[Forum] [Bug???] Quoted posts in ander topic levert geen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
.. notificatie op ;)

Het gaat om deze post: Redneckerz in "Discussie over het frontpage-moderatiesysteem"

Waarbij ik quote naar een andere post uit een ander topic: Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

De poster zegt geen notificatie hiervan te hebben ontvangen: WhatsappHack in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII" (Geen ''Redneckerz reageerde op jouw post in topic X'')

Mijn vragen:
- Zou het kunnen dat dit een bug betreft?
- Zo niet, zou men kunnen uitleggen waarom een dergelijke crosspost geen notificatie oplevert?

Het kan goed zijn dat die functie er gewoonweg niet is, in dat geval zou het misschien beter bestemd zijn voor Mooie Features :)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Beste antwoord (via Redneckerz op 29-12-2016 13:02)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nee, het is sec gezien geen bug maar iets dat verbetering behoeft. Ik heb er inmiddels intern al een ticket voor gemaakt, dus een topic in MF is niet nodig ;)

Intentionally left blank

Alle reacties

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Locatie van de quote zou niet uit moeten maken (al eens dergelijke situaties gehad, wel notificatie gekregen), maar dat het notificatiesysteem soms niet goed werkt was al bekend, alleen zou het volgens mij gefixed moeten zijn.

Zie quote-notificatie stuk?
ACM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:37:
Aangezien de originele issues van dit topic zijn opgelost sluit ik 'm af. Anders blijft het een vergaarbak van onduidelijk door elkaar lopende threads waarvan niet meer duidelijk is wat wel en niet opgelost is ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 22-12-2016 14:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Quoten in een ander topic levert gewoon een notificatie op. Wat wel zou kunnen is dat jouw quote is weggevallen in een gecombineerde notificatie ('Pietje, Jantje en nog 3 anderen reageerden op jouw post in topic X') Waarbij de notificatie dan linkt naar de eerste post waarin gequote was.

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:13:
Quoten in een ander topic levert gewoon een notificatie op.
Inmiddels ook met de juiste topic-titel? Anders maakt dat het zoeken iets lastiger :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:13:
Quoten in een ander topic levert gewoon een notificatie op. Wat wel zou kunnen is dat jouw quote is weggevallen in een gecombineerde notificatie ('Pietje, Jantje en nog 3 anderen reageerden op jouw post in topic X') Waarbij de notificatie dan linkt naar de eerste post waarin gequote was.
Volgens mij heeft alleen Freaky_Angelus een stukje gequote waardoor het systeem het waarschijnlijk niet heeft opgepakt. Kan je dat verifieren?

EDIT: Het eerste stukje wat ikzelf quote wordt door niemand anders geciteerd. Bovendien quote Freaky en ikzelf dezelfde post waarbij ik als eerste was. Die post staat in een ander topic. Volgens jouw redenatie zou Whatsapphack dan een notificatie moeten krijgen - Maar die heeft hij niet gekregen. Waar gaat het dan fout? :?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik sluit dit topic. De originele issue is opgelost en het is niet bedoeld om maar alle mogelijke problemen met die notificaties te verzamelen, daarvoor bestaat het al veel te lang en wordt het te onoverzichtelijk.

Als er dus nog nieuwe/andere problemen met quote-notificaties zijn, graag los melden. Ook als het ergens in de reacties van dit topic al eens is gemeld, maar nog niet is opgelost ;)

En dat kwam uit een aanname ipv een goede controle.. dus weer terug.

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 22-12-2016 16:43 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het even onderzocht. Wat er is gebeurd is dat Freaky_Angelus eerst WhatsappHack heeft gequote: Freaky_Angelus in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Vervolgens quote jij dezelfde post in Redneckerz in "Discussie over het frontpage-moderatiesysteem"

WhatsappHack heeft hiervoor een gecombineerde notificatie gehad ("Freaky_Angelus en Redneckerz reageerden op jouw forumpost in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII.") welke verwijst naar de post van Freaky_Angelus.

Dit heeft dus alles te maken met het samenvoegen van notificaties waar eigenlijk een beetje vanuit wordt gegaan dat quotes doorgaans in hetzelfde topic plaatsvinden. Er is voor zover ik weet al een topic in MF en zelfs een ticket om dit eens te verbeteren (check ik morgen even). De makkelijkste fix is imo om domweg dit soort notificaties niet meer te combineren.

Aan de andere kant komt het ook voor dat iemand ogenschijnlijk meerdere dezelfde notificaties krijgt. Ook dat zag ik bij Whatsapphack die 3 notificaties heeft omdat er 3 verschillende posts van hem worden gequote in Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII" :P

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 22-12-2016 21:49 ]

Intentionally left blank

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:39:
Ik heb het even onderzocht. Wat er is gebeurd is dat Freaky_Angelus eerst WhatsappHack heeft gequote: Freaky_Angelus in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Vervolgens quote jij dezelfde post in Redneckerz in "Discussie over het frontpage-moderatiesysteem"
Daar tussendoor zat nog deze post in een heel ander topic - Redneckerz in "Discussie over het frontpage-moderatiesysteem"

