• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 14:06

Ik was op zoek naar een algemeen ervaringen en discussie topic over Play van KPN. Ik heb dit niet kunnen vinden en daarom open ik dit topic. Zodra er is bevestigd dat dit topic niet al bestaat zal ik de TS uitbreiden,

Met Play van KPN kijk je Online TV zoals jij dat wilt. De basis is simpel: één app voor je tablet of smartphone waarmee jij online TV kijkt, bij welke internetaanbieder je ook zit.
De voordelen van Play:
  • Geen contract, maandelijks opzegbaar.
  • Geen kastjes en kabels door je huis.
  • Geen vast TV abonnement meer nodig.
  • Alleen de meest populaire TV zenders, niet meer betalen voor zenders waar je niet naar kijkt.
  • Kijk op jouw favoriete devices; mobiel, tablet, laptop of TV met Chromecast en AirPlay.
Hoe werkt het?
In 3 simpele stappen kun je Online TV kijken:
  1. Download de app of open de Webplayer om op je laptop te kijken.
  2. Maak een account aan via www.playvankpn.nl Dat is binnen een paar minuten geregeld.
  3. Log in en geniet met kijken! Je kunt het vrijblijvend een maand gratis proberen.
Wat kan ik met Play van KPN?
  • Live TV kijken
  • Met Play kijk je de 23 populairste Live tv-zenders in HD. Bekijk hier het volledige zenderaanbod.
  • Opnemen en Gemist
  • Neem tv-programma’s op en bepaal zelf wanneer jij ze kijkt. Of het nu gaat om een gave serie of een interessante documentaire. Je kunt tot 200 uur aan programma’s gratis opnemen. Met Gemist kijk je programma’s terug tot 7 dagen na de uitzending. Zo hoef je niets meer mis te lopen van NPO, SBS, Comedy Central, Discovery ID, TLC & National Geographic.
  • Exclusieve content
  • Met Play kijk je naar exclusieve content van KPN Presenteert. Ontdek de wereld van muziek, zie de mooiste sportverhalen van eigen bodem en de kijk naar de nieuwste Nederlandse kwaliteitsseries.
  • Personal TV
  • Het gevoel dat er niks leuks op TV is, herken je dat? Met Play staan er altijd aanbevelingen voor je klaar die passen bij je smaak, omdat jouw kijkgedrag bepaalt wat wij je voorschotelen. Organiseer je ideale tv-moment met het Play-pinbord, een playlist waar je jouw favoriete series, films en programma’s aan toevoegt. Of weet je even niet wat je wilt kijken? Met de verras-me feature helpen we jou op basis van jouw voorkeuren.
Waar werkt Play?
Play werkt met iedere internetverbinding in Nederland, zowel via Wifi als mobiele 3G- en 4G-netwerken. Je kijkt dus Online TV bijvoorbeeld thuis op de bank of onderweg in de trein. Pas wel op: gebruik je een mobiel netwerk, dan verbruik je data uit je bundel.

Wat kost Play?
Play is de eerste maand gratis en kost daarna €9,99 per maand. Verder is Play maandelijks opzegbaar; je zit dus nergens aan vast.

Met welke toestellen werkt het?
De Play-app werkt met Android-versie 4.3 en hoger. We kunnen niet garanderen dat Play op jailbroken en rooted devices werkt, of op bètaversies van besturingssystemen. Check www.playvankpn.nl/specs.htm voor een volledig overzicht van ondersteunde devices.

Op hoeveel devices kan ik Play gebruiken?
Je kunt je Play abonnement gewoon delen met een vriend of vriendin. Je kunt namelijk op twee devices tegelijk kijken. Daarnaast kun je vijf devices aanmelden.

Hoe kijk ik TV op mijn laptop?
Met Play van KPN kijk je via de Webplayer ook Live naar de meest populaire TV zenders. De Webplayer is nog in bèta en volop in ontwikkeling, dus het kan zijn dat er nog foutjes in zitten. Ook zijn nog niet alle mogelijkheden van de app beschikbaar in de Webplayer.

