Lage CPU usage i7 6700k

Pagina: 1
Acties:
  • 2.652 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
beste tweakers,

Ik ben vandaag van mijn 3770k overgestapt naar de 6700k, en heb verder bijna alle onderdelen van mijn PC een upgrade gegeven. Vóór de upgrade had ik minstens 100fps op battlefield 1. Nu oppeens als ik game is mijn cpu usage maar 50-60% en haal ik MAX 50/60fps. Kan iemand mij please zeggen hoe ik dit kan fixen? Ik heb nu namelijk een veel betere CPU maar veel minder FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ga er voor het gemak even vanuit dat je een compleet schone Windows installatie hebt uitgevoerd gezien de volledig nieuwe chipset?

Hoe ziet de rest van het systeem er uit en op welke resolutie en settings heb je BF1 draaiende?

Denk daarnaast (ja het blijft natuurlijk gissen gezien jouw geringe info) dat de CPU voorheen 100% draaide en overduidelijk de bottleneck was?
Hoe zijn de verhoudingen nu? Hoe zit het bij voorbeeld met RAM en GPU load?

[ Voor 32% gewijzigd door Switchie op 20-12-2016 02:11 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Switchie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 02:09:
Ga er voor het gemak even vanuit dat je een compleet schone Windows installatie hebt uitgevoerd gezien de volledig nieuwe chipset?

Hoe ziet de rest van het systeem er uit en op welke resolutie en settings heb je BF1 draaiende?
Klopt ik heb windows vers geinstalleerd en battlefield 1 dus ook. Ik speel op EXACT dezelfde setting als met mijn vorige build, 1440p 165hz@ ultra settings MSAA uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Switchie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 02:09:

Denk daarnaast (ja het blijft natuurlijk gissen gezien jouw geringe info) dat de CPU voorheen 100% draaide en overduidelijk de bottleneck was?
Hoe zijn de verhoudingen nu? Hoe zit het bij voorbeeld met RAM en GPU load?
RAM load 50%
GPU load 99%
CPU load 55%

Toen ik mijn 3770k nog had, was de gpu EN cpu load 99% en had ik dubbele fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

zar schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 02:11:
[...]

Klopt ik heb windows vers geinstalleerd en battlefield 1 dus ook. Ik speel op EXACT dezelfde setting als met mijn vorige build, 1440p 165hz@ ultra settings MSAA uit.
Ben ik zeer benieuwd naar de rest van het systeem. Hz zegt natuurlijk niets daar dit de refreshrate van de monitor is maar 100fps op 1440p met ultra settings is op zijn minst deftig te noemen. Waarom heeft deze geweldige resultaten jou alsnog doen besluiten de CPU te verruilen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Switchie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 02:14:
[...]

Ben ik zeer benieuwd naar de rest van het systeem. Hz zegt natuurlijk niets daar dit de refreshrate van de monitor is maar 100fps op 1440p met ultra settings is op zijn minst deftig te noemen. Waarom heeft deze geweldige resultaten jou alsnog doen besluiten de CPU te verruilen?
Een vriend van me was toe aan een upgrade en ik wilde van case veranderen en besloot toen gelijk te hele boel aan te passen zodat het er ook mooi uit zou zien.
msi gaming m7
intel 600p 512gb
2x 2tb seagate HDD
msi 980ti gaming
nzxt kraken x62 liquid cooler
16gb corsair vengeance ddr4 3200mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kan niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je CPU doet niet erg veel maar je GPU zit op zijn max. die ene % hoef je niet op te wachten ;)
Probeer andere settings, andere GPU drivers en of er geen zooi op de achtergrond draait etc.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
het punt is, mijn gpu zit ook op zijn max met mijn oude cpu maar de fps was dubbel zo hoog. Nu is mijn cpu niet aan het werken blijkbaar. DIt heeft niks met mijn gpu te maken en ook niet met achtergrond processen (heb ik trouwens amper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaat iets mis met de GPU, kan drivers zijn, een brak PCI-E slot, probeer oude CPU nog eens. Bios update nodig misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nah, er gaat iets mis met Battlefield. Google voor de gein op BF¹ 6700k en je zal snel zien dat je zeker niet de enige bent. Sterker nog. Voldoende casussen van mensen die niet als TS de CPU hebben geupgradet om vervolgens tegen lagere fps aan te lopen.

