Toon posts:

Jag leer lezen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn topic op slot gooien vanwege een request voor warez ? Als je een beetje tussen de regels kan doorlezen snap je juist dat dit niet mijn bedoeling is idioot.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Beste Kees dit hoort hier niet :)

Klagen kun je in LA :)

p.s Beleefd blijven wil ook nog wel eens helpen dus begin niet te schreeuwn met idioot enz. Schiet je niks mee op

* Pizzaman is in een goede bui :) *

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

>> [forum=15] <<

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 01 juli 2001 23:03 schreef Jotti het volgende:
>> [forum=15] <<
* Pizzaman had gelijk *

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12 17:01
je vraagt waar je dat nummer kan downloaden en dat is geen warez request? :?

bel dan gewoon free record shop ofzo of ze die cd kunnen bestellen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Kees, door een vriendelijke aanpak bereik je meer :)

Bericht hierboven

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Linkje:

[topic=174463]

Maar je zegt dat het geen warezrequest was. Waarom vraag je dan in je eerste post:
Iemand die weet waar dit nummer te downloaden ?
En alleen enkel dat? Als je het nummer op cd wil kopen dan vraag je toch waar je het nummer kan KOPEN?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:50

Arno

PF5A

Op zondag 01 juli 2001 23:04 schreef Floris Diemel het volgende:
Kees, door een vriendelijke aanpak bereik je meer :)
Inderdaad... wel allemaal liev O+ :* tegen elkaar zijn >:)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Vrede op aarde })

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

scorpionv

This space for rent

Jag is nu tot 10 aan't tellen *D

Is IMHO duidelijk een request, als je iets downloadt betaal je er toch niet voor?

Fun while it lasted: World Community Grid!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Op zondag 01 juli 2001 23:08 schreef scorpionv het volgende:
Jag is nu tot 10 aan't tellen *D

Is IMHO duidelijk een request, als je iets downloadt betaal je er toch niet voor?
inderdaad...het is ook een request naar iets illegaals...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• IceStorm

IceStorm

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Als t niet je bedoeling is dan moet je niet vragen waar het te downloaden is maar waar t te vinden is, krijg je dezelfde antwoorden zonder dat t een warezrequest is...
En om iemand nou gelijk een idioot te noemen lijkt me een beetje overdreven...

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op zondag 01 juli 2001 23:10 schreef IceStorm het volgende:
Maar ok, ik zal je helpen.

http://s1.amazon.com/exec/varzea/ts/exchange-glance/Y01Y3613552Y1784597/qid=994021711/sr=1-1/ref=aps_sr_z_1_1/102-8457790-5681762

staat het nummer wat je wilt hebben denk ik.
goeie bui zeker?
komt door het mooie weer denk?
:P

Verwijderd

Topicstarter
Icestorm dit is dus het beste bewijs dat een download niet per definitie illegaal is en dat de rest dus gewoon boter op zijn heeft :)

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 01 juli 2001 23:13 schreef Keescpk het volgende:
Icestorm dit is dus het beste bewijs dat een download niet per definitie illegaal is en dat de rest dus gewoon boter op zijn heeft :)
Uhm dis GEEN download maar een link :) Maar zeg even, is dat wat je wilt/bedoelt?

Anyway, als je nou gewoon had gezegt: "Ik ben op zoek naar dit nummer maar kan het nergens vinden in cd-zaken/etc" dan had je die link ook gekregen alleen dan zonder slotje ;)

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op zondag 01 juli 2001 23:13 schreef Keescpk het volgende:
boter op zijn wat heeft?
:P

En btw, mp3 downloaden is dus wel degelijk illegaal tenzij je ervoor gaat betalen

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Volgens mij is dat geen download, je kan het daar bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
mp3 downloaden = illegaal tenzij je er voor gaat betalen = vrouwen logica

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 01 juli 2001 23:19 schreef Keescpk het volgende:
mp3 downloaden is niet illegaal idd.