Kan ik zonder kabel TV kijken?
Ja, met Play van KPN kijk je zonder kabel TV. Het enige dat je nodig hebt is internet, een Play account en een toestel om te kijken. Het voordeel is dat je dus minder kabels door je huis hebt én dat je niet aan een vast contract vast zit. Want Play van KPN is maandelijks opzegbaar.

Zit ik ergens aan vast na de gratis maand?
Nee, de eerste gratis maand is geheel vrijblijvend. Als Play van KPN bevalt hoef je niets te doen en kun je automatisch blijven kijken. Is Play van KPN toch niets voor jou, dan is dat geen enkel probleem. Je kunt op ieder moment online opzeggen in MijnPlay. Om het je makkelijk te maken sturen we je een reminder mail een week voordat je gratis maand voorbij is.

Google PlayApple app store

Handige links

[Voor 8% gewijzigd door jooncheez op 30-12-2016 21:25]

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• jooncheez
Gereserveerd

• jooncheez
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen. Zelf heb ik mijn ouders het laten testen tijdens de gratis proefperiode. Beeldkwaliteit lijkt prima. De apps functioneren maar zijn nog niet perfect.

Mijn ouders kijken op de TV via een Chromecast 2. Dit werkt in principe prima. Echter zijn mijn ouders ook al bijna 60, en vinden ze de TV bedienen met een telefoon niet zo prettig.

Ik heb navraag gedaan bij KPN of de app ook werkt op Android TV. Op deze manier zou er gewoon TV gekeken kunnen worden met een afstandbedienig. Als antwoord kreeg ik dat er gewerkt wordt aan een "smart TV app" en dat ik de website in de gaten moet houden.

Kpn support mail:
Verder kan ik u op dit moment helaas geen antwoord geven betreft de smart-tv app, hier is op dit moment nog te veel onduidelijk over en ik wil u geen loze beloftes doen. Ik weet dus zelf niet of het gaat om een Android-tv of andere OS. Zodra dit bekend is, communiceren wij dat in onze blog.
Knippr support mail:
Begrijpelijk dat je naar de gemakkelijkste oplossing aan het zoeken bent.
KNIPPR ondersteunt op dit moment wel de Google Chromecast waaraan je al refereerde maar nog niet rechtstreeks de huidige smart tv's.
Natuurlijk zijn we hier ook druk mee bezig maar ik kan je geen indicatie van tijd geven. Soms gaan dingen heel snel en andere keren loop je iedere keer tegen technische zaken aan die lastig zijn op te lossen.
Ik kan je dus op dit moment geen positief antwoord geven en moet om geduld vragen.
We blijven ons absoluut door ontwikkelen in 2017 dus blijf ons in de gaten houden en laat ons je verrassen.

[Voor 43% gewijzigd door jooncheez op 29-12-2016 13:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niekb1982
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:43
Ik heb sinds ongeveer een half jaar een abbonement op Play van KPN. Ik heb daarnaast ook KNIPPR geprobeerd. De beeldkwaliteit van Play is mijn inziens wat beter dan bij KNIPPR. Vooral de bitrate lijkt bij Play van KPN hoger te liggen.

De voorname reden waarom ik voor Play van KPN heb gekozen is de app die beter functioneert dan bij KNIPPR. Vooral het laden van de TV gids bij KNIPPR werkt alleszins soepel en vaak is het een minuut of meer wachten voordat ik ook maar enigszins kan scrollen. De TV gids bij KNIPPR werkt tevens ook als Gemist platform. Daarnaast gebruik ik het als vervanging van de traditionele kabel in samenwerking met een Chromecast. Het voordeel van Play van KPN is dat ik deze app kan starten, verbinding kan maken met de Chromecast om daarna een gewenste zender te kiezen. Bij het openen van KNIPPR begint er al meteen via de smartphone een zender af te spelen waarna ik de Chromecast verbinding moet maken vervolgens nog de gewenste zender te kiezen (KNIPPR onthoud de laatst bekeken zender). KNIPPR werkt in combinatie met de Chromecast een stukje omslachtiger.