Zie her en der complete opsommingen met settings die wellicht tot een fix kunnen leiden. Weet niet in hoeverre Zar deze al doorlopen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Switchie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 02:55:
Nah, er gaat iets mis met Battlefield. Google voor de gein op BF¹ 6700k en je zal snel zien dat je zeker niet de enige bent. Sterker nog. Voldoende casussen van mensen die niet als TS de CPU hebben geupgradet om vervolgens tegen lagere fps aan te lopen.

Zie her en der complete opsommingen met settings die wellicht tot een fix kunnen leiden. Weet niet in hoeverre Zar deze al doorlopen heeft?
Hey bedankt voor de reactie, ik heb van alles geprobeerd in de settings maar niks werkt :( ik krijg max 60fps en meestal zelfs 50 :(. Ook kan ik op google allleen dingen vinden over ''too high cpu usage'', terwijl mijn probleem met +- 65% usage juist ''too low usage'' is. Als je een handige linkje voor me hebt, graag :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 02:51:
Er gaat iets mis met de GPU, kan drivers zijn, een brak PCI-E slot, probeer oude CPU nog eens. Bios update nodig misschien?
Heb de nieuwste drivers en als de pci stuk zou zijn zou ik dan wel aan mijn gpu merken denk ik toch?;p
Oude cpu is verkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet HT eens uit in de bios zodat je soort van i5 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 03:34:
Zet HT eens uit in de bios zodat je soort van i5 hebt.
Bedankt voor de reactie, zou je misschien eerst willen zeggen waarom je denkt dat dat helpt? :p ik klooi t liefst niet zomaar in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zar schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 03:36:
[...]

Bedankt voor de reactie, zou je misschien eerst willen zeggen waarom je denkt dat dat helpt? :p ik klooi t liefst niet zomaar in de bios.
Je vorige CPU was ? Een i5?
Weer helemaal fris begonnen met laatste bios en vers OS?

Je kwam van ander platform socket 1155 dus, je gaat nu naar Z170, gewoon verse installatie doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 03:39:
[...]

Je kwam van ander platform socket 1155 dus, je gaat nu naar Z170, gewoon verse installatie doen.
mijn vorige cpu was ook een i7. i7 3770k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 03:39:
[...]

Ik heb allemaal nieuwe hardware. Nieuw MOB,ram, koeler etc etc. Fresh install ook en latest drivers/bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die i7 3770K is nog prima eik, je ken beter de videokaart upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 03:47:
Die i7 3770K is nog prima eik, je ken beter de videokaart upgraden.
hij is al verkcoht + ik wilde upgraden, maar daar gaat het niet om. Ik wil graag een fix voor mijn probleem en niet horen dat ik niet hoefde te upgraden. :p met alle respect tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp het even niet? De videokaart is al uit de PC nu dus? Voor de onboard GPU van de 6700K heb je Intel drivers nodig en echt snel is het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 03:51:
Begrijp het even niet? De videokaart is al uit de PC nu dus? Voor de onboard GPU van de 6700K heb je Intel drivers nodig en echt snel is het nog steeds niet.
Nee ik heb gewoon mijn 980ti in de Pc zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Er is niks met je computer, maar er is iets flink mis met Battlefield 1. Jou vorige cpu zou ook niets eens op 100% mogen lopen inclusief deze game. Dat je nu slechts 60 fps hebt met een lage cpu load geeft mij het idee dat je fps gelocked is, of dat je de resolutionscale niet op 100% hebt staan. Heb je trouwens de meest recente nvidia drivers, er is namelijk een paar weken geleden één released waar de memoryclocks op idle stand bleven staan.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
fynrd1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 04:16:
Er is niks met je computer, maar er is iets flink mis met Battlefield 1. Jou vorige cpu zou ook niets eens op 100% mogen lopen inclusief deze game. Dat je nu slechts 60 fps hebt met een lage cpu load geeft mij het idee dat je fps gelocked is, of dat je de resolutionscale niet op 100% hebt staan. Heb je trouwens de meest recente nvidia drivers, er is namelijk een paar weken geleden één released waar de memoryclocks op idle stand bleven staan.
Hoihoi Mijn fpc is niet locked ik zit steeds tussen de 50-60 en soms 65. Res scale is ook gewoon op 100%, ik heb het zelfs op 130% gezet aangezien mijn 3770k dat ook makkelijk aan kon. Alle drivers en BIOS zijn up-to-date.

