Hoi allemaal, ik moet voor een opdracht het spel Monopoly implementeren in C#. Ik gebruik hiervoor Visual Studio maar stootte op een probleem.
Ik heb een form en in die form heb ik een List die public is:
Nu wil ik graag in een andere klasse deze lijst 'spelersLijst' inlezen/gebruiken. Hoe doe ik dit? Ik probeerde al een instantie van de Form te maken in mijn klasse en dit dan zo te doen:
Maar in deze klasse herkent hij zelf na aanmaken van het object mijn object 'testform' niet?
Doe ik dit helemaal verkeerd? Ik dacht dat als je variabelen uit de ene klasse wil inlezen in de anderen, je eerst een instantie moest maken van die klasse en dit dan gewoon kon gebruiken?
Alvast bedankt
Ik heb een form en in die form heb ik een List die public is:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| namespace Monopoly.Forms { public partial class FormSpelerKeuze : Form { public List<Speler> spelersLijst = new List<Speler>(); //HET GAAT OM DEZE LIJST public FormSpelerKeuze() { } } } |
Nu wil ik graag in een andere klasse deze lijst 'spelersLijst' inlezen/gebruiken. Hoe doe ik dit? Ik probeerde al een instantie van de Form te maken in mijn klasse en dit dan zo te doen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| namespace Monopoly { public class Speelbord { FormSpelerKeuze testform = new FormSpelerKeuze(); List<Speler> testSpelersLijst = testform.spelersLijst; public Speelbord() //Constructor voor het speelbord { aanmakenVakjes(); } } } |
Maar in deze klasse herkent hij zelf na aanmaken van het object mijn object 'testform' niet?
Doe ik dit helemaal verkeerd? Ik dacht dat als je variabelen uit de ene klasse wil inlezen in de anderen, je eerst een instantie moest maken van die klasse en dit dan gewoon kon gebruiken?
Alvast bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 25-12-2016 15:31 ]