High end game pc max 4500 euro.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil battlefield 1 & titanfall2 met 100 fps+ kunnen draaien op een 100+ hz scherm dat bij voorkeur ook nog eens 4k heeft en widescreen 32 inch is. Daarnaast wil ik er ook op kunnen developen(dus 2 schermen en genoeg ram voor een eventuele VM)

Wat mag het systeem gaan kosten?
4500 euro max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 500 ggb ssd. Exact type moet ik thuis opzoeken.(De schijf is ongeveer 2 jaar oud).
Daarnaast heb ik een 3-tal oudere HD's, 1 van 500gb, 1 TB & 1.5 TB. Die ik er wil kunnen insteken totdat ik later een NAS heb.
Logitech G930 gaming heaset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Muis (Ik hou van de MX518 muis, als er een nieuwere variant met de zelfde vorm of een gelijkaardige bestaat zou dat perfect zijn)
- Keyboard (met focus op gaming, maar geen over the top features nodig van extra knoppen en panels tenzij ze echt relevant kunnen zijn voor het gamen of developen)
- Minstens 100 fps op ultra settings. Ofwel 2xGTX 1080 in sli oftewel Titan x.
- 1 Monitor for gaming. Hier moet ik mij echt laten gidsen qua inch, resolutie en hertz & gsync etc. Liefst van al een 34 wide screen 4K met 144 hz.
- 1 Monitor als side-screen voor het developen(mag dus 60 HZ zijn, maar liefst ook 1440p(horizontaal), anders kun je met je muis vast komen te zitten in de bovenhoeken van het scherm bij het wisselen van scherm met je pointer). Liefst ook een scherm dat 323 mm hoog is zodat ze mooi naast elkaar staan.
Deze 2de monitor past liefst cosmetisch bij de eerste, dus zelfde merk, zelfde dikte van rand en zelfde hoogte en verstelbaarheid als eerste monitor.
- Blue ray reader/writer indien dit nog relevant is. Heb het de voorbije 6 jaar niet nodig gehad eerlijk gezegd, maar mss te gek om eruit te laten?
- Minimum 24 gb ram. Voor eventueel een virtual machine te draaien of verschillende programma's voor te developen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eerder Intel en Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst heb ik een zo stille pc als mogelijk. Bvb een fractal design case.
Case liefst zwart of wit en stijlvol/professioneel design.
Passende cooling, afh van overglocking of niet.

Ga je overklokken?
Indien gemakkelijk en voldoende winst in fps. Sure why not.

Wat verwacht je van ons?
Dat de onderdelen op elkaar afgestemd zijn.
Dat de voeding sterk genoeg is om eventueel later een extra kaart in sli bij te steken of extra schijven of te overglocken.
Dat er 6+ sata poorten in zitten.
Een antwoord op de vraag of het nut heeft om ssd schijven in raid 0 te zetten bvb? Voor gaming performance.
Rekening te houden met g-sync/free sync en whatever nieuwe snufjes waarvan ik niet op de hoogte ben, maar die de dag van vandaag wel relevant zijn.

In de specificaties van de Asus Rog monitor zie ik:
Refresh rate:
Normaal (HDMI): 50Hz
Normaal (Displaypoort): 60Hz
Overclock(Displaypoort): 100Hz
Standaard refresh rate is met G-Sync te overcloken naar 75Hz en daarna met stappen van 5Hz tot 100Hz.

Is het dit scherm makkelijk overglockbaar naar die 100 hz? Ik ken dit proces niet.

Ga ik best voor 2 gtx 1080's in SLI als ik meer fps wil? of kies ik dan best voor de titan.

Mijn voorstel, tegen een kritisch daglicht te houden, aub :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,90€ 358,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Asus GeForce GTX Titan Black€ 1.200,80€ 1.200,80
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
1Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart€ 1.239,-€ 1.239,-
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1Corsair Gaming STRAFE Cherry MX Red (BE layout)€ 99,-€ 99,-
1Logitech Performance Mouse MX€ 98,64€ 98,64
2Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 108,95€ 217,90
1Corsair AX860€ 189,95€ 189,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.691,59

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De Titan die nu in de lijst staat is een oude welke een stuk langzamer is dan een GTX 1080. De Titan X is de snelste single gpu van dit moment https://www.nvidia.com/en.../10series/titan-x-pascal/
Om de 1080/1080 SLI en Titan X te vergelijken reviews: Nvidia Titan X: snelle single-gpu-videokaart 'omdat het kan'

Met dit budget zou ik overigens voor een socket 2011-3 gaan en die lekker overklokken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Er zijn hier veel verbeter punten te noemen om Tweakers je beter te laten kunnen helpen.
Het ziet er naar uit dat je wel super veel geld wilt uitgeven, maar niet weet wat wat inhoud en daarom lijkt het me handig als je begint met wat meer research doen. Je wilt het volgende:
Ik wil battlefield 1 & titanfall2 met 100 fps+ kunnen draaien.
Op wat? Ultra? 4K Ultra? Hoe weet je op wat je dat wilt runnen als je je beeldscherm nog niet zeker hebt? Dan weet je niet eens of je 4000 euro moet uitgeven. Het beste kun je dus bij het eerste punt, wat wil je doen, de resolutie neerzetten waarop je wilt spelen.
Daarnaast wil ik er ook op kunnen developen.
Wat wil je er op kunnen developen? Hiervoor hoef je niet perse 4500 euro uit te geven, zie punt hierboven.

Je maakt daarnaast ook een eigen systeem dat luchtgekoeld is terwijl je het systeem wel zo stil mogelijk wilt. Dan zou ik eerder voor een wat stiller waterkoeling setje gaan dan een CPU air fan.