Als WH hack een combonotificatie ervan heeft gehad zoals jij dit zegt, waarom zegt hij dan dat hij geen notificatie heeft gehad? :?
Dit heeft dus alles te maken met het samenvoegen van notificaties waar eigenlijk een beetje vanuit wordt gegaan dat quotes doorgaans in hetzelfde topic plaatsvinden. Er is voor zover ik weet al een topic in MF en zelfs een ticket om dit eens te verbeteren (check ik morgen even). De makkelijkste fix is imo om domweg dit soort notificaties niet meer te combineren.
Het komt ook volgens mij zelden voor, ik deed het dit keer alleen maar om het topic te verplaatsen naar een plek waar het logischer leek. Lijkt mij sowieso lastig om een notificatie te sturen waarin iemand wordt gequote uit een topic, maar het in een geheel ander topic staat.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Uhm, het ging toch ook om de quote in die post?
Als WH hack een combonotificatie ervan heeft gehad zoals jij dit zegt, waarom zegt hij dan dat hij geen notificatie heeft gehad? :?
Omdat hij er misschien overheen kijkt? En wellicht ook omdat die notificatie linkt naar de post van F_A welke wel in het kleine mismodtopic staat...
[...]

Het komt ook volgens mij zelden voor, ik deed het dit keer alleen maar om het topic te verplaatsen naar een plek waar het logischer leek. Lijkt mij sowieso lastig om een notificatie te sturen waarin iemand wordt gequote uit een topic, maar het in een geheel ander topic staat.
Dat werkt doorgaans ook gewoon, alleen als meerdere mensen dezelfde post quoten en de notificatie wordt gecombineerd dan gaat het fout...

Intentionally left blank

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:27:
[...]

Uhm, het ging toch ook om de quote in die post?
Welke ik zojuist hebt gelinkt ja. Ik meldde dit alleen omdat je in je eerste reactie deze er niet bij had zitten en ik dacht dat je de verkeerde had gelinkt :)

[...]
Omdat hij er misschien overheen kijkt? En wellicht ook omdat die notificatie linkt naar de post van F_A welke wel in het kleine mismodtopic staat...
Dat zou kunnen. Maar hij ziet toch staan dat FA en ik reageerden in zijn notificatie?
Dat werkt doorgaans ook gewoon, alleen als meerdere mensen dezelfde post quoten en de notificatie wordt gecombineerd dan gaat het fout...
Ik begrijp er geen bal van maar ik ga op je oordeel af. Het is dus geen bug? :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Redneckerz schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:33:
[...]

Het is geen bug inderdaad, maar het levert wel hele verwarrende situaties en zoektochten op, dus het is wel iets wat we sowieso moeten verbeteren. Ik zal daar dus sowieso een ticket voor maken en kijken of dat eens wat prio kan krijgen :)

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Redneckerz schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:33:
[...]

Dat zou kunnen. Maar hij ziet toch staan dat FA en ik reageerden in zijn notificatie?
Zien en bewust ervan zijn, zijn twee aparte dingen. ;) Ik heb ook wel eens gemist dat meer dan één persoon mij heeft gequote. Pas toen ik de notificatie opnieuw en wat beter las zag ik het. Je mist het redelijk makkelijk.
[...]

Als meerdere mensen hetzelfde bericht quoten, worden de meldingen daarvan samengevoegd tot een enkele melding. Dus ipv 3 meldingen die zeggen dat Jan, Piet en Klaas op jou reageren, zie je "Jan en 2 anderen hebben op jou gereageerd". Het wordt alleen zoeken naar de reactie van Klaas als hij de quote in een ander topic heeft gezet. Dat is wat crisp bedoelt met "daar gaat het mis als de notificaties worden samengevoegd". Het is een situatie die zelden voorkomt, maar wel rekening moet worden gehouden en dat doet het momenteel niet. Überhaupt zie je niet in de melding in welk topic de quote eigenlijk staat, alleen waar de bron staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote-notificaties niet samenvoegen, de titel komt daar ook ter sprake.

Oscar Wilde

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:04:
[...]

Zien en bewust ervan zijn, zijn twee aparte dingen. ;) Ik heb ook wel eens gemist dat meer dan één persoon mij heeft gequote. Pas toen ik de notificatie opnieuw en wat beter las zag ik het. Je mist het redelijk makkelijk.

[...]

Als meerdere mensen hetzelfde bericht quoten, worden de meldingen daarvan samengevoegd tot een enkele melding. Dus ipv 3 meldingen die zeggen dat Jan, Piet en Klaas op jou reageren, zie je "Jan en 2 anderen hebben op jou gereageerd". Het wordt alleen zoeken naar de reactie van Klaas als hij de quote in een ander topic heeft gezet. Dat is wat crisp bedoelt met "daar gaat het mis als de notificaties worden samengevoegd". Het is een situatie die zelden voorkomt, maar wel rekening moet worden gehouden en dat doet het momenteel niet. Überhaupt zie je niet in de melding in welk topic de quote eigenlijk staat, alleen waar de bron staat.
Het is dus een bug? ;) Dan kan ik namelijk dit als goede antwoord markeren.

Moet ik hier nog iets mee doen, zoals een topic in Mooie features maken?

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
Bump :)

Acties:
  • Beste antwoord

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nee, het is sec gezien geen bug maar iets dat verbetering behoeft. Ik heb er inmiddels intern al een ticket voor gemaakt, dus een topic in MF is niet nodig ;)

Intentionally left blank

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:00:
Dan kan deze op slot, dank je Crisp! :)

[ Voor 77% gewijzigd door Redneckerz op 29-12-2016 13:03 ]

Pagina: 1