Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cat6 kabel geen link

Pagina: 1
Acties:

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Ik ben bezig om mijn thuis netwerk bekabeld aan te leggen maar ik loop tegen (een voor mij) bizar probleem aan.

Ik heb stugge cat6 kabel maar mijn patch-bay als ik hier fabriekskabel(cat5) op aansluit via een wandcontactdoos maakt eigenlijk niet uit welke lengte dan krijg ik gewoon een link naar mijn switch. Echter ik heb zelf een aantal cat6 kabels gemaakt en als ik deze los aansluit tussen bv een macbook en een switch krijg ik ook een link. Echter zodra ik ze via een wandcontactdoos aansluit krijg ik niet eens een link (dus dit staat nog los van de snelheid).

Ik heb ook een simpele kabel tester en deze geeft ook los aan dat alle aders werken (ik heb ze via de 568B standaard aangesloten OW / O / GrW / B / BW / G / BrW / Br ) maar als ik deze via de WCD test dan worden er gewoon aders geskipped.

Wie heeft een idee van wat hier fout gaat? Misschien de rj45 die de connector van de WCD niet leuk vind? Kan je een rj45 connector ook te hard aanknijpen?. (Van wat ik kan zien zitten alle tandjes door de aders heen en zitten ze ook helemaal tot het einde).

Als laatste heb ik nog de aansteker test gedaan voor cca kabel maar ook dat is het niet.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je hebt de verkeerde volgorde van aders aangehouden in je patchpanel/wcd. Je moet de volgorde aanhouden zoals daarop aangegeven, niet de volgorde zoals in plugjes.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:13

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Gebruikt wel de "B" standaard, niet de "A", dat kan het probleem zijn. Werkt het met losse fabriekskabels wel?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Retonator
CyBeR schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:38:
Je hebt de verkeerde volgorde van aders aangehouden in je patchpanel/wcd. Je moet de volgorde aanhouden zoals daarop aangegeven, niet de volgorde zoals in plugjes.
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:01:
Gebruikt wel de "B" standaard, niet de "A", dat kan het probleem zijn. Werkt het met losse fabriekskabels wel?
Ik heb de 568B standaard gebruikt op de LSA strips. Ik heb dus de kleurcodering gevolgd die op de strip staat aangegeven. Fabriekskabels werken wel allemaal zelfs eentje van een meter of 20. En de cat6 die ik probeer te gebruiken is denk ik 3m. Ook als ik een zelf gemaakte kabel aansluit op mijn patch paneel en dan naar de switch dan werkt het niet. Alleen een hele korte (0,5m) van router naar switch die lijkt wel te werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Retonator op 21-12-2016 19:01 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Welke kabel is het en heb je de kabel gecontroleerd met een kabeltester? Werken alle aders? Ik denk dat de kabel heel slecht is.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:06
Zelf patchkabels moet je ook nooit aan beginnen.
Zonde van je tijd en energie.
Kwaliteit is altijd minder (wat hier ook blijkt) en patchkabels zijn zo goedkoop dat het niet zinvol is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:45

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ben(V) schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:07:
Kwaliteit is altijd minder (wat hier ook blijkt) en patchkabels zijn zo goedkoop dat het niet zinvol is.
Allemaal losse kabels op de vloeren neerleggen in je woning is anders ook geen porem heur. ;)
O kabeltjes van een halve meter, ik snap.

Zorg dat je ergens een kabeltester kunt lenen. Zo'n simpel ding met LEDjes is al prima. Eéntje van Fluke Networks kan natuurlijk ook. :P

Meten is weten. /cliché

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 21-12-2016 20:15 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Retonator
Ben(V) schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:07:
Ik moet je daar wel gelijk in geven. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, ik zal echter 1 kant wel zelf moeten maken ivm een klein gaatje door de muur heen (als dat niet lukt kan het gat misschien nog altijd groter)

Het is een kabel van digitus btw. awg24.

Ik kan nu wel redelijk snel een kabel in elkaar zetten ;), jammer dat ze niet werken alleen. Ik vind het alleen zo raar dat een veel langere fabriekskabel wel werkt dan zou de weerstand van dat kleine stukje al veel meer moeten zijn dan de veel langere cat5.

• Retonator
PD2JK schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:11:
[...]

