Welke audio installatie in deze situatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickh90
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-08-2021
Hi!

Wij (lees mijn vriendin en ik) hebben recent een eigen woning gekocht en gister een TV. Toen we in de winkel stonden viel ons oog op een aantal soundbars (bij de Expert). Ik weet dat een complete 5.1 set in principe veel beter is, maar helaas ook veel duurder. Aangezien wij hier niet op berekend hebben, maar toch graag een audio installatie willen in welke vorm dan ook heb ik een vraag aan jullie.

Kortweg: Wat is voor maximaal 300 euro de beste oplossing voor een geluidsinstallatie thuis? Wij zijn geen audiofielen. We luisteren af en toe wel muziek maar deze set moet vooral in staat zijn om de films en series die wij kijken een extra dimensie te geven.

Uiteraard heb ik al gezocht en kwam ik 1 op specifiek setje van HK (ben de link even kwijt) en voor de rest vooral veel Yamaha, wat ik zelf eigenlijk niet ken. Aangezien op kieskeurig veel soundbars maar 1 of 2 beoordelingen hebben wil ik hier graag wat informatie winnen.

Wat is een goede oplossing? 5.1 sowieso laten schieten voor dit bedrag lijkt me? Al zijn ze er wel voor 250/300 euro.

Alvast bedankt,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Kijk eens bij deze topics: Consumentenelektronica Aankoopadvies

Bijvoorbeeld Nieuwe soundbar of 2.1 set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Zou met zo'n budget ook eens kijken of er van een mede-tweaker niet iets over te nemen is..

categorie: Home cinema en audiosets

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
Hoewel de kwaliteit niet evenredig schaalt met de prijs, kun je over het algemeen wel stellen dat je met €300,- voor 3 speakers meer potentiële kwaliteit in huis haalt dan bij 6 speakers voor hetzelfde geld.

De vraag is dan hoeveel waarde je hecht aan het surround-effect.

Aan de andere kant ben ik van mening dat dergelijke sets in deze prijsklasse niet veel zullen verschillen onderling en dat je je keuze vooral zal moeten baseren op looks en eventueel mogelijkheden.

Ga wel even luisteren van tevoren, want het kan zomaar zijn dat je vriendin ineens vindt dat jullie maar even moeten doorsparen voor een volledige 5.1 set met boekenplank speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickh90
fazerfreak schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:50:
Zou met zo'n budget ook eens kijken of er van een mede-tweaker niet iets over te nemen is..

categorie: Home cinema en audiosets
Dat is een goede! Een soort MP maar dan binnen deze site. Handig!

Dan rest de vraag min of meer: ga je binnen dit budget voor een complete set of enkel voor een soundbar met subwoofer? Wat had jij gedaan in mijn positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nickh90 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:59:
Wat had jij gedaan in mijn positie?
Ik ben geen audiofiel, maar muziek klinkt mij beter door full-range speakers. In films/tv is het vooral bas/lage tonen.

Ik ben daarom voor een tweedehands versterker gegaan van tien euro. En daar twee speakers bij gekocht. Later een surround receiver. En weer iets later een center speaker.

Uiteindelijk nog twee surround speakers (ook full range), maar die heb ik in de eetkamer staan. Via multi channel stereo heb ik dan op de hele begane grond muziek. Alleen bij films hoor je dan helicopters vanuit de eetkamer aan komen vliegen :-)

Op deze manier en goed geluid bij muziek en goed geluid bij tv. En niet alle kosten in een keer.

Heb je vrijwel nooit de radio/spotify aan of heb je een draagbaar radiootje in de keuken, dan lijkt me een soundbar of ander simpel setje met subwoofer voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickh90
Thanks voor je reactie. Ik denk dat ik inmiddels wel kan stellen dat het een soundbar wordt. Ook om praktische overwegingen (minder boxen e.d.)

Mijn oog viel vanavond op deze: Samsung HW-K550. Iemand hier ervaring mee of iemand die er wat zinnigs over kan zeggen? Wat ik zo moeilijk vind (nogmaals) is het feit dat de meeste maar 1 of 2 reviews hebben. Deze heeft bijvoorbeeld een 5.1 systeem. Wat houdt dat precies in? Ik dacht dat dat per definitie betekende dat je ook losse boxen in je kamer moest hebben.
Pagina: 1