Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil battlefield 1 & titanfall2 met 100 fps+ kunnen draaien op een 100+ hz scherm dat bij voorkeur ook nog eens 4k heeft en widescreen 32 inch is. Daarnaast wil ik er ook op kunnen developen(dus 2 schermen en genoeg ram voor een eventuele VM)
Wat mag het systeem gaan kosten?
4500 euro max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 500 ggb ssd. Exact type moet ik thuis opzoeken.(De schijf is ongeveer 2 jaar oud).
Daarnaast heb ik een 3-tal oudere HD's, 1 van 500gb, 1 TB & 1.5 TB. Die ik er wil kunnen insteken totdat ik later een NAS heb.
Logitech G930 gaming heaset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Muis (Ik hou van de MX518 muis, als er een nieuwere variant met de zelfde vorm of een gelijkaardige bestaat zou dat perfect zijn)
- Keyboard (met focus op gaming, maar geen over the top features nodig van extra knoppen en panels tenzij ze echt relevant kunnen zijn voor het gamen of developen)
- Minstens 100 fps op ultra settings. Ofwel 2xGTX 1080 in sli oftewel Titan x.
- 1 Monitor for gaming. Hier moet ik mij echt laten gidsen qua inch, resolutie en hertz & gsync etc. Liefst van al een 34 wide screen 4K met 144 hz.
- 1 Monitor als side-screen voor het developen(mag dus 60 HZ zijn, maar liefst ook 1440p(horizontaal), anders kun je met je muis vast komen te zitten in de bovenhoeken van het scherm bij het wisselen van scherm met je pointer). Liefst ook een scherm dat 323 mm hoog is zodat ze mooi naast elkaar staan.
Deze 2de monitor past liefst cosmetisch bij de eerste, dus zelfde merk, zelfde dikte van rand en zelfde hoogte en verstelbaarheid als eerste monitor.
- Blue ray reader/writer indien dit nog relevant is. Heb het de voorbije 6 jaar niet nodig gehad eerlijk gezegd, maar mss te gek om eruit te laten?
- Minimum 24 gb ram. Voor eventueel een virtual machine te draaien of verschillende programma's voor te developen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eerder Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst heb ik een zo stille pc als mogelijk. Bvb een fractal design case.
Case liefst zwart of wit en stijlvol/professioneel design.
Passende cooling, afh van overglocking of niet.
Ga je overklokken?
Indien gemakkelijk en voldoende winst in fps. Sure why not.
Wat verwacht je van ons?
Dat de onderdelen op elkaar afgestemd zijn.
Dat de voeding sterk genoeg is om eventueel later een extra kaart in sli bij te steken of extra schijven of te overglocken.
Dat er 6+ sata poorten in zitten.
Een antwoord op de vraag of het nut heeft om ssd schijven in raid 0 te zetten bvb? Voor gaming performance.
Rekening te houden met g-sync/free sync en whatever nieuwe snufjes waarvan ik niet op de hoogte ben, maar die de dag van vandaag wel relevant zijn.
In de specificaties van de Asus Rog monitor zie ik:
Refresh rate:
Normaal (HDMI): 50Hz
Normaal (Displaypoort): 60Hz
Overclock(Displaypoort): 100Hz
Standaard refresh rate is met G-Sync te overcloken naar 75Hz en daarna met stappen van 5Hz tot 100Hz.
Is het dit scherm makkelijk overglockbaar naar die 100 hz? Ik ken dit proces niet.
Ga ik best voor 2 gtx 1080's in SLI als ik meer fps wil? of kies ik dan best voor de titan.
Mijn voorstel, tegen een kritisch daglicht te houden, aub
Ik wil battlefield 1 & titanfall2 met 100 fps+ kunnen draaien op een 100+ hz scherm dat bij voorkeur ook nog eens 4k heeft en widescreen 32 inch is. Daarnaast wil ik er ook op kunnen developen(dus 2 schermen en genoeg ram voor een eventuele VM)
Wat mag het systeem gaan kosten?