Ook is de videokaart keuze in je eigen samengestelde systeem zoals ACB2401 aangeeft niet de beste videokaart op dit moment en is deze "verouderd". Komt terug bij mijn punt om wat meer research te doen in wat je nou precies verwacht en wilt van je videokaart.

reviews: Nvidia Titan X: snelle single-gpu-videokaart 'omdat het kan'

[ Voor 18% gewijzigd door BSOD baby op 20-12-2016 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J Z V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08 10:16
Ik dacht :
Waterkoeling - betere koeling
Luchtkoeling - stillere koeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
1 1080 is wel voldoende hoor, je hebt er geen 2 nodig, ook niet 100fps op 3440x1440. Die titan is verspilling van je geld. Steek dat geld lekker in je zak en haal een 1080. Die monitor is cool dus zeker doen.

De Logitech Performance MX is een zakelijke muis, geen high-performance gaming muis; ik zou de Logitech G900 aanraden.

Begin niet aan waterkoeling. Nooit ergens voor nodig, alleen maar fun factor maar dan moet je het wel zelf kunnen. Luchtgekoelde PCs kunnen prima stil zijn, waterkoeling is alleen maar stiller als het gemaakt is door iemand met ervaring.

Vervolgens heb je een shitload aan geld over. Dat steek je in iets je spaarpot voor wanneer je iets nodig hebt voor je huis ofzo, als je een huis gaat kopen ooit.

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 20-12-2016 21:54 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BSOD baby schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:43:
Er zijn hier veel verbeter punten te noemen om Tweakers je beter te laten kunnen helpen.
Het ziet er naar uit dat je wel super veel geld wilt uitgeven, maar niet weet wat wat inhoud en daarom lijkt het me handig als je begint met wat meer research doen. Je wilt het volgende:

[...]

Op wat? Ultra? 4K Ultra? Hoe weet je op wat je dat wilt runnen als je je beeldscherm nog niet zeker hebt? Dan weet je niet eens of je 4000 euro moet uitgeven. Het beste kun je dus bij het eerste punt, wat wil je doen, de resolutie neerzetten waarop je wilt spelen.

[...]

Wat wil je er op kunnen developen? Hiervoor hoef je niet perse 4500 euro uit te geven, zie punt hierboven.

Je maakt daarnaast ook een eigen systeem dat luchtgekoeld is terwijl je het systeem wel zo stil mogelijk wilt. Dan zou ik eerder voor een wat stiller waterkoeling setje gaan dan een CPU air fan.

Ook is de videokaart keuze in je eigen samengestelde systeem zoals ACB2401 aangeeft niet de beste videokaart op dit moment en is deze "verouderd". Komt terug bij mijn punt om wat meer research te doen in wat je nou precies verwacht en wilt van je videokaart.

reviews: Nvidia Titan X: snelle single-gpu-videokaart 'omdat het kan'
Ik heb je opmerkingen opgenomen. De cooler mag watergekoeld zijn. Ik wil gewoon een nauwelijks hoorbaar geluidsniveau en niet alsof er een F16 naast mij gaat opstijgen, zoals nu het geval is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
Vaak is het de videokaart die het meest herrie maakt. Je kan dan bijv. kijken voor zo'n exemplaar met ingebouwde waterkoeling, of gewoon een goede luchtkoeler. Die van EVGA, MSI en Asus doen t meestal goed. Reviews reviews reviews lezen. CPU koeler: Neem een mooie grote die goed door de reviews heen komt.
Raid 0 niet aan beginnen; Gewoon een PCI-Ex4 NVME SSD nemen. 1tje van 512GB of 1TB.

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 20-12-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamebuster schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:53:
De Logitech Performance MX is een zakelijke muis, geen high-performance gaming muis; ik zou de Logitech G900 aanraden.
Wat is er dan belangrijk voor gaming muizen?
Moeten ze nog steeds bedraad zijn zoals vroeger?

De reden dat ik deze in de lijst zette was omdat de vorm van de muis naar rechts wegdraait, net zoals ik mijn hand ook leg wanneer ik game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J Z V
Ok
Liever een UFO dan een F16

Bekijk deze eens,
Gebruik voor nu slechts 1 gtx1080

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Hiermee denk ik dat je een stevige basis hebt om op verder te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamebuster schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:57:
Vaak is het de videokaart die het meest herrie maakt. Je kan dan bijv. kijken voor zo'n exemplaar met ingebouwde waterkoeling, of gewoon een goede luchtkoeler. Die van EVGA, MSI en Asus doen t meestal goed. Reviews reviews reviews lezen. CPU koeler: Neem een mooie grote die goed door de reviews heen komt.
Raid 0 niet aan beginnen; Gewoon een PCI-Ex4 NVME SSD nemen. 1tje van 512GB of 1TB.
Die cooler is inderdaad niet goed, ik denk dat ik een oude review heb gelezen. Die is al beschikbaar van 2009 zie ik.

De scythe fuma beter dan bvb?
pricewatch: Scythe Fuma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J Z V
Zoals met vele dingen is bedraad idd nog altijd sneller
Maar om echt te kunnen kiezen kan je mss eens naar een winkel zoals mediamarkt gaan en de verschillende muizen eens uitproberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor high end gamen is een i7 natuurlijk ook wat overkill, je kunt voor gamen het beste de i5 6600 nemen, al dan niet de K-variant, afhankelijk of je gaat overclocken of niet. Ga je overclocken, dan de K-variant pakken, anders niet. Ga je niet overclocken, kun je ook het beste een B150 chipset nemen op het moederbord, omdat die gewoonweg goedkoper is, terwijl je qua performance ook hier niks merkt.

Dat het budget ruim genoeg is om een i7 te pakken is natuurlijk geen excuus om dat te doen 'want het budget staat het toe'... De i5 en de i7 geven namelijk totaal geen verschil in performance, wel in budget (ook al is die ruim zat).