Verder ben ik geheel tevreden over Play van KPN. Een enkele keer bij terug keer naar de app om te zappen is de Chromecast verbinding verbroken maar over het algemeen werkt het hier zeer stabiel. 1 nadeel ten opzichte van KNIPPR is wel dat er geen RTL gemist aanwezig is. Wel is het mogelijk om handmatig programma's op te nemen en terug te bekijken.

Persoonlijk is Play van KPN voor mij de beste van de 2. Zeker wanneer het de bedoeling is om het te vervangen voor de traditionele kabel TV.

• jooncheez
Niekb1982 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:55:
Ik heb sinds ongeveer een half jaar een abbonement op Play van KPN. Ik heb daarnaast ook KNIPPR geprobeerd. De beeldkwaliteit van Play is mijn inziens wat beter dan bij KNIPPR. Vooral de bitrate lijkt bij Play van KPN hoger te liggen.

De voorname reden waarom ik voor Play van KPN heb gekozen is de app die beter functioneert dan bij KNIPPR. Vooral het laden van de TV gids bij KNIPPR werkt alleszins soepel en vaak is het een minuut of meer wachten voordat ik ook maar enigszins kan scrollen. De TV gids bij KNIPPR werkt tevens ook als Gemist platform. Daarnaast gebruik ik het als vervanging van de traditionele kabel in samenwerking met een Chromecast. Het voordeel van Play van KPN is dat ik deze app kan starten, verbinding kan maken met de Chromecast om daarna een gewenste zender te kiezen. Bij het openen van KNIPPR begint er al meteen via de smartphone een zender af te spelen waarna ik de Chromecast verbinding moet maken vervolgens nog de gewenste zender te kiezen (KNIPPR onthoud de laatst bekeken zender). KNIPPR werkt in combinatie met de Chromecast een stukje omslachtiger.

Verder ben ik geheel tevreden over Play van KPN. Een enkele keer bij terug keer naar de app om te zappen is de Chromecast verbinding verbroken maar over het algemeen werkt het hier zeer stabiel. 1 nadeel ten opzichte van KNIPPR is wel dat er geen RTL gemist aanwezig is. Wel is het mogelijk om handmatig programma's op te nemen en terug te bekijken.

Persoonlijk is Play van KPN voor mij de beste van de 2. Zeker wanneer het de bedoeling is om het te vervangen voor de traditionele kabel TV.
Bedankt voor je ervaring. Bij mij werkt Play ook prima, ook icm een Chromecast.

Interessant is trouwens dat KPN de prijs voor 2017 al 2 keer heeft verlaagd. Het zou eerst €14,99 per maand worden na het eerste jaar. Toen duidelijk werd dat HBO zou verdwijnen in 2017 hebben ze dit verlaagd naar €11,99 per maand. Inmiddels staat op de website een prijs van €9,99 per maand. Dit terwijl in 2016 het eerste jaar een "actie" prijs had van €8,99 €6,99 per maand.

Ik vind het in principe een mooie prijs. Support van KPN is ook goed. Ze antwoorden binnen 2 uur op mijn email en ook op het forum zijn ze actief. Ze hebben zelfs een topic over KNIPPR ervaringen :D Enige voordeel van KNIPPR op dit moment is volgens mij dat bijna elke zender 7 dagen uitzending gemist heeft en dat het de Apple TV ondersteunt.

Wacht alleen nog op smart tv apps, zodat het ook intuïtief werkt voor mijn ouders.

• Niekb1982
Klopt, dat viel me ook op. En als je voor 31 december klant bent geworden betaal je dit jaar 6.99 euro.

Ik zit ook te wachten op een Smart TV app. Dat zou de hele bediening nog een stukje makkelijker maken. Chromecast werkt prima, maar ik merk bij mezelf dat ik liever de afstandsbediening gebruik dan steeds mijn smartphone.

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:28
Ben zelf nu aan het testen met Knippr (in de herhaling). De beeldkwaliteit v Knippr is in ieder geval beter dan van de zomer. En - groot voordeel - ze hebben een AppleTV app, en deze werkt sinds kort echt goed, inclusief vooruitspoelen van programma's die je terugkijkt. Echter, en daarom ben ik hier, niet alle zenders doen daar aan mee (aan het doorspoelen), bijvoorbeeld alle RTL zenders. Dat vind ik wel een groot gemis.

