Windows 10 OEM betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyPenny
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-09-2021
Zoals waarschijnlijk wel algemeen geweten is, is Windows 10 OEM een pak goedkoper dan retail. Mijn vraag is in hoeverre je daar voorzichtig mee moet zijn en of dat altijd even betrouwbaar is. Ik heb nl. gelezen dat OEM normaal gezien niet los verkocht wordt maar samen met een pc.

Ik heb nog nooit een besturingssysteem geïnstalleerd op een nieuwe pc en vraag me af hoe dat juist werkt met OEM. Krijg je na betaling iets van code doorgestuurd en moet je dan via de Windows Media Creation Tool een stick/schijf maken met Win10 op?

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Betrouwbaarheid is afhankelijk van waar je het koopt. Bij een site als Kinguin worden keys nog wel eens teruggetrokken. Gewoon bij een Nederlandse webshop halen dus.

Een OEM licentie is geldig voor één PC/hardwareconfiguratie en is niet overdraagbaar. Wissel je van mobo, dan mag je de licentie officieel niet meer gebruiken en moet je een nieuwe kopen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Even zoeken en je zag dat er recent een aantal topic hierover gaan. Bv dit topic: Hoe betrouwbaar is Windows 10 voor 30 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
LennyPenny schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:38:
Krijg je na betaling iets van code doorgestuurd en moet je dan via de Windows Media Creation Tool een stick/schijf maken met Win10 op?
Als je een legale versie koopt (dus niet die dingen van rond de 25,-) zit er naast de code gewoon een DVD in de verpakking:

https://www.microsoft.com/nl-nl/howtotell/Shop.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
Zoals grote_oever al zegt. Hier zijn genoeg topics over volgeschreven, zie deze bijvoorbeeld : Hoe betrouwbaar is Windows 10 voor 30 euro?

Dit topic gaat dus dicht.

Dit topic is gesloten.