Welke (game) muis je het beste kan nemen is ook best wel een moeilijke vraag, aangezien er teveel muizen zijn tegenwoordig en het vooral neerkomt op persoonlijke voorkeur, omdat jouw handen anders zijn dan die van mij.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 20-12-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Z V
Hij wil ook kunnen developpen
Een meer CPU gerichte taak dus welke de aankoop van een I7 in dit geval wel rechtvaardigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

J Z V schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:08:
Hij wil ook kunnen developpen
Een meer CPU gerichte taak dus welke de aankoop van een I7 in dit geval wel rechtvaardigd
Developpen is echt een ruim begrip. Ik ben zelf webdeveloper en kan met mijn laptop ruim af. Daarin zit een i5 6300U geloof ik, zo uit mijn hoofd en ik draai daarop ook een VM, dus met een i5 kan er in principe prima gedevelopped worden. ;) Het is dus sterk afhankelijk wat de TS verstaat onder 'developpen' en hoe zijn workflow is.

Overigens is ook de voeding naar mijn idee ook wat overkill. Ik denk dat zelfs de pricewatch: Corsair RM550x ruim voldoende is, eventueel zijn zwaardere broertje, de RM650x, als je echt bang bent voor het verbruik van de PC.
Gamebuster schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:53:
Begin niet aan waterkoeling. Nooit ergens voor nodig, alleen maar fun factor maar dan moet je het wel zelf kunnen. Luchtgekoelde PCs kunnen prima stil zijn, waterkoeling is alleen maar stiller als het gemaakt is door iemand met ervaring.
Heb je hier ook bronnen voor? Waterkoeling geeft namelijk een stuk betere koeling dan luchtkoeling en is stiller. Je moet inderdaad niet een kant-en-klaar setje van Corsair oid pakken als je het goed wil aanpakken, dan is het inderdaad ruk en maakt het geen verschil. Maar met een goede waterkoeling valt er wel degelijk beter met water dan met lucht de warmte te vervoeren. Lucht geeft namelijk vrij beroerd de warmte door dan water dat bijvoorbeeld doet.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 20-12-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:02:
[...]

Wat is er dan belangrijk voor gaming muizen?
Moeten ze nog steeds bedraad zijn zoals vroeger?

De reden dat ik deze in de lijst zette was omdat de vorm van de muis naar rechts wegdraait, net zoals ik mijn hand ook leg wanneer ik game.
Belangrijk aan gaming muizen is bijv. polling rate, latency en hoe de sensor omgaat met oneffenheden. Even reviews opzoeken :) De G900 is wel 1 van de beste wireless muizen met een lagere latency dan vele bedrade muizen.
CH40S schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:10:
[...]
Heb je hier ook bronnen voor? Waterkoeling geeft namelijk een stuk betere koeling dan luchtkoeling en is stiller. Je moet inderdaad niet een kant-en-klaar setje van Corsair oid pakken als je het goed wil aanpakken, dan is het inderdaad ruk en maakt het geen verschil. Maar met een goede waterkoeling valt er wel degelijk beter met water dan met lucht de warmte te vervoeren. Lucht geeft namelijk vrij beroerd de warmte door dan water dat bijvoorbeeld doet.
Water koelt helemaal niets, het zijn uiteindelijk weer fans waarmee je het water koelt. De "Waterkoeling" verplaatst de warmte naar een plek waar je makkelijker het te koelen onderdeel kan koelen zodat je de warmte over een groter oppervlak kan verspreiden. Hiervoor heb je wel een pomp nodig, die ook geluid maakt. Je hebt ook alsnog fans nodig om het te koelen. Er zijn genoeg luchtkoeling mogelijkheden om vergelijkbare oppervlaktes te creeren voor een enkele videokaart + GPU. Pas als je meer dan 1 GPU wil koelen is waterkoeling interessant IMO.

Met luchtkoeling moet je "alleen" stille fans regelen en een goed koelblok. Bij waterkoeling heb je veel meer factoren die je kan verpesten, want het is zo stil als het minst stille onderdeel in je ingewikkelde waterkoeling set: Stromend water, draaiende pompen met slechte variable-speed controls voor de pomp en alsnog een shitload aan fans om het te koelen. Alleen met ervaring, precisie, trail-and-error en veel fine-tuning kan je waterkoeling stiller krijgen dan luchtkoeling.

Bron: Ervaring. Geen interesse in delen van bronnen. Negeer het advies en wie weet heeft OP wel een stil waterkoeling setje, of hij zit met lekkende connecties met algen-invasies en corrosie en een hoop herrie.

[ Voor 61% gewijzigd door Gamebuster op 21-12-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:52
Klein puntje van aandacht. Blocked je cpu koeler niet je eerste RAM slot?

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:13
Battlefield 1 met 100fps op 4k. Dat zal best lukken, maar dan moet je je instellingen ver terug zetten, en ik vraag mij af of dat jouw bedoeling is. Een enkele 1080 haalt op 4k ultra net geen 58fps. Met 1080 in sli zul je wellicht wat meer fps krijgen, maar ik lees op dit moment over een hoop problemen met sli in Bf1. Met de titan x (pascal) zul je ook geen 100 fps halen. De vraag is dus hoe ver je bereid bent je instellingen terug te zetten om die 100fps te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Philpend schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:41:
Battlefield 1 met 100fps op 4k. Dat zal best lukken, maar dan moet je je instellingen ver terug zetten, en ik vraag mij af of dat jouw bedoeling is. Een enkele 1080 haalt op 4k ultra net geen 58fps. Met 1080 in sli zul je wellicht wat meer fps krijgen, maar ik lees op dit moment over een hoop problemen met sli in Bf1. Met de titan x (pascal) zul je ook geen 100 fps halen. De vraag is dus hoe ver je bereid bent je instellingen terug te zetten om die 100fps te halen.
Ik heb mijn systeem zojuist ge-update. Dus gelieve te herevalueren indien mogelijk.

Ik wil inderdaad echt voor die 100 fps gaan anagezien de ROG swift monitor ook op 100 hertz zal draaien.
Uit de reviews voor bf1 komen 2 gtx 1080's in SLI er beter uit dan de Titan x.

Zou het wel lukkent met overglocking denk je?