Nu begrijp ik dat Play programma's kan opnemen. Kun je deze opgenomen programma's wel doorspoelen (altijd, dus ook die van bv RTL)? En hoe zit dat bij het onderdeel programma gemist: doorspoelen mogelijk?

• Niekb1982
cranebird schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:17:
Ben zelf nu aan het testen met Knippr (in de herhaling). De beeldkwaliteit v Knippr is in ieder geval beter dan van de zomer. En - groot voordeel - ze hebben een AppleTV app, en deze werkt sinds kort echt goed, inclusief vooruitspoelen van programma's die je terugkijkt. Echter, en daarom ben ik hier, niet alle zenders doen daar aan mee (aan het doorspoelen), bijvoorbeeld alle RTL zenders. Dat vind ik wel een groot gemis.

Nu begrijp ik dat Play programma's kan opnemen. Kun je deze opgenomen programma's wel doorspoelen (altijd, dus ook die van bv RTL)? En hoe zit dat bij het onderdeel programma gemist: doorspoelen mogelijk?
Bij Play kan je inderdaad opgenomen programma's doorspoelen, zowel RTL zenders als overige zenders. Daarnaast kan je bij de zenders die je wel bij gemist vind ook vooruitspoelen.

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:28
Niekb1982 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Bij Play kan je inderdaad opgenomen programma's doorspoelen, zowel RTL zenders als overige zenders. Daarnaast kan je bij de zenders die je wel bij gemist vind ook vooruitspoelen.
Thanks, dat is een dikke plus voor voor Play dan. Nu maar hopen dat ze snel met een AppleTV app komen. Dat maakt (voor mij) het op deze manier TV kijken echt naadloos.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
heeft iemand dit ook draaien op een apple tv 4 en daar wat screenshots/filmpje van? het bevalt prima, maar om helemaal over te gaan zou ik toch liever niet casten/airporten of met een muis en android tv moeten werken om kanalen te wisselen :) Ik ben erg benieuwd of de app op de apple tv goed, snel en volledig te bedienen is met de remote

• Niekb1982
Play van KPN heeft nog geen app voor de Apple TV 4, KNIPPR wel, hoewel ik daar geen ervaring mee heb.

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-09 17:10
Play heeft nu geen HBO meer. Is er dan iets toegevoegd? Voor mij wordt die pas interessant als Fox en BBC First worden toegevoegd.

• marco.giltaij
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-12-2017
Mijn vraag
ik wil graag een tv installeren in kinderkamer, kabel daarnaar toe trekken is lastig. Ik heb nog niets aangeschaft, en ben me aan het oriënteren op de mogelijkheden.

Al zoekende kwam ik terecht op KPN play. Voor streamen naar een tv heb je dan chromecast nodig. Ik vraag me af of dat ook anders kan.

Weet iemand of het mogelijk is om de app voor KPN-play te installeren op een Adroid-tv ?

Of dat je google-chrome op Android-TV kunt installeren en van daaruit de web-player van KPN play kunt benaderen?

Alvast bedankt voor je meedenken!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:33
Waarom überhaupt tv op de kinderkamer? Ik ga mijn kind later niet overspoelen met al die reclameb en onzin die er op tv is. Je hebt goede alternatieve zoals Netflix waarbij je geen reclame hebt. En zelf bepaald wat ze zien.

• jooncheez
Er bestaat een topic voor Play van KPN, misschien kan je daar vragen of iemand het kan testen?

Officieel is er geen app voor Android TV. Ik heb het KPN gevraagd, en ze zeggen bezig te zijn met een "smart tv app". Je kan echter wel de Android app side loaden, wellicht dat dat werkt.

KNIPPR van T-Mobile doet trouwens hetzelfde en heeft een app voor de Apple TV.

• jooncheez
Olga2000 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:41:
Play heeft nu geen HBO meer. Is er dan iets toegevoegd? Voor mij wordt die pas interessant als Fox en BBC First worden toegevoegd.
Zover ik weet niks toegevoegd, ze hebben vanwege het verdwijnen van HBO de prijs verlaagd. Ze hebben hier een Blog post over.