Ik hoop dat je me kunt helpen, begin me zorgen te maken dat er iets mis is met een van mijn componenten :( Ik heb 1000 euro uitgegeven en mijn performance is gehalveerd :''(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De power settings staan (default) op balanced -> zet deze op high performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

zar schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 04:24:
[...]

Hoihoi Mijn fpc is niet locked ik zit steeds tussen de 50-60 en soms 65. Res scale is ook gewoon op 100%, ik heb het zelfs op 130% gezet aangezien mijn 3770k dat ook makkelijk aan kon. Alle drivers en BIOS zijn up-to-date.

Ik hoop dat je me kunt helpen, begin me zorgen te maken dat er iets mis is met een van mijn componenten :( Ik heb 1000 euro uitgegeven en mijn performance is gehalveerd :''(
Er is niks mis met je pc.
Er is iets mis met BF1.
Veel mensen met een 6700k die problemen hebben, het is niets met je pc, het is Battlefield met slechte optimalisatie voor nieuwe processors.
Een onervaren gamer zou zeggen dat je GPU je CPU bottlenecked omdat je CPU op 60% loopt en je GPU op 99%. Nee, dat is niet het geval. In jouw geval zou ik wachten tot battlefield wordt gepatcht, of even een post maken op de battlefield forums of iemand al een fix gevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check eens je temperaturen met bijvoorbeeld HWMonitor:
http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.30.exe

Zet het programma aan, ga Battlefield 1 spelen en check achteraf de maximaal behaalde temperaturen. Met name de CPU core temps. Misschien zit je CPU koeler er niet goed op, waardoor je CPU te warm wordt en daardoor zichzelf terugklokt. Dit zou ook meteen de lage CPU load verklaren.

Verder, wat gebeurt er als je de resolution scale omhoog zet? Blijft je FPS dan hetzelfde? Zo ja dan is het waarschijnlijker dat het daadwerklijk aan de CPU ligt. Als je FPS dan omlaag gaat dan is het waarschijnlijker dat het de videokaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genic227
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-10-2023
Beste,

Welke mobo heb je en op welke clockspeed draait je geheugen als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals meerdere malen gezegd is er een battlefield 1 issue. Als je andere issues wil uitsluiten moet je niet beginnen met aan de instelingen klooien en aan je hardware sleutelen. Je moet beginnen met het draaien van benchmarks/andere games en online vergelijken of deze wel het normale niveau halen bij deze hardware.

Halen die het verwachte niveau->BF1 issue, wachten op patch/driver update
Halen ze niet het verwachte niveau->Steek dan pas wat tijd in het doorlopen van al je instelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:05
Best TS, heb je dit probleem alleen maar met BF1? Of ook met GTA V en/of andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

zar schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 04:24:
[...]

Heb je gekeken of je in andere games hetzelfde probleem krijgt, van een fps rond de 60?