4500 euro max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 500 ggb ssd. Exact type moet ik thuis opzoeken.(De schijf is ongeveer 2 jaar oud).
Daarnaast heb ik een 3-tal oudere HD's, 1 van 500gb, 1 TB & 1.5 TB. Die ik er wil kunnen insteken totdat ik later een NAS heb.
Logitech G930 gaming heaset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Muis (Ik hou van de MX518 muis, als er een nieuwere variant met de zelfde vorm of een gelijkaardige bestaat zou dat perfect zijn)
- Keyboard (met focus op gaming, maar geen over the top features nodig van extra knoppen en panels tenzij ze echt relevant kunnen zijn voor het gamen of developen)
- Minstens 100 fps op ultra settings. Ofwel 2xGTX 1080 in sli oftewel Titan x.
- 1 Monitor for gaming. Hier moet ik mij echt laten gidsen qua inch, resolutie en hertz & gsync etc. Liefst van al een 34 wide screen 4K met 144 hz.
- 1 Monitor als side-screen voor het developen(mag dus 60 HZ zijn, maar liefst ook 1440p(horizontaal), anders kun je met je muis vast komen te zitten in de bovenhoeken van het scherm bij het wisselen van scherm met je pointer). Liefst ook een scherm dat 323 mm hoog is zodat ze mooi naast elkaar staan.
Deze 2de monitor past liefst cosmetisch bij de eerste, dus zelfde merk, zelfde dikte van rand en zelfde hoogte en verstelbaarheid als eerste monitor.
- Blue ray reader/writer indien dit nog relevant is. Heb het de voorbije 6 jaar niet nodig gehad eerlijk gezegd, maar mss te gek om eruit te laten?
- Minimum 24 gb ram. Voor eventueel een virtual machine te draaien of verschillende programma's voor te developen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eerder Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst heb ik een zo stille pc als mogelijk. Bvb een fractal design case.
Case liefst zwart of wit en stijlvol/professioneel design.
Passende cooling, afh van overglocking of niet.
Ga je overklokken?
Indien gemakkelijk en voldoende winst in fps. Sure why not.
Wat verwacht je van ons?
Dat de onderdelen op elkaar afgestemd zijn.
Dat de voeding sterk genoeg is om eventueel later een extra kaart in sli bij te steken of extra schijven of te overglocken.
Dat er 6+ sata poorten in zitten.
Een antwoord op de vraag of het nut heeft om ssd schijven in raid 0 te zetten bvb? Voor gaming performance.
Rekening te houden met g-sync/free sync en whatever nieuwe snufjes waarvan ik niet op de hoogte ben, maar die de dag van vandaag wel relevant zijn.
In de specificaties van de Asus Rog monitor zie ik:
Refresh rate:
Normaal (HDMI): 50Hz
Normaal (Displaypoort): 60Hz
Overclock(Displaypoort): 100Hz
Standaard refresh rate is met G-Sync te overcloken naar 75Hz en daarna met stappen van 5Hz tot 100Hz.
Is het dit scherm makkelijk overglockbaar naar die 100 hz? Ik ken dit proces niet.
Ga ik best voor 2 gtx 1080's in SLI als ik meer fps wil? of kies ik dan best voor de titan.
Mijn voorstel, tegen een kritisch daglicht te houden, aub
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 358,90 | € 358,90 |
1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 148,95 | € 148,95 |
1 | Asus GeForce GTX Titan Black | € 1.200,80 | € 1.200,80 |
1 | Fractal Design Define S | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart | € 1.239,- | € 1.239,- |
1 | Noctua NH-D14 | € 68,50 | € 68,50 |
1 | Corsair Gaming STRAFE Cherry MX Red (BE layout) | € 99,- | € 99,- |
1 | Logitech Performance Mouse MX | € 98,64 | € 98,64 |
2 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 108,95 | € 217,90 |
1 | Corsair AX860 | € 189,95 | € 189,95 |