Indien nodig ga ik de ultra settings naar high zetten, maar liever alles full blown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
CH40S schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:06:
Voor high end gamen is een i7 natuurlijk ook wat overkill, je kunt voor gamen het beste de i5 6600 nemen, al dan niet de K-variant, afhankelijk of je gaat overclocken of niet. Ga je overclocken, dan de K-variant pakken, anders niet. Ga je niet overclocken, kun je ook het beste een B150 chipset nemen op het moederbord, omdat die gewoonweg goedkoper is, terwijl je qua performance ook hier niks merkt.

Dat het budget ruim genoeg is om een i7 te pakken is natuurlijk geen excuus om dat te doen 'want het budget staat het toe'... De i5 en de i7 geven namelijk totaal geen verschil in performance, wel in budget (ook al is die ruim zat).

Welke (game) muis je het beste kan nemen is ook best wel een moeilijke vraag, aangezien er teveel muizen zijn tegenwoordig en het vooral neerkomt op persoonlijke voorkeur, omdat jouw handen anders zijn dan die van mij.
Hyperthreading is geen overkill en heeft wel degelijk invloed op je game performance. Een dual core zonder hyperthreading vs een dual core met hyperthreading is een wereld van verschil in sommige games. De enige rede dat de 6700K en 6600K op papier gelijk presteren omdat weinig games de CPU volledig benutten, maar dat is een kwestie van tijd.

Met alle andere taken dan gaming heeft het performance verschil wel nut. Als je het kan betalen, lekker de i7 nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 21-12-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gamebuster schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:05:
Hyperthreading is geen overkill en heeft wel degelijk invloed op je game performance.
In het decennia waarin Hyperthreading bestaat is er nog geen enkele game die er veel gebruik van maakt. Sterker nog, in het verleden gebeurde het vaker dat Hyperthreading juist een negatieve invloed op de performance heeft. Ook anno 2016 wordt Hyperthreading niet gebruikt in gaming. Als er games zijn die dat wel doen, zijn ze op 1 hand te tellen, je moet dan dus net die ene game spelen om er baad bij te hebben.
De enige rede dat de 6700K en 6600K op papier gelijk presteren omdat weinig games de CPU volledig benutten, maar dat is een kwestie van tijd.
Dat is al een ruim decennium het excuus, ik geloof echt niet dat zoiets na een decennium nog gaat komen. ;)
Met alle andere taken dan gaming heeft het performance verschil wel nut. Als je het kan betalen, lekker de i7 nemen.
Ook hier weer, is het niet altijd zo. Ik kan mij benchmarks vanuit Photoshop herinneren, dat sommige i7's wel degelijk trager zijn dan i5 varianten (uit dezelfde serie). Het is echt maar net waar je de PC voor gebruikt en Hyperthreading is echt niet zo heilig als men vaak denkt. Goede multithreading support is nog niet echt ingeburgerd, om het zo maar even kort door de bocht te zeggen. ;)

For the record; ik weet dat Hyperthreading wel degelijk een meerwaarde kan zijn. De applicatie moet het echter wel goed ondersteunen. Dat doen de meeste applicaties echter niet, enkel de zware zakelijke applicaties e.d. zullen Hyperthreading goed ondersteunen, maar dan zie je ook qua performance dat de PC er ook écht baad bij heeft. :)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 21-12-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Oftewel, we zijn niets verder gekomen: Ik zeg dat hyperthreading op de i7 geen heeft in games, omdat games zo'n CPU toch niet volledig zullen belasten. Ik zeg daarbij ook dat het bij dual cores wel nut heeft en dat het dus niet aan de hyperthreading ligt. Jij zegt vervolgens dat geen enkele game gebruik maakt van hyperthreading (wat niet waar is, zet je hyperthreading maar eens uit op je i3 en je zal zien of games er gebruik van maken of niet)

Ik zeg vervolgens dat het met andere taken zo'n i7 met hyperthreading wel nut heeft, jij zegt vervolgens dat het met sommige applicaties geen nut heeft en met andere weer wel. Wat je vervolgens "vergeet" is dat hyperthreading juist naar boven komt kijken zodra je niet met benchmarks werkt maar meerdere dingen tegelijk doet op zo'n PC: Iets dat verdomd lastig is te benchmarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Multi-tasking heeft ook geen baad bij Hyperthreading, ook weer, alleen als de applicatie daar ondersteuning voor heeft, die moet namelijk multithreaded zijn en dat brengt weer diverse complicaties met zich mee bij het developpen en dat voor een heel klein deel van consumenten die een dergelijke CPU heeft. Het heeft dus weinig zin als gamedeveloper om je games te ontwikkelen met multithreading support.

Het is niet zo simpel als je denkt dat het is. Dat je het op je CPU hebt zitten, betekend niet dat het ook meteen dat je er profijt van hebt, bijvoorbeeld alle single threaded applicaties hebben er 0 profijt van en laat het merendeel van de applicaties 'gewoon' single threaded ontwikkeld worden.

Nogmaals, ja, Hyperthreading is een leuke feature, maar voor consumenten PC's nog altijd behoorlijk nutteloos, omdat die applicaties er niet voor ontwikkeld worden.

Maar goed, we zijn intussen te lang off-topic. :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 21-12-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:41
Ik denk dat ook een belangrijke vraag te beantwoorden de volgende is: is dit jouw geld en zie je graag een iets goedkoper voorstel dat voldoet aan je eisen, of is het geld dat je mag en comfortabel genoeg voelt om te gebruiken? Het eerste geval zal je leiden tot een aanzienlijk goedkopere machine die zeer waarschijnlijk aan al je eisen voldoet. Het tweede geval bouwt een monster PC waar je relatief weinig performance winst mee behaalt, maar wel hogere kwaliteit hebt met eventueel meer stilte.

Of je inkomen moet zeer hoog zijn, maar 4500 euro is hoe dan ook een substantieel bedrag om te investeren in hardware die naar verwachting 2-3 jaar relevant zal zijn voor UHD (of nieuwe variant) 100+ fps Ultra gaming, en 5-6 jaar voor soepel high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 14:38
Je zou ook nog even kunnen wachten op de 1080 Ti, mocht je niet kunnen wachten koop tijdelijk een 1080 en verkoop die op V&A zodra de Ti beschikbaar is.

