Foto van factuur+product gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:21
Ik heb een bericht van een tweaker ontvangen voor deze advertentie, maar die vraagt ook om een foto van het product en factuur met daarin een tijdsaanduiding als bewijs
V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 750 Ti
Ik wil deze video kaart wel van je overnemen, als je mij nog wel een foto van de kaart en die factuur kan sturen, met daarin de datum en tijd van een krant/telefoon/computer ter bewijs, dan maak ik gelijk de betaling naar je over.

Ik heb nog wel je betalings gegevens nodig.
Mij valt dan op:
  • De foto's van de videokaart stonden al bij de advertentie :/
  • Er wordt om een foto van het factuur gevraagd, terwijl het product reeds over de garantieduur heen is. Ik vind het sowieso netjes om de factuur mee te geven, maar ik had niet verwacht dat iemand deze vooraf zou willen inzien
  • Het betreft een tweaker geregistreerd in januari 2016, zonder enige reacties en zonder V&A beoordelingen
Ik geloof dat een koper volgens de How to - Veilig handelen vooraf NAW gegevens en natuurlijk de bankrekeningnr mag vragen, maar hier krab ik me toch even achter de oren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
Hij wilt gewoon zeker weten dat je geen foto van internet hebt afgeplukt. Hij moet toch een beetje vertrouwen hebben om geld naar een wildvreemde over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is überhaupt het probleem?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Het probleem is of ik deze tweaker wel kan vertrouwen. Wellicht ben ik dan te snel achterdochtig geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:39
Opzich een best goede manier om te bevestigen dat je het product echt hebt.
Misschien even je NAW gegevens afschermen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ketho schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:14:
Het probleem is of ik deze tweaker wel kan vertrouwen. Wellicht ben ik dan te snel achterdochtig geweest
Op welke manier verwacht je dat hij misbruik kan maken van een foto van het product? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op zich is een foto vragen geen rare vraag, hiermee kan je tenslotte aantonen dat je daadwerkelijk over het product beschikt. De foto van de factuur (ook al is de garantie voorbij) zou ik wat voorzichtiger mee zijn, in elk geval NAW gegevens en eventuele serienummers afschermen, of desnoods groot "KOPIE" overdwars er doorheen photoshoppen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

gasemans schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:18:
Opzich een best goede manier om te bevestigen dat je het product echt hebt.
Misschien even je NAW gegevens afschermen of zo.
^ exact dit :)

Maar ik snap TS ook wel. 9 prima beoordelingen ( _/-\o_ ) dus dan kun je even raar opkijken als iemand je niet zou vertrouwen, te meer omdat TS weet dat het wel in orde is. De tegenpartij heeft misschien die 9 feedback niet gezien.

Daarnaast, de één vind 80 euro + verzenden misschien het risico niet .. je kunt niet in de ander zijn portemonnee kijken .. misschien is het een student die er best voor heeft moeten werken/sparen/andere hoge kosten heeft ..

[ Voor 49% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-12-2016 17:28 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
NMe schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:20:
[...]

Op welke manier verwacht je dat hij misbruik kan maken van een foto van het product? :?
De foto van het product staat al bij de advertentie, alleen dan zonder bewijs met krant/telefoon/iets anders

Ik zou dan wel mijn NAW gegevens en eventuele serienummers afschermen. Zijn bericht en vraag voor foto van het factuur lijkt me eerlijk gezegd wel redelijk en dat die al de betaling vooraf wil doen. Ik ben alleen extra voorzichtig omdat de koper geen V&A beoordelingen heeft. Ik zal overigens op zijn bod in gaan

[ Voor 3% gewijzigd door Ketho op 27-12-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:39
Dat de ts een goede feedback heeft is natuurlijk geen garantie. Daarnaast is de persoon die de foto vraagt vrij nieuw op de website en heeft die info misschien niet gezien.
Of weet niet hoeveel waarde hij er aan moet hechten.

Hoeveel webshop review sites staan wel niet met valse reviews?
Pagina: 1