Volgens mij willen ze investeren in hun eigen series, maar of je daar blij van wordt...

• efan
  • Niet online
jooncheez schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:40:
Er bestaat een topic voor Play van KPN, misschien kan je daar vragen of iemand het kan testen?

Officieel is er geen app voor Android TV. Ik heb het KPN gevraagd, en ze zeggen bezig te zijn met een "smart tv app". Je kan echter wel de Android app side loaden, wellicht dat dat werkt.

KNIPPR van T-Mobile doet trouwens hetzelfde en heeft een app voor de Apple TV.
de android app kun je inderdaad installeren, maar ik krijg het niet werkend :) met 2 verschillende mediapayers, wel eventjes beeld in een klein venster, overschakelen naar fullscreen = zwart beeld, enkel geluid.
Als het op android tv zou werken, was mn kabel er definitief uitgegaan, maar helaas :)

• jooncheez
ido schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:10:
[...]

de android app kun je inderdaad installeren, maar ik krijg het niet werkend :) met 2 verschillende mediapayers, wel eventjes beeld in een klein venster, overschakelen naar fullscreen = zwart beeld, enkel geluid.
Als het op android tv zou werken, was mn kabel er definitief uitgegaan, maar helaas :)
Dat is jammer, dan zou mijn kabel er ook uit gaan ja :) Op welke players heb je het geprobeerd?

• efan
  • Niet online
jooncheez schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:38:
[...]

Dat is jammer, dan zou mijn kabel er ook uit gaan ja :) Op welke players heb je het geprobeerd?
ik weet even niet meer het exacte type van de MXQ, iets met een 805soc, 1gb ram ,8gb opslag en android 5.1, en een Sunvell T95X met s905x soc, 2gb ram, 8gb opslag, android 6.

• jooncheez
ido schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:02:
[...]

ik weet even niet meer het exacte type van de MXQ, iets met een 805soc, 1gb ram ,8gb opslag en android 5.1, en een Sunvell T95X met s905x soc, 2gb ram, 8gb opslag, android 6.
En draait die Android TV of normal Android?

Was super geweest als het zou werken op Android TV, ik hoop dat KPN al met een app bezig is.

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:17
Vandaag mijn proef abonnement gestart, 9.99 per maand.

Als dit werkt gaat vaste tv eruit en houd ik play achter de hand. Ik ga eerst kijken of ik voldoende heb aan de gemist apps van de zenders. TV is ronduit onzin op het moment en wil daar niet te veel meer voor betalen.

Ik heb geen hoge verwachtingen, het kan me dus ook niet telleurstellen. Tot nu prima ervaring.

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:17
Nu een paar weken onderweg. Paar avonden veel gebruikt. Wat viel me op:

- Handige app. Alle informatie op een rijj. Overzicht TV Gids kan beter. Niet altijd even duidelijk allemaal.
- Regelmatig gehad dat de stream begon te haperen. Zowel op Chromecast als op de tablet zelf. Ik heb verschillende wifi instellingen gebrobeerd maar het blijft terug komen. Ik heb een goede Router en Netflix heeft dit niet.
- Meerdere keren gehad dat de app zei dat ik teveel streams had openstaan terwijl ik het maar op 1 tablet geinstalleerd heb.
- Soms moeite om te verbinden met Chromecast. De app loopt vast, bij afsluiten en opnieuw starten verhelpt het niet. De app start dan helemaal niet meer. Na 5 min opnieuw opgestart en dan doet hij het weer.

- Gemist werkt prima - Helaas niet alle content. Kun je oplossen door RTLxl en NPO te installeren.
- Snel van zender wisselen gaat niet. Mijn ervaring is dat de app vastloopt en zeurt over te veel verbindingen.
Ik heb dit geprobeerd met als doel vaste tv eruit te gooien maar ik ben nog niet overtuigd dat dit de oplossing is.
Ik blijf nog een week proberen, ook op een andere tablet.