Edit: Ah, zelfde comment als Readdy zie ik :+

[ Voor 3% gewijzigd door Louw Post op 20-12-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Kunnen we misschien stoppen met het herhalen wat anderen zeggen en gewoon even afwachten wat TS ondertussen gedaan heeft?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-08 11:40
Het is misschien de moeite waard om even te controleren of je RAM wel in dual channel modus draait. Ik heb op Reddit gelezen dat mensen met vergelijkbare processors een te lage CPU usage hadden tijdens het spelen van BF1, omdat ze hun RAM geheugen in single channel hadden draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 05:50:
De power settings staan (default) op balanced -> zet deze op high performance...
Heeft ook niet gewerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
UltiemePCNerd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:49:
[...]

Er is niks mis met je pc.
Er is iets mis met BF1.
Veel mensen met een 6700k die problemen hebben, het is niets met je pc, het is Battlefield met slechte optimalisatie voor nieuwe processors.
Een onervaren gamer zou zeggen dat je GPU je CPU bottlenecked omdat je CPU op 60% loopt en je GPU op 99%. Nee, dat is niet het geval. In jouw geval zou ik wachten tot battlefield wordt gepatcht, of even een post maken op de battlefield forums of iemand al een fix gevonden heeft.
MAar gaat dit zo laat ná launch nog wel gepatched worden? :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:55:
Check eens je temperaturen met bijvoorbeeld HWMonitor:
http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.30.exe

Zet het programma aan, ga Battlefield 1 spelen en check achteraf de maximaal behaalde temperaturen. Met name de CPU core temps. Misschien zit je CPU koeler er niet goed op, waardoor je CPU te warm wordt en daardoor zichzelf terugklokt. Dit zou ook meteen de lage CPU load verklaren.

Verder, wat gebeurt er als je de resolution scale omhoog zet? Blijft je FPS dan hetzelfde? Zo ja dan is het waarschijnlijker dat het daadwerklijk aan de CPU ligt. Als je FPS dan omlaag gaat dan is het waarschijnlijker dat het de videokaart is.
Res scaling haalt mijn FPS extreem omlaag, maar met mijn oude CPU kon ik het makkelijk op 130% scaling spelen zonder enige fps drops. De temperaturen zijn perfect, nooit hoger dan 60 graden voor de cpu en 70 voor de gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Marvinkoren schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:59:
Beste,

Welke mobo heb je en op welke clockspeed draait je geheugen als ik vragen mag?
MSI GAMING M7 moederbord.
RAM: Corsair vengeance DDR4 3200mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:03:
Zoals meerdere malen gezegd is er een battlefield 1 issue. Als je andere issues wil uitsluiten moet je niet beginnen met aan de instelingen klooien en aan je hardware sleutelen. Je moet beginnen met het draaien van benchmarks/andere games en online vergelijken of deze wel het normale niveau halen bij deze hardware.

Halen die het verwachte niveau->BF1 issue, wachten op patch/driver update
Halen ze niet het verwachte niveau->Steek dan pas wat tijd in het doorlopen van al je instelingen.
Ik heb gta gedownload net, en de benchmark gedaan. De cpu gaat bijna nooit over de 50% load, temperaturen zijn perfect en de FPS in GTA V op ultra 2k settings zijn veel beter als met mijn oude CPU. Dus ik begin te denken inderdaad dat het dan toch echt battlefield moet zijn. Maar ik zie weinig mensen online (alsik google) die hetzelfde probleem als mij hebben, dat vind ik zo apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Readdy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:48:
Best TS, heb je dit probleem alleen maar met BF1? Of ook met GTA V en/of andere games.
Heb op het moment alleen GTA V en Battlefield 1 kunnen downloaden (ggrote games XD) GTA V runt heel goed! ultra settings 1440p = 50/60% cpu load en 95% gpu load en ik haal nooit lager dan 60fps. meestal rond de 80.
Modbreak:Voor de volgende keer, al deze replies kunnen in 1 reply. Zes posts achter elkaar zoals je nu doet worden niet gewaardeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 20-12-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genic227
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-10-2023
Wellicht je nvidia drivers terugdraaien en kijken wat er gebeurt dus clean install functie kiezen bij installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
ruvansin schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:04:
Het is misschien de moeite waard om even te controleren of je RAM wel in dual channel modus draait. Ik heb op Reddit gelezen dat mensen met vergelijkbare processors een te lage CPU usage hadden tijdens het spelen van BF1, omdat ze hun RAM geheugen in single channel hadden draaien.
Hoi, bedankt voor de reactie.
Ik heb net even CPU Z gedownload en gekeken. en bij beide ram staat : DUAL CHANNEL.
Ze zitten ook in slot 1 en 3 van mijn moederbord. Dus ja het runt al in dual channel helaas :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Marvinkoren schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:06:
Wellicht je nvidia drivers terugdraaien en kijken wat er gebeurt dus clean install functie kiezen bij installatie.
Hey bedankt voor de reactie. Ik weet alleen niet zo goed welke drivers ik dan moet installeren? Gewoon een random eerdere versie? of raad je een specifieke aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:05
zar schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:17:
[...]

