Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC finetunen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Hallo, ik zou graag van jullie willen horen of dit de juiste componenten zijn of dat er nog iets moet worden aangepast.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik zal grafisch veeleisende games gaan spelen (hoeft niet op de allerhoogste settings, dus shadows mogen ook op mid/high) ik heb wel graag minimaal 50 fps. Verder zal ik ms office gebruiken en misschien een paar videos bewerken, dit hoeft niet professioneel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf de volgende componenten bij elkaar gezocht.

*knip* Externe linkjes zijn niet toegestaan. Zet je build dus even om met de Handleiding Pricewatch.

Ik zou graag horen of er nog onderdelen zijn waar jullie niet zo'n goede ervaring mee hebben of dat er nog iets goedkoper kan.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 27-12-2016 19:25 ]

Verwijderd

Een GTX 1060 lijkt mij persoonlijk wat overpowered bij een i3 6100? Dan zou ik eerder een 1050 Ti of RX 460/470 aan de i3 koppelen of voor een i5 6400 gaan. Daarnaast moet je de producten even in een tweakers wensenlijstje zetten inplaats van naar een externe site linken. :)

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Welike software ga je precies gebruiken?
En op welke resolutie wil je gaan gamen? En welke games?

Daarnaast is de gekozen voeding niet aan te raden i.v.m. slechte kwaliteit van interne componenten en eigenlijk niet waar voor je geld. Zie dit topic : Voeding advies en informatie topic - Deel 33.
Een betere optie zal een pricewatch: Corsair CX450M zijn. Daarnaast gelieve deze vragen ook even in te vullen en deze ook in je startpost plaatsen.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om verschillende games te gaan spelen. De games die ik van plan ben om te gaan spelen zijn: The Witcher 3, Cities Skylines, The Crew en Battlefield 1. Verder wil ik de basis dingen zoals ms office en chrome kunnen gebruiken. Ten slotte ga ik misschien af en toe wat videos bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag niet meer dan 800€ gaan kosten 5€ meer of minder maakt niet uit maar niet meer. Dit is inclusief assemblage (60€ dit is inclusief alle benodigde kabels enzo) ook moet er nog Windows licentie bij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt? Ik heb al een LG monitor en toetsenbord, een muis van compac en een Creative speakersetje. Dit kan allemaal mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een ssd van 250gb of een ssd van 120gb maar dan met een hdd erbij. Verder wil ik een gtx1060 3gb of een gpu met vergelijkbare prestaties.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang de kwaliteit van het merk goed is sta ik er voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn enige wens is een pc die de boven genoemde games op high/ultra met minimaal 50 fps op 1080p kan spelen.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag van jullie horen of ik aan dit systeem een goede koop heb of dat het nog wat goedkoper kan. Ook wil ik graag horen of jullie met deze componenten problemen hebben gehad of een beter alternatief hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 118,-€ 118,-
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1MSI GeForce GTX 1060 3GT OC€ 225,-€ 225,-
1Sharkoon S25-V€ 44,95€ 44,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 50,80€ 50,80
1Corsair VS450€ 39,95€ 39,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,99€ 94,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,64

Verwijderd

Het volgende systeem is wat beter in balans met een i5 en RX 480. Daarnaast een veel betere voeding en een ruimere ssd die ook nog eens goedkoper is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,68€ 188,68
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 251,26€ 251,26
1Sharkoon S25-V€ 44,95€ 44,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 46,95€ 46,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 84,99€ 84,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 724,73

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees in jullie reacties dat de i3-6100 niet in verhouding staat met de gtx 1060 en wordt er een rx 480 aangeraden van ongeveer dezelfde prijs. Ik zou graag willen weten wat het voordeel is van de rx 480 t.o.v. de gtx 1060.

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Even een copypaste van een andere post aangezien ik het daar al heb uitgelegd:
De RX 480 heeft bij DX11 games sinds de laatste driverupdates even goede prestaties en bij DX12 games zo'n 7% betere prestaties. (Zie YouTube: Can the RX 480 Dethrone The GTX 1060? [Crimson ReLive Update] )
De RX 480 heeft een kleiner verschil tussen minimale en gemiddelde framerates dan de 1060 (deze video gaat er verder op in: YouTube: Average FPS is (Somewhat) Overrated: RX 480 vs GTX 1060 Updated! )
Als je wilt gaan opnemen is De Radeon Relive momenteel beter dan Nvidia Shadowplay.
De RX 480 heeft 1GB meer VRAM, en dat is altijd mooi om mee te nemen.
AMD kaarten hebben vaak betere long-time driver support, dit kan je zien aan o.a. http://www.babeltechrevie...780-ti-vs-290x-revisited/
Daarnaast voert Nvidia langere tijd al dingen uit die de PC Gaming industrie niet vooruit helpen (hun software compleet niet open-source maken, dingen in games zetten die specifiek zijn gemaakt om het AMD kaarten verdomd moeilijk te maken, kijk bijvoorbeeld naar Nvidia hairworks in the witcher 3. Ze vergeten soms oude kaarten compleet en laten ze met driverupdates achter.)

[ Voor 6% gewijzigd door Finntasy op 27-12-2016 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn inderdaad veel voordelen maar is het niet een groot nadeel dat wat je zegt over dat Nvidia het AMD kaarten moeilijk maakt in verschillende games?

• Finntasy
Deze games zijn beperkt en de settings kun je grotendeels uitzetten, het enige grote voorbeeld dat ik kon noemen was the witcher.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:16:
Dat zijn inderdaad veel voordelen maar is het niet een groot nadeel dat wat je zegt over dat Nvidia het AMD kaarten moeilijk maakt in verschillende games?
Het is deels ook een persoonlijke keuze, een GTX 1060 of RX 480, maar beide kaarten kunnen beter gecombineerd worden met een i5 dan met een i3. In combinatie met een i3 krijg je een betere bang for buck met een wat goedkopere kaart zoals een 1050 Ti of RX 470.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:19:
[...]

Het is deels ook een persoonlijke keuze, een GTX 1060 of RX 480, maar beide kaarten kunnen beter gecombineerd worden met een i5 dan met een i3. In combinatie met een i3 krijg je een betere bang for buck met een wat goedkopere kaart zoals een 1050 Ti of RX 470.
Haal je in combinatie met een i3-6100 en een 1050 Ti of RX 470 nog steeds zo'n 50 fps op high/ultra of gaat dat niet lukken?

• Finntasy
Een i3 zal in veel spellen moeite hebben, met name nieuwe spellen zoals Battlefield 1

Verwijderd

Topicstarter
En welke I5 is dan het beste de I5-6400 of de i5-4460? Ze kosten allebei zo'n 190€.

• Finntasy
De 6400, deze is nieuwer en support ook DDR4 RAM

Verwijderd

Topicstarter
Finntasy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:54:
De 6400, deze is nieuwer en support ook DDR4 RAM
Dacht ik al maar ik wilde het toch even zeker weten. Dan wordt het dus de I5-6400 met een gtx 1060 of RX 480. Daar ga ik nog eens even over nadenken. Bedankt allemaal! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:26:
[...]

Haal je in combinatie met een i3-6100 en een 1050 Ti of RX 470 nog steeds zo'n 50 fps op high/ultra of gaat dat niet lukken?
Dat gaat helaas niet lukken maar dat gaat in steeds meer titels ook niet lukken met een i3, daarvoor zul je toch naar een i5-6400 moeten. :)
Pagina: 1