[Voor 5% gewijzigd door vanputten80 op 21-02-2017 19:23]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik nu een paar maanden Play van KPN voor 6,99 per maand. Het schijnt dat dat het eerste jaar het bedrag is. Ik vind het handig dat je op deze manier ook gewoon met de iPad kunt kijken, zodat je niet persé bij de TV moet zitten.

Wel heb ik tot nu toe wel wat haperingen gehad, vooral als ik het gebruikte i.c.m. de Chromecast op mijn TV. Zit je dan met 6 uitzinnige mensen Boer Zoekt Vrouw te kijken, stopt 'ie op het spannendste moment :'(

Eigenlijk ben ik heel tevreden, en iets anders is minder flexibel en duurder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 00:41
Kan je gebruik maken van KPN Play via VPN?
Het lijkt me wel eens interessant om Nederlandse zenders vanuit België te kunnen zien..

K.W.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:23
Nu Telfort hun prijs weer heeft verhoogd en de verbinding van perfect (€32/mnd) naar total crap (exact zelfde abo, exact zelfde thuis setup, €38.50) is gegaan in 4 jaar tijd, valt de prijs die ze nu vragen absoluut niet te rechtvaardigen.

Dus ik wil een alternatief en Play heeft voldoende aanbod. Het grootste nadeel is dat dit soort bedrijven als KPN en Tmobile (Sparkle) een suf onderzoeksbureau inhuren dat hun verteld dat we het liefst via apps tv kijken.

Complete onzin natuurlijk. We willen gewoon vrije IPTV zodat we keuze hebben en bijvoorbeeld Kodi en een Raspberry kunnen gebruiken :)

Wij volgen series gewoon via Kodi (zonder streaming) maar vinden het toch fijn om af en toe dom te kunnen zappen.

Ik ben erg benieuwd of mensen hier Play op een Android box hebben geprobeerd. Dus gewoon een oersimpel apparaat dat puur Android draait met maar 1 app: Play?

• ROKO608
  • Laatst online: 30-09 09:53
Ik ben erg benieuwd of mensen hier Play op een Android box hebben geprobeerd. Dus gewoon een oersimpel apparaat dat puur Android draait met maar 1 app: Play?
Bij mij werkt kpn play app op een up tp date minix u9-h voor geen meter. De stream blijft steeds hangen na ongv 15 sec. Navigeren in de app zelf werkt dan nog wel. Al vanalles geprobeerd en niets hielp. Gezien de vele klachten over de app ga ik er ook vanuit dat het aan de app zelf ligt. Knippr ook maar even getest en deze app werkte wel goed en erg vlot. Al is het aanbod van Knippr in zenders en diensten wat minder dan Kpn. Eigenlijk zou een Knippr van Kpn een mooie oplossing kunnen zijn😉

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-08 09:48
ik heb een dringende vraag: aanstaande maandag begint The Walking Dead weer op Fox, en ik overweeg KNIPPR of KPN play aan te schaffen. Echter, ik lees op een aantal plekken dat KPN geen Fox levert. Maar op hun website zie ik wel Fox staan bij het aanbod. Hoe zit dit? FOX wordt wel met zwarte letters geschreven, bij Knipper met oranje letters. Is dit een andere zender?
KPN heeft wel mijn voorkeur boven Knippr, omdat ik hier zou moeten kunnen opnemen, bij Knippr kan dat kennelijk niet.

[Voor 11% gewijzigd door Hermanleen op 20-10-2017 07:46]

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 18:36
Op zich werkt Play aardig. Beeldkwaliteit is aardig maar ook niet meer dan dat. Wat me opvalt is dat de kleuren nogal verschillen ten opzichte van mijn vaste T-mobile thuis abonnement.
Persoonlijk vind ik het erg handig om bij NPO 1-2-3- de ondertiteling aan te hebben. Het vreemde is dat de beeldkwaliteit dan gewoon slecht wordt... Jammer. Vastlopende stream heb ik nog niet ervaren, wel de melding dat er teveel streams in gebruik zijn en er geen gebruik van Play kan worden gemaakt. Ook na contact met de klantenservice (had meestal snelle reactie) is er geen andere oplossing als cache legen (hoe doe je dat op een iPad) en de app opnieuw installeren. Er is m.i. nog aardig werk aan de winkel om de app tot een acceptabel niveau te brengen. Hopelijk doen ze dan snel.