Verder kun je gewoon voor een i7-6700K, prijs technisch zit er niet zoveel verschil met de i5 kijkend naar je budget. 32GB DDR4 RAM erbij en je hebt je perfect game/dev systeem.

En gewoon bij luchtkoeling blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles nog eens herbekeken en ben uiteindelijk tot het systeem hieronder gekomen. Any last remarks guys?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 452,40€ 452,40
1Asus ROG Strix X99 Gaming€ 314,-€ 314,-
2Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 729,-€ 1.458,-
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window€ 119,80€ 119,80
1Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart€ 1.198,90€ 1.198,90
1Scythe Fuma€ 42,-€ 42,-
1Steelseries Apex (Azerty BE)€ 119,-€ 119,-
1Steelseries Rival 300 Zwart€ 57,80€ 57,80
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 118,75€ 237,50
1Corsair RM850i€ 155,95€ 155,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.155,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het echt goed wil doen pak je de pricewatch: Intel Core i7 6850K Boxed. Deze heeft 40 ipv 28 cpu lanes zodat elke videokaart op 16x draait ipv 8x.

voor de voeding zou je een pricewatch: BitFenix Whisper BWG850M kunnen nemen, een pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M of pricewatch: BitFenix Whisper BWG750M voldoen ook. Zijn kwalitatief niets minder dan de AXi.

In een behuizing met raam mag een mooiere koeler want waarom neem je anders een raam. pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 3

Neem voor het geheugen een kit van 4 ipv 2x2. De modules zijn dan exact op elkaar afgestemd https://tweakers.net/pric...are/525203;525201;471623/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:13:
Als je het echt goed wil doen pak je de pricewatch: Intel Core i7 6850K Boxed. Deze heeft 40 ipv 28 cpu lanes zodat elke videokaart op 16x draait ipv 8x.

voor de voeding zou je een pricewatch: BitFenix Whisper BWG850M kunnen nemen, een pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M of pricewatch: BitFenix Whisper BWG750M voldoen ook. Zijn kwalitatief niets minder dan de AXi.

In een behuizing met raam mag een mooiere koeler want waarom neem je anders een raam. pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 3

Neem voor het geheugen een kit van 4 ipv 2x2. De modules zijn dan exact op elkaar afgestemd https://tweakers.net/pric...are/525203;525201;471623/
Ok, nice input. Welk moederbord hoort hier dan bij die setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan op hetzelfde bord als in je laatste lijstje.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik zou misschien wachten op de GTX 1080 Ti. En ik zou kritisch zijn of je wel SLI wilt draaien, dat verhoogt toch de kans op problemen en gebruikt veel energie.

Met jouw budget zou ik gewoon voor de snelste processor gaan:

pricewatch: Intel Core i7 6850K Boxed
Als je 6 core wilt.

pricewatch: Intel Core i7-7700K (Boxed)
Als je 4 core wilt met een hogere kloksnelheid.

Nog wat heel anders:
Je kunt ook nog eens overwegen om een professioneel workstation te nemen en daar een serieuze gaming videokaart in te plaatsen. Dan heb je een systeem wat zeer stabiel zou moeten zijn met uitstekende garantie van de fabrikant. Je zou er dan een met de volgende processoren kunnen overwegen:

pricewatch: Intel Xeon E5-1650 v4 Boxed

Voorbeeld workstations
categorie: PC's

pricewatch: Intel Xeon E5-1630 v4 Tray

Voorbeeld workstations

Let hierbij heel goed op de voedingen. Niet alle workstations worden met krachtige voedingen voor high-end gaming kaarten geleverd. Ik heb zelf een custom-built Dell precision T5810 workstation (Op de Dell site geconfigureerd) met 820 watt voeding (ja, overkill) en een GTX 1080 die ik er zelf in heb gezet.
Mocht je een workstation willen aanschaffen, dien je er goed aan te doen om te informeren of de gewenste videokaart compatible is. Ook zijn workstations normaalgesproken niet over te klokken.

[ Voor 68% gewijzigd door Tyrian op 22-12-2016 00:25 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 13:06
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:49:
Ik heb alles nog eens herbekeken en ben uiteindelijk tot het systeem hieronder gekomen. Any last remarks guys?

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Fuma€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.155,35
Heb je bewust een AZERTY toetsenbord geselecteerd?
Verder sluit ik me aan bij diegenen die zeggen dat je beter niet voor SLI kunt gaan. Ik zou nog een maandje wachten en dan de 1080ti nemen, is zeker voldoende om het scherm volledig te benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Die tweede €730 die je in die 1080 pompt, daar ga je amper wat van terug zien. Hou het bij een kaart en upgrade een half jaar eerder. Dat is fors sneller op de lange termijn.
Je hebt een gsync monitor dus staat je niet stuk op het aantal fps.

Het nut van een 6700k heeft al enige discussie aangewakkerd. Geen idee waarom er een 6850k in moet. Ook dit is nutteloos: je kan beter 2x de nieuwste consumenten i7 kopen dan 1x die 6850k kopen. Over 3 jaar is die 6850 in de partijk maar een klein beetje sneller. Je kan veel beter sneller upgraden en je kosten per systeem normaal houden.

Wat ga je nou precies ontwikkelen? Je laat daar bijzonder weinig over los.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Timmie60
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 02:50
V&A aangeboden: Casemod, 6700k, Titan XP, Custom loop, NVME en meer

Kijk hier eens na. Misschien heel interessant en stil en super krachtig

En ik vind hem vet haha

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46
Timmie60 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:31:
V&A aangeboden: Casemod, 6700k, Titan XP, Custom loop, NVME en meer

Kijk hier eens na. Misschien heel interessant en stil en super krachtig

En ik vind hem vet haha
In vergelijking met hoeveel geld in dat ding ja gepropt misschien niet eens zo'n heel erg slechte deal. Je moet wel van oranje houden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettynifty
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44
Ik heb nog wel een opmerking over de 100 fps + die je in Battlefield wilt draaien.
Dat schijnt nogal problematisch te zijn met een i7 6700K.

volgens dit topic; Lage CPU usage i7 6700k

Nu weet ik natuurlijk niet of dit ook geld voor de 6800K maar misschien wel iets om ook even rekening mee te houden, het lijkt namelijk een Battlefield dingetje te zijn.

succes met je speurtocht verder

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:11
Dit klinkt meer dat de TS gewoon veel geld wilt uitgeven.

