Toon posts:

Het beste voor 200 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 829 views

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een pc die als stream pc gebruikt wordt. Hoeft alleen OBS Studio te kunnen draaien
Er worden geen games op gespeeld

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor alleen de hardware heb ik een budget van ongeveer 200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een harde schijf, een behuizing, windows en een videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se, maar ik denk dat intel het beste is voor een proccessor, omdat daarvan de singlecore prestatie het hoogst is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Obs smooth kunnen streamen (Via Elgato

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een goed systeem samenstellen!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:23
Wat heb je zelf al gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit zelf aan een Intel pentium G3258 te denken ben op het moment druk aan het zoeken

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus je hebt nodig: voeding, CPU, moederbord, RAM en mogelijk geluidskaart (dedicated) en DVD-lezer (optioneel).

Aangezien ik weiger zelfstandig te zoeken wat OBS vereist, ben ik bang dat je voor 200 Euro geen PC in elkaar gaat zetten. De CPU is grofweg 70, mobo 50, RAM 50 en dan wat andere dingetjes.

Oftewel, op https://obsproject.com/help/estimator kan je lezen wat je nodig hebt voor bepaalde stream-settings. Het is echt "dom" om eerst een machine in elkaar te zetten en over een week te komen roepen dat het allemaal te traag gaat.

Gezien het feit dat het net 1 januari is, lijkt het me zinvol dat je als goed voornemen meteen even alle sticky-topics doorneemt en ook wat topics over volledige systemen en dan je startpost aanvult met verplichte info.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Voeding heb ik net gehaald dus dat zit niet meer in het budget dus alleen nog Cpu Mobo en Ram, Zelf had ik De intel Pentium G3258 Met het Gigabyte G1. Sniper B6 en Kingston KVR1333D3N9/8G Ram Dit zou toch genoeg zijn om alleen obs te runnnen?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:46:
Dit zou toch genoeg zijn om alleen obs te runnnen?
Oke, ik ben dom... Leg me het volgende eens uit zodat ik jouw vraag beter begrijp:

OBS draai je op je game-PC en je pakt realtime de data op van die PC en je kan het dan realtime uploaden naar internet.

Nou wil jij een extra PC waar je niet op gaat gamen. Hoe ga jij OBS wijsmaken dat er data van een andere PC moet worden gecaptured om te streamen? Of, wat ga je dan op je nieuwe PC van 200 Euro doen wat je realtime naar buiten wil sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik game op men gamepc, en dat gaat via elgato (Capture device) naar de stream pc en die stuurt het naar het internet

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:03:
Ik game op men gamepc, en dat gaat via elgato (Capture device) naar de stream pc en die stuurt het naar het internet
Als je dit soort info nou eerst post? Dan hebben we er wat aan.

Zoals ik net subtiel aangaf: Gezien het feit dat het net 1 januari is, lijkt het me zinvol dat je als goed voornemen meteen even alle sticky-topics doorneemt en ook wat topics over volledige systemen en dan je startpost aanvult met verplichte info.

Daarnaast gebruik je een ElGato vaak voor zeer hoge bitrates; dat gaat jouw 200 Euro PC niet trekken (zie vorige post over de Estimator).

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 01-01-2017 16:10 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:08:
[...]

Als je dit soort info nou eerst post? Dan hebben we er wat aan.
Staat allemaal in de openingspost hoor.

• MAX3400

MAX3400

Aikon schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:16:
[...]

Staat allemaal in de openingspost hoor.
Goed, er staat dat er een ElGato wordt gebruikt maar niet waarvoor. Als dus de game-PC een hele mooie machine is die op 4K games speelt en de ElGato dat captured op de hoogste resolutie, moet je met OBS dit wel goed kunnen overpakken.

Ik ben geen gamer maar als ik snel op de site van OBS kijk, sowieso de Estimator maar ook wat random posts, ga je voor 200 Euro geen machine aanschaffen die alleen de input van de ElGato "even" omzet naar een acceptabele realtime upload.

Het hele verhaal van gaming, streaming, encoding & uploading is 1 grote rekensom van bekende waarden. Helaas houdt de topicstarter al deze waarden voor zichzelf waardoor de hele vraagstelling niet beantwoord kan worden.

Geen idee welke zaken jij wel in de topicstart kan terugvinden; ik absoluuuut niets laat staan dat we weten dat topicstarter uberhaupt internet heeft om OBS te gebruiken om data naar het internet te sturen.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Misschien kan je met dat soort budgetten better 2e hands spullen kopen. Dan heb je toch wat snellere hardware binnen je budget dan als je het nieuw koop. 200 euro voor nieuwe spullen is al erg krap.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel gewoon 1080p games op de pc die wordt door de elgato naar de andere pc gezet en daar uitgezonden. Ik heb bij andere streamers gezien dat een pentium overclocked goed genoeg was met later upgrade mogelijk heden? En 2e hands is in mijn regio niet zo makkelijk niemand in mijn buurt die verkoopt iets ik kijk elke dag op marktplaats voor nieuwe onderdelen en er zit dan maar 1 of 2 dingen hier in de buurt

Verwijderd

voor 200 red je het niet inderdaad, kijk even naar vraag en aanbod kijk dan naar upgrade setjes dan heb je alleen een kast plus goede voeding nodig

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-02 20:09
Bij streamen is deze instelling het belangrijkste:

In principe kan je met een hele lichte CPU al streamen als je de CPU gebruik instelling op ultrafast zet. Het ziet er dan alleen niet goed uit. De instelling zegt namelijk hoeveel van de technieken om video te compressen via de x264 encoder gebruikt worden. Op 'ultrafast' worden er de minste en minst CPU belastenden technieken gebruikt.

Meestal wil je in OBS voor 'faster' of misschien zelfs 'fast' gaan. Daar heb je echter een processor van het niveau van de i5-6600k voor nodig. Het voordeel is natuurlijk wel dat je OBS gaat draaien op een PC die alleen het streaming werk hoeft te doen.

Binnen je budget en upgradable:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 57,-€ 57,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1Kingston ValueRAM KVR21E15S8K2/8€ 43,63€ 43,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 182,58

Binnen je budget, beter dan het bovenstaande, maar niet upgradable:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 845 Boxed (low noise cooler)€ 65,90€ 65,90
1MSI A88XM-E35 V2€ 58,95€ 58,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A2133C11B€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 174,80

Buiten je budget, beter dan het bovenstaande en upgradable:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 118,90€ 118,90
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1Kingston ValueRAM KVR21E15S8K2/8€ 43,63€ 43,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,48

De Athlon X4 845 verslaat de G4400 qua multi-core performance (4 cores vs 2 cores), iets waar de x264 encoder in OBS goed gebruik van maakt. Het zit echter wel vrij dicht bij elkaar.
De beide Intels zijn qua single core een stuk sneller. De i3 6100 verslaat ondanks de 2 cores (4 threads) de X4 845 ook in multi-core benchmarks en is echt een stuk sneller.

Met de X4 845 en G4400 zou je met 'superfast' al blij moeten zijn als je dat haalt.
Met de i3-6100 zou 'veryfast' misschien net kunnen.

Zoals anderen aangeven kan je waarschijnlijk het beste 2de hands i5 op de kop tikken.
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:31:
En 2e hands is in mijn regio niet zo makkelijk niemand in mijn buurt die verkoopt iets ik kijk elke dag op marktplaats voor nieuwe onderdelen en er zit dan maar 1 of 2 dingen hier in de buurt
Op Tweakers bestaat er zoiets als Vraag & Aanbod

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van mei, juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.