• Hermanleen
Er is sinds een maandje een nieuwe Android app voor Play. Ik heb in november mijn abo opgezegd omdat de kwaliteit daarvan abominabel was. Kan iemand zeggen of deze nieuwe versie nu de verbeteringen brengt die KPN al zo lang belooft?

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hermanleen schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 06:08:
Er is sinds een maandje een nieuwe Android app voor Play. Ik heb in november mijn abo opgezegd omdat de kwaliteit daarvan abominabel was. Kan iemand zeggen of deze nieuwe versie nu de verbeteringen brengt die KPN al zo lang belooft?
Nee het is nog steeds kut met peren.
KPN verdient hier niet genoeg aan waardoor er geen investment in wordt gedaan.
Dit zal voorlopig dus ook niet bijgewerkt gaan worden.
Dat zo'n goot bedrijf zo'n slecht product op de markt mag brengen.
Op iOs werkt het echt stukken beter maar Android niet.

• Hermanleen
Blubkens schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:43:
[...]

Nee het is nog steeds kut met peren.
KPN verdient hier niet genoeg aan waardoor er geen investment in wordt gedaan.
Dit zal voorlopig dus ook niet bijgewerkt gaan worden.
Dat zo'n goot bedrijf zo'n slecht product op de markt mag brengen.
Op iOs werkt het echt stukken beter maar Android niet.
Dank voor deze info, dan ga ik het eerst eens een maandje met Knippr proberen.
Edit: gedaan, en Knippr is ook slecht. Zo slecht zelfs dat ze er mee stoppen. Dan toch maar weer naar KPN na de zomer.

[Voor 10% gewijzigd door Hermanleen op 04-04-2018 17:23]

• Heroic_Nonsense
  • Laatst online: 19:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Nou op iOS werkt het inmiddels ook niet meer. Maar dan ook echt helemaal niet.

Volgens webcare van KPN zijn er problemen met de partij die de accountidentificatie doet, maar volgens mij is er meer aan de hand. Men reageert alleen met het standaardantwoord en verder gewoon niet.

We kunnen nu al een week niet meer inloggen in de app; ongeacht welk toestel en met welk account. Meerdere iOS-versie geprobeerd (omdat we ook toestellen op de nieuwste iOS hebben die rond die tijd uitkwam). Ook op een iPad met iOS 9 is inloggen momenteel niet mogelijk.

Het forum van KPN Play (playvankpn.nl) staat vol met spam en KPN reageert in het geheel niet meer.

Ik denk dat ik maar ga opzeggen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:04
Bericht van 30 minuten geleden op twitter (afkomstig van kpnplay)

Update over de lopende storing: we hebben gisteren een geüpdatete app, die met dit probleem afrekent, aangeboden aan Apple voor plaatsing in de appstore. We wachten nu op goedkeuring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dorbain
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-05-2018
Zojuist een mail van KPN ontvangen: 13:29 op 31 mei 2018,

Hi!

We hebben helaas niet zo’n leuke boodschap: KPN Play stopt op 2 juli 2018.

In 2015 hebben we KPN Play als een innovatieve nieuwe dienst geïntroduceerd op de Nederlandse tv-markt. We hebben gezien dat de vraag in de markt onvoldoende is gebleken voor deze nieuwe manier van tv kijken. Daarom hebben wij besloten om te stoppen met deze dienst.

Interactieve TV app van KPN
We hebben veel geleerd van KPN Play en zetten dit in voor andere producten, waaronder de KPN Interactieve TV app die hoort bij de Internet en TV pakketten van KPN. Deze maand hebben wij een vernieuwde versie van de populaire Interactieve TV app geïntroduceerd. Voor jou als KPN Play klant hebben we een speciale actie om gebruik te gaan maken van deze app.

Met de vernieuwde Interactieve TV app kun je nu ook programma’s 7 dagen terug kijken en de app gebruiken om tv te kijken op een groot scherm door Chromecast ondersteuning, gewoon zoals je dat gewend bent met KPN Play. En via deze app kun je sinds kort ook veel programma’s in alle landen van de EU bekijken. Wil je meer weten? Kijk dan op onze website voor een speciale actie voor KPN Play klanten.

