Vraag
Beste antwoord (via Neo Hop op 24-12-2016 08:22)
Alle reacties
Hangt van meerdere dingen af:
Support de CPU het ja/nee (meeste CPU's hebben een interne memorycontroller tegenwoordig).
Wat zegt de support van de fabrikant van het moederbord? ECC support ja/nee?
(als het er niet bij staat, kan het geheugen soms wel werken, maar dan zonder ECC ingeschakeld, moeten het wel UDIMM's zijn en geen ECC Reg, die laatste gaat zeker niet werken).
Dus op welk moederbord en met welke CPU wil je het gebruiken?
Support de CPU het ja/nee (meeste CPU's hebben een interne memorycontroller tegenwoordig).
Wat zegt de support van de fabrikant van het moederbord? ECC support ja/nee?
(als het er niet bij staat, kan het geheugen soms wel werken, maar dan zonder ECC ingeschakeld, moeten het wel UDIMM's zijn en geen ECC Reg, die laatste gaat zeker niet werken).
Dus op welk moederbord en met welke CPU wil je het gebruiken?
ik wil het gaan gebruiken op:
moederbord = MSI A78M-E45
cpu = AMD Athlon X4 860K Boxed
Wat zei de handleiding van dit moederbord over ondersteund geheugen? En waarom wil je ECC RAM gaan gebruiken?Neo Hop schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:36:
ik wil het gaan gebruiken op:
Op de site van MSI staan in de QVL een tweetal geteste ECC configuraties, dus ze zullen allicht werken. Echter is unbuffered ECC niet goedkoper dan regulier niet-ECC geheugen. Dus ik deel de vraag van hierboven, waarom wil je ECC?
I reject your reality and substitute my own
ik had nog 32GB ECC (registered) RAM liggen, dus ik dacht misschien kan ik met die RAM mijn pc upgraden van 8GB RAM naar 32GB ECC RAM.
Zoals hcQd en Nemesizz al aangaven gaat Registered geheugen niet werken, dat is bedoeld voor server CPU's. Je hebt Unbuffered geheugen nodig, of dat dan toevallig ECC of gewoon non-ECC is maakt vaak niet uit, indien niet ondersteund wordt dat gedeelte genegeerd.
Dit is geen topicstartNeo Hop schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 07:50:
Mijn vraag
Werkt ECC RAM op een NON ECC moederbord?
Wat wel? Lees hier:
Het algemeen beleid #quickstart
Trouwens, kijk ook even hier:
PMG FAQ
Ons FAQ mag misschien wat verouderd zijn, maar dit staat er letterlijk in...
Dicht wegens geen inzet.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()