Het downloaden van rechten-beschermd materiaal echter wel. (de distributie ervan overigens nog veel erger)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Mijn vriendin weet geeneens wat een mp3 is. :P
Een MP3 downloaden is niet per definitie illegaal, het mag als je toestemming van de auteur hebt (of geen copyright). En Deep Purple is toch vrij duidelijk commercieel volgens mij. Of hebben ze al hun platen vrijgegeven? })

• IceStorm

IceStorm

Oh jee, dit gaat niet goed ;)

Mp3 downloaden is op zich NIET illegaal want mp3 is alleen maar een compressie methode. Het downloaden van een mp3 waar copyrights op zitten zonder dat je daar toestemming voor hebt is dus WEL illegaal. Het downloaden van een mp3 waar je rechten voor betaalt mag uiteraard weer wel.

* IceStorm vraagt zich af waarom ie dit opschrijft.

Btw, is het de juiste CD nou of niet? Koste me namelijk 10 sec zoeken :)

• NiMu83

NiMu83

AFCA

ga jij mij een vrouw noemen??
:(

Verwijderd

Topicstarter
En ik wil het alleen voor prive gebruik dit nummer (ken niemand anders die zelfs dit specifieke nummer ooit gehoord heeft). Waar is het overigens dat ze napster legaal wilden maken Noorwegen of zo ? Overigens zijn de links naar warez op tweakers niet te tellen zonder een slotje. Dit riekt naar discriminatie !

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:09

Sharky

Skamn Dippy!

tussen de regels doorlezen?

dit is simpelweg een request naar een nummer waar je voor hoort te betalen.

leg nu maar even uit waarom niet.

This too shall pass

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 01 juli 2001 23:24 schreef Keescpk het volgende:
Precies en ik wil het alleen voor prive gebruik dit nummer (ken niemand anders die zelfs dit specifieke nummer ooit gehoord heeft). Waar ws het overigens dat ze napster legaal wilden maken Noorwegen of zo ? Overigens zijn de links naar warez op tweakers niet te tellen zonder een slotje. Dit riekt naar discriminatie !
Noem jij maar eens een topic:
-Zonder slotje
-Met Warez

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En ik wil het alleen voor prive gebruik dit nummer (ken niemand anders die zelfs dit specifieke nummer ooit gehoord heeft). Waar is het overigens dat ze napster legaal wilden maken Noorwegen of zo ? Overigens zijn de links naar warez op tweakers niet te tellen zonder een slotje. Dit riekt naar discriminatie !
*zucht*

Laat ik me er ook nog ff tegenaan bemoeien:

Hoe ga jij aantonen dat jij de cd al hebt? Dan kan ik je beter links naar windac en razorlame geven. Dan kun je je eigen mp3 maken >:) ;)

<font size=5>1-0</font>

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• IceStorm

IceStorm

Overigens zijn de links naar warez op tweakers niet te tellen zonder een slotje. Dit riekt naar discriminatie !
Als je links hebt met warez kun je ze altijd melden in [forum=26] als het GoT betreft. Voor warez op Tweakers.net kun je in [forum=15] terecht.
Graag zelfs want wij zien ook niet alles.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Overigens zijn de links naar warez op tweakers niet te tellen zonder een slotje. Dit riekt naar discriminatie !
Elke link die je aanwijst zal verwijderd worden, ingeval het echt om warez gaat.
Dat de jouwe wel gevonden is, is jammer (voor jou), dat die anderen niet gevonden zijn is jammer (voor ons).

Het is echter niet zo, dat die van jou bewust wordt gesloten en de rest bewust open blijft.

[edit, nou was ik de laatste :) ]
[edit2: foutje, jouw link wordt natuurlijk wel bewust gesloten ;) ]

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Jaja, ik ben een tijdje geleden ook op m'n nummer gezet hoor. Vreselijke discriminatie. Beter gewoon je leven, en geef toe dat je fout zat.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 23:27 schreef ACM het volgende:

[..]

Elke link die je aanwijst zal verwijderd worden, ingeval het echt om warez gaat.
Dat de jouwe wel gevonden is, is jammer (voor jou), dat die anderen niet gevonden zijn is jammer (voor ons).

Het is echter niet zo, dat die van jou bewust wordt gesloten en de rest bewust open blijft.

[edit, nou was ik de laatste :) ]
Dat is tenminste eerlijk !!!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 01 juli 2001 23:29 schreef Keescpk het volgende:
Dat is tenminste eerlijk !!!
In principe is dat ook onze bedoeling ;)

Verwijderd

Topicstarter
Neemt echter niet weg dat mijn verzoek niet (bewust) naar warez was, aan de andere kant (als je een tikkie paranoide bent :)) kan ik me de reactie van JAG enigszins voorstellen. Overigens een kleine moeite om even de strekking van mijn vorige posts te checken en je dan te realizeren dat verwijzing naar cq verzoek tot warez nooit aanwezig is geweest. Tikkie slordig.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 23:42 schreef Keescpk het volgende:
Neemt echter niet weg dat mijn verzoek niet (bewust) naar warez was, aan de andere kant (als je een tikkie paranoide bent :)) kan ik me de reactie van JAG enigszins voorstellen. Overigens een kleine moeite om even de strekking van mijn vorige posts te checken en je dan te realizeren dat verwijzing naar cq verzoek tot warez nooit aanwezig is geweest. Tikkie slordig.
Je hebt dus de cd neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Welke cd ?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 23:47 schreef Keescpk het volgende:
Welke cd ?
Ja, die van deep purple natuurlijk, met dat nummer erop. Of het nu een single is of een album, heb je het origineel nu wel of niet op cd?

• Jag
  • Laatst online: 18:30

Jag

.
Op zondag 01 juli 2001 22:59 schreef Keescpk het volgende:
Mijn topic op slot gooien vanwege een request voor warez ? Als je een beetje tussen de regels kan doorlezen snap je juist dat dit niet mijn bedoeling is idioot.
Het is achteraf makkelijk praten dat je met "waar kan ik dit nummer downloaden" bedoelt dat je een link zoekt waar je deze cd kan bestellen. Die waarschuwing blijft dus gewoon staan.

Ik heb degene die jou die link gaf naar die complete cd overigens ook een waarschuwing gekregen.

Je mag het overigens ook iets subtieler zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk JAG heb je overigens de discussie wel gevolgd de quote is wel uit het stenen tijdperk ? Weinig reden dus om subtieler te zijn wat mij betreft.

• JvS
  • Laatst online: 17:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 01 juli 2001 23:51 schreef Keescpk het volgende:
Tuurlijk JAG heb je overigens de discussie wel gevolgd de quote is wel uit het stenen tijdperk ? Weinig reden dus om subtieler te zijn wat mij betreft.
:Z Sjongejonge... Je vraagt letterlijk naar een mp3. Dat je dit niet zo bedoelt hebt, kan je achteraf makkelijk zeggen. En dan ineens de onschuld uithangen, kan iedereen doen. Dit is niet te controleren. En als je op GoT komt mag je toch zeker wel het verschil tussen een download en een link weten. |:(

Die quote is inderdaad van een uur geleden, maar dat maakt'm niet minder erg.

Deze discussie doet niets af aan het feitdat je naar een link vraagt. (ps er wordt zelfs een link gegeven...). Je mag dus inderdaad best wel wat subtieler doen. Idioot roepen is gewoon not-done, en zou je eigenlijk ook een waarschuwing kunnen opleveren. :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Heb je eigenlijk (al) mijn voorgaande posts gelezen voordat je reageerde ?

Verwijderd

/Offtopic:
Je bent nogal wat ouder dan de gemiddelde leeftijd hier Kees, tenminste, als je geboortedatum in je profile klopt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja en ? Als je bedoelt dat de "jongere" generatie niet te vertrouwn zou zijn dan heb ik dat dus niet gezegd he :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 02 juli 2001 00:32 schreef Keescpk het volgende:
Alle reacties in andere topics?

Verwijderd

Topicstarter
Ja en welk deel daarvan begrijp je niet ?

• Grrrrrene
  • Niet online
Wie heeft voor mij een ftp waar ik win2k Professional UK vandaan kan halen

...2 minuten wachten...

Nee, ik bedoelde dat ik win2k wilde kopen O-)

Snap je wat ik bedoel? Je vraagt specifiek om een mp3, want je wil downloaden, dan kun je niet later alles rechtpraten door te zeggen dat je het wilde kopen :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op maandag 02 juli 2001 00:32 schreef Keescpk het volgende:
Door meer replies te plaatsen, maak je je voorafgaande replies echt niet ongedaan. Mensen mogen daar best op reageren.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Beetje kinderachtig dit en dat op die leeftijd...