Wat betekent dit voor jou?
Tot 2 juli 2018 kun je gewoon blijven kijken naar je favoriete programma’s. In juni kijk je gratis naar KPN Play. Daarna stoppen we automatisch je abonnement.

Heb je nog vragen?
Kijk op onze website voor meer informatie. Of neem contact op met onze klantenservice.

We bedanken je voor het gebruik van KPN Play.

Een laatste groet van

KPN Play

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 08:16
Overstappen naar NLziet dan maar :/?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 11:46
PietjePuk007 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:00:
Overstappen naar NLziet dan maar :/?
Of toch een interactieve tv pakket afnemen naast je internet. Ik betaal 42,50 p/mnd voor 50/5 via glasvezel van Telfort voor internet + tv en 40 zenders/90 radiozenders. Daarnaast voor 10.99 p/mnd Netflix lopen. Ik overweeg uiteindelijk om ooit interactieve tv eruit te gooien en dan NPO Plus (2.99 p/mnd) naast Netflix te nemen en dan Een/Canvas (gratis) via hun mobiele site (en hopelijk snel de app). Alleen zou ik dan de BBC missen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
funrider schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:02: en dan Een/Canvas (gratis) via hun mobiele site (en hopelijk snel de app).
:')

België, gaat niet gebeuren. Daar zit de markt op slot zoals een gordiaanse knoop.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:08
funrider schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:02:
[...]

Of toch een interactieve tv pakket afnemen naast je internet. Ik betaal 42,50 p/mnd voor 50/5 via glasvezel van Telfort voor internet + tv en 40 zenders/90 radiozenders. Daarnaast voor 10.99 p/mnd Netflix lopen. Ik overweeg uiteindelijk om ooit interactieve tv eruit te gooien en dan NPO Plus (2.99 p/mnd) naast Netflix te nemen en dan Een/Canvas (gratis) via hun mobiele site (en hopelijk snel de app). Alleen zou ik dan de BBC missen.
Ik ben benieuwd hoeveel je dan bespaart. Bij Ziggo is internet 43,50 en met interactieve tv 46,50

In andere woorden betaal je maar 3 euro voor tv erbij. Internet is helaas nog steeds verschrikkelijk duur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 08:16
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/
Voor 24.95 77+ zenders (waarvan 36 in HD) waarbij de je de Ziggo Go app krijgt. Zou je dit kunnen aanvragen en de mediabox gewoon in de doos laten zitten en met je chromecast + go app aaan de slag gaan?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 11:46
Chevy454 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 06:18:
[...]

:')

België, gaat niet gebeuren. Daar zit de markt op slot zoals een gordiaanse knoop.
De mobiele site werkt anders vanuit Nederland ook al best prima. Het is alleen dat ik mijn Chrome browser op mijn iOS devices zo heb ingesteld dat gebruikersnamen/wachtwoord e.d. niet worden onthouden dus ik moet iedere keer opnieuw inloggen. Daarom zou die app die zal al eerder hebben aangekondigd erg zou waarderen al weet ik dan niet of deze in de Nederlandse iOS App Store zal verschijnen.
President schreef op zondag 17 juni 2018 @ 07:15:
[...]

Ik ben benieuwd hoeveel je dan bespaart. Bij Ziggo is internet 43,50 en met interactieve tv 46,50

In andere woorden betaal je maar 3 euro voor tv erbij. Internet is helaas nog steeds verschrikkelijk duur
Telfort 50/5 (in praktijk bij mij 50/50 down/up) internet los: 35 euro p/mnd alternatief is T-mobile 50/50 a 32,50 p/mnd
NPO Plus: 2.99 euro p/mnd
Canvas/Ketnet: 0 euro p/mnd
BBC: niet mogelijk bij Telfort als je geen tv bij ze afneemt. Direct via de site niet officieel in NL mogelijk
Netflix: 10.99 euro p/mnd
Totaal: 48,98 euro p/mnd of in geval van T-mobile internet 46,48 euro p.mnd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:22
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee