e of beter met geschikte aansluiting gebruiken. Mocht je rj45 stekkers gebruiken let dan op dat voor solid kabel speciaal geschikte connectors gebruikt worden.

• Mel33
Xander schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:42:
[...]

[...]

De switch werkt prima wanneer aangesloten tussen de router en de Philips Hue bridge. Staat in de topicstart.
niet als hij hem boven tussen pc en modem zet.en wel als hij hem eruit haalt(met dezelfde kabel) tuurlijk kabels is een probleem maar de switch is gemaakt om met al die kabels wel te kunnen werken dmv auto-sence

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 03-01-2017 14:52 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Even out of the box denken: Doet je hue bridge het wel als je die boven neerzet op de poort van de PC richting switch? Kun je even uitsluiten dat het toch niet de kabel is.

• Xander
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:51:
[...]

niet als hij hem boven tussen pc en modem zet.en wel als hij hem eruit haalt(met dezelfde kabel)
Je meent het. Daar is de rest van mijn post die je quote aan gewijd...
Sander schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:53:
Even out of the box denken: Doet je hue bridge het wel als je die boven neerzet op de poort van de PC richting switch? Kun je even uitsluiten dat het toch niet de kabel is.
Lijkt me een slechte test aangezien die Hue Bridge slechts een 100mbit poort heeft. Heb laatst zelf zo'n ding gekocht en de meegeleverde kabel had zelfs maar vier aders (1, 2, 3 en 6 bedraad). :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 03-01-2017 15:03 ]

• pimcent
Sander schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:53:
Ok snelheid verlagen maakt niet uit.
Als ik de bridge ook boven aansluit op de switch werkt die gewoon. Als ik nu inlog op m'n modem krijg ik op lan 3 ook netjes twee adressen te zien. Een voor de Philips bridge en die andere voor de pc. Alleen hij lijkt de link van de pc niet vast te kunnen houden, want de pc verliest constant verbinding.

• Xander
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:03:
[...]

Als ik de bridge ook boven aansluit op de switch werkt die gewoon.
Dan lijkt de link tussen de router beneden en de switch boven me dus ook in orde. Je zou voor de volledigheid nog even kunnen controleren of deze ook netjes 1Gbps is.

Dan lijkt het er op dat die switch niet wil samenwerken met de netwerkkaart in je PC. Raar, maar ik ben eerder zulke combinaties tegengekomen.

• Mel33
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:03:
[...]

Als ik de bridge ook boven aansluit op de switch werkt die gewoon. Als ik nu inlog op m'n modem krijg ik op lan 3 ook netjes twee adressen te zien. Een voor de Philips bridge en die andere voor de pc. Alleen hij lijkt de link van de pc niet vast te kunnen houden, want de pc verliest constant verbinding.
Het zit in de pc of switch. Wat is nou dat onbekende ip wat de pc krijgt?
Deinstal je netwrk kaart en herstart je pc en instal hem weer, als er verder geen firewall een ip afdingt of een ander prog, dan zou dit moeten werken.

[ Voor 175% gewijzigd door Mel33 op 03-01-2017 15:13 ]

• Mel33
Xander schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Daarom doe ik toch ook alleen maar suggesties om te kijken of het misschien aan de kabel zou kunnen liggen? :> Dat noemen ze troubleshooten. ;)
Dat was daar op dat moment al goed, door een paar posts erboven uitgesloten

Excuus de dubbel post

Edit, missc heb je 2 lan poorten op je pc, en gebruik je de verkeerde steeds net weer, haha maar nee het zit ergens in de pc of missc zelfs de dhcp(die op pc-naam zo ingesteld is, dan moet je de pc weer opnieuw toevoegen of de pc-naam weer zelfde maken))

[ Voor 30% gewijzigd door Mel33 op 03-01-2017 15:26 ]

• pimcent
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:05:
[...]

Het zit in de pc of switch. Wat is nou dat onbekende ip wat de pc krijgt?
Deinstal je netwrk kaart en herstart je pc en instal hem weer, als er verder geen firewall een ip afdingt of een ander prog, dan zou dit moeten werken.
Moet aan de pc liggen in combinatie met die switch. Heb even met veel moeite m'n andere pc aan de switch gehangen en die werkt wel. Het is al een wat oudere pc die boven staat, maar zou toch niet moeten uitmaken. Kan idd nog proberen om de kaart te deïnstalleren en anders misschien een nw. Losse netwerkkaart kopen.

