Laat antireflecterende coating hier los, Macbook Pro 13"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:18
Laat hier antireflecterende coating los, betreft een Macbook Pro 13" Early 2015.
Het zit alleen aan de zijkant en boven (het zwarte gedeelte)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UaIqzPWm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fIubDNAm.png

[ Voor 39% gewijzigd door Chimsie78 op 24-12-2016 16:03 ]

Beste antwoord (via Chimsie78 op 27-12-2016 00:23)

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:20
Chimsie78 schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:05:
[...]

Jij schrijft dat de aluminium behuizing ook vervangen wordt, zelf heb ik mijn macbook ingepakt met een ZAGG Invisible Shield, die ben ik dan kwijt?

Belangrijker nog, gaan ze daar misschien moeilijk over doen en is het slimmer om deze er alvast af te halen?

Thanks voor de tip van de factuur, was ik bijna vergeten :)
De shield die je op de behuizing van het scherm hebt geplakt ben je dan kwijt. De scharnieren worden los geschroefd en de hele boven unit met scherm, camera en behuizing wordt vervangen.

Misschien kun je best ook een guest account aanmaken zodat de reparateur alle functies van het nieuwe scherm kan testen.

Als ze er om vragen. Schoonmaken van het scherm mag met een licht met water bevochtigd doekje. Daar deden ze bij mij de eerste keer moeilijk over (toen het probleem nog niet erkend was). Ik gaf toe aan dat het zo op de Website van Apple stond en toen was het in orde.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Als je met je vinger eroverheen gaat, voel je dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Afspraak maken met Apple of CARD services. Dan wordt gratis het scherm vervangen. Heb het zelf al een paar keer laten doen (zakelijk). Gaat vrij vlot en wordt zeer netjes gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:20
Jep, destijds ook een topic hierover geopend MacBook Pro Retina coating laat los?. Toen laten fixen via Mediamarkt. Maar ondertussen begint 't al weer in het midden van het scherm. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik herken het direct, ook gehad, dat is de coating. Scherm werd netjes dezelfde dag in de Apple store voor niets vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-08 18:27
Heb dit op mijn 15 inch retina en die van een familielid ook gehad. Eerste werd binnen AppleCare vervangen, tweede werd na aflopen AppleCare alsnog vervangen toen via Microfix extended warranty is aangevraagd.

Het begint trouwens vrij onschuldig maar uiteindelijk zat mn hele scherm onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sweebee schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:45:
Maar ondertussen begint 't al weer in het midden van het scherm.
Tjah, als Apple het product ondertussen niet aanpast krijg je dezelfde ellende weer. Net als met de Logic Boards van de 2011 MacBook Pro's met losse video-chips, iPhones 6 (plus?) met losgeraakte Touch Controller chips en al die ellende meer.

Kortom: weer claimen, weer laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
Bedankt, ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in DenHaag voor a.s. woensdag,
hier is de macbook ook gekocht en hij valt nog binnen de 2jaar garantie termijn.

Heel benieuwd hoe Apple's garantie afhandeling is, nog geen ervaring mee opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Chimsie78 schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:27:
Bedankt, ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in DenHaag voor a.s. woensdag,
hier is de macbook ook gekocht en hij valt nog binnen de 2jaar garantie termijn.

Heel benieuwd hoe Apple's garantie afhandeling is, nog geen ervaring mee opgedaan.
Bij mijn MacBook Pro Late 2013 is het scherm inmiddels 2x vervangen. Het volledige scherm + aluminium behuizing om het scherm wordt vervangen.
Nu heb ik gelukkig een goed scherm waarbij de coating wel blijft zitten.

Tip. Neem je factuur mee en zorg voor een goede backup. Het heeft me beide keren geen geld gekost.

Zie ook dit bericht op tweakers.

[ Voor 15% gewijzigd door Sepio op 25-12-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
Sepio schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:46:
[...]

Bij mijn MacBook Pro Late 2013 is het scherm inmiddels 2x vervangen. Het volledige scherm + aluminium behuizing om het scherm wordt vervangen.
Nu heb ik gelukkig een goed scherm waarbij de coating wel blijft zitten.

Tip. Neem je factuur mee en zorg voor een goede backup. Het heeft me beide keren geen geld gekost.

