Centraal stofzuiger systeem stopt ma 15 minuten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik heb een 2dehands stofzuigersysteem van Astrovac gekregen van een kennis. Ik heb deze in mijn huis ingebouwd. Als ik aan het stofzuigen ben, stopt het systeem na ca 15 minuten stofzuigen. Als ik het systeem dan een paar minuten laat afkoelen, kan ik weer een aantal minuten stofzuigen. Daarvoor hoef ik verder niks te doen (bijv geen thermische beveiliging resetten oid.) Er lijkt dus iets warm te worden waardoor een verbinding verbreekt, dus ik heb de printplaatjes van nieuw soldeersel voorzien (elk soldeereiland opnieuw laten smelten en een klein beetje nieuw soldeer toegevoegd). Maar hierna gedraagt het systeem zich nog hetzelfde. Als ik verder naar de elektronica kijk in het systeem zit er vrijwel niks meer in, behalve een aantal kabels en de motor. De kabels zitten met kabelschoentjes op de printjes bevestigd. Zouden de koolborstels van de motor op kunnen zijn? Of zou er eerder een winding in de motor kapot zijn? Het is nogal een oud beestje.

Oja, mocht het topic hier niet op zijn plek staan mag het verplaatst worden :)

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 02-01-2017 12:35 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
meestal zit er bij normale stofzuigers een temperatuur sensor of bimetaal op de motor zelf. Misschien moet je het daar zoeken?

Mocht dat zo zijn, wees wel voorzichtig. Er is een goede reden dat hij oververhit. Welllicht krijgt hij onvoldoende koeling door te weinig airflow. Of hij kan onvoldoende afvoeren, of hij kan onvoldoende aanvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Motoren van stofzuigers (en -systemen) koelen vaak zichzelf. M.a.w. de luchtstroom van de motor is tevens koeling van de motor.
Door teveel stof op de verkeerde plek, of b.v. een stoffilter wat kapot gegaan is en/of verzadigd, krijgt b.v. de motor niet genoeg koeling meer en klapt b.v. de bimetalen temperatuurbeveiliging eruit.
Of de lagers zijn beschadigd doordat er jarenlang teveel gruis is opgezogen/langs geblazen.
Koolborstels versleten? Ja, dat kan natuurlijk heel goed, afhankelijk van de hoeveelheid draaiuren.

Je zou ook het type/model van de motor eens kunnen opzoeken of daar wat verder over bekend is.

Google maar eens op "astrovac motor overheating" oid. ;)
diverse tips alhier: http://www.centralvacuums...stroVac+Owners+Manual.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 02-01-2017 13:22 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Hmm, inderdaad een goede tip die manual :) Ik zal de bak eens legen, dat heb ik nog niet gedaan. Er zitten overigens geen filters in, het is een cycloonstofzuiger.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Only hear a "click" at the motor when trying to start the AstroVac system? Or, does it shut off and start back up in a few minutes? These are common signs of a dead motor, which leaves two options: replace the motor or replace the unit.
Ik zou eens naar de motor kijken :)

My favorite programming language is solder.