• Mel33
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Moet aan de pc liggen in combinatie met die switch. Heb even met veel moeite m'n andere pc aan de switch gehangen en die werkt wel. Het is al een wat oudere pc die boven staat, maar zou toch niet moeten uitmaken. Kan idd nog proberen om de kaart te deïnstalleren en anders misschien een nw. Losse netwerkkaart kopen.
Graag gedaan, ben nog wel benieuwd wat dat 'onbekend' ip nou was, dan hadden we dit gesleep niet hoeven doen waarschijlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 03-01-2017 15:24 ]

• musiman

musiman

Ja, soms is het heel vreemd in computerland. Zo heb ik al eens een gsm gehad (in het pre-smartphone tijdperk), een Nokia i71 meen ik. Deze kon niet overweg met mijn router thuis en wat bleek? Dat was bekend bij de fabrikant van de router, dat nou juist DIE telefoon geen wifi connectie kon opbouwen naar de router van precies DAT type. Pfff...

[ Voor 3% gewijzigd door musiman op 03-01-2017 15:29 ]

Make music, not war

• base_
[...]
Ik heb dit nog wel eens met mijn PC (1st gen i7 dell xps), daar moet ik de stroom dan 5 minuten vanaf halen (stekker eruit!) en dan doet hij het weer, welke NIC zit er in die PC eigenlijk?

• Xander
[...]

Heb je die switch net nieuw?

Misschien kun je hem nog retourneren en ruilen voor een andere switch. De netwerkkaart in de PC doet het op zich blijkbaar wel prima, anders zou het direct met de router verbonden ook niet werken. Dikke kans dat het in combinatie met een andere switch wel werkt. Dan spaar je de kosten van een losse netwerkkaart uit. :)

• musiman

musiman

Make music, not war

• Mel33
Xander schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Misschien kun je hem nog retourneren en ruilen voor een andere switch. De netwerkkaart in de PC doet het op zich blijkbaar wel prima, anders zou het direct met de router verbonden ook niet werken. Dikke kans dat het in combinatie met een andere switch wel werkt. Dan spaar je de kosten van een losse netwerkkaart uit. :)
Ja na herinstal van je pc lan en het ip uitgesloten is, dan ligt het aan de autosense v/d switch, en wss als je hem naar cisco stuurt met een telefoontje dat het niet meer werkt, heb je kans dat ze hem gratis maken of ruilen, deden ze bij mijn 6 jaar oude switch ook.

• pimcent
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Graag gedaan, ben nog wel benieuwd wat dat 'onbekend' ip nou was, dan hadden we dit gesleep niet hoeven doen waarschijlijk.
Ja iedereen bedankt voor het meedenken natuurlijk!

Niet zozeer onbekend ip adres. De ziggo modem dedecteerd wel twee apparaten (voor het moment). Die Philips bridge en nog een wat niet anders kan zijn als die pc die boven staat. Alleen vanochtend was die range nog in de 20 op het einde en nu 14.
Als ik ipconfig doe krijg ik ook een adres te zien wat ook de modem doorgeeft. Dus dat klopt wel, alleen op de een of andere manier kan de pc de link niet vasthouden. De pc is constant bezig met identificeren....

Maar een deinstall van de netwerkkaart maakt niks uit, dus zal een keer een losse netwerk kaart kopen. Hopelijk is dat het dan...

• pimcent
base_ schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Ik heb dit nog wel eens met mijn PC (1st gen i7 dell xps), daar moet ik de stroom dan 5 minuten vanaf halen (stekker eruit!) en dan doet hij het weer, welke NIC zit er in die PC eigenlijk?
Een Marvell yukon

• pimcent
Xander schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Is niet nieuw. Heb deze al een tijd liggen en nooit wat mee gedaan, tot nu dan....

• pimcent
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Ja na herinstal van je pc lan en het ip uitgesloten is, dan ligt het aan de autosense v/d switch, en wss als je hem naar cisco stuurt met een telefoontje dat het niet meer werkt, heb je kans dat ze hem gratis maken of ruilen, deden ze bij mijn 6 jaar oude switch ook.
Kan dat uiteraard altijd proberen!

• Mel33
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:36:
[...]

Ja iedereen bedankt voor het meedenken natuurlijk!

Niet zozeer onbekend ip adres. De ziggo modem dedecteerd wel twee apparaten (voor het moment). Die Philips bridge en nog een wat niet anders kan zijn als die pc die boven staat. Alleen vanochtend was die range nog in de 20 op het einde en nu 14.
Als ik ipconfig doe krijg ik ook een adres te zien wat ook de modem doorgeeft. Dus dat klopt wel, alleen op de een of andere manier kan de pc de link niet vasthouden. De pc is constant bezig met identificeren....

Maar een deinstall van de netwerkkaart maakt niks uit, dus zal een keer een losse netwerk kaart kopen. Hopelijk is dat het dan...
Dus hij is uitgedeeld, en het is een ip die in je LANetwork zou moeten zitten, weet je zeker dat het de ip is van de pc en niet je buurman op de wifi met dat ip?
Als dit ook uitgesloten is dan is het je os in combie met de kaart, kaartje kopen kan nog even wachten
heb je wel de juiste drivers van de kaart in je windows?

De switch lijkt voorals nog goed nu dacht ik, alle poorten werken en de lan-kabel op oude pc gaf ook geen problemen op die switch.dus ruilen hoeft nog niet

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 03-01-2017 15:48 ]

• pimcent
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:42:
[...]

Dus hij is uitgedeeld, en het is een ip die in je LAN zou moeten zitten, weet je zeker dat het de ip is van de pc en niet je buurman op de wifi met dat ip?
Als dit ook uitgesloten is dan is het je os in combie met de kaart, kaartje kopen kan nog even wachten
heb je wel de juiste drivers van de kaart in je windows?
Ja weet ik zeker. Als ik een paar keer ipconfig intik dan heb ik op een gegeven moment kortstondig een verbinding en dat ip adres komt overeen wat de modem doorgeeft.
Moederbord is zo oud, ik laat de drivers door Windows zelf installeren.

• Mel33
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:45:
[...]

Ja weet ik zeker. Als ik een paar keer ipconfig intik dan heb ik op een gegeven moment kortstondig een verbinding en dat ip adres komt overeen wat de modem doorgeeft.
Moederbord is zo oud, ik laat de drivers door Windows zelf installeren.
Windows 10?
Oud bordje hmm, kijk eens of er nieuwe marvell drivers zijn voor dat lan poortje

ipconfig /release en dan ipconfig /renew wil ook wel eens helpen, maar hier is het missc een driver probleem.(dus dat de lanpoort niet met de switch om kan gaan)

Maar ik denk dat (als je de driver aangepast hebt) het missc wel in je OS zit aangezien de modem hem wel een ip geeft.

Edit
@Xander, ben je computer-boeren aan het spekken, want je adviezen leiden wel steeds tot koop, viel me op. (het woordje 'je meent het' viel me verkeerd haha)

[ Voor 32% gewijzigd door Mel33 op 03-01-2017 16:11 ]

• pimcent
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Windows 10?
Oud bordje hmm, kijk eens of er nieuwe marvell drivers zijn voor dat lan poortje

ipconfig /release en dan ipconfig /renew wil ook wel eens helpen, maar hier is het missc een driver probleem.(dus dat de lanpoort niet met de switch om kan gaan)

Maar ik denk dat (als je de driver aangepast hebt) het missc wel in je OS zit aangezien de modem hem wel een ip geeft.
Windows 10 idd. En modem geeft de pc ook een ip nummer. Alleen het in stand houden van de verbinding lukt niet.
Zal dat ook nog proberen en proberen om specifieke drivers van die kaart te zoeken

• Mel33
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:03:
[...]

Windows 10 idd. En modem geeft de pc ook een ip nummer. Alleen het in stand houden van de verbinding lukt niet.
Zal dat ook nog proberen en proberen om specifieke drivers van die kaart te zoeken
De pc had wel verbinding zonder de switch toch? zoniet, staat je tijd wel goed?
this een LAN-poort wss op je Mbord, welk bordje heb je?

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 03-01-2017 16:08 ]

• pimcent
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:06:
[...]

De pc had wel verbinding zonder de switch toch? zoniet, staat je tijd wel goed?
this een LAN-poort wss op je Mbord, welk bordje heb je?
Ja zodra ik de switch er tussenuit haal en de pc direct op de modem aansluit heb ik verbinding. Tijd is goed.
Moederbord is een asus p5k pro

• base_
Check eens of er "green"(energiezuinig) ethernet modes enabled zijn bij de netwerkadapter, sommige switches zijn daar niet zo blij mee

• Xander
pimcent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:03:
[...]