Hey bedankt voor de reactie. Ik weet alleen niet zo goed welke drivers ik dan moet installeren? Gewoon een random eerdere versie? of raad je een specifieke aan?
Ik denk dat het probleem gewoon in Battlefield zit, je geeft aan dat GTA V gewoon goed draait. Je kan nog een ander "zwaar" spel proberen om zeker te zijn dat het niet aan je build ligt. Maar ik denk dat het probleem gewoon in Battlefield zit. Ik denk dat UltiemePCNerd niet verkeerd zit hiermee.

Ik heb zelf ook een 6700k, geen battlefield 1.

Ik heb hier een link naar een forum, waarin wordt gezegd dat de gpu maar 2gb beschikbaar heeft.
https://forums.battlefiel...-i7-6700k-43fps-fps-drops

Misschien dat je hier iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Hmm mijn vram usage is het probleem helaas niet, gebruikt gewoon genoeg. Ook apart is dat ik via een software (zie foto in mn foto album https://tweakers.net/my.t...lay_image&image_id=472743) zie dat mijn cpu core clock op 0mhz is? Kan dit iets zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door zar op 20-12-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46
Voor mijn i7 6700k icm GTX 970 & 32GB heb ik sinds de update BF1 op 120FPS gelockt. Voordat ik dat deed had ik ook last van stutters en framedrops. Ondanks dat ik rond de 80fps (medium icm res scaling 130% 1080p en TAA) zit lijkt het locken toch te helpen, misschien tegen de occasional spike in load.

overigens je plaatje doet het niet. ff goed linken via 'voeg afbeelding toe via het fotoalbum'

[ Voor 14% gewijzigd door analogworm op 20-12-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
analogworm schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:32:
Voor mijn i7 6700k icm GTX 970 & 32GB heb ik sinds de update BF1 op 120FPS gelockt. Voordat ik dat deed had ik ook last van stutters en framedrops. Ondanks dat ik rond de 80fps (medium icm res scaling 130% 1080p en TAA) zit lijkt het locken toch te helpen, misschien tegen de occasional spike in load.

overigens je plaatje doet het niet. ff goed linken via 'voeg afbeelding toe via het fotoalbum'
Thanks voor de reactie, via de settings in-game bedoel je? ik heb het namelijk al geprobeerd om de frames in de bf1 settings te locken maar dit helpt niets.

[ Voor 11% gewijzigd door zar op 20-12-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook de settings in (!) het High Performance Power Plan gewijzigd?

-> change plan settings
-> change advanced power settings
-> processor power management
-> minimum processor state, set to 100%
-> system cooling policy, set to active
-> maximum processor state, set to 100%
-> apply
-> ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je Shadowplay uit gezet in de nVidia Geforce Experience?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:55:
Heb je Shadowplay uit gezet in de nVidia Geforce Experience?
Yep werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:42:
[...]

Heb je ook de settings in (!) het High Performance Power Plan gewijzigd?