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 11:01
Ik heb dit topic ff doorgelezen en ook het op slot gegooide topic en daar was je toch echt duidelijk wat downloaden betreft...
Iemand die weet waar dit nummer te downloaden ?
En later zeg je wel:
Even vergeten te melden niet via door jou genoemde programma's bedoel (misschien niet anders mogelijk) maar zelfs langs de traditionele weg (cd zaak enzo) erg moeilijk te vinden.
Daar maak ik op uit dat je al geprobeerd hebt om de cd/single bij de platenzaak te bemachtigen. Maar dat dat niet gelukt is dus vraag je of je het ergens kunt downloaden (het alternatief)
Je vraagt duidelijk om dingen die niet mogen... Kijk... als je niet weet dat dat niet mag oke... maar ik neem aan dat je het wel wist... ;)

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:54

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op maandag 02 juli 2001 00:35 schreef Revolution het volgende:
/Offtopic:
Je bent nogal wat ouder dan de gemiddelde leeftijd hier Kees, tenminste, als je geboortedatum in je profile klopt. :)
Laatst was er ook een discussie met een "oudere tweaker" die maar niet wilde begrijpen dat hier bepaalde regels zijn.(dit ging over het extreem regelmatig posten in vraag en aanbod)

In de faq staat;
Nou wil ik alles weten over MP3 en andere compressiemanieren.
Discussies en vragen over dingen als MP3 en DivX zijn tot op zekere hoogte toegestaan.
Onthoud: MP3 en DivX zijn bestandsformaten/coderingen en die zijn _niet_ illegaal! De inhoud van een dergelijk bestand kan daarintegen _wel_ illegaal zijn en een link ernaartoe wordt daarom alleen bij hoge uitzondering toegestaan, waarbij je ook moet kunnen bewijzen dat het om een rechtenvrij werkje gaat.
Een zelf gemaakt filmpje van je casemod moves in actie is natuurlijk alleen maar prettig in DivX. De admins en mods zullen echter per geval moeten bekijken of het wel of niet mag en hebben daarover het laatste woord.

En links naar warez zijn zeker ook niet welkom?
Neen. Warez/cracks/no-cd patches/serials/sim-lock unlockers etc etc worden geweerd omdat we geen gezeik willen met een of andere Harrie (bij deze excuses aan iedereen die Harrie heet) van de BSA/BUMA/whatever die het nodig vindt om ons een boete of iets dergelijks te geven omdat wij links hebben staan naar illegale shit. Ook vragen over het backuppen van een cd worden ook niet op prijs gesteld ook al mag dat in meer of mindere mate wel.
Gewoon al het bovenstaande niet doen. Mocht je toch neigingen krijgen zal dat uitlopen op een slotje + waarschuwing/ban. GoT is een van de vele sites op internet en we gaan ook niet ontkennen dat die allemaal legaal zijn qua content, we doen alleen ons best om GoT in ieder geval WEL schoon te houden van allerlei illegale rommel.
En verder; In het verkeerde forum posten.
Ook; Jag is wel idioot maar op een ander vlak en daar kan ik hem een hand geven.(ook audiofiel maar geen kabelfetisjist :P)
M.a.w. lees de faq

No news is bad news.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:07
Op maandag 02 juli 2001 03:22 schreef elsegre het volgende:

[..]

Laatst was er ook een discussie met een "oudere tweaker" die maar niet wilde begrijpen dat hier bepaalde regels zijn.(dit ging over het extreem regelmatig posten in vraag en aanbod)
Wat heeft ouder zijn te maken met iets niet begrijpen???

Maar weer ontopic; wat zijn de meeste hier weer lekker hypocriet. Lopen te roepen dat je moet betalen voor je muziek (lees mp3) en je software.
Je maakt mij niet wijs dat er iemand hier is die niet iets gekopieerd of gedownload thuis heeft liggen of op zijn pc heeft.

Dat je niet mag aanzetten, of mag vermelden naar warez-sites en mp3 op GoT dat begrijp ik.
Maar zeg dat dan gewoon in je posts.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 02 juli 2001 05:08 schreef Artwido het volgende:

[..]