Je zou ook eens kunnen proberen om Linux vanaf een USB-stick te starten, bijvoorbeeld Ubuntu. Dit kun je gewoon zonder installatie gebruiken (dus uitvoeren vanaf USB). Daarmee kun je Windows-instellingen en driver problemen vrij makkelijk uitsluiten aangezien je dan niets meer van Windows gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EYZ9HqPFq2DOSCVsrd6xWp5a/full.png
mell33 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:47:
[...]
@Xander, ben je computer-boeren aan het spekken, want je adviezen leiden wel steeds tot koop, viel me op. (het woordje 'je meent het' viel me verkeerd haha)

Wat is dit nu weer voor een rare beschuldiging _O- Ik heb, nadat ik in mijn eerste reactie het vermoeden uitte dat er een compatabiliteitsprobleem tussen switch en NIC zou kunnen zijn, alleen maar geopperd dat het misschien een probleem met de kabel zou kunnen zijn en ik heb er op aangestuurd om dit proefsgewijs te bevestigen of te ontkrachten (troubleshooten dus). Had het aan die kabel gelegen dan was het hoogstwaarschijnlijk opgelost door het opnieuw afmonteren van een outlet o.i.d. Verder heb ik TS getipt om die switch eventueel retour te sturen, ik denk niet dat ik computer-boeren blij heb gemaakt met dergelijk advies. :D Dus waar je nou vandaan haalt dat ik computer-boeren aan het spekken bent dat ontgaat me echt volledig. Ik heb geen één keer aangestuurd op het kopen van nieuwe componenten. Geef eens een linkje waar ik een dergelijke praktijk bedrijf als je wilt? 8)7

Het spijt me als ik je op je tenen heb getrapt door kort en bondig aan te geven dat TS die switch succesvol heeft gebruikt met de Philips Hue Bridge, terwijl jij nog aankomt met oplossingen als "zit de stekker er wel in?", maar het ontgaat me een beetje waarom je sindsdien persoonlijk op al mijn reacties moet reageren. Bijvoorbeeld door een feitje dat me al lang duidelijk was speciaal voor mij te herhalen. Dat soort acties vallen mij een beetje verkeerd, misschien dat mijn reacties dan wat minder vrolijk zijn?

• pimcent
Nou blijkbaar was er toch iets aan de hand met die switch, want hij doet nu niks meer. Power heb ik nog wel, maar krijg nu geen ene signaal meer erop...
Wordt dan toch eerst een andere switch en hopelijk ook gelijk van het probleem af.

@mell3 ik heb het nog wel kunnen proberen met jouw drivers, maar ook geen verschil.

• musiman

musiman

Nu blijkt wel weer dat wanneer dingen "bijna" stuk zijn maar het soms wel en soms niet doen, de meest vervelende zaken zijn om te troubleshooten. Het liefst heb ik dat een onderdeel gewoon helemaal kapot is. "Gelukkig" is jouw switch nu helemaal dood en zal dat wellicht de boosdoener geweest zijn.

Succes met het aanschaffen van een nieuwe switch. :)

Make music, not war

• Mel33
musiman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:15:
Nu blijkt wel weer dat wanneer dingen "bijna" stuk zijn maar het soms wel en soms niet doen, de meest vervelende zaken zijn om te troubleshooten. Het liefst heb ik dat een onderdeel gewoon helemaal kapot is. "Gelukkig" is jouw switch nu helemaal dood en zal dat wellicht de boosdoener geweest zijn.

Succes met het aanschaffen van een nieuwe switch. :)
Ja dat best een mooi tshoot opzich, ik heb met mijn eigen switch ook een week zitten te zoeken wat het nou was, ik ging de switch verplaatsen op een gegeven moment en toen kwam ik er achter dat het wel de switch moest zijn, maar hij bleef werken en naar een paar uur pas trad het probleem op, paar dagen daarna was hij echt stuk.
@TS mooi dat je het gevonden hebt, succes :)

• pimcent
mell33 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Ja dat best een mooi tshoot opzich, ik heb met mijn eigen switch ook een week zitten te zoeken wat het nou was, ik ging de switch verplaatsen op een gegeven moment en toen kwam ik er achter dat het wel de switch moest zijn, maar hij bleef werken en naar een paar uur pas trad het probleem op, paar dagen daarna was hij echt stuk.
Thnx!

• pimcent
mell33 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Bedankt hè!

• pimcent
Om toch maar even het topic af te maken. Net een nw. Switch gehaald en alles werkt perfect!

• musiman

musiman

Super!!! Veel plezier met je nieuwe switch. :)

Make music, not war

Pagina: 1