-> change plan settings
-> change advanced power settings
-> processor power management
-> minimum processor state, set to 100%
-> system cooling policy, set to active
-> maximum processor state, set to 100%
-> apply
-> ok
Gedaan, helemaal geen verschil helaas :(. Ik heb met een msi software in-game gekeken en okal doe ik dit, is de usage nogsteeds laag. Ik heb mijn CPU voor de gein ff overgelocked naar 4.4ghz zelfs dat geeft me geen extra fps, de usage gaat daardoor omlaag naar zelfs 40%.
Modbreak:LAATSTE waarschuwing!

Als je doorgaat met meerdere keren achter elkaar posten, gaat ook dit topic wegens hinderlijk omhoogschoppen dicht :o

Je kunt prima meerdere quotes in een enkele post kwijt, en nieuwe dingen toevoegen met de wijzig-knop.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 20-12-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:04
Ga je bios eens in en check eens de temperaturen. Hoeveel graden is jouw cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinetjhu12
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03-2020
Al eens geprobeerd in DX11 te spelen ipv DX12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

TZC-T1-FX schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:21:
Het hele topic doorlezen is ook een optie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
volgens mij is de 3770K gewoon een betere processor dan de 6700K :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Als laatste optie ook de Intel RST geinstalleerd, dat wilt nog wel eens helpen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Heb net even alles op low settings gezet, krijg exact de zelfde dps als op ultra WTF? (50-70fps) help pls😭😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Kun je eens CPU-Z downloaden en onder het tabje 'Memory' kijken wat de snelheden van de NB Frequency zijn onder idle en load?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmw98
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:57
(Volgensmij) heb ik het nog niet gelezen, maar werkt je kaart überhaupt wel op zijn volle snelheid??
Het klinkt alsof die juist half werkt omdat de driver (ofzo) de clocksnelheden niet wil opvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iets zegt me dat in de BIOS HT even uit moet en dat er in Windows even in de TaskManager met de affinity van BF1 gespeeld moet/kan worden. Dat wil soms nog wel veel schelen maar gezien de one-liners, kan ik er vooralsnog niet vanuitgaan dat het PC & drivers absoluut correct elkaar snappen.

Neemt niet weg dat er al meerdere malen geopperd is, dat het issue in BF1 zit en dat er iemand bij EA/DICE gewoon geen zin lijkt te hebben om een patch te schrijven. Random bezitters van de Intel 6xxx-serie lijken vergelijkbare problemen te hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Is het eigenlijk wel speelbaar? Ik bedoel, als het werkt hoef jij je geen zorgen te maken. het lijkt een BF1 probleem geen hardware.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Mick1990 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:04:
Kun je eens CPU-Z downloaden en onder het tabje 'Memory' kijken wat de snelheden van de NB Frequency zijn onder idle en load?
Idle 3999MHZ
Load 3999mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:21:
[qu
robinetjhu12 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:06:
Al eens geprobeerd in DX11 te spelen ipv DX12?
ote]rmw98 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:34:
(Volgensmij) heb ik het nog niet gelezen, maar werkt je kaart überhaupt wel op zijn volle snelheid??
Het klinkt alsof die juist half werkt omdat de driver (ofzo) de clocksnelheden niet wil opvoeren?
[/quote]

alle temps zijn laag en prima rond de 50/60
beide geprobeerd, geen verschil
kaart werkt op de standaard snelheid van de kaart, dus dat kan het ook niet zijn :(. Mij is net wel iets opgevallen: Als ik nieuwe games installeer, worden de graphic settings automatisch op ''low'' gedetecteerd. terwijl mijn build juist super high-end is.
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:02:
Als laatste optie ook de Intel RST geinstalleerd, dat wilt nog wel eens helpen.
Hoe werkt dat? ik zie dat er veel verschillende downloads voor zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door zar op 20-12-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LAATSTE waarschuwing!

Als je doorgaat met meerdere keren achter elkaar posten, gaat ook dit topic wegens hinderlijk omhoogschoppen dicht :o
Dan niet. Dicht :/

Graag voor de volgende keer doorlezen en je er ook aan houden:
Het algemeen beleid #verbodenanders
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.