Jah, dat vind ik ook wat kort door de bocht :?
Maar weer ontopic; wat zijn de meeste hier weer lekker hypocriet. Lopen te roepen dat je moet betalen voor je muziek (lees mp3) en je software.
Je maakt mij niet wijs dat er iemand hier is die niet iets gekopieerd of gedownload thuis heeft liggen of op zijn pc heeft.
Het is helemaal niet hypocriet. De discussie gaat daar niet om. Je mag gerust weten dat ik meer dan genoeg mp3'tjes gedownload hebt, en (om maar een voorbeeld aan te halen) volgens mij heeft HlpDsK bij wijze van spreke de grootste collectie divx'en die er is. :P

Het punt is, dat volgens de policy van GoT geen links naar illigale sites of materiaal gegeven mogen worden, en dat daar ook niet naar gevraagd kan worden. Dit om te voorkomen dat 'Harrie' van de Buma, die hier ook schijnt te lezen (zie faq :P) die links ziet en er zo voor zorgt dat GoT daardoor in de problemen komt.

Dat de gebruikers illigale dingen op hun pc hebben staan brengt GoT niet in "gevaar" en dus boeit dat helemaal niet. :)
Dat je niet mag aanzetten, of mag vermelden naar warez-sites en mp3 op GoT dat begrijp ik.
Dat staat in de faq. En dat is dus ook het punt en de reden van de waarschuwing :).

en volgens mij staat het er ook gewoon:
Dicht plus een waarschuwing voor een warez request.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 02 juli 2001 05:08 schreef Artwido het volgende:

[..]

Niks. Alleen mag je van oudere mensen verwachten dat ze minder eigenwijs zijn, wat verstandiger zijn in een discussie. Ze zijn nml door de puberteit heen (eigenwijze periode), als het goed is, maar opzich is het onzin te zeggen dat je dingen beter moet weten als je ouder bent.
Dat heeft er dus niks mee te maken. Natuurlijk draait de helft hier... correctie: draait 95% hier een niet-gelicenceerde windows (die overige 5% draait Linux ;) ), maar dat maakt nog niet dat het verspreiden van links legaal wordt...
Dat zeggen we hier toch ook? Alleen om het maar 1 keer centraal te hoeven zeggen, zetten we het ook in de faq...

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op maandag 02 juli 2001 03:22 schreef elsegre het volgende:

[..]

In de faq staat;
[..]
En links naar warez zijn zeker ook niet welkom?
Neen. Warez/cracks/no-cd patches/serials/sim-lock unlockers etc etc worden geweerd omdat we geen gezeik willen met een of andere Harrie (bij deze excuses aan iedereen die Harrie heet) van de BSA/BUMA/whatever die het nodig vindt om ons een boete of iets dergelijks te geven omdat wij links hebben staan naar illegale shit. Ook vragen over het backuppen van een cd worden ook niet op prijs gesteld ook al mag dat in meer of mindere mate wel.
Ok Ik begrijp dat serials/warez en cracks niet mogen, maar een no-cd patch hoeft toch niet per definitie een illegaal iets te zijn. Voor al mijn originele spellen wil ik eigenlijk ook wel een no-cd patch, aangezien het best irri is dat je voor elk spel dat je wilt spelen de cd erin moet stoppen terwijl meestal alles toch op je harde schijf staat.
bij een bekende spelkopieerwereld site staat toch ook bij binnenkomst dat je de software alleen mag gebruiken als je het origineel hebt.

En sim-lock unlockers. Daar was toch net een rechtzaak pas over, dus hoe kunnen jullie nu al weten dat het illegaal is?

Zoals ik al zei. Ik vind het logisch dat je niet in verband met illegale zaken wilt worden gebracht, maar bij sommige dingen vind ik dat er toch wat meer 'durf' zou mogen zijn.

• IceStorm

IceStorm

Blindfold, no-cd patches zijn WEL illegaal. Dat sites zeggen dat het mag als je de software zelf hebt is leuk, meer niet. Zelfde grapje als dat je mp3'z 24 uur in je bezit mag houden en ze dan moet weggooien.

Simlock unlockers is niet mijn afdeling, dat heb ik er alleen maar ingezet op aanraden van anderen :P

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op maandag 02 juli 2001 11:53 schreef IceStorm het volgende:
Blindfold, no-cd patches zijn WEL illegaal.
Maar is dat omdat je iets verandert aan het programma?
In dat geval zijn progjes als TweakUI toch ook illegaal (of worden die al als illegaal bestempeld?).

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 02 juli 2001 12:44 schreef Blindfold het volgende:

[..]