TS: Koop een computer met een normale processor en normale GPU, oftewel: een i5 6600k voor gamen, als je in eens spontaan photoshop en adobe premiere pro filmpjes moet verwerken, de i7 6700k.
Ram er een 1080 in of wacht een paar maanden en koop de 1080 Ti.
Gebruik het extra geld wat je overhoudt aan je volgende upgrade(bijvoorbeeld GPU over 2 jaar, want de i5-6600k of i7-6700k is dan nog echt niet outdated)

Op een gegeven moment houdt het investeren in een enkele PC op, of je houdt er inderdaad weinig winst aan over.

[ Voor 100% gewijzigd door dogtagz op 22-12-2016 10:00 ]

$ alias cd='rm -rf'

Verwijderd

Topicstarter
Karizma schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:44:
Je zou ook nog even kunnen wachten op de 1080 Ti, mocht je niet kunnen wachten koop tijdelijk een 1080 en verkoop die op V&A zodra de Ti beschikbaar is.

Verder kun je gewoon voor een i7-6700K, prijs technisch zit er niet zoveel verschil met de i5 kijkend naar je budget. 32GB DDR4 RAM erbij en je hebt je perfect game/dev systeem.

En gewoon bij luchtkoeling blijven ;)
Die 1080 Ti zal aan leunen tegen de prestaties van de Titan X Pascal zie ik.
Volgens de benchmarks haal je daar geen 100 fps mee op 4K en ik vermoed ook niet op de asus rog swift widescreen en dit is wel wat ik zou willen.
https://www.hardwareunbox...tested-at-1080p-1440p-4k/

Daarom dacht ik voor de 1080's in sli te gaan. Voor de meeste games las ik zou dit krachtiger zijn als 1 enkele Nvidia Titan XP. Wel las ik dan weer in één van de comments over micro stuttering bij 1080's in SLI. Is dit inderdaad een gegarandeerd probleem? (bron: YouTube: Titan X Pascal Overclocked Vs GTX 1080 SLI Stock 4K The Witcher 3 Fr....

Maw. I'm clueless op deze moment. Graag heb ik gewoon een kaart of set van kaarten die mij (liefst minimum, en op zijn minst average) 100fps opleveren voor dit scherm(pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart. Ik besef wel dat dit scherm geen 4k is en dus minder pixels heeft nl 5M tov. 8M. Voor goed te zijn zou ik dus benchmarks moeten vinden voor dit type scherm & resolutie en liefst getest op BF1.

Verwijderd

Topicstarter
Tyrian schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:07:
Ik zou misschien wachten op de GTX 1080 Ti. En ik zou kritisch zijn of je wel SLI wilt draaien, dat verhoogt toch de kans op problemen en gebruikt veel energie.

Met jouw budget zou ik gewoon voor de snelste processor gaan:

pricewatch: Intel Core i7 6850K Boxed
Als je 6 core wilt.

pricewatch: Intel Core i7-7700K (Boxed)
Als je 4 core wilt met een hogere kloksnelheid.

Nog wat heel anders:
Je kunt ook nog eens overwegen om een professioneel workstation te nemen en daar een serieuze gaming videokaart in te plaatsen. Dan heb je een systeem wat zeer stabiel zou moeten zijn met uitstekende garantie van de fabrikant. Je zou er dan een met de volgende processoren kunnen overwegen:

pricewatch: Intel Xeon E5-1650 v4 Boxed

Voorbeeld workstations

pricewatch: Intel Xeon E5-1630 v4 Tray

Voorbeeld workstations

Let hierbij heel goed op de voedingen. Niet alle workstations worden met krachtige voedingen voor high-end gaming kaarten geleverd. Ik heb zelf een custom-built Dell precision T5810 workstation (Op de Dell site geconfigureerd) met 820 watt voeding (ja, overkill) en een GTX 1080 die ik er zelf in heb gezet.
Mocht je een workstation willen aanschaffen, dien je er goed aan te doen om te informeren of de gewenste videokaart compatible is. Ook zijn workstations normaalgesproken niet over te klokken.
Goeie tip van die Intel Core i7-7700K (Boxed). Eigenlijk ligt de focus voor deze aankoop voor 95% op gamen. De computer moet gewoon ook comfortabel een visual studio of 3 kunnen openzetten en eventueel een virtual machine draaien. Maar de processor zou ik dus vooral kiezen in functie van het gamen en meeste fps.

Verwijderd

Topicstarter
Boerhof schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:15:
[...]

Heb je bewust een AZERTY toetsenbord geselecteerd?
Ja ik wil een Azerty(BE layout) keyboard, omdat ik dit gewoon ben en zo al jaren gebruik.
Boerhof schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:15:
[...]
Verder sluit ik me aan bij diegenen die zeggen dat je beter niet voor SLI kunt gaan. Ik zou nog een maandje wachten en dan de 1080ti nemen, is zeker voldoende om het scherm volledig te benutten.
Check mijn opmerkingen en vragen in de reply op Karizma hierboven aub :) (Ivm de micro stuttering bezordheid en de wens van 100+fps te hebben op de Asus Rog swift wide screen)

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 07:29
Twee kleine opmerkingen die ik niet (genoeg) voorbij heb zien komen hier.
Je gaat een 21:9 monitor aanschaffen. De support voor 21:9 is nog steeds onder de maat in 2016 in games. Vaak krijgen games misvormde fov's en vereist een slechte 21:9 support nog tweakwerk in de .ini files om het naar wens te krijgen. Overigens bij de triple A games die jij noemt zal het in de praktijk wel in orde zijn maar let hierop.