Zie ook dit bericht op tweakers.
Jij schrijft dat de aluminium behuizing ook vervangen wordt, zelf heb ik mijn macbook ingepakt met een ZAGG Invisible Shield, die ben ik dan kwijt?

Belangrijker nog, gaan ze daar misschien moeilijk over doen en is het slimmer om deze er alvast af te halen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Chimsie78 schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:05:
[...]

De shield die je op de behuizing van het scherm hebt geplakt ben je dan kwijt. De scharnieren worden los geschroefd en de hele boven unit met scherm, camera en behuizing wordt vervangen.

Misschien kun je best ook een guest account aanmaken zodat de reparateur alle functies van het nieuwe scherm kan testen.

Als ze er om vragen. Schoonmaken van het scherm mag met een licht met water bevochtigd doekje. Daar deden ze bij mij de eerste keer moeilijk over (toen het probleem nog niet erkend was). Ik gaf toe aan dat het zo op de Website van Apple stond en toen was het in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
Vandaag is door Apple DenHaag onder garantie het scherm vervangen, iedereen bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Tim.k schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:18:
Ik herken het direct, ook gehad, dat is de coating. Scherm werd netjes dezelfde dag in de Apple store voor niets vervangen.
Vandaag weer naar de Apple Store geweest want de coating liet wederom los :|

De beste meneer achter de Genius Bar wist mij te vertellen dat de coating nooit is aangepast en dat de coating dus weer los kan laten. Dus straks als hij gerepareerd is zou het zomaar weer kunnen gebeuren na een tijdje.

Ik haal dit topic daarom even boven water mocht iemand hier op zoeken want vreemd genoeg kan ik hier niets van op Google vinden. Dus wees gewaarschuwd, bij het kleinste vlekje terug gaan want je hebt tot 3 jaar na aankoop recht op gratis vervanging, ook voor een tweede keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:09
Ik heb mijn MacBook Pro 2013 vorige week na 3 jaar teruggebracht vanwege coating problemen, er werd me verteld dat ze zelfs tot 5 jaar na aanschaf dit probleem kosteloos repareren!

Die van mij is nu dus ook in reparatie, kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mediacj schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:30:
Ik heb mijn MacBook Pro 2013 vorige week na 3 jaar teruggebracht vanwege coating problemen, er werd me verteld dat ze zelfs tot 5 jaar na aanschaf dit probleem kosteloos repareren!

Die van mij is nu dus ook in reparatie, kosteloos.
Heb er na 3 jaar ook ineens last van. Afspraak bij de Apple Store gemaakt ,maar ze hebben pas zaterdag een plekje 8)7

Hoe lang duurder de reparatie bij jou?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
Greatsword schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:59:
[...]

Heb er na 3 jaar ook ineens last van. Afspraak bij de Apple Store gemaakt ,maar ze hebben pas zaterdag een plekje 8)7

Een paar dagen maar dat is omdat het via Amac gelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 23:14
Greatsword schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:59:
[...]

Mits alles op voorraad is zou je op 3-5 dagen moeten rekenen bij de Apple Store. Althans dat is een gebruikelijke termijn zo heb ik begrepen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Geronimous We gaan het zaterdag zien. Hopelijk gaat het proces gemakkelijk zonder extra kosten aangezien de Macbook al 3 jaar oud is en ik op de website van apple geen officieel programma hier over zie.

Alle links over het coating probleem komen namelijk van externe websites.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik heb er met het nieuwe scherm na 2 jaar opnieuw last van, helaas, ondanks dat ik bewust ZELDEN mijn scherm schoonmaak omdat ik bang was er weer last van te krijgen.

Weet iemand of je een tweede maal je scherm ter reparatie mag aanbieden(binnen de 4jr uiteraard)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 12:54
Heb mijn scherm een tweede maal laten vervangen, dus dat kan. Overigens, scherm nummer drie begint nu ook alweer z'n coating te verliezen :/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:29
Abbadon schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:11:
Heb mijn scherm een tweede maal laten vervangen, dus dat kan. Overigens, scherm nummer drie begint nu ook alweer z'n coating te verliezen :/
Helaas blijven ze dezelfde schermen gebruiken totdat deze "op" zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Hier is de MacBook Pro ook weg omdat de coating los liet, via Switch. Verwachte hersteltijd is 2 weken...
Pagina: 1