Allemaal losse kabels op de vloeren neerleggen in je woning is anders ook geen porem heur. ;)

Zorg dat je ergens een kabeltester kunt lenen. Zo'n simpel ding met LEDjes is al prima. Eéntje van Fluke Networks kan natuurlijk ook. :P

Meten is weten. /cliché
Ik heb een kabel tester ;) en dat is dus het vreemde. Als ik de kabel los test dan is alles prima alle 8 de ledjes lichten netjes op in de zelfde volgorde. Als ik de WCD naar de patch kast test dan licht alles netjes op. maarrrr, als ik de kabel via de WCD test dan skipped hij er een stuk of 4 dus iets van 2,6,7,8. Dat was ook mijn frustratie aangezien ik elke kabel heb getest nadat ik hem af had.

Het zijn echt de soepele kern kabels want ik heb wel door mijn huis heen de stugge kabel liggen en die lijkt gewoon goed te zijn en ook goed te zijn afgemonteerd.

Ik denk dat ik ook maar eens los de weerstand per ader ga meten van een stuk kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Retonator op 21-12-2016 20:17 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Zoveel verschil in kwaliteit is er niet, hoor. De aders zijn (als het goed is), echt hetzelfde. Ik denk dat het toch in de overgang: kabel <-> connector zit, bestel bij https://netwerkproducten.com/ een stel goede en goedkope cat6 patchkabels in verschillende lengtes en je bent gelijk van al het gezeur af. Kabels door muizen moeten nooit soepel zijn, maar altijd stug.

Zie dit voor verschil tussen cat5e en cat6.
Afbeeldingslocatie: http://www.w7cloud.com/wp-content/uploads/2015/09/Cat3-vs-cat5-vs-cat6.jpg
Retonator schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:16:
[...]

Ik heb een kabel tester ;) en dat is dus het vreemde. Als ik de kabel los test dan is alles prima alle 8 de ledjes lichten netjes op in de zelfde volgorde. Als ik de WCD naar de patch kast test dan licht alles netjes op. maarrrr, als ik de kabel via de WCD test dan skipped hij er een stuk of 4 dus iets van 2,6,7,8. Dat was ook mijn frustratie aangezien ik elke kabel heb getest nadat ik hem af had.
En als je de frabriekskabels neemt? Zie anders hierboven
Het zijn echt de soepele kern kabels want ik heb wel door mijn huis heen de stugge kabel liggen en die lijkt gewoon goed te zijn en ook goed te zijn afgemonteerd.

Ik denk dat ik ook maar eens los de weerstand per ader ga meten van een stuk kabel.
Dat kan je ook gaan doen, zie ook dit topic: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

[ Voor 49% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 21-12-2016 20:21 ]

• Retonator
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:18:
Zoveel verschil in kwaliteit is er niet, hoor. De aders zijn (als het goed is), echt hetzelfde. Ik denk dat het toch in de overgang: kabel <-> connector zit, bestel bij https://netwerkproducten.com/ een stel goede en goedkope cat6 patchkabels in verschillende lengtes en je bent gelijk van al het gezeur af. Kabels door muizen moeten nooit soepel zijn, maar altijd stug.
De kabels door de muur zijn stug, de kabels die ik zelf probeer te maken zijn soepel en alles wat ik gebruik komt ook van netwerkproducten.com. Maar inderdaad het zou best eens kabel <-> connector kunnen zijn het kan ook mijn (on)handigheid zijn in het maken van de kabel. Ik vond het echter zo vreemd dat de kabel los wel zelf goed door de tester komt. Deze week gaat nog iemand die dit voor zijn werk doet als installateur een kabel maken eens kijken of dat helpt.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Retonator schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:25:
[...]

De kabels door de muur zijn stug, de kabels die ik zelf probeer te maken zijn soepel en alles wat ik gebruik komt ook van netwerkproducten.com. Maar inderdaad het zou best eens kabel <-> connector kunnen zijn het kan ook mijn (on)handigheid zijn in het maken van de kabel. Ik vond het echter zo vreemd dat de kabel los wel zelf goed door de tester komt. Deze week gaat nog iemand die dit voor zijn werk doet als installateur een kabel maken eens kijken of dat helpt.
Dan zullen de kabels wel goed zijn. Ik zou even afwachten wat de installateur zegt.

• Retonator
Het probleem was dat mijn knijptang te diep kneep, hierdoor kwamen de contacten te diep te liggen en werd er geen goed contact gemaakt met de WCD en het patchpaneel. Toch wel vreemd want de kwaliteit van de tang lijkt wel goed, weet iemand of deze ook af te stellen zijn?
Pagina: 1