Haha, ja het gaat goed, mits je ook wilt dat het goed gaat.Wim-Bart schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:54:
[...]
Helemaal gelijk in, ik snap het probleem ook niet echt, katten zijn heel erg flexibele dieren, kunnen misschien in begin schichtig zijn en als ze het niet vetrouwen verbergen ze zich wel.
Het is eigenlijk net als met kinderen en alles wat leeft, als we "overprotective" zijn, dan worden ze verziekt. Een kat met een hond kennis laten maken is altijd wel goed. Dan weet de kat hoe het is. En een knappe hond die een kat wat aan kan doen in een normale situatie. Zolang de kat maar uitwijk mogelijkheden heeft zoals een hoge kast enzo.
Ben zelf ook geen fan van honden, vind het slappe, slijmende, stinkende wezens en zou er liever ook geen in huis hebben. Maar voor een dagje of 2 per maand op bezoek is geen enkel bezwaar. Het is geven en nemen.
Ga je een hond straffen omdat die aan een kat wilt ruiken, dan kan je uiteindelijk een zeer slechte eigenschap bij je hond aanmaken: agressief richting katten.
Gewoon samen laten, niet straffen, die agressieve en eenkennige katten zoeken wel een uitweg.
Een pup doet geen vlieg kwaad, enige waar je mee moet opletten zijn katten, zijn onvoorspelbare projectielen die niet kunnen luisteren en doen wat ze willen.
Maar een normale kat zal geen rare fratsen uit halen met een pup, die zal de pup eerder uit de weggaan.
Ook kan een kat een flinke haal (klap) geven (dat onvoorspelbare) indien de pup rustig in de buurt komt, ook gewoon toelaten.
Een pup heeft net iets meer denkvermogen vergeleken een kat en zal het zien als: oh die kat wilt niet spelen, dan ga ik even achteruit.
Dit terwijl een kat zal denken: ej die wilt mij opeten, die geef ik een flinke knal. Dit terwijl de pup natuurlijk alleen wilt ruiken of spelen.
Hier was het ook even wennen, je haalt een super lieve betrouwbare pup in huis en die wordt aangevallen door zo'n beest (een kat dus), ja gewoon laten gaan. Mijn hond (nog altijd een pup van 9 maanden) weet nu precies bij welke kat hij mag ruiken en bij welke niet.