Daarnaast, staar je aub niet blind op Sli. Het risico op Microstutter is juist ook aanwezig bij Sli vanwege de matige profielen die Nvidia het laatste jaar heeft uitgebracht. Games hebben de laatste tijd op sli zeer slechte sli optimalisatie. (bron:, steam en nvidia fora's waarbij bijna bij iedere game mensen lage framerate/stutters of crashes hebben met dual titans/1080s/980Ti's.)

Dat is tevens de reden waarom ik helemaal van Sli ben afgestapt en gewoon sneller een single gpu upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op donderdag 22 december 2016 @ 01:24:
Die tweede €730 die je in die 1080 pompt, daar ga je amper wat van terug zien. Hou het bij een kaart en upgrade een half jaar eerder. Dat is fors sneller op de lange termijn.
Je hebt een gsync monitor dus staat je niet stuk op het aantal fps.
Lijkt mij inderdaad wel reen redelijke redenering. Alleen is mijn wens om op die asus rog swift wide screen monitor BF1 o.a. op 100+ fps te runnen en ik vrees als ik naar de benchmarks kijk dat dit niet gaat lukken met slechts 1 1080. Zelfs niets met een 1080 TI die in januari komt.
Het nut van een 6700k heeft al enige discussie aangewakkerd. Geen idee waarom er een 6850k in moet. Ook dit is nutteloos: je kan beter 2x de nieuwste consumenten i7 kopen dan 1x die 6850k kopen. Over 3 jaar is die 6850 in de partijk maar een klein beetje sneller. Je kan veel beter sneller upgraden en je kosten per systeem normaal houden.
What about de 7700K? is die dan interessanter?
Wat ga je nou precies ontwikkelen? Je laat daar bijzonder weinig over los.
Development in visual studio. Ik zou gewoon graag comfortabel een 4tal visual studio's kunnen open zetten en een sql server draaien en eventueel nog een VM hosten bvb.
Ik laat er weinig over los omdat ik nog niet weet of ik deze desktop er effectief veel voor zal gebruiken. De focus van dit systeem ligt eigenlijk op gaming, de rest is eerder bijzaak.

Verwijderd

Topicstarter
analogworm schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:57:
[...]

In vergelijking met hoeveel geld in dat ding ja gepropt misschien niet eens zo'n heel erg slechte deal. Je moet wel van oranje houden :p
Ik moet het eens uitrekenen hoe interessant die deal juist is, vraag me wel af wrm deze wordt weggedaan. En inderdaad, het is wel heel oranje ;p

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:03:
Lijkt mij inderdaad wel reen redelijke redenering. Alleen is mijn wens om op die asus rog swift wide screen monitor BF1 o.a. op 100+ fps te runnen en ik vrees als ik naar de benchmarks kijk dat dit niet gaat lukken met slechts 1 1080. Zelfs niets met een 1080 TI die in januari komt.
Nee, dat is niet echt mogelijk. Buiten dat het erg zwaar is, komt er op die framerate meer bij kijken wat eigenlijk meer neerkomt op geluk met drivers en games. Sowieso zou ik me er echt niet druk om maken omdat je G-Sync hebt met die monitor.

En wat betreft de rest: de 7700K is weer een fractie sneller. Ik zou sowieso de 7700k nemen als er voorraad is en mobo's verkrijgbaar. Maar het maakt niet echt veel verschil.

Visual Studio is niet zo zwaar, een paar VM's draaien ook niet. Ik zou alleen wel minimaal 16GB geheugen nemen. Gezien je budget zou ik lekker 32GB nemen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Topicstarter
dogtagz schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:52:
Dit klinkt meer dat de TS gewoon veel geld wilt uitgeven.

TS: Koop een computer met een normale processor en normale GPU, oftewel: een i5 6600k voor gamen, als je in eens spontaan photoshop en adobe premiere pro filmpjes moet verwerken, de i7 6700k.
Ram er een 1080 in of wacht een paar maanden en koop de 1080 Ti.
Gebruik het extra geld wat je overhoudt aan je volgende upgrade(bijvoorbeeld GPU over 2 jaar, want de i5-6600k of i7-6700k is dan nog echt niet outdated)

Op een gegeven moment houdt het investeren in een enkele PC op, of je houdt er inderdaad weinig winst aan over.
Terechte opmerking. Alleen is het "comfortabeler en makkerlijker" om niet elke 2/3 jaar een nieuwe pc te moeten kopen en te installeren. Het is leuker als je een jaar of 5 of meer zoet bent (mits een eventuele graca update na een paar jaar). Nu heb je wel een punt en moet ik misschien eerder wat besparen op de processor en het moederbord aangezien die in games weinig of geen winst zullen leveren en dan inderdaad wat meer prijs/kwaliteits gericht kiezen op dit moment en sneller een nieuwe computer kopen.

Gewoon zomaar veel geld uitgeven is niet de intensie. Wat ik eigenlijk wil is die Asus Rog Swift en omdat ik die wil, wil ik ook de 100hz van het scherm kunnen voorzien van minstens 100 fps in games zoals bf1 en titanfall2 op ultra settings.

Verwijderd

Topicstarter
Rabbitto schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:42:
Twee kleine opmerkingen die ik niet (genoeg) voorbij heb zien komen hier.
Je gaat een 21:9 monitor aanschaffen. De support voor 21:9 is nog steeds onder de maat in 2016 in games. Vaak krijgen games misvormde fov's en vereist een slechte 21:9 support nog tweakwerk in de .ini files om het naar wens te krijgen. Overigens bij de triple A games die jij noemt zal het in de praktijk wel in orde zijn maar let hierop.
Ik zal vooral die games spelen, dus dat lijkt mij inderdaad niet zo'n groot issue voor mij dan, maar wel goeie opmerking.
Rabbitto schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:42:
Twee kleine opmerkinge
Daarnaast, staar je aub niet blind op Sli. Het risico op Microstutter is juist ook aanwezig bij Sli vanwege de matige profielen die Nvidia het laatste jaar heeft uitgebracht. Games hebben de laatste tijd op sli zeer slechte sli optimalisatie. (bron:, steam en nvidia fora's waarbij bijna bij iedere game mensen lage framerate/stutters of crashes hebben met dual titans/1080s/980Ti's.)

