Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies upgrade bestaande PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Forum leden:

Mijn vraag :

Ik heb onderstaande configuratie voor een upgrade van een PC
(ssd)HDD, Kast en optische drives worden her-gebruikt

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor Studie (MSoffice) en Games (o.a; COD, Battlefield 4)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 600 euro voor de upgrade parts

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
SSD Samsung 850 EVO 120GB, ATX kast coolmaster centurion
HDD Keuze uit Maxtor 6L250S0 en/of WD10EADS

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
dit is wat ik in gedachten had:
1 CPU Intel Core i5 6400
2 MBO Gigabyte GA-B150M-D3H
3 Mem Crucial DDR4 2x4GB 2133 CL15
4 PSU Sharkoon SHP650
5 GPU MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee , niet echt , er zit nu een Gigabyte bord (AMD CPU) in en geen problemen
Op internet lees je van elk merk voors en tegens

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, gewoon simpel; het moet in de kast passen en werken en als iemand aangeeft dat een bepaald deel beter kan worden genomen (en past in het budget) dan houd ik me aanbevolen
Kennis en kunde is welkom :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alleen het lijstje, nog niks aangeschaft

Bij voorbaat dank voor ieders advies _/-\o_

Groet Waal

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-12-2016 21:30)

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
In een ATX kast kun je net zo goed het HD3P moederbord nemen, heb je toch meer uitbreidmogelijkheden voor ongeveer dezelfde prijs.

De voeding die je hebt gekozen lijkt me geen succes, pak iets in de trand van pricewatch: Corsair CX450M pricewatch: Corsair Vengeance 400W pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M in omhoog gaande kwaliteit.

Verder is de RX470 meer waarde voor je geld. Als je het nou even in een pricewatch lijstje *hinthint* Handleiding Pricewatch zet, zien we vanzelf of dat in je budget past. Anders ben je afhankelijk van je toekomstplannen misschien ook nog beter af met een i3-6100 met rx470.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
In een ATX kast kun je net zo goed het HD3P moederbord nemen, heb je toch meer uitbreidmogelijkheden voor ongeveer dezelfde prijs.

De voeding die je hebt gekozen lijkt me geen succes, pak iets in de trand van pricewatch: Corsair CX450M pricewatch: Corsair Vengeance 400W pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M in omhoog gaande kwaliteit.

Verder is de RX470 meer waarde voor je geld. Als je het nou even in een pricewatch lijstje *hinthint* Handleiding Pricewatch zet, zien we vanzelf of dat in je budget past. Anders ben je afhankelijk van je toekomstplannen misschien ook nog beter af met een i3-6100 met rx470.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank voor je Pricewatch tip.
Het is echt tientjeswerk om onder de 600 euro te blijven en over die Sharkoon kon ik niks slechts vinden (ook niks goed trouwens ) Die Corsair kan net (wel 200 watt minder)
De RX470 is serious meer geld, scheelt zo'n 50 euro

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:02:
over die Sharkoon kon ik niks slechts vinden (ook niks goed trouwens ) Die Corsair kan net (wel 200 watt minder)
Waarom zou je een erg matige 650w nemen voor een systeem dat nog niet eens 200w verbruikt. Dan ben je met een CX450M veel beter af. Kwalitatief en kwantitatief.
De RX470 is serious meer geld, scheelt zo'n 50 euro
40% betere prestaties voor een 25% hogere prijs is niet gek.

Verwijderd

Topicstarter
Ja net gezien dat die RX470 een betere keus is.
Nog wat tips om die prijs van de rest te drukken ?
Liefst een mobo met 4x ddr4 slots, microATX maakt niet uit , extra kaarten komen er niet.

Mt vr groet

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De vijf euro meer die de pricewatch: Corsair Vengeance 400W kost is het absoluut waard in vergelijking met de CX450M.. :)
Zie ook: Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Als moederbord is er genoeg keuze, met vier geheugensloten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
dank voor het meedenken
Pagina: 1