Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp met PC bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met het samenstellen van een PC, hieraan moet hij voldoen:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Games zoals The Witcher 3, H1Z1 en World of Warcraft die ik graag op Ultra settings wil spelen), flims/series kijken en ik wel misschien gaan streamen in de toekomst en voor de rest gewoon surfen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Rond de 1600 in totaal, daar wil ik wel minimaal een monitor bij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee mijn huidige PC is erg slecht dus ik denk niet dat er iets goed inzit wat ik naar de PC kan meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik heb er zelf totaal geen verstand van maar ik vind graphics heel belangrijk in een game dus de benodigdheden daarvoor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik wil graag de bovenstaande games op de best mogelijke settings spelen.

Ga je overklokken?

Ik heb niet echt verstand van overklokken maar ik heb wat research gedaan en dan lijkt het mij wel goed om dat te doen.

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik hoop dat jullie mij feedback kunnen geven over het onderstaande lijstje want ik wil graag waar voor mijn geld krijgen want ik heb zelf erg weinig verstand van computer dingen.

Het lijstje:

gallery: BasDTC

Ik heb deze lijst samen met iemand anders gemaakt die er wat meer verstand van heeft dan mijzelf.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt _/-\o_

Met vriendelijke groet,
Bas

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 21:00 ]

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 00:43
Heb je al gekeken naar de best buy guide van afgelopen november: reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Dat systeem blijft zeer ruim binnen je budget, maar zou naar mijn mening goed aan je eisen voldoen. Eventueel zou je nog voor een duurdere videokaart kunnen gaan, aangezien je twee schermen er aan wilt gaan hangen zou je hier waarschijnlijk nog wel wat winst mee kunnen boeken. Mogelijk is een GTX 1070 dan wat (pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G.

Ik neem overigens aan dat je de computer door iemand anders/een bedrijf in elkaar laat zetten?

edit: en ik zou nog een harde schijf toevoegen voor het opslaan van data/backups e.d. zeker als je extern niks bewaard ;)

De monitor die je hebt uitgekozen is in principe goed, maar voor die specs zijn er wel goedkopere alternatieven (zie pricewatch). Als je voor een iets kleiner beeldformaat gaat, zou je ook kunnen kiezen voor een hogere refreshrate en freesync (let wel: alleen van toepassing met AMD videokaarten, nvidia is Gsync) ondersteuning. Dit komt je game ervaring nog meer ten goede. ;)
Bijvoorbeeld: pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart

[ Voor 29% gewijzigd door Allovich op 02-01-2017 05:51 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van mei, juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Allovich schreef op maandag 2 januari 2017 @ 04:07:
Heb je al gekeken naar de best buy guide van afgelopen november: reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Dat systeem blijft zeer ruim binnen je budget, maar zou naar mijn mening goed aan je eisen voldoen. Eventueel zou je nog voor een duurdere videokaart kunnen gaan, aangezien je twee schermen er aan wilt gaan hangen zou je hier waarschijnlijk nog wel wat winst mee kunnen boeken. Mogelijk is een GTX 1070 dan wat (pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G.

Ik neem overigens aan dat je de computer door iemand anders/een bedrijf in elkaar laat zetten?

edit: en ik zou nog een harde schijf toevoegen voor het opslaan van data/backups e.d. zeker als je extern niks bewaard ;)

De monitor die je hebt uitgekozen is in principe goed, maar voor die specs zijn er wel goedkopere alternatieven (zie pricewatch). Als je voor een iets kleiner beeldformaat gaat, zou je ook kunnen kiezen voor een hogere refreshrate en freesync (let wel: alleen van toepassing met AMD videokaarten, nvidia is Gsync) ondersteuning. Dit komt je game ervaring nog meer ten goede. ;)
Bijvoorbeeld: pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart
Bedankt voor je reactie, ik heb de videokaart die jij noemde in mijn lijstje gestopt wat vind jij van de rest van mijn lijstje? Ik had eerst nog geen lijst toegevoegd en nu wel.

• Allovich
Je keuze voor een overklokbare K-serie i7 en bijhorende duurdere chipset moederbord ontgaat me eerlijk gezegd een beetje. De games (en andere zaken) die je wilt gaan doen zijn niet heel zeer cpu-intensive. Als je al eventueel zou willen overklokken zou ik alsnog voor een goedkopere i5 gaan ipv een i7. Je gaat zo ook wel aardig overbudget natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Allovich schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:07:
Je keuze voor een overklokbare K-serie i7 en bijhorende duurdere chipset moederbord ontgaat me eerlijk gezegd een beetje. De games (en andere zaken) die je wilt gaan doen zijn niet heel zeer cpu-intensive. Als je al eventueel zou willen overklokken zou ik alsnog voor een goedkopere i5 gaan ipv een i7. Je gaat zo ook wel aardig overbudget natuurlijk.
Ja als ik dit zou nemen dat zou ik 1 monitor nemen inplaats van 2, en mij is vertelt dat de i7 erg gunstig is voor streamen wat ik misschien wil gaan doen in de toekomst en ik wil ook gewoon goed voorzien zijn voor als er bijvoorbeeld nieuwe games uitkomen die ik ook zou willen spelen op hoge settings.