Maar is dat omdat je iets verandert aan het programma?
In dat geval zijn progjes als TweakUI toch ook illegaal (of worden die al als illegaal bestempeld?).
Blindfold, voor een "No-CD-crack" moet de code van de *.exe gereverse engineered worden, en dat mag niet van de fabrikant.

Er staat namelijk in iedere Disclaimer van een spel/toepassing die je installed, dat de code _niet_ reverse engineered mag worden.

Die Tweak tooltjes zijn dingetje die je een GUI bieden voor features/opties die anders heel moelijk te vinden zouden zijn. (Zoals registry settings aanpassen.)

Aannames zijn fataal.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op maandag 02 juli 2001 13:05 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Blindfold, voor een "No-CD-crack" moet de code van de *.exe gereverse engineered worden, en dat mag niet van de fabrikant.

Er staat namelijk in iedere Disclaimer van een spel/toepassing die je installed, dat de code _niet_ reverse engineered mag worden.

Die Tweak tooltjes zijn dingetje die je een GUI bieden voor features/opties die anders heel moelijk te vinden zouden zijn. (Zoals registry settings aanpassen.)
Ok duidelijk. Ik ben om.
Als iemand me dan ook kan overtuigen van de illegaliteit van sim-unlockers dan zal ik niet meer zeuren ;)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op maandag 02 juli 2001 13:14 schreef Blindfold het volgende:

[..]

Ok duidelijk. Ik ben om.
Als iemand me dan ook kan overtuigen van de illegaliteit van sim-unlockers dan zal ik niet meer zeuren ;)
Dat is een enorme discussie, maar het komt op het volgende neer:

Je koopt een telefoon in combinatie met een pre-pay abbonement en de hierbij behorende gebruikersovereenkomst. In deze overeenkomst staat dat je de telefoon niet mag unlocken gedurende de periode van 1 jaar, tenzij je hier een bepaald bedrag voor betaald.

Bij het in gebruik nemen van dit abbonement ga je hiermee accoord en daarom mag het dan ook niet.

Damn da's kort, maar krachtig :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 13:19 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Op zondag 01 juli 2001 16:23 schreef havana het volgende:
Mensen, zullen we de ja/nee discussies even stoppen ? Want niemand weet precies hoe het nu zit. Laten we gewoon wachten op de uitspraak van de rechtert.
Lijkt me verstandig :)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op maandag 02 juli 2001 13:24 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

[..]

Lijkt me verstandig :)
Dit is geen ja/nee discussie. Als er een plausibele verklaring komt, dan ben ik ook weer blij. Ik wilde gewoon het waarom weten achter bepaalde zaken. Daar wil ik zelfs wel wat niet huiskamerbevorderende posts aan wijden. Mijn dank voor de uitleg in ieder geval.

Verwijderd

Die uitspraak ruk ik natuurlijk uit zijn verband, die komt uit een topic waar wel een ja/nee discussie bezig was, maar om uitspraken te doen over de legaliteit van het verwijderen van simlocks kun je beter even wachten op de uitspraak in een lopende zaak daarover :)

• IceStorm

IceStorm

Bedankt Gameover voor het no-cd argument ;)

Sim-lock verhaal zitten dus nog wat haken en ogen aan. Anyway het wordt niet gewaardeerd op GoT of het nu wel of niet. Mocht het later bij wet gewoon toegestaan worden dan zal er opnieuw naar gekeken worden.

Verwijderd

Er zit gewoon een groot verschil tussen hardware en software.

- Processor overklokken is ook legaal, zolang je het maar niet als een snellere en met de prijs van de snellere verkoopt.
- Kilometerteller van je auto verandere, maar niet als je 'm gaat verkopen om meer geld te krijgen.
- Simlocks zijn dnek ik ook legaal, maar het zelfde verhaal als hierboven.

Software is een een vaag gebied. ICQ/windows mag je skinnen, je mag MOD's voor games maken, levels veranderen, enz., maar blijkbaar weer geen no-cd cracks, ICQ "aanpassingen" als IP laten tonen en banners weghalen.
Verder zijn er weer softwarebakker die het niet erg vinden dat je hun software ilegaal hebt, zolang je er maar geen geld mee verdient. Die gasten van 3D MAX bbijvoorbeeld.

Het is gewoon een vage zooi en tweakers.net wil gewoon terecht het zekere voor het onzekere nemen. Ook zijn sommige dingen legaal. :)
Pagina: 1