Dat is tevens de reden waarom ik helemaal van Sli ben afgestapt en gewoon sneller een single gpu upgrade.
Die micro stuttering komt dan enkel voor bij SLI? niet bij single gpu's? Misschien moet ik dan inderdaad eerder naar een single gpu gaan.

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 07:29
Die micro stuttering komt dan enkel voor bij SLI? niet bij single gpu's? Misschien moet ik dan inderdaad eerder naar een single gpu gaan.
Micro stutters kunnen zowel bij single gpu als sli setups voorkomen. Gebaseerd op mijn ervaring met sli en nvidia's profielen had ik juist meer last van microstutter dan bij een single gpu setup. Ik heb regelmatig testjes uitgevoerd waarbij ik de sli brug loshaal en sli uitzet (of de hele kaart verwijder) en de microstutter gelijk weg was. (dubbele 680 setup en 980 setup) Overigens hangt het ook volledig af van welke game je speelt, hoe goed deze is geoptimaliseerd en welke nvidia driver je gebruikt.

Met zo'n budget als de jouwe. Koop de sterkste kaart die er is (1080TI of Titan X, geniet van je single gpu performance. Update je drivers en zo gauw je merkt dat de framerate niet meer bevredigend is, gooi je de oude kaart in de verkoop en upgrade je naar een nieuw model.

[ Voor 32% gewijzigd door Rabbitto op 22-12-2016 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En verwar de oude Titan X niet met de nieuw Titan X (Pascal) welke flink sneller is (beetje dom van Nvidia om ze dezelfde naam de geven). De nieuwe kun je momenteel alleen via Nvidia zelf kopen:
https://www.nvidia.com/en.../10series/titan-x-pascal/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 09:52
Ik heb de GTX 1080 Founders en met de PG348Q kan ik The Witcher 3 op 60 FPS ultra draaien. Twee van deze in SLI zou perfect moeten zijn voor 100 FPS, zeker voor in de komende jaren waarin de graphics steeds zwaarder worden! De scherm is echt prachtig en ik hoop dat je er net zo van geniet als ik. Veel plezier met je build!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:49
eerdaags komt de 1080 TI ook uit dus zou daar zeker nog ff op wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmno
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01 21:02
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als jij; met name de wens om 4K op ultra te draaien met 60+ FPS. Met een single GPU gaat dat (nog) niet lukken. Ik zou als ik jou was ofwel voor de Titan gaan (als je geen geduld meer hebt), of wachten op de 1080 ti - vervolgens kan je volgend jaar upgraden naar de mogelijke 11xx serie. Zorg ervoor dat de rest van je systeem volledig future-proof is maar focus je niet op SLI, ain't worth the money!

ASUS STRIX X99 | Intel i7 5820K | 32GB DDR4 Avexir Raiden | ASUS STRIX OC 1080 | NZXT Kraken X42 | Plextor NVMe 512GB | Samsung EVO 840 512GB | Inwin 904Plus | Acer Predator XB280HKbprz | Corsair VOID Wireless | Corsair M65 Pro RGB | Corsair K70 RGB

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

rmno schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:45:
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als jij; met name de wens om 4K op ultra te draaien met 60+ FPS. Met een single GPU gaat dat (nog) niet lukken. Ik zou als ik jou was ofwel voor de Titan gaan (als je geen geduld meer hebt), of wachten op de 1080 ti - vervolgens kan je volgend jaar upgraden naar de mogelijke 11xx serie. Zorg ervoor dat de rest van je systeem volledig future-proof is maar focus je niet op SLI, ain't worth the money!
Een titan xp doet zonder power limit wat je wil, alles op 60fps+ met 4k. Dan loopt een titan xp ook zonder problemen op 2100mhz. Waterkoeling wordt dan wel een vereiste, de stock koeler kan de kaart dan niet koel genoeg houden.

Grappig dat ik mijn systeem in dit topic langs zie komen. :p

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Topicstarter
madbwr schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:01:
eerdaags komt de 1080 TI ook uit dus zou daar zeker nog ff op wachten
Ik dacht pas in januari? als dat eind januari is, is dat natuurlijk nog wel vrij lang wachten.

Verwijderd

Topicstarter
rmno schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:45:
die 1080 TI zal wel minder prestaties leveren dacht ik dan de titan x? Maar wrs wel een pak meer prijs/kwaliteit zijn.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:33:
[...]

Ik dacht pas in januari? als dat eind januari is, is dat natuurlijk nog wel vrij lang wachten.
De komst van de 1080ti is nog niet officieel bevestigd. Vermoedelijk -als hij überhaupt komt- wordt hij in Januari tijdens CES aangekondigd. Daarna zal het waarschijnlijk nog even duren eer hij leverbaar is.
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:34:
[...]

die 1080 TI zal wel minder prestaties leveren dacht ik dan de titan x? Maar wrs wel een pak meer prijs/kwaliteit zijn.
Er wordt gespeculeerd dat een 1080ti ongeveer 5% tot 10% trager zal zijn tegen ongeveer 70% van de kosten van een Titan XP.

Maar goed, dit alles is onder voorbehoud. Een 1080Ti is nog niet aangekondigd. Er zijn tekenen dat hij komt maar zeker weten doen we het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Blaat op 22-12-2016 18:56 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Fuma€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.155,35
je toetsenbord heeft een vlaamse layout. Ik kan het onderweg gemist hebben maar je bent een nederlander lijkt me en we gebruiken hier doorgaans qwerty us internationaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Fuma€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.155,35
je zit op het x99 platform wat betekent dat je gebruik kunt maken van quad channel memory. als dat je interesse heeft kun je kijken naar een 4x8GB kitje. Je budget is nog niet bereikt en een overkill board wordt dit toch wel dus
Pagina: 1