• Allovich
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:10:
[...]

Ja als ik dit zou nemen dat zou ik 1 monitor nemen inplaats van 2, en mij is vertelt dat de i7 erg gunstig is voor streamen wat ik misschien wil gaan doen in de toekomst en ik wil ook gewoon goed voorzien zijn voor als er bijvoorbeeld nieuwe games uitkomen die ik ook zou willen spelen op hoge settings.
De video encoding voor streaming laat inderdaad je CPU wel een stuk harder werken, maar dan nog vraag ik me af of je hier een dergelijke i7 voor nodig gaat hebben. Welke software voor streaming ga je gebruiken en in welke kwaliteit wil je de videostream hebben. Uiteraard vergt 1080p@60fps al een stuk meer dan 720p op lagere fps.

Qua voeding zou ik trouwens voor een andere gaan met meer reviews. Huidige voeding blijkt meer ripple op de 12v lijn te sturen, kwalitatief lijkt 'ie op zich verder prima en qua power zit je ver boven het standaard verbruik van je build. Seasonic voedingen zijn altijd een safe bet, maar dat is meer persoonlijk geef ik toe. ;) Correctie: ik zou dit type voeding die je nu hebt gekozen vermijden: productreview: be quiet! Pure Power 9 500W CM review door -The_Mask-

[ Voor 10% gewijzigd door Allovich op 03-01-2017 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allovich schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:26:
[...]
De video encoding voor streaming laat inderdaad je CPU wel een stuk harder werken, maar dan nog vraag ik me af of je hier een dergelijke i7 voor nodig gaat hebben. Welke software voor streaming ga je gebruiken en in welke kwaliteit wil je de videostream hebben. Uiteraard vergt 1080p@60fps al een stuk meer dan 720p op lagere fps.

Qua voeding zou ik trouwens voor een andere gaan met meer reviews. Huidige voeding blijkt meer ripple op de 12v lijn te sturen, kwalitatief lijkt 'ie op zich verder prima en qua power zit je ver boven het standaard verbruik van je build. Seasonic voedingen zijn altijd een safe bet, maar dat is meer persoonlijk geef ik toe. ;)
Ik heb nog geen idee wat voor software ik zal gaan gebruiken, het is meer iets wat ik wil gaan doen in de toekomst dus ik heb me daar nog niet echt in verdiept. Ik heb hier twee voedingen met goeie reviews, is dit wat?

pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: Cooler Master GM G550M

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 359,08€ 359,08
1MSI Z170-A PRO€ 112,95€ 112,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING 8G€ 439,-€ 439,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Arctic Freezer i32€ 28,50€ 28,50
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 108,95€ 108,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 78,50€ 78,50
1Samsung 960 EVO 250GB€ 129,95€ 129,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.372,83

Ik denk dat zoiets dan iets beter is, ook als je eventueel een 1440p scherm wilt hebben of twee 1080p schermen.
Ik heb een van de op het moment betere voedingen eringezet, verder de iets goedkopere gaming 1070 i.p.v. de gaming x (enige verschil is dat de gaming soms iets lagere clocks kan halen dan de gaming x, dit zal verder geen groot verschil opbrengen.)
Je kan trouwens ook kijken naar het gebruik maken van een niet-overclockbare i7 6700 en een b150 mobo mits je een 1440p scherm en een 1080p scherm of een 144hz 1080p scherm en een normaal 1080p scherm wilt hebben.

• Allovich
Zelf zou ik voor deze voeding gaan: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W maar die van Cooler master die je al gelinkt hebt, doet er zeker niet aan onder en is in principe goedkoper. Tenzij je voor betere efficiëntie wilt gaan zou ik een van die twee kiezen.

Qua processor denk ik dat je met een goede i5 het echt wel gaat redden om een prima kwaliteitsstream up te houden, zeker met de games die je nu noemde. Dit scheelt je gelijk weer 100 euro als je bijvoorbeeld de i5 6600k neemt. Zal de i7 het beter doen? Ja absoluut, maar je koopt ook niet gelijk de duurste gitaar als je misschien ooit voor een publiek wil spelen, bijvoorbeeld. Als je een ruk stream hebt maakt het mensen echt niet uit of je 720p met 30fps streamt of 1080p 60fps, veel viewers trek je niet. (Uiteraard hoop ik dat je een goede stream hebt :p)

Zonder over te klokken zou ik overigens de i5 6600 nemen en dan een ander moederbord, die z170 chipset heb je dan toch niet nodig :p

[ Voor 9% gewijzigd door Allovich op 03-01-2017 22:40 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Allovich schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:37:
Zelf zou ik voor deze voeding gaan: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W maar die van Cooler master die je al gelinkt hebt, doet er zeker niet aan onder en is in principe goedkoper. Tenzij je voor betere efficiëntie wilt gaan zou ik een van die twee kiezen.
Twee jaar geleden was die M12II nog een no-brainer. Tegenwoordig heb je beter, waaronder die Whisper. De M12II ondersteunt geen C6/C6 powerstates en is relatief luid onder load. Zaken die de genoemde Bitfenix/Corsair/Coolermaster beter onder controle hebben. Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 33.

• Allovich
br00ky schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:40:
[...]

Twee jaar geleden was die M12II nog een no-brainer. Tegenwoordig heb je beter, waaronder die Whisper. De M12II ondersteunt geen C6/C6 powerstates en is relatief luid onder load. Zaken die de genoemde Bitfenix/Corsair/Coolermaster beter onder controle hebben. Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 33.
Goed punt. In dat geval zou ik nog voor die GM G550M gaan ipv de Bitfenix, gezien prijs en beschikbaarheid in winkels volgens de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Allovich schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:52:
[...]
Goed punt. In dat geval zou ik nog voor die GM G550M gaan ipv de Bitfenix, gezien prijs en beschikbaarheid in winkels volgens de pricewatch.
Zouden jullie voor de rest nog wat veranderen?

• Allovich
Ik zou ook voor die andere GTX 1070 gaan, betere deal imho. Voor de rest zou ik niks veranderen als je echt voor die overklokbare i7 wil gaan.

Edit: hoewel, als ik de shop prijzen eens bekijk kun je net zo goed/beter nog voor de gaming X gaan, de eerste "pricewatch" prijs is nogal scheef.

[ Voor 34% gewijzigd door Allovich op 04-01-2017 00:11 ]

Verwijderd

De MSI Z170-A PRO is niet geschikt om mee te overklokken vanwege de matige VRM. De iets duurdere pricewatch: MSI Z170A SLI Plus zal het beter doen.

De CPU koeler kan naar de pricewatch: Arctic Freezer i32 welke niet minder koelt maar wel makkelijker te installeren is en minder ruimte in beslag neemt dan de Mugen 4.

Onder maximale belasting verbruikt je systeem nu maar zo'n 275 watt. Tijdens een zware game eerder +- 250 watt. De G550M is daarme toch vrij fors en voor de prijs niet heel interessant als je die 59 watt extra op de 12v toch niet nodig hebt tegenover de pricewatch: Corsair CX450M . Is kwalitatief net iets beetje voor een lagere prijs. Zelfs met overklokken heb je hier zat aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 08:17 ]

Verwijderd

Als je wil overklokken heb je een beter moederbord nodig dan de Asus Z170-A PRO. Die plank zit niet bepaald ruim in de stroomvoorziening.

De videokaart kan veel goedkoper zonder in prestaties en heel weinig op geluidsniveau in te leveren.

Een Mugen 5 kost iets meer maar ziet er een stuk beter uit.

Met de Corsair LPX heb je voor iets minder iets sneller geheugen.

De Cooler Master voeding is een no go in een systeem van €1500,-. De kwaliteit is daarvoor veel te matig. Een veel betere, zo niet de beste keuze is de eerder genoemde Bitfenix. Een high-end voeding voor een lage prijs welke een veel langere en betrouwbaardere levensduur heeft dan de GM G550M. Goede alternatieven zijn de pricewatch: Corsair Vengeance 500W, pricewatch: Corsair Vengeance 550M en pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W. Dat de beschikbaarheid wat minder is maakt niet uit. Je hebt maar één winkel nodig die kan leveren.

En de 960 EVO, tja, in dagelijks gebruik merk je eigenlijk niets van de hoge snelheid die op papier staat. Zeker niet in games. Dan moet je eerder richting 4K videobewerking gaan denken. Een halve TB sata ssd voor dezelfde prijs heb meer aan lijkt mij.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 359,08€ 359,08
1ASRock Z170 Pro4€ 118,95€ 118,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 445,-€ 445,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 21,95€ 21,95
1Scythe Mugen 5€ 44,99€ 44,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 106,95€ 106,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 78,50€ 78,50
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 138,90€ 138,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.430,22

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, iets wat ik heel graag wil is The Witcher 3 op Ultra spelen met Hairworks aan, nou heb ik een beetje research gedaan en heb ik iemand horen zeggen dat je er twee graphics cards voor zou moeten hebben en dat lijkt mij sterk, kan iemand mij hier meer over vertellen? Want voordat ik een PC koop wil ik er zeker van zijn dat ik op Ultra met Hairworks kan spelen ik lees ook dat mensen dat bij mensen die een GTX 980 gebruiken de game niet smooth loopt op Ultra met alles aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 02